1,6 SR, AKL - 5 problemu

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Hexxatron
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 22.08.2016 00:14

1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Hexxatron »

Zdravím, forum mam celkem proctene ale i tak bych se vas rad zeptal na moje trable s
golfem rv.:98, 1.6 SR, AKL, 8v, LPG Magic, klima
Nájezd 266xxx
Plyn dělán při xxxxxx rok 2015

Kdyztak se omlouvam za pravopis, píšu na telefonu v praci na nocni :-D

1,
Prvni taková hloupá otazka, mam diru v katalizatoru, no a nez zkoušet a dávat raketu za novy bych ho rad zavaril, a tak bych se chtel zeptat zdali je to mozne svarovat katalizator na autě s odpojenou baterkou, jde mi i o lambadu co je v nem... a tak celkove jestli to neni blby napad, preci jen vyndat ten katik a odsroubovat od motoru...

2,
Ted o víkendu sem mnenil chladič motoru, vse proběhlo krasne hladce, jedine co se mi přihodilo bylo ze mi vyteklo trochu nemrzky z vrchní hadice připojené k chladici na svazek drátu k saharam, klaksonu a vnějšímu teplotnímu cidlu, baterka byla celou dobu odpojena, a nez sem nasadil novy chladič tak dráty uz byly suché, na konektory to neslo a byly suché, no kdyz sem pak nalival vodu a dle návodu točil auto dolival pak nechal na volnobeh hrcet dokud se nezapne vetrak, tak nastal problém, vetrak se neroztocil a pochvili mi stoupala teplota motoru k 110stupnum a vetrak stale nic, auto sem radej vypl, v expence jeste nemrzka padla z max rysky neco vice nad min. rysku, auto sem nechal radej schladnout, přitom sem jeste měnil Olejovy filtr + olej, a haluv snímač na klice G28, samozrejme predtim nez sem začal dolivat nemrzku, kdyz auto schladlo tak sem zkusil zase nastartovat a Sahary se furt netocili, az kdyz sem zapl klimu tak se roztocili oba dva, od výměny chladiče sem najel cca 80km, auto drží teplotu na zacatku rysky 90stupnu coz je pohoda při ježdění, zatim sem nezkusil auto nechat stat chvíli na volnobeh jestli zacne vařit nebo to bude držet teplotu, a kdyz sem se občas podíval pod kapotu při cestě tak se větráky netocili, pouze kdyz byla zapla klima tak se toci, vodu uz sem dolival a uz sem stabilně mezi ryskami, no přitom sem to jeste napojoval na vag ten mi vyhodil vnější teplotní čidlo G17, no auto sem míval i predtim napojeny na vag a nikdy mi to čidlo nehlasilo az ted po výměně, kdy sem trochu ten svazek polil nemrzkou, no proto si říkám jestli to nemuze mit za následek i ty Sahary, ale kdyz se zapne klima tak funguji, coz mi zas ukazuje na termospinac v chladici no sem z toho zmatenej :-D, na tom původním chladicí se vetraky tocily, a tedka pred výměnou chladiče často i dochlazovalo po jízdě ale nikdy sem nekoumal kdy se spínáji atd... a ten termospinac sem akorát prendal do nového chladiče nikde sem ho ani nepoložil mel sem chladice vedle sebe vysrouboval ze starého a hned basrouboval do nového, jedine co tak sem ho možná dotáhl moc ma tam byt použity nějaký moment a ja to dotáhoval rukou, jinak to venkovní čidlo sem zkusil aspon promerit odpor mi to ukazovalo kolem 800-900 mam pocit, trochu sem ho zkusil zahral foukánim ze sem ho sevrel v dlanich pak mi ukazoval odpor kolem 1100-1200, možná sem to prohodil ted uz si nejsem jistej ten odpor s teplotou, a kdyz sem zkusil změřit napětí na kabelech v konektoru tak mi to měřilo 5V, no zkoušel sem hledat na netu nějaké schéma kde bych vyčetl jake mají byt hodnoty ale nemůžu najit.

Stručně:
2a, Sahary, toci se jen při zapnuté klimatizaci

2b, vnější teplotní čidlo G17

3,
Čísla dílu spínače ve dverich, rad bych si je pořídil viděl sem zde ze tu někteří rikaly ze se daji sehnat za pade, me tedkom blbne central takze je nejspis budu potřebovat, i tak ale zkusim jestli nejsou studenaky, central mi blbne tím ze při zamknuti mi zámky zamknou všechny dvere ale ridicovy zamkne a odemkne a zůstanou odemčení, kdyz zase odemknu tak se odemknou všechny dvere ale ridicovi zase odemknou a zamknout a zůstanou zamknute, a pak při zamikani musim několikrát zamknout nez se aktivuje imobilizer ve dverich a zacne blikat, a zacvaknou i ostatní zámky nekdy se zamknout treba jen dvoje dvere atd... a pak dat klíček do dveří a dvere manuálně zamknout, vag mi vypisuje všechny zámky krom ridicoveho, takze proto bych si nejradej objednal ty spínače za par susnu

4,
Pak tu mam Servo občas dela malou neplechu, mam pocit ze při nižších otáčkách kdyz zatocim volantem mi trochu pohoupe s otáčky, při plném rejdu a dotahnuti na doraz na levou nebo pravou straně se nic neděje nehuci, vag mi u nej ukazuje občas hlásku spínač servorizeni F88 sporadicky, občas se mi stava ze auto trochu zaskube v zatáčkách kdyz mam nižší otáčky ale nevim možná jen si všímám moc, říkám si ze to muze dělat i ten katik co ma diru. Pac mi to občas zaskube i při rozjezdu kdyz to malo vytocim a kdyz mi 2 zabírá treba od 1200-1500 otáček, no říkám si ze ten 8ventil by to mel zvládat v pohode ale zase to staří auta :-D

5,
Neznámý zvuk, tady sem dosti na vazkach, kdyz auto nastartuju 8 z 10 případu mi neco zachrasti v motoru takovy divný těžko popsatelny zvuk :-D je to jako by cinkaly plechy a dotoho probijela elektrika ale chrasteni at je auto studené nebo teple dela to par vteřin a pak uz nic, no neni to nic hrozneho ale rad bych se toho zbavil, kdyz sem zkusil v noci startovat s otevřenou kapotou tak sem viděl záblesky ale nevim od kud nejspis nekde od altiku ma uz takovy zajímavý zvuk, a typuju to na ložiska v nem a asi uhlíky, ale dobíjí v pohode takze asi jen vyhucene ložiska, ale treba s tím ma nekdo lepší zkušenost co by ten zvuk mohl dělat

Jo a jinak bych vam chtel poděkovat, diky tomuhle fóru sem nemusel povyměňovat pulku auta abych odstranil závadu kdy mi začal blbout snímač otáček klínové hřídele, přes známého sem si objednal bosch za 700,- a úplná krása auto uz táhne jak ma i za tepla :-D tak snad vydrzi, dal sem na vas a na forum a stalo me to 700,- dat na známe, na servisaky tak vyhodim několik tacu a jezdilo by to stejne teda nejelo skoro vubec

Jo a jinak nikde nic neteče olej nezere hadice od serva byly zasrane ale očistil sem je a zatim vypadají v pohode, a jeste me tak napadlo jde poznat nejak od oka jestli převodovka je zrepasovana? Kdyz sem tu procital forum dočetl sem se o ni dosti hrozné veci :-D jak tyhle typy převodovek rady odchází, treba nejakym číslem vyraženým nebo treba jinou barvou těsnění ze uz tam neni originál, moc sem ji radej jeste nezkoumal, abych se nezhrozil úplně :-D no budu rad za kazdou radu informaci cokoliv :-) snad me neukamenujete za ten nepravopisný roman :-D

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Graun »

Tak ve zkratce.
1) Lambda je pouze jedna a to na výfukovém svodu. Na katu není nic. Vařit se to dá i na autě, avšak se uvidí co to s ním udělá (vnitřní výplň).
2) To, že si polil kabely nic nemusí znamenat. Spíše je možné, že si tam demontáží přerušil někde kontakt. Doporučuji projít všechny spoje a prostříkat kontaktolem. Když si měnil ten hallův senzor na klice. Proč si to měnil?
3) Píšeš, že máš celé fórum přečtené. Tak to si určitě našel vlákno i o opravách. Jde koupit "originál" z aliexpressu/eBay nebo i pouze samotný spínač u nás v CZ. Spínač ve dveřích řidiče je defektní, proto se zaměř na něj (nejspíše je mechanicky obroušena spínací část).
4) Spínač serva vyměň. Dej tam origo, stojí pár stovek. Dobrý zdroj je http://www.cc-autodily.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
5) Zkus proměřit kabely ke svíčkám, jaký mají odpor. Ten zvuk může být zmiňovaný alternátor. Musel bys shodit řemen a zjistit vůli v ložiscích.




Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Hexxatron
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 22.08.2016 00:14

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Hexxatron »

1. to sem rad v brzke dobe se na to nejspis vrhnu, po tom co jsem vymnenil senzor klikovky G28 tak se to zlepsilo, a ma to lepsi zvuk :D

2. ty koncovky zkusim projit. Ten halluv snimac sem menil kvuli spatnemu tahu, vykonu, startovani. za studena bylo auto zive jelo jak melo parada, ale jakmile se motor zahral na 90° tak to skublo a otacky padly k nule pri kvaltu to chytlo zpet a jelo to ani ne s polovicnim vykonem, kdyz nebylo zarazeno tak to zdechlo, poprve se to projevilo po ceste kdy mi to zdechlo a jelo na 3 valce, bylo to hrozne, vymenil jsem svicky, vycistil skrtici klapku, vymenil vzduchovy filtr, takove ty stale drobnosti co se sem tam musi udelat tak i tak, no pokazde se to zlepsilo, ale furt to melo tak 50% vykonu, na ceste sem sotva neco predjel :D, ukazovalo mi to vice chyb, ten senzor, lambda a jeste par nejakych, nevedel jsem co, kdyz sem si to tu pocet trochu vic, vsiml jsem si ze u tehle motoru je to casta zavada a byva to ten senzor. vymenil jsem a je to zazrak jak to tedkom jede :D

4. s tim spinacem v servu mam problem najit, nachazim kdyz uz tak senzor/spinac ktery ma jeden konektor, a je nahore u nadobky, co je vedle expanzky na vodu, ja hledam ten co je namontovany primo na servorizeni a ma 2 konektory

kazdopadne diky za prispevek, pomohlo to ;)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od majrek001 »

talkový snímač je přímo na čerpadle - je nový a starý typ (hranaty konektor) - již se neprodává
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Graun »

Na tomto motoru je konektor ve tvaru hříbku (z profilu).

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od majrek001 »

no nevím na 98 (jednu 98 1.6 SR jsem řešil a měla starý hranatý) se obávám, že ještě starý to bylo až někdy od modelového roku 2000 (tedy r.v. 7/1999) ten novější
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od noxik600 »

Mám 10/99 a je tam kulaté, šedé.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od majrek001 »

protože máš modelák 2000 - horší je, že každá varianta je na jiný tlaky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Hexxatron
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 22.08.2016 00:14

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Hexxatron »

Jo tak to vypada ze mam ten starý hranatý, no dejme tomu kdybych pořídil ten novější da se to nato napojit?
Přílohy
IMG_7384.JPG

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 1,6 SR, AKL - 5 problemu

Příspěvek od Graun »

Když tam dáš odpovídající konektor, tak ano. Otázkou je, jakou bude mít odporovou charakteristiku (odezva na tlak).

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“