Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Může mi prosím někdo ujasnit a zasvětit do palubních počítačů? DOT MaxiDOT, CAN NECAN...a další pokud ještě jsou. Předpokládám, že to jsou asi pal PC dle vybav vozů a že jeden umí víc než druhý atd.
Ideální by byly i nějaké fotky případně linky, kdyby se někdo nudil.
Uvažuji o koupi GIV jelikož budu asi potřebovat jezdit každý den a moje GIII se na to moc nehodí a na zimu to neni vůbec
Případně se určitě dělaly i verze bez pal PC. Jde to nějak dodělat nebo je to složité?
Ideální by byly i nějaké fotky případně linky, kdyby se někdo nudil.
Uvažuji o koupi GIV jelikož budu asi potřebovat jezdit každý den a moje GIII se na to moc nehodí a na zimu to neni vůbec
Případně se určitě dělaly i verze bez pal PC. Jde to nějak dodělat nebo je to složité?
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Takze:
CAN x NECAN znamena typ elektriky, do 6/99 byl necan, od 6/99 can, zamenit se to neda. Tedy respektive da, ale pak ti nebudou budiky komunikovat s ostatnima jednotkama v aute, a zase na druhou stranu nelze vsechny jednotky predelat na can protoze nesedi kabelaz. Hlavni problem spojeny s can je ten, ze sehnat polodot nebo maxidot bez can je temer nemozne. Rozpoznani can x necan jde pouze z cisla, necan obsahuje 919, can 920.
Pokud bys dodelaval pal.pc do auta kde nebylo, tak musis jeste mirne upravit elektriku a dodelat packu na prepinani fci (vymenit packu steracu).
Typy (ne kompletni seznam, jen priklady):
1) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach), tady s automatickou prevodovkou 2) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach) 3) polodot (displej polovicni velikosti), zde v obyc verzi 4) polodot (displej polovicni velikosti), zde v sport verzi s krouzkama 5) sportovni budiky (s krouzkama) bez pal.pc 6) maxidot, nejvetsi displej co lze mit Fce MFA jsou dosti omezene, polodot a maxidot toho umi o dost vic, maxidot pak zobrazuje vic informaci (treba z origo navi apod.).
Specialitkou je dohrani dojezdu (v km) na nadrz, lze ale jen do urcitych typu (polodot, maxidot), tusim od roku 2002 kdy se menilo immo z 2gen na 3gen.
Rozliseni obyc x sport se pozna dle: obyc = 1J0, sport 1J5. Od obyc se sport lisi jednak krouzkama a jednak podkladem. Krouzky jsou na plexi, ktere lze zamenit, ale pozor, jsou 2 vyrobci budiku na GIV, Motometer a VDO, nelze zamenit plexi z Motometru na VDO a obracene!
CAN x NECAN znamena typ elektriky, do 6/99 byl necan, od 6/99 can, zamenit se to neda. Tedy respektive da, ale pak ti nebudou budiky komunikovat s ostatnima jednotkama v aute, a zase na druhou stranu nelze vsechny jednotky predelat na can protoze nesedi kabelaz. Hlavni problem spojeny s can je ten, ze sehnat polodot nebo maxidot bez can je temer nemozne. Rozpoznani can x necan jde pouze z cisla, necan obsahuje 919, can 920.
Pokud bys dodelaval pal.pc do auta kde nebylo, tak musis jeste mirne upravit elektriku a dodelat packu na prepinani fci (vymenit packu steracu).
Typy (ne kompletni seznam, jen priklady):
1) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach), tady s automatickou prevodovkou 2) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach) 3) polodot (displej polovicni velikosti), zde v obyc verzi 4) polodot (displej polovicni velikosti), zde v sport verzi s krouzkama 5) sportovni budiky (s krouzkama) bez pal.pc 6) maxidot, nejvetsi displej co lze mit Fce MFA jsou dosti omezene, polodot a maxidot toho umi o dost vic, maxidot pak zobrazuje vic informaci (treba z origo navi apod.).
Specialitkou je dohrani dojezdu (v km) na nadrz, lze ale jen do urcitych typu (polodot, maxidot), tusim od roku 2002 kdy se menilo immo z 2gen na 3gen.
Rozliseni obyc x sport se pozna dle: obyc = 1J0, sport 1J5. Od obyc se sport lisi jednak krouzkama a jednak podkladem. Krouzky jsou na plexi, ktere lze zamenit, ale pozor, jsou 2 vyrobci budiku na GIV, Motometer a VDO, nelze zamenit plexi z Motometru na VDO a obracene!
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Co konkretne na elektrice bude treba dodelat? A cidla se taky budou muset nejak dodelavat? To asi ne, ze? Protoze ty jsou napojeny na ŘJ a na tu se napoji budiky s pal pc, ze?
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Propojeni mezi r.j. a budikama.G3-lower píše:Co konkretne na elektrice bude treba dodelat? A cidla se taky budou muset nejak dodelavat? To asi ne, ze? Protoze ty jsou napojeny na ŘJ a na tu se napoji budiky s pal pc, ze?
Cidlo teploty se musi natahnout od narazniku.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- SHODAN
- Závodník
- Příspěvky: 623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: f Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Tomm: nejlepsi vysvetleni o budikach ... DIKY, sice to je ve FAQ ale tohle je konecne pochopitelne!!!
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Pokud nebudu počítat čidlo teploty, tak se natahnou pouze 3 dráty od nové páčky stěračů (s ovládáním PC) do konektoru budíků.
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
+kabl do ridici jednotky (kvuli spotrebe), nektery starsi auta ho nemajiPeLa píše:Pokud nebudu počítat čidlo teploty, tak se natahnou pouze 3 dráty od nové páčky stěračů (s ovládáním PC) do konektoru budíků.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
To je snad jen u NECAN.
Can to bere po sběrnici.
Can to bere po sběrnici.
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Jo, tak to asi joPeLa píše:To je snad jen u NECAN.
Can to bere po sběrnici.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Trawerza
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06.04.2008 23:05
- Bydliště: Střední Čechy
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Zdravím všechny...koukám že sem konečně našel forum, kde palubním PC, někdo rozumí.
Mám dotaz, v Audi sekci sem to nikde nenašel, ale jedná se o A3 a to by mělo bejt skoro stejný jako GIV...
Podařilo se mi získat budíky s MiniDotem, takže celej nadrženej sem se těšil až budou v autě.
Budíky sou z r.v. 2001, já mám r. '97, takže sem věděl že budou problémy s IMMO a že bude potřeba budíky přizpůsobit.
Navíc sem počítal s dodělávánim přepínací páčky, bo moje auto jí nemá...
Když připojim budíky na auto, normálně se rozsvítí, ukazujou otevřený dveře teplotu vzduchu atd....akorát řve senzor oleje, ale co sem se dozvěděl, je to běžnej problém, kterej se dá vyřešit...a auto nenatočim (neni shodný IMMO)
Ale o co mi de...
Auto i s budíkama sem odvez do jedný firmy, kde to dohod kamarád co dělá autoelektriku, aby mi z nich přečetli kód pro pozdější přizpůsobení na auto.
Když sme budíky připojili, tak najednou nešla načíst ani jedna hodnota přes zástrčku v autě ..natož pak aby se povedo zjistit kód...
Pak když sme připojili starý budíky zpátky, začal soft. kterej na to měli normálně komunikovat s autem.....
Tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nevíte, kde by moh být problém....mám strach aby nebyly vadný nějak budíky co sem sehnal...ale zase displaye sou funkční..
De mi hlavně o pal. PC, ale teď nevim jak sem se tu moh dočíst, jakou má moje auto sběrnici, jestli CAN, nebo NeCAN
Tak se bojim aby to vůbec nějak šlo rozpohybovat...
Prosím o shovívavost, vim že to neni GIV, ale nikde sem s problémem nepochodil.Všem předem díky za každou radu!
Mám dotaz, v Audi sekci sem to nikde nenašel, ale jedná se o A3 a to by mělo bejt skoro stejný jako GIV...
Podařilo se mi získat budíky s MiniDotem, takže celej nadrženej sem se těšil až budou v autě.
Budíky sou z r.v. 2001, já mám r. '97, takže sem věděl že budou problémy s IMMO a že bude potřeba budíky přizpůsobit.
Navíc sem počítal s dodělávánim přepínací páčky, bo moje auto jí nemá...
Když připojim budíky na auto, normálně se rozsvítí, ukazujou otevřený dveře teplotu vzduchu atd....akorát řve senzor oleje, ale co sem se dozvěděl, je to běžnej problém, kterej se dá vyřešit...a auto nenatočim (neni shodný IMMO)
Ale o co mi de...
Auto i s budíkama sem odvez do jedný firmy, kde to dohod kamarád co dělá autoelektriku, aby mi z nich přečetli kód pro pozdější přizpůsobení na auto.
Když sme budíky připojili, tak najednou nešla načíst ani jedna hodnota přes zástrčku v autě ..natož pak aby se povedo zjistit kód...
Pak když sme připojili starý budíky zpátky, začal soft. kterej na to měli normálně komunikovat s autem.....
Tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nevíte, kde by moh být problém....mám strach aby nebyly vadný nějak budíky co sem sehnal...ale zase displaye sou funkční..
De mi hlavně o pal. PC, ale teď nevim jak sem se tu moh dočíst, jakou má moje auto sběrnici, jestli CAN, nebo NeCAN
Tak se bojim aby to vůbec nějak šlo rozpohybovat...
Prosím o shovívavost, vim že to neni GIV, ale nikde sem s problémem nepochodil.Všem předem díky za každou radu!
Golf MK5
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
podle mě je zádrhel v tom že jestli máš auto 97.. tak ti neběži po can sběrnici..což budíky z roku 2001 ano....
láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok
takže pešek.. . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita....
udělat se dá všechno...zaplatit jen něco....
láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok
takže pešek.. . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita....
udělat se dá všechno...zaplatit jen něco....
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- Trawerza
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06.04.2008 23:05
- Bydliště: Střední Čechy
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
[quote="vtuni"]podle mě je zádrhel v tom že jestli máš auto 97.. tak ti neběži po can sběrnici..což budíky z roku 2001 ano....
láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok
takže pešek.. . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita....
udělat se dá všechno...zaplatit jen něco....
Prvně díky za odpověď.
Mno co já mám informaci, tak CAN sběrnici, měli už i starý Audiny a hlavně si myslim, že kdybych neměl CAN, tak se budíky ani nerozsvítí.
Mě normálně displaye naběhnou i palivoměr je funkční. Akorád mi teda neukazuje pravá směrovka a nefunguje regulace podvícení budíků, ale tam se domnívám, že by to mohlo vyřešit přepinování (nevim )
De o to, že jakmile sou budíky připojený, shodí to celou diagnostiku..mám strach jestli neni vadnej třeba jen ten okruh s immobilyzerem
Podby se tu našel někdo, kdo by dokázal z budíků přečíst IMMO kód, učinil by mě šťastným
láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok
takže pešek.. . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita....
udělat se dá všechno...zaplatit jen něco....
Prvně díky za odpověď.
Mno co já mám informaci, tak CAN sběrnici, měli už i starý Audiny a hlavně si myslim, že kdybych neměl CAN, tak se budíky ani nerozsvítí.
Mě normálně displaye naběhnou i palivoměr je funkční. Akorád mi teda neukazuje pravá směrovka a nefunguje regulace podvícení budíků, ale tam se domnívám, že by to mohlo vyřešit přepinování (nevim )
De o to, že jakmile sou budíky připojený, shodí to celou diagnostiku..mám strach jestli neni vadnej třeba jen ten okruh s immobilyzerem
Podby se tu našel někdo, kdo by dokázal z budíků přečíst IMMO kód, učinil by mě šťastným
Golf MK5
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
To vypada na spatne zapojeni. Urcite se to od urciteho roku lisi, vysvetlovalo by to tu kontrolku smerovky, podsviceni (to bude mozna pres can) i tu nefunkcni diagnostiku. Zkusil bych sehnat schemata a prepinovatTrawerza píše:Prvně díky za odpověď.
Mno co já mám informaci, tak CAN sběrnici, měli už i starý Audiny a hlavně si myslim, že kdybych neměl CAN, tak se budíky ani nerozsvítí.
Mě normálně displaye naběhnou i palivoměr je funkční. Akorád mi teda neukazuje pravá směrovka a nefunguje regulace podvícení budíků, ale tam se domnívám, že by to mohlo vyřešit přepinování (nevim )
De o to, že jakmile sou budíky připojený, shodí to celou diagnostiku..mám strach jestli neni vadnej třeba jen ten okruh s immobilyzerem
Podby se tu našel někdo, kdo by dokázal z budíků přečíst IMMO kód, učinil by mě šťastným
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Trawerza
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06.04.2008 23:05
- Bydliště: Střední Čechy
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
Díky moc za reakci.
Mno mě zase někdo radil abych nejdřív připojil budíky a pak až přepinoval konektory.
Ten kluk zase řikal, že budíky mu normálně jeli akorád mu nesvítila kontrolka mlhovek a podkávacích světel.
Ale to bylo na Octavce...
Mno mě zase někdo radil abych nejdřív připojil budíky a pak až přepinoval konektory.
Ten kluk zase řikal, že budíky mu normálně jeli akorád mu nesvítila kontrolka mlhovek a podkávacích světel.
Ale to bylo na Octavce...
Golf MK5
- Vasa
- Jezdec
- Příspěvky: 360
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC
ty máš budíky z A3 a dáváš je do ...... ? G IV, O I, A3 ?