Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
G3-lower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3599
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od G3-lower »

Může mi prosím někdo ujasnit a zasvětit do palubních počítačů? DOT MaxiDOT, CAN NECAN...a další pokud ještě jsou. Předpokládám, že to jsou asi pal PC dle vybav vozů a že jeden umí víc než druhý atd.
Ideální by byly i nějaké fotky případně linky, kdyby se někdo nudil.

Uvažuji o koupi GIV jelikož budu asi potřebovat jezdit každý den a moje GIII se na to moc nehodí a na zimu to neni vůbec :(

Případně se určitě dělaly i verze bez pal PC. Jde to nějak dodělat nebo je to složité?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Tomm »

Takze:
CAN x NECAN znamena typ elektriky, do 6/99 byl necan, od 6/99 can, zamenit se to neda. Tedy respektive da, ale pak ti nebudou budiky komunikovat s ostatnima jednotkama v aute, a zase na druhou stranu nelze vsechny jednotky predelat na can protoze nesedi kabelaz. Hlavni problem spojeny s can je ten, ze sehnat polodot nebo maxidot bez can je temer nemozne. Rozpoznani can x necan jde pouze z cisla, necan obsahuje 919, can 920.

Pokud bys dodelaval pal.pc do auta kde nebylo, tak musis jeste mirne upravit elektriku a dodelat packu na prepinani fci (vymenit packu steracu).

Typy (ne kompletni seznam, jen priklady):
1) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach), tady s automatickou prevodovkou
tach_mfa_alt.jpg
tach_mfa_alt.jpg (8.6 KiB) Zobrazeno 2396 x
2) MFA (tj. zakl. pal. pc v hodinach)
tach_mid_mfa.jpg
tach_mid_mfa.jpg (10.79 KiB) Zobrazeno 2395 x
3) polodot (displej polovicni velikosti), zde v obyc verzi
tach_1j0_mid_mfa.jpg
tach_1j0_mid_mfa.jpg (7.61 KiB) Zobrazeno 2400 x
4) polodot (displej polovicni velikosti), zde v sport verzi s krouzkama
tach_1j5_mid_mfa.jpg
tach_1j5_mid_mfa.jpg (7.96 KiB) Zobrazeno 2400 x
5) sportovni budiky (s krouzkama) bez pal.pc
tach_1j5.jpg
tach_1j5.jpg (8.92 KiB) Zobrazeno 2406 x
6) maxidot, nejvetsi displej co lze mit
00004_G.jpg
Fce MFA jsou dosti omezene, polodot a maxidot toho umi o dost vic, maxidot pak zobrazuje vic informaci (treba z origo navi apod.).

Specialitkou je dohrani dojezdu (v km) na nadrz, lze ale jen do urcitych typu (polodot, maxidot), tusim od roku 2002 kdy se menilo immo z 2gen na 3gen.

Rozliseni obyc x sport se pozna dle: obyc = 1J0, sport 1J5. Od obyc se sport lisi jednak krouzkama a jednak podkladem. Krouzky jsou na plexi, ktere lze zamenit, ale pozor, jsou 2 vyrobci budiku na GIV, Motometer a VDO, nelze zamenit plexi z Motometru na VDO a obracene!
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
G3-lower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3599
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od G3-lower »

Co konkretne na elektrice bude treba dodelat? A cidla se taky budou muset nejak dodelavat? To asi ne, ze? Protoze ty jsou napojeny na ŘJ a na tu se napoji budiky s pal pc, ze?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Tomm »

G3-lower píše:Co konkretne na elektrice bude treba dodelat? A cidla se taky budou muset nejak dodelavat? To asi ne, ze? Protoze ty jsou napojeny na ŘJ a na tu se napoji budiky s pal pc, ze?
Propojeni mezi r.j. a budikama.

Cidlo teploty se musi natahnout od narazniku.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
SHODAN
Závodník
Závodník
Příspěvky: 623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: f Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od SHODAN »

Tomm: nejlepsi vysvetleni o budikach ... DIKY, sice to je ve FAQ ale tohle je konecne pochopitelne!!! :twisted:

Uživatelský avatar
PeLa
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od PeLa »

Pokud nebudu počítat čidlo teploty, tak se natahnou pouze 3 dráty od nové páčky stěračů (s ovládáním PC) do konektoru budíků.
El Rom de Cuba

http://pelack.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Tomm »

PeLa píše:Pokud nebudu počítat čidlo teploty, tak se natahnou pouze 3 dráty od nové páčky stěračů (s ovládáním PC) do konektoru budíků.
+kabl do ridici jednotky (kvuli spotrebe), nektery starsi auta ho nemaji
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
PeLa
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od PeLa »

To je snad jen u NECAN.
Can to bere po sběrnici.
El Rom de Cuba

http://pelack.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Tomm »

PeLa píše:To je snad jen u NECAN.
Can to bere po sběrnici.
Jo, tak to asi jo 8)
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Trawerza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 06.04.2008 23:05
Bydliště: Střední Čechy

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Trawerza »

Zdravím všechny...koukám že sem konečně našel forum, kde palubním PC, někdo rozumí.

Mám dotaz, v Audi sekci sem to nikde nenašel, ale jedná se o A3 a to by mělo bejt skoro stejný jako GIV...

Podařilo se mi získat budíky s MiniDotem, takže celej nadrženej sem se těšil až budou v autě.
Budíky sou z r.v. 2001, já mám r. '97, takže sem věděl že budou problémy s IMMO a že bude potřeba budíky přizpůsobit.
Navíc sem počítal s dodělávánim přepínací páčky, bo moje auto jí nemá...

Když připojim budíky na auto, normálně se rozsvítí, ukazujou otevřený dveře teplotu vzduchu atd....akorát řve senzor oleje, ale co sem se dozvěděl, je to běžnej problém, kterej se dá vyřešit...a auto nenatočim (neni shodný IMMO)

Ale o co mi de...
Auto i s budíkama sem odvez do jedný firmy, kde to dohod kamarád co dělá autoelektriku, aby mi z nich přečetli kód pro pozdější přizpůsobení na auto.
Když sme budíky připojili, tak najednou nešla načíst ani jedna hodnota přes zástrčku v autě 8O ..natož pak aby se povedo zjistit kód...
Pak když sme připojili starý budíky zpátky, začal soft. kterej na to měli normálně komunikovat s autem.....

Tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nevíte, kde by moh být problém....mám strach aby nebyly vadný nějak budíky co sem sehnal...ale zase displaye sou funkční..
De mi hlavně o pal. PC, ale teď nevim jak sem se tu moh dočíst, jakou má moje auto sběrnici, jestli CAN, nebo NeCAN :|

Tak se bojim aby to vůbec nějak šlo rozpohybovat...


Prosím o shovívavost, vim že to neni GIV, ale nikde sem s problémem nepochodil.Všem předem díky za každou radu!
Golf MK5

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od vtuni »

podle mě je zádrhel v tom že jestli máš auto 97.. tak ti neběži po can sběrnici..což budíky z roku 2001 ano....

láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok

takže pešek.. :? . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

udělat se dá všechno...zaplatit jen něco.... :wink:
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Trawerza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 06.04.2008 23:05
Bydliště: Střední Čechy

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Trawerza »

[quote="vtuni"]podle mě je zádrhel v tom že jestli máš auto 97.. tak ti neběži po can sběrnici..což budíky z roku 2001 ano....

láme se to v roce 99 takže na 100% auto to mít nemůže...a budíky na 100% to mít budou..ani jedno neni přelomovej rok

takže pešek.. :? . zbývá...
a) sehant na ebay redukci..převodník co umí přizpůsobovat necanovej signál pro canový budíky...
b) překopat komplet celou elektriku v autě na CAN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tj všehcny řidici jdenoty ..motor, abs, bagy, komfortku...atd....
c) překopat kompet celý budíky..ale tohle není ani vyšší dívčí...to je dívčí univerzita.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

udělat se dá všechno...zaplatit jen něco....


Prvně díky za odpověď.

Mno co já mám informaci, tak CAN sběrnici, měli už i starý Audiny a hlavně si myslim, že kdybych neměl CAN, tak se budíky ani nerozsvítí.
Mě normálně displaye naběhnou i palivoměr je funkční. Akorád mi teda neukazuje pravá směrovka a nefunguje regulace podvícení budíků, ale tam se domnívám, že by to mohlo vyřešit přepinování (nevim :roll: )
De o to, že jakmile sou budíky připojený, shodí to celou diagnostiku..mám strach jestli neni vadnej třeba jen ten okruh s immobilyzerem :cry:

Podby se tu našel někdo, kdo by dokázal z budíků přečíst IMMO kód, učinil by mě šťastným :ura1:
Golf MK5

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Tomm »

Trawerza píše:Prvně díky za odpověď.
Mno co já mám informaci, tak CAN sběrnici, měli už i starý Audiny a hlavně si myslim, že kdybych neměl CAN, tak se budíky ani nerozsvítí.
Mě normálně displaye naběhnou i palivoměr je funkční. Akorád mi teda neukazuje pravá směrovka a nefunguje regulace podvícení budíků, ale tam se domnívám, že by to mohlo vyřešit přepinování (nevim :roll: )
De o to, že jakmile sou budíky připojený, shodí to celou diagnostiku..mám strach jestli neni vadnej třeba jen ten okruh s immobilyzerem :cry:

Podby se tu našel někdo, kdo by dokázal z budíků přečíst IMMO kód, učinil by mě šťastným :ura1:
To vypada na spatne zapojeni. Urcite se to od urciteho roku lisi, vysvetlovalo by to tu kontrolku smerovky, podsviceni (to bude mozna pres can) i tu nefunkcni diagnostiku. Zkusil bych sehnat schemata a prepinovat :idea:
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Trawerza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 06.04.2008 23:05
Bydliště: Střední Čechy

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Trawerza »

Díky moc za reakci.

Mno mě zase někdo radil abych nejdřív připojil budíky a pak až přepinoval konektory.
Ten kluk zase řikal, že budíky mu normálně jeli akorád mu nesvítila kontrolka mlhovek a podkávacích světel.
Ale to bylo na Octavce... :(
Golf MK5

Uživatelský avatar
Vasa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 360
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvětlení a rozdělení pal. PC

Příspěvek od Vasa »

ty máš budíky z A3 a dáváš je do ...... ? G IV, O I, A3 ?

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“