Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Karoserie, lak, spojlery, nárazníky...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Davwe
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Davwe »

Nebudu tady rozepisovat ruzny typy kvalit HID sad atp. Logicky, cim levnejsi, tim horsi :) Setkavame se u levnych sad s pomalym rozzhavovanim vybojek, castou poruchovosti, ruseni FM radia (pro pobaveni pred par lety se delali HID sady, ktery meli takovy interference, ze kdyz pred tebou stali policajti tak se nikam nedovysilackovali :lol: ), dokonce zde na foru mame par klubaku kteri napr. kdyz rozsviti svetla, tak se mu pusti sterace, jinemu zas behem cesty zhasnou displeje na budikach atd.

Ale k věci, je několik možností jak na xenony do GIV, popíšu zde výhody a nevýhody.

1. HID sada v originál světle
Řešení které je nejlevnější, ale ne uplně dokonalé. Xenony jsou nejlepší v projektoru (čočce), ideálně určený přímo pro xenon. Mnozí namítnou, že Mercedes, Volvo nebo Renault dělali xenony i do paraboly. To je sice pravda, ale je rozdíl v konstrukci světla pro xenon a pro halogen. Taky se do techto svetel davaji vybojky D2R, naopak D2S jsou urcene do cocky. Bohuzel i kdyz date vybojky H7R, stejne to svetlo sviti vic nez ma. Je to dané konstrukcí světla.

Výhody: nejjednodušší řešení, cena
Nevýhody: světla trochu oslňují (i s H7R), ne uplně dokonalé rozprostření světla po silnici

2. Dodělání originálních xenonů
Originál xenony jsou originál xenony, to je bez debat. Má to ale několik ale. Jsou dvě možnosti. První předělat světla pro manuální ovládání sklonu z kabiny. Druhá možnost dodělat vše komplet, světla, kabeláže, náklonová čidla, ostřikovače. Dosti finančně náročné. Největší problém zde je ten, že nová světla jsou hodně drahá (cca 15tis). Když koupíte použité (cca 10tis.), musíte počítat s tím že můžou být vysvícené. To bohužel neví úplně každý. Jako nové svítit rozhodně nebudou. Tím nemyslím výbojky, to je to nejmenší, ale jde o paraboly, což je celkem problém. Po čase parabola žloutne a jde do černa. Tzn. pokud kupujete použité, chtějte je nejlépe vidět rozsvícené. Dá se to poznat i podle toho jak jsou světla zašlá a osekaná od kamínků. Také se může stát že budou svítit hůř jak vaše současné originál světla. U xenonů co maj najeto kolem 150 tis a víc už je to hodně znát.

Výhody: origo je origo
Nevýhody: vyšší cena jak nových tak použitých světel, může se stát že koupíte vysvícené

3. Tuning světla s čočkou osazená HID sadou
Můj názor je ten, že toto je zlatá střední cesta. Vychází celkem dobře cenově a je to nesrovnatelně lepší řešení než v klasické parabole. Tím že čočka dělá velmi dobrý řez mezi světlem a tmou, tak nedochází k oslňování protijedoucích a auto nesvítí do nebe. HID sada stojí od 2000 do cca 4000. Tuning světla se dají koupit třeba zde na fóru do 5000,-, levněji než na eshopech. Toto řešení jsem zvolil já, protože použité světa nechci a 15 000 za origo se mi dávat nechce a myslím že většině z nás. Připojuji pár fotek jak svítí HID sada 4300K ve světlech DEPO.

Světla Depo k dostání tady:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... ilit=+DEPO
nebo tady:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=75228
HID sady k dostání třeba u mě :)

Na fotkách vidíte právě světla DEPO a mojí HID sadu. Několik lidí mě od těchto světel odrazovalo ale ja do nich stejně šel smířenej s tím, že v nejhorším vymenim čočku za jinou. Nakonec jsem byl přijemně překvapen, mrkněte na fotky a posuďte sami. Samozřejmě není to úplně jako originál, ale podle mě nejlepší možnost. V noci nedělají žádné mapy na silnici, světlo je rozprostřené rovnoměrně. Zatím jsem nebyl na regloskopu, je to seřízený podle oka. Fotky jsou zatim dočasné z mobilu, nafotím to znovu, tyhle smažu a dám nový.

Výhody: slušná cena světel, neoslňuje, dobře vypadá, hned tak někdo nevidí že to neni origo
Nevýhody: zrovna mě nic nenapadá, asi proto že jsem spokojenej

Co se týče barvy světla, ideální je 5000K nebo 6000K. 5000K jsou bílé(cca 90% bíla, 10% modrá), 6000K jsou lehce do modra. (cca 75% bílá, 25% modrá) - procentuální údaje jsou pro představu.

Neváhejte se zeptat, jsem schopnej poradit i dodat HID sadu. :mrgreen:

Postupně budu doplňovat zkušenosti, informace a fotky, protože všechno mě teď hned jak to píšu nenapadne. :)

Doufám že tento návod bude někomu k užitku, případně mu to částečně osvětlí problematiku a možná i pomůže pro jakou možnost se rozhodnout.
Přílohy
DEPO světla, look ala origo xenony - asi nejpodobnější varianta
DEPO světla, look ala origo xenony - asi nejpodobnější varianta
02102008(003).jpg
02102008(004).jpg
Foceno v garážích
Foceno v garážích
Velmi přesný řez hodně se přibližující řezu xenonové optiky. Taky si všimněte modré linky mezi světlem a tmou. :)
Velmi přesný řez hodně se přibližující řezu xenonové optiky. Taky si všimněte modré linky mezi světlem a tmou. :)

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

Good job :!: Sice už to je i někde ve FAQ, nicméně dotazy na tohle téma se pořád opakujou.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od vtuni »

pěkně a jasně popsané :!:

jen bych ještě doplnil k čočkám... i čočky jsou dělaný pro xenon a pro halogen .. a je v nich konstrukční rozdíl... většina "tuning" světel má "xenon look" tj sice čočky ale pro halogen.. aby to svítilo opravdu přesně jak má je třeba (nebo je lepší..přeberte si to jak chcete :wink: ) předělat čočku ve světlech .. použít čočku z fabie RS, octy ..octy II atd... určenou pro xenon...
:wink:
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

vtuni: jo to je taky fakt. Pokud sem to dobře pochopil z toho co jsem četl, tak u čoček pro halogen, tzn. u FK, DEPO atd. má ta čočka jinej úhel svitu, takže to světlo se jinak láme a světelnej efekt, "kužel" je při použití xenonovejch výbojek jinek, než při použití halogenu.

Ještě bych dodal, že dodatečná montáž tuningovejch světel ani xenonový výbojky samotný nesplňujou homologaci!!! Ani montáž originálních světel od VW bez patřičných úprav (ostřikovače, čidla náprav...) nesplňují homologaci!!!

Tzn. můžou být problémy při kontrolách a STK.

Slyšel jsem, že i pojišťovna se může vyhnout plnění v případě, že auto mělo něco, co není homologovanýho, takže například světla (ale nevím, co je na tomhle pravdy).

Nicméně mám např. známého, který s tuningovejma světlama jezdí už asi 50 tisíc km a bez problémů, další má HID sadu, jezdí s tím už taky několik desítek tisíc a taky bez problému.

U STK není problém, předtím než tam pojedete, si vyměnit HID výbojky za klasický žárovky. U těch kontrol, případně u zkoumání pojišťovny, už by to asi mohlo být horší, ale jak jsem psal - v tomhle se nevyznám, takže bych i uvítal, kdyby to tady někdo uvedl na pravou míru a napsal k tomu něco víc :)
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Uživatelský avatar
Davwe
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Davwe »

2vtuni: S optikou máš pravdu, ale na druhou stranu uznej, ze ty DEPA delaj hodne dobrou hranu, castecne srovnatelnou s xenonovou cockou. Nedela to klasickou fajfku, tu mi delali i Hella cocky v passatu, ale dela to pouze takovy zuby, viz. foto. V porovnani parabola a cocka depo je nesrovnatelnej rozdil, proste nebe a dudy. Konkretne cocku z fabie rs bych nepouzival, protoze fabiacky xenony se vysvycujou docela rychle. Podle me je nejlepsi reseni sahnout po cockach z dvojkovy oktavky. Pokud clovek neni opravdu fajnsmekr, s cockama depo se spokoji dokonale. A taky ne kazdej je schopnej si tu cocku vymenit :) Kazdopadne jsem byl z tech svetel prekvapen.

2Alinek: S homologaci je to svata pravda, ale na druhou stranu, original xenony jsem jeste nemel, ale svitim xenonove cca 4 roky. Od GII pres passata do GIV a nikdy jsem nemel jedinej problem a to jsem s tim byl i hodnekrat za hranicema. Takze ja s dodelavkama najezdil dohromady tak 200 000 km :lol: Ale samozrejme legalni to neni. Prave proto sem sel cestou, ktera se nejvice podoba originalu, abych eliminoval pripadny problemy. Jasne, kdyz bude hustej policajt, nastoupi s tim ze chybi ostrikovace a je to... Ale podle me 9,9 z 10 policajtu si toho nevsimne.

Uživatelský avatar
Davwe
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Davwe »

Porovnání jak svítí typy přestaveb proti zdi


1. Xenony v parabole - na prvni pohled je videt rozdil v "řezu" mezi světlem a tmou (vlevo vedle stoji jeste jedno auto s halogenama, pro srovnani)

2. Originál xenony - tak to má být :D

3. HID sada v DEPO světle GIV - udelam poradne foto pristi tyden az budou svetla sestelovana, levy sviti trochu niz
Přílohy
Parabola
Parabola
bixenon.jpg
DEPO GIV
DEPO GIV

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

Na ty policajty mam uplně stejnej názor, že to buď nepoznaj nebo to nebudou řešit. A navíc, i kdyby si tam někdo nalepil imitace ostřikovačů, tak policajt nemá jak vyzkoušet jejich funkčnost. A sehnat a nalepit ty vršky ostřikovačů nebude podle mě žádnej problém.

Takže asi tak :)
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

Davwe: Pro úplnou dokonalost bys sem ještě mohl dát fotonávod, jak vymontovat světla, jak do nich dát HID a jak je dát zpátky, pokud sis to teda fotil.

Ne že by to bylo něco složitýcho, ale hodně lidem by to určitě usnadnilo práci.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Mr.babetta
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1319
Registrován: 19.10.2007 16:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Mr.babetta »

chlapi mě by zajímalo proč vlastně musej mít xenony ostřikovače? To mi nejde do hlavy.....jinak je to zajímavý čtení tady.....zrovna sem nad tim začal dost uvažovat že si to pak do svýho auta dodělám pokud to nebude v základu.....protože je to neskutečnej rozdíl ve svícení......

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

Přesně nad tím sem taky přemejšlel
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Mr.babetta
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1319
Registrován: 19.10.2007 16:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Mr.babetta »

tak kdo má to vysvětlí? :D

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Alinek »

Možná pro to nemaj odůvodnění ani naši zákonorádci :D a nedivil bych se tomu... To naklápění mi přijde aspon logický, ostřikovače vůbec.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Mr.babetta
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1319
Registrován: 19.10.2007 16:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Mr.babetta »

no naklápění rozumim.....přece jenom s naloženým autem by to dost silně oslnovalo....ono už klasický světla oslňujou pokud si je dotyčnej nesklopí když je naloženej.....ale ostřikovače? Máme je na Golfu Plus a xenony nemáme......tak nevim.....

Uživatelský avatar
Davwe
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od Davwe »

Proč by auto s xenonama mělo mít ostřikovače:
Takže prvně bych chtěl říct, že mi to taky zas tak logický nepříjde. :) Ale má se to tak, že ta špína která se tvoří na světlech za špatného počasí by mohla měnit lom světla někam do řiti. Můj názor je ten, že když si ostříknu světla, tak to co bude lámat světlo někam do pr**le, bude právě ta voda co na tom světle chvíli zůstane, protože jak většina znás ví, voda funguje tak trochu jako lupa. A i když světla ostřikneme, není to nikdy jako když je utřeme do čista. Takže voda ty nečistoty sice trochu smyje, ale světlo stále zůstane trochu špinavý a stále může tedy lámat světlo jinak než má. Nikdy jsem se s tímhle nestotožnil.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vše o xenonech aneb jak na xenony do GIV

Příspěvek od vtuni »

souhlas..je to přesně z tohoto důvodu...špína na světlech by mohla lámat světloj inam a světla svojí velkou svítivostí by mohla oslňovat... podle mě to ale tak nefunguje..protože většina lidí ty ostřikovače stejně nepoužívá... ani ta účinost samotnejch ostřikovačů není nijak slavná....nabízí se řešení tam mít i stěrače...jako volvo :mrgreen: nebo některý starší auta... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

podle mě je ostřik světel úplně na prd jen to žere vodu a máte od toho zaprasený celý auto.... a znám spoustu lidí co má ostřik světel na autě z výroby a záměrně mají odpojený čerpadlo ... a jediný co z té sady teda používají je 5l nádobka na kapalinu...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Odpovědět

Zpět na „Exteriér + Styling“