Golf IV, 1,4 BCA-Jsem bez katalyzátoru..problémy

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Juraj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Golf IV, 1,4 BCA-Jsem bez katalyzátoru..problémy

Příspěvek od Juraj »

Přátelé,je to téměř na povídku.Nejdřív jsem zvolil mechanika v Brně po 115tis.km na výměnu rozvodů.Ten to sprasil..ťuknul do 2 ventilů,pálilo to do katu.Auto ale jelo OK,až na volnoběh.Žádná kontrolka.Při reklamaci po ujetí ccca 2tis.km dělal že nic,při kontrole mu"odešli 3 cívky...Další "můj nový"mechanik,kterého jsem musel opravdu těžko hledat to opravil docela lebně,ale vykuchal kat.Potom odešel vstřik...Teď po ujetí cca 200-400km svítí kontrolka plynů a VAG hlásí"nedostatečná funkce katalyzátoru"Jasné,když tam není...Motor ale jede úplně OK vč. spotřeby.Můj"nový mechanik" mění lambda sondu(tu první).Už ji mám třetí.Nejsem moc velký odborník,ale myslím,že lze jezdit bez katu a obejít toto nepříznivé vyhodnocování výfukových plynů nějakým způsobem.Obávám se,že diagnostika při dlouhodobé závadě může vyhodnotit tento stav jako ESP.Poraďte prosím,nemám chuť ani na smajlíky.Díky.

Uživatelský avatar
Markul
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markul »

Chlape ja nevim...
...to zni nejak divne...
Urcite jsi mel zadat nahradu skody, to je prvni vec.
Dal bez katu muzou jezdit tak Favority, ale pro "namichani" spravne smesi pro novejsi motory, coz ty mas, je potreba signal lambdasondy, ktera je prave u katalyzatoru...
Na nejake obchazeni tohoto signalu bych se asi vykaslal, chce to vratit vse tak jak ma byt.
Jedině benzín mi chutná :-)
VW - z lásky ke značce!

Uživatelský avatar
PeLa
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PeLa »

No i u nových aut se kat vyndavá a dává se buď jen roura nebo ?difuzor? aby to mělo echt sportovní zvuk.
El Rom de Cuba

http://pelack.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Markul
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markul »

PeLa píše:No i u nových aut se kat vyndavá a dává se buď jen roura nebo ?difuzor? aby to mělo echt sportovní zvuk.
Ja vim, jde to, ale prida to tak 1-3 HP, to je na nic.
O zvuk si myslim taky moc nejde...je to 1.4!
Jedině benzín mi chutná :-)
VW - z lásky ke značce!

aLf
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od aLf »

Pokud máš motor se 2 sondami (tzn. plní emisní limit EUR4), je jasný, že ti PC hlásí chybu v katu, protože druhá lambda měří spaliny za katem (který tam není).
Což takhle tam dát alespoň univerzální katalyzátor, ten není takovej drahej.

Uživatelský avatar
PeLa
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PeLa »

Ale jezdit se s tím dá.
El Rom de Cuba

http://pelack.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Markul
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markul »

aLf píše:Pokud máš motor se 2 sondami (tzn. plní emisní limit EUR4), je jasný, že ti PC hlásí chybu v katu, protože druhá lambda měří spaliny za katem (který tam není).
Což takhle tam dát alespoň univerzální katalyzátor, ten není takovej drahej.
Dobrej napad! :999:
Jedině benzín mi chutná :-)
VW - z lásky ke značce!

Uživatelský avatar
Juraj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od Juraj »

Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.

Uživatelský avatar
Markul
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markul »

Juraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
Jenze kdyz mas katalyzator (trojcestnej), tak lambda meri CO, HC a NO2
a tobe by to ukazovalo nesmysly a blbe by to jelo!
Jedině benzín mi chutná :-)
VW - z lásky ke značce!

Uživatelský avatar
Ondrej
Pilot
Pilot
Příspěvky: 700
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

Bez katu to nemůže ject normálně, leda že bys nějak obešel lambdu za katem.

Uživatelský avatar
Filip
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2864
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip »

2 Juraj: ty mám,ale má toho dost...napiš kdo ti to sprasil...nejde o pomluvu,ale na koho si dát případně bacha... :wink:

Uživatelský avatar
Dr.Diesel
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1497
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr.Diesel »

Juraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
Kamosova pritelkyne ma 1.4ku bez katu a zvuk to sice ma, ale zacalo to chlastat. Co ja vim, tak nerikali, ze by jim neco svitilo. Co treba napojit obe sondy na tu pred katem? Jen takovej napad :lol:
Jinak mechanik pobliz Brna: Milan_TS, u Uherskyho Hradiste:
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... file&u=223" target="_blank
KÄRCHER: Prodej, servis, půjčovna: http://www.allwin.eu/
KÄRCHER E-SHOP: http://karcher.allwin.eu/

Obrázek

aLf
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od aLf »

DrDiesel píše:
Juraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
Kamosova pritelkyne ma 1.4ku bez katu a zvuk to sice ma, ale zacalo to chlastat. Co ja vim, tak nerikali, ze by jim neco svitilo. Co treba napojit obe sondy na tu pred katem? Jen takovej napad :lol:
Jinak mechanik pobliz Brna: Milan_TS, u Uherskyho Hradiste:
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... file&u=223" target="_blank
Nesviti ji to mozna proto, ze ma motor jen s jednou lambdou.

Uživatelský avatar
Juraj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od Juraj »

Bez katu na 1,4 BCA nemá smysl. Auto smrdí jak svině.To není "můj Golf!"!! Výkon o trochu lepsí,ale spotřeba vyšší. Přesvědčil jsem mého "mistra",že ten kat tam musí být. Děláme na tom, ozvu se, jak to skončilo, děkui všem za rady.Juraj.

Uživatelský avatar
cippis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Praglu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cippis »

Z jiného pohledu je ježdění bez katu na Natural podstatně horší pro okolí než to samé s bývalým olovnatým benzinem. Z výfuku tí lítá proud aromatických cyklických uhlovodíků, které nahradili Okt. číslo místo olova a mají výborné výsledky z hlediska vzniku rakoviny. Prostě olovnatý jablka z mého mládí byl jen slabý odvárek toho co umí Natural bez katu

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“