Golf IV, 1,4 BCA-Jsem bez katalyzátoru..problémy
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Juraj
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Golf IV, 1,4 BCA-Jsem bez katalyzátoru..problémy
Přátelé,je to téměř na povídku.Nejdřív jsem zvolil mechanika v Brně po 115tis.km na výměnu rozvodů.Ten to sprasil..ťuknul do 2 ventilů,pálilo to do katu.Auto ale jelo OK,až na volnoběh.Žádná kontrolka.Při reklamaci po ujetí ccca 2tis.km dělal že nic,při kontrole mu"odešli 3 cívky...Další "můj nový"mechanik,kterého jsem musel opravdu těžko hledat to opravil docela lebně,ale vykuchal kat.Potom odešel vstřik...Teď po ujetí cca 200-400km svítí kontrolka plynů a VAG hlásí"nedostatečná funkce katalyzátoru"Jasné,když tam není...Motor ale jede úplně OK vč. spotřeby.Můj"nový mechanik" mění lambda sondu(tu první).Už ji mám třetí.Nejsem moc velký odborník,ale myslím,že lze jezdit bez katu a obejít toto nepříznivé vyhodnocování výfukových plynů nějakým způsobem.Obávám se,že diagnostika při dlouhodobé závadě může vyhodnotit tento stav jako ESP.Poraďte prosím,nemám chuť ani na smajlíky.Díky.
- Markul
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Chlape ja nevim...
...to zni nejak divne...
Urcite jsi mel zadat nahradu skody, to je prvni vec.
Dal bez katu muzou jezdit tak Favority, ale pro "namichani" spravne smesi pro novejsi motory, coz ty mas, je potreba signal lambdasondy, ktera je prave u katalyzatoru...
Na nejake obchazeni tohoto signalu bych se asi vykaslal, chce to vratit vse tak jak ma byt.
...to zni nejak divne...
Urcite jsi mel zadat nahradu skody, to je prvni vec.
Dal bez katu muzou jezdit tak Favority, ale pro "namichani" spravne smesi pro novejsi motory, coz ty mas, je potreba signal lambdasondy, ktera je prave u katalyzatoru...
Na nejake obchazeni tohoto signalu bych se asi vykaslal, chce to vratit vse tak jak ma byt.
Jedině benzín mi chutná
VW - z lásky ke značce!
VW - z lásky ke značce!
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
- Markul
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
- Markul
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dobrej napad!aLf píše:Pokud máš motor se 2 sondami (tzn. plní emisní limit EUR4), je jasný, že ti PC hlásí chybu v katu, protože druhá lambda měří spaliny za katem (který tam není).
Což takhle tam dát alespoň univerzální katalyzátor, ten není takovej drahej.
Jedině benzín mi chutná
VW - z lásky ke značce!
VW - z lásky ke značce!
- Juraj
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
- Markul
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jenze kdyz mas katalyzator (trojcestnej), tak lambda meri CO, HC a NO2Juraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
a tobe by to ukazovalo nesmysly a blbe by to jelo!
Jedině benzín mi chutná
VW - z lásky ke značce!
VW - z lásky ke značce!
- Ondrej
- Pilot
- Příspěvky: 700
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Filip
- VWexpert
- Příspěvky: 2864
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
- Dr.Diesel
- VWagenista
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prágl
- Kontaktovat uživatele:
Kamosova pritelkyne ma 1.4ku bez katu a zvuk to sice ma, ale zacalo to chlastat. Co ja vim, tak nerikali, ze by jim neco svitilo. Co treba napojit obe sondy na tu pred katem? Jen takovej napadJuraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
Jinak mechanik pobliz Brna: Milan_TS, u Uherskyho Hradiste:
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... file&u=223" target="_blank
-
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Nesviti ji to mozna proto, ze ma motor jen s jednou lambdou.DrDiesel píše:Kamosova pritelkyne ma 1.4ku bez katu a zvuk to sice ma, ale zacalo to chlastat. Co ja vim, tak nerikali, ze by jim neco svitilo. Co treba napojit obe sondy na tu pred katem? Jen takovej napadJuraj píše:Přátelé Markul, peLa a aLfe,dekuji Vám za rady. Já dobře vím, že bez katu už nejsou žádné moderní motory, můj mechanik však tvrdí, že je docela běžné, vyndat kat a že bez jezdí spusta lidí. Kat byl po těch křivých ventilech trochu připálený, ale byl jsem na TK před 400km a bylo vše OK. Samozřejmě, budu se ubírat směrem k původnímu stavu, musím však jezdit 600km každý víkend, tak pokud mechanika nepřesvědčím, musím ustát tento stav. Musím mu být vděčný, že se do opravy po těch sprasených ventilech vůbec po tom fušerovi pustil, ale to je spíš můj osobní problém a smůla na mechaniky. Mimochodem, neznáte v okolí Brna někoho DOBRÉHO?
P.S. Samozřejmě lambda sondy jsou 2, teda i za katem, takže kontrolka plynů MUSÍ(podle mně) svítit..Co kdybych dočasně vyndal 2.sondu ven z potrubí na čerstvý vzduch a díru v potrubí ucpal zátkou? Je to možná blbost, ale napadlo mně to, jak docílit "výbornou" funkci katu, který tam není...Moc děkuji. Juraj.
Jinak mechanik pobliz Brna: Milan_TS, u Uherskyho Hradiste:
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... file&u=223" target="_blank
- Juraj
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- cippis
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Praglu
- Kontaktovat uživatele:
Z jiného pohledu je ježdění bez katu na Natural podstatně horší pro okolí než to samé s bývalým olovnatým benzinem. Z výfuku tí lítá proud aromatických cyklických uhlovodíků, které nahradili Okt. číslo místo olova a mají výborné výsledky z hlediska vzniku rakoviny. Prostě olovnatý jablka z mého mládí byl jen slabý odvárek toho co umí Natural bez katu