Jede přes zařazenou rychlost

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od duduh »

Kdy vlastně funguje posilovač pro spojku?Jestli mám hlavní spojkový válec (u spojky) a pomocný spojkový válec (u pedálu) tak teprve po sešlápnutí pedálu spojky.Je zde společná brzdová kapalina pro spojku a brzdy.
Naposledy upravil(a) duduh dne 06.01.2014 13:24, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od duduh »

Jen pro doplnění:Pístek pro posilovač je u pedálu spojky a vše reaguje po sešlápnutí pedálu spojky.Tento posilovač je "součástí brzdového okruhu" a při výměně brzdové kapaliny se musí měnit brzdová kapalina i v tomto okruhu!!!Samozřejmostí je i následné odvzdušnění které se provádí na samotné spojce.
Naposledy upravil(a) duduh dne 06.01.2014 13:31, celkem upraveno 1 x.

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Duduh: posilovač pro spojku? Kdyby tam byl nějaký posilovač, tak snad spojkový pedál jde s nastartovaným motorem mačkat s menším tlakem! Spojkový pedál klade stejný ,,odpor" ať je motor nastartovaný nebo není.
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od duduh »

upraveno
Naposledy upravil(a) duduh dne 06.01.2014 14:33, celkem upraveno 1 x.

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Pedál mi teda nekope. To že spojka je ovladána hydraulicky a mám stejnou náplň jako brzdový okruh neznamená, že to má posilovač spojky. To jestli ti pedál teda jako by ,,kope" je způsobeno tím, že ovladaní spojky a brzdové soustavy má stejnou naplň a začne být aktivní posilovač brzd.
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od duduh »

Mechanické lanko pro ovládání spojky bylo nahrazeno hydraulickým ovládáním.Měla to již i ŠK120.Tedy malým tlakem pomocného spojkového válce (pístkem o malém průměru - pedál spojky) tlačíme na pístek hlavního spojkového válce (velký průměr - pístek u samotné spojky).Hydrostatická síla je přenášena pomocí brzdové kapaliny.Nádržka brzdové kapaliny je společná jak pro brzdový okruh tak i pro samotnou spojku.
A když se vrátíme do fyziky tak: Síly, které na písty působí, jsou ve stejném poměru jako obsahy průřezů obou pístů.Malá síla na pedál= znásobená síla úměrná ploše pístku spojky.
Při výměně brzdové kapaliny je nutné tuto kapalinu vyměnit i v okruhu spojky a s pomocníkem tento okruh i odvzdušnit.
Závěr:U mechanicky dobré spojky dochází tedy k jejímu vypnutí teprve po sešlápnutí pedálu spojky.K samovolnému vypnutí i mechanicky dobré spojky tedy nemůže dojít.
:drinks: Proto říkám,že je zde posilovač (hydraulický).S tím nastartovaným motorem to funguje u jiných větších autí - Faust.....
proto

"příspěvek upraven".

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Na G4 není na spojce posilovač! Jestli to takhle bereš, že je spojka ovládana hydraulicky a ty to bereš jako posilovač tak ano. Ten posilovač co tam je, je na brzdy nikoliv na spojku. Kdyby tam byl posilovač, proč tedy při vypnutem nebo zaplem motoru jde pedál mačkat stejným tlakem?

U š120 to bylo ovládono také hydraulicky protože na lanko by to byla moc dlouhá vzdálenost a spojka by šla vyšlápnout moc ,,ztuha".

Dál se k tomu nebudu vyjadřovat, protože to nemá cenu. Vidím že sis upravovals příspěvky. :D
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od duduh »

Opravdu jsem musel upravit a vymazat modré lebky a některá slova aby jsem někoho nepopletl.To jsem i napsal že jsou provedené úpravy..Ovládání spojek pomocí:Lanka,hydrauliky,elektromechaniky,vzduchem...je mi jasné.
Tedy ať oba uděláme závěr:
1.nádobka brzdové kapaliny je společná pro okruh brzd a spojku.
2.podtlakový posilovač brzd funguje jen při nastartovaném motoru a je jen pro brzdy
3.hydraulické ovládání spojky se skládá z hlavního spojkového válce (u spojky) a pomocného spojkového válce (u pedálu).Z hlediska fyziky je toto hydraulické zapojení jako posilovač spojky.Je to vlastně princip hydraulického pístu.
:drinks: souhlasíš?

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: Jede přes zařazenou rychlost

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Ano, jenže před tím si to tvrdils jinak. A ještě mi řekni, že to není pravda?

Hydraulické zapojení ano, ale nazývat tohle rovnou posilovačem. To bych moc netrvdil.


Ale taky nevím vše a je možny, že se v něčem pletu.
Seat Exeo ST 2.0TDI

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“