Porada Golf 4 TDI

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
vojtech95
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.02.2015 20:37

Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od vojtech95 »

Dobrý den, byl by tu někdo ochotnej a poradil mi? Chci si koupit obježděnýho Golfa IV v naftě, protože celkem dost najezdím. Chtěl bych poradit jaký motor je nejlepší na spotřebu, aby to zase nebylo líné, díval jsem se na 96kw a 81 kw, 66kw se mi zdá málo. Teď mám 1.6 benzín hyundai a tá spotřeba je celkem hrozná na 1.6. Díky všem za rozumné rady.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od majrek001 »

všechny tři motory jsou povedený 66 a 81kW (5q) jsou rotačky a 96kW (6q) je PDčko.. rotačky nejsou tak choulostivý naftu jde tam nalít kde co (normální lidi tam lijou kloudnou naftu, ale to je zase trochu jiné téma) a u rotačky bude o něco nižší spotřeba a zase je tam i o něco nižší krouťák než u PD
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1030
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od oneb1t »

muzes koupit libovolnej model i z 66kW lze celkem jednoduse udelat 81kW nebo i vic (motory jsou uplne totozny lisej se akorat vstrikama a ridici jednotkou)
dival bych se spis na celkovej stav motoru/auta nez na vykon

hlavne si zkus auto projet a hlidej si jestli pri velkym zaprahu (pres 3500 otacek na 3ku/4ku) nepada do nouzovyho rezimu, jestli nepiska turbo a idealne zkus po projeti precist chyby z jednotek
po testovaci jizde ho zkus zatepla nastartovat jestli te bude cekat reseni teplejch startu

podivej se jestli motorovej prostor neni zablitej od nejakejch kapalin
pokud bylo auto bouchnuty tak je na tom miste pravdepodobne zrezly (a chce se to mrknout jestli se spravne vypinaj kontrolky na palubce kazda kontrolka musi zhasnout sama)
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

LadisSH
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.06.2015 13:44

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od LadisSH »

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, mám v plánu do budoucna vyměnit stávajícího Civica za Golfa IV, 1,9 TDi (pokud možno hatch 5.dv s klimou, 74 nebo 81kw) a chci se zeptat, v jakém cenovém rozpětí se má cenu dívat ?
Díky za odpovědi :)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od majrek001 »

cenu nejvíc ovlivňuje stav auta, výbava co požaduješ, aby měl a taky rok výroby.. počítej cca 65 - 100 000,-, ale můžeš sehnat levnější nebo dražší.. nejvíc záleží na výbavě každý má jiný standard
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Olaf87
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2387
Registrován: 21.06.2014 14:38
Bydliště: Plzeň

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od Olaf87 »

LadisSH píše:Ahoj,
chtěl bych se zeptat, mám v plánu do budoucna vyměnit stávajícího Civica za Golfa IV, 1,9 TDi (pokud možno hatch 5.dv s klimou, 74 nebo 81kw) a chci se zeptat, v jakém cenovém rozpětí se má cenu dívat ?
Díky za odpovědi :)
Ahoj,
hele u takhle starého auta je to podle mého názoru skoro jen loterie. Záleží, na co narazíš a jaké budeš mít štěstí. Samozřejmostí je auto před koupí co nejdůkladněji prohlídnout, ale ani tím nezjistíš, co tě čeká. Jen pro ilustraci: Mladá si koupila před necelýma dvěma lety Peugeot 106 za 9tis. Vrak už na pohled (původně se bral jen na rok ježdění) a on už natočil 30tis bez většího servisu a vesele jezdí dál. Já si v loni v létě koupil Golfa IV a za tu dobu jsem najezdil něco přes 5tis km a za opravy/údržbu, aby bylo vše v cajku jsem dal - troufnu si říct pořádnej ranec! A to nebyl jeden z nejlevnějších Golfů.
Tím chci říct, že do toho auta prostě nevidíš a i dražší kus může být špatný kauf. Ono každé auto za jakoukoli cenu má svého kupce, jen je otázka kdy se ten člověk objeví.
Takže je těžký říct "Golfa pod 50tis vůbec nekupuj - to je sráč". Může na tom být lépe než třeba ten za 70tis.
Ideálně koupit auto třeba od klubáka, nebo od kámoše, co ti řekne, jak na tom je, co tomu bylo a nebylo.
Každopádně přeju hodně štěstí při výběru - Golf IV je podle mně dobrá volba :drinks:
Za mě doporučuju 81kW :wink:
VW is my lifestyle✌️ Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper 🏎️ ⛺️
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch ☀️❄️

Uživatelský avatar
JOSEFFEFE
Člen klubu
Příspěvky: 46
Registrován: 03.05.2013 12:26

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od JOSEFFEFE »

zdravím, z mě 81kw. AHF :potlesk:
VW golf1 kabrio KARMAN,VW golf4tdi,Š.YETI tdi,Š.favorit silver line,Š 130GL,Š.octavia1958,Š.fel.pick-up,VWgolf2naND.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1030
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od oneb1t »

klidně i 66kW ALH/AGR za drobnou investici se z toho da udělat 81kW auto v záruce stejně už není tak co
pro klidného řidiče je i 66kW na ježdění 50/100/140 naprosto dostačující
taky mezi 66kW bude větší výběr jak u 81kW a ty auta nebudou tak zmasakrovaný (přece jen maj o něco nižší výkon takže průměrně celá přenosová soustava dostavá míň zabrat ale je to samozřejmě kus od kusu)

ještě jedna věc na kterou bych dal pozor je ze jestli jezdíš do Prahy/Německa nebo nějakýho většího města tak ti časem zřejmě zavedou emisní zóny a s EURO 2 už tam možná nebudeš moct jet takže koukat po autě co splňuje EURO 3 (doufám ze až tohle začne platit tak bude nějaká cesta jak zlegalizovat moji ALH EURO 2 na EURO 3 který všechny novější ALH motory automaticky maj)

protože já jsem se rozhod že z golfa budu v ideálním případě upgradovat až na elektromobil nic podstatnýho nechybí (ano je pravda že bych určitě ocenil různý novinky jako parkovací kameru a podobný záležitosti ale to se v nejhorším případě dá domontovat i pro golfa) :)

z výbavy chceš určitě klimatizaci a alespoň některý okna v elektrice a zbytek podle hesla co nemám to se mi nemůže rozbít (přece jen už maj i nejnovejší golfy nějakej ten kilometr za sebou a čím míň elektriky a konektorů co se můžou podělat tim líp (a první golfy nemaj třeba ani kontrolku check engine - z toho je jasně vidět že se s možností závady na motoru vůbec nepočítalo :D)

s 96kW se líp svezeš ale bude mnohem dražší na opravy kritickejch komponent
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od majrek001 »

zase bych to tak moc nepřeháněl, že 96kW bude mít dražší opravy kritických komponent.. pokud do toho nebude lít naftu z bagru a pod. tak nevidím co by se mohlo pokazit. a to svezení je sakra jiný přeci jen už ten seriový krouťák mejí PD jinde než rotačky, ale spotřeba je o něco vyšší než u rotačky

turbo je spotřebák jako u všech motorů a je to jen o tom jak s tím majitel jezdí pokud to trestá za studena (tak je to magor má jezdit na kole) dochlazovaní a občasné prohnání ohřátého motoru do vysokých otáček aby nezatuhla regulace.

výbavu vybírej co nejvyšší, protože cokoliv budeš chít dodělat tak tě výjde několikrát dráž - takový ten standard - ESP, el.okna (všechny), el. zrcátka + výhřev, dálkové ovládání - alarm, klimatronik (digitální klimatizace), 4 a více airbagu, vyhřívané sedačky, palubní počítač, samostmívací zrcátko + dešťový senzor z té "lepší" výbavy - xenony, maxidot, navigace, šíbr, elektrické sedačky - paměťové, dětské integrované sedačky, multifunkční volant, elektrický sklopné zrcátka, atd..



oneb1t: s tím, že ti uznají euro 3 místo euro 2 můžeš v klidu zapomenout... já jsem nedávno psal dotaz na plnění euro IV na mém 1.6 16v a to všechny modely od roku 2001 mají euro IV (má to 2x katalyzárot, 2x lambdu a elektronický EGR vyntil) a já mám euro 2 zapsaný i v etce v infu o autu vyskakuje EUR 4 / D4 a prostě v roce 2000 to nebylo ještě homologované na euro 2 a dál se semnou nebavili
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Jago
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 05.06.2015 17:39

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od Jago »

DObrý den,
chtěl bych poprosit o radu. Uz delsi dobu me zlobi razeni a tak ze mi obcas nesla zaradit jednicka ale casem se to stavalo casteji a casteji. No a momentalne mi zase nejde zaradit zpatecka, kdyz se o to pokusim tak mi i v zatlacenem stavu paky naskoci jednicka a misto jednicky trojka. Nevite co by s tim mohllo byt? Spojkou to asi nebude jelikoz jsem ji pred pul rokem menil za uplne novou. Dekuji

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od majrek001 »

co je to za motor? seřídit táhla/případně kulisu řazení

akorát nevím co to má společného z názvem tématu
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

LadisSH
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.06.2015 13:44

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od LadisSH »

Ahoj, jsem tu zas s dotazem, už nějakou dobu pokukuju po tomhle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/volks ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false; A chtěl bych vědět i Váš názor. Díky :)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od majrek001 »

za tuto cenu nemůžeš čekat žádný zázrak..

výbava taková standardní

z těch malých fotek moc není vidět

na 5. dveřích vypadají, že jsou puchýře. volant je celkem ošoupaný na 250 000km (náš passat měl při 320 000km podstatně méně ošoupaný volant i introš) zase z toho nejdou dělat závěry pokud to měl třeba nějaký zedník tak ten volant ošoupou podstatně dříve a introš je taky celkem ošoupaný.

exteriér z těch mini fotek moc nejde posoudit jako třeba mezery a motorák tam raději není vůbec vyfocený
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
daklevw
Pilot
Pilot
Příspěvky: 724
Registrován: 10.01.2010 10:45
Bydliště: Polička

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od daklevw »

tak motory 66kw AGR klasika turbo obtok nenaročnej bytelnej motor, 66 ALH turbo VGT (lopatky jako u 81 kw) ale ALH ma jen 9 lopatek a 81 kw ma lopatek 12 pokud se nepletu a 81 kw jedine ASV jeden z nejlepšich motoru a pak 74 kw AXR PD 96 kw ASZ a 110 ARL, ale ta rotačka je takova blbovzdorná lejt dotoho mužeš i olej co je v akci v tescu, ale pak to muže něco odnest kastle u kombika si pohlidej pate dvere na puchejře kolem oken v rozich a u klasiky 5 dver kliku a pod oknem to kvete a pak klasika koukni na prahy resp patky u kol jak vypadají kouknina na blatni jako už u podbehu tam to často kvete, ale někdy se vyplati vzit vin a zavolat si do autorizaku a zjistit si historii at je to sebe starši auto :) nekdy se dozviš pekny veci jako 180 na tachu a real pres 700 :D
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW / 90 HP[/url]

Uživatelský avatar
adam.87
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 29.06.2010 19:27

Re: Porada Golf 4 TDI

Příspěvek od adam.87 »

oneb1t píše:klidně i 66kW ALH/AGR za drobnou investici se z toho da udělat 81kW auto v záruce stejně už není tak co
pro klidného řidiče je i 66kW na ježdění 50/100/140 naprosto dostačující
taky mezi 66kW bude větší výběr jak u 81kW a ty auta nebudou tak zmasakrovaný (přece jen maj o něco nižší výkon takže průměrně celá přenosová soustava dostavá míň zabrat ale je to samozřejmě kus od kusu)

ještě jedna věc na kterou bych dal pozor je ze jestli jezdíš do Prahy/Německa nebo nějakýho většího města tak ti časem zřejmě zavedou emisní zóny a s EURO 2 už tam možná nebudeš moct jet takže koukat po autě co splňuje EURO 3 (doufám ze až tohle začne platit tak bude nějaká cesta jak zlegalizovat moji ALH EURO 2 na EURO 3 který všechny novější ALH motory automaticky maj)

protože já jsem se rozhod že z golfa budu v ideálním případě upgradovat až na elektromobil nic podstatnýho nechybí (ano je pravda že bych určitě ocenil různý novinky jako parkovací kameru a podobný záležitosti ale to se v nejhorším případě dá domontovat i pro golfa) :)

z výbavy chceš určitě klimatizaci a alespoň některý okna v elektrice a zbytek podle hesla co nemám to se mi nemůže rozbít (přece jen už maj i nejnovejší golfy nějakej ten kilometr za sebou a čím míň elektriky a konektorů co se můžou podělat tim líp (a první golfy nemaj třeba ani kontrolku check engine - z toho je jasně vidět že se s možností závady na motoru vůbec nepočítalo :D)

s 96kW se líp svezeš ale bude mnohem dražší na opravy kritickejch komponent
Kde máš jistotu,že norma Euro 3 nebude málo až pojedeš do Práglu na výlet? :roll:
Co můžeš udělat dnes,odlož na pozítří.Získáš dva dny volna.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“