Nechat si Golfa IV?

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od No-limits »

Aktuálně máme Golfa IV 1,9 TDI, 74 kW (Motor AXR), rv 2003 a nalítáno 310 000 km. Auto slouží dobře, ale postupně se nakumulovala potřeba větších oprav - odchází dvojhmota, repase zadních brzdičů (nevrací se ručka), kabeláž k hlavovému airbagu je přerušená, takže to hlási chybu pytle, občas padá motor do nouzáku, protože je zanešená regulace turba - nutno turbo vyčistit, obě čidla zámků v předních dveřích nefungují, takže nové zámky, zadní slo nevyhřívá celé, ale jen 3 dolní dráty. A navíc jezdíme na chatu po polní cestě, takže možná kontrola věcí na podvozku a chtělo by to auto, hlavně na předku, zvýšit.
Řešíme tedy, zda si Golfa nechat a opravit (zrepasovat) auto, včetně např. preventivních výměn, či výměn gumových součástí anebo koupit nějaké jiné, mladší, větší auto s menším nájezdem. Ve výhledu je Smax v 2,0 TDCI, kolem roku 2010.

Když jsem se tak porůznu ptal a koukal na různá fóra, tak většina lidí i mechaniků říká, že Golf IV je jedno z posledních aut držáků. Že dnešní moderní auta jsou jen spotřebáky, které jsou dimenzované na menší nájezdy, jsou složitější kvůli euroekologii, opravy jsou náročnější a dražší a nevydrží takovou nálož jako starší auta.

Jen pro info. Jezdíme s autem 97 % tras po městě, pravidelně víkendy na chatu 30 km, párkrát do roka větší dálka tak 300-500 km. Golfíka musím pochválit, že je to fakt držák. Olej od cca 250 000 km dávám po 10 000 km. Za 5 let, co ho máme (dotažený z Raichu) jsme nalítali cca 160000 km.

Moje otázka je prostá a zní: Je lepší zainvestovat do našeho Golfa nebo jsou výše popsané opravy "dražší" než zůstatková cena auta a opravovat to nemá cenu a je proto lepší koupit mladší auto?

Uživatelský avatar
Saleem
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 25.01.2009 17:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od Saleem »

Ahoj,

musíš rátať s tým, že pri každom aute (pokiaľ nekupuješ nové z predajne) musíš riešiť servis a preto si musíš vždy pripraviť rezervu :) (plus rátaj poistenie, prihlásenie, možno STK a neistotu spojenú s tým, aké auto nájdeš a aké má skryté chyby)

Veci, ktoré opisuješ, nie sú až tak hrozné, pretože si ich vieš opraviť aj sám - na zámkoch bude pravdepodobne studený spoj, ak vieš trochu robiť s pájkou tak si vieš opraviť aj ten airbag, čistenie turba nie je také hrozné, horšia je tá dvojhmota ale ani to už nie je v dnešnej dobe také drahé. Oprava ťa bude stáť možno 15 000 Kč, záleží podľa servisu a podľa toho, za koľko si vieš zohnať diely :)

Nové auto je nové auto, všetko je ale otázka peňazí. :)

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od motorpower »

Dvouhmota, kotouče,destičky, čepy, tlumiče všechny ruční brzda turbo a vstřiky. V orig dílech žádné repase.
Kontrola předních podkolí a prahů. Dutiny a vosk. Za 70tis. pocitově nové auto a dalších 200tis. najede v pohodě.
To S max už bude po smrti. I když jinak se s ním jezdí hezky a je větší.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od No-limits »

No jo, ale má ekonomicky cenu vrážet 70 tisíc (což je vlastně prodejní cena auta a možná ani bych ho za tolik ani neprodal) do 13 let starého auta? Chápu, že pak třeba najede zase 200 000, ale bude mu 25 let a ostatní auta už budou úúplně někde jinde. :?

Jinak na přední i zadní kotouče jsem zapomněl. Přední při zahřátí hází a zadní jsou sjeté jen na prostředku s cca 2 cm orezlým okrajem na vnější i vnitřní straně brzdící plochy. :-(

Zadní tlumiče jsou cca 1/2 roku staré, ale pokud bych chtěl dát na Golfa paket pro špatné cesty - vyšší tlumiče a silnější péra, tak bych je musel kupovat znovu.

PS: navíc zvýšení výkonu u Motorpower, aby to trochu lépe jelo, taky není zadarmo :-)

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od Dymák »

i kdyby to stálo těch 70K, tak to fakt vydrží... já vím, je to rána, vyklopit ranec takhle najednou, ale u nějaký 2010, kterou nasaješ z bazaru budeš muset nedejbože udělat rozvody, vstřiky a DPF a jsi v tom taky za 70K hned na startu...
v CZ naštěstí zatím EURO3 nikomu nevadí, takže bych se do novějšího moc nehrnul... Ale je to můj názor a nikomu ho nevnucuju
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
EgoBurian
Závodník
Závodník
Příspěvky: 653
Registrován: 28.06.2016 17:03
Bydliště: Týn nad VWltavou (Kameňákov)

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od EgoBurian »

Můj názor je takovej že kdybys těch zmíněnejch 70k do golfa vrazil (klidně postupně) tak uděláš líp ;) když to prodáš koupíš novější stejně do toho budeš muset vrazit a vyjde to dráž než když dáš do pucu golfa a najede ti dalších 200k
Chudej pracující
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od motorpower »

No-limits píše:No jo, ale má ekonomicky cenu vrážet 70 tisíc (což je vlastně prodejní cena auta a možná ani bych ho za tolik ani neprodal) do 13 let starého auta? Chápu, že pak třeba najede zase 200 000, ale bude mu 25 let a ostatní auta už budou úúplně někde jinde. :?

Jinak na přední i zadní kotouče jsem zapomněl. Přední při zahřátí hází a zadní jsou sjeté jen na prostředku s cca 2 cm orezlým okrajem na vnější i vnitřní straně brzdící plochy. :-(

Zadní tlumiče jsou cca 1/2 roku staré, ale pokud bych chtěl dát na Golfa paket pro špatné cesty - vyšší tlumiče a silnější péra, tak bych je musel kupovat znovu.

PS: navíc zvýšení výkonu u Motorpower, aby to trochu lépe jelo, taky není zadarmo :-)
Zrovna pokud to chceš na výdrž a doteď ti to stačilo tak už bych to nehrotil, max změřit že je vše OK.
Jo a já také zapomněl na něco, všechny podtlakové hadice. Pochopitelně investice se dá rozložit do třeba 2let.
Já mám také rád nová auta, jenže nové je měsíc a potom to člověka přejde. Pořád jde o volant a 4 kola.
A jak tu někdo zmiňoval , že auta za tu dobu budou jinde, tak budou. V pr.....
Možná už nebudou mít ani volant a bude to fakt pro buz...
Tak snad jsme ti pomohli v rozhodování.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od No-limits »

Nejde ani tak o mě, ale o přítelkyni... Sice jí každý servisák říká, že si máme Golfa nechat, že je to držák. Že ho máme opravit a dát trochu péče a lásky a bude dlouho šlapat, že moderní auta jsou větší kasičky na peníze atd. atd. Ona má prostě strach, že jí auto někde nechá. Myslí si, že moderní (novější) auto bude spolehlivější a nebude se v něm nic sr@t.
Aktuálně nás na Golfu nejvíc "limituje" nízký podvozek - hlavně pod motorem. Ostatní věci není problém nechat postupně opravit a vše nechat zkontrolovat a případně vyměnit.

Nevíte o někom v Plzni a okolí, kdo by nám auto "prolezl" a rozumně řekl, co je potřeba pro prodloužení životnosti?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od Goauld »

Kdybys měl rotačku a není to fakt vrak, tak řeknu, že na 100% nechat. Vzhledem k tomu, že máš PDčko, tak je to u mě tak 85% nechat. Proč to už ti tady kluci popsali.
Já jenom doplním, že do forda bych nešel. Obzvlášť ten S-Max pokud to bude diesel, nemá rozhodně bezproblémovej motor. Nebude to novy auto, možná bude stočeny, takže kolik má najeto se přesně nikdy nedozvíš. Do Mondea, S-Max a C-Max se dávaly tyhle 2.0TDCi, ktery v určitých sériích měli problémy se vstřikama a ty co neměli, tak přichází teď. Když trefíš kus se vstřikama Siemens a ne Bosch a budeš mít štěstí, že se některej posere, jakože to stejně přijde, tak novej stojí jeden 17 tisíc a když dostaneš nějakou dobrou cenu, tak třeba 15. Obecně všechny commonrailovy vstřiky sou drahy a drahy sou i jejich repase, takže v dnešní době když diesel, tak jedině fungl novy auto a maximálně za 5 let se toho zbavit.
Pokud jezdíš hlavně po městě, je problém DPF (filtr pevnývh částit), protože se rychle zanese a ve městě nikdy neproběhne regenerace, takže pak buď výměna, nebo vyčištění v servisu a to sou další nemaly prachy.
Neřikám to jako nějakou domněnku, nebo pověru, to je reálná zkušenost z praxe, ne vyčteny "kecy" někde na fóru. :wink:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od No-limits »

Já bych si ho nechal, opravil a zvýšil podvozek z jedničkový oktávky (tlumiče a péra z paketu pro špatné cesty). Jenže, kde to sehnat a nevím, zda takto zvedlý golf projde přísnou STK. :? Ale vysvětlujte ženský, že starý auto je vlastně lepší, než nový bazarový. :lol:

S max byla myšlenka a první nabídka člověka, co Fordy tahá z Belgie z autorizovaných servisů. Mělo to motor 1,8 TDCI bez filtru. Pak jsem se na to různě poptával a 2,0 TDCI 103 kW je lepší a dají se sehnat také ještě bez DPF. Já bych, když už, nejradši vzal dvojkovou oktávku, předokolku s paketem pro špatné cesty (vyšší o cca 3 cm) s 1,9 PD motorem bez DPF. Klidně dotažené z venku, servisovanou v autorizáku se serviskou a dobře vybavenou.

Uživatelský avatar
ponyhoof
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 477
Registrován: 01.10.2014 16:15
Bydliště: Praha

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od ponyhoof »

1.8 TDCi nebrat, bývá to dost zatěžovaný a rozbíjelo se to, tak to prej ani do čr nedováželo..

Řeknu to takhle. Měl jsem Golf III a byl jsem spokojenej, pak přišla rána zezadu a musel sem shánět jiný auto. Koupil jsem peugeota 406 2003, pak jsem se dopracoval k fordu mondeo.. Celou dobu to bylo samý rozhodování jestli do toho nacpat peníze, jestli to má cenu a když už sem něco začal, tak se vysralo něco jinýho.
Tudíž jsem se vrátil k VW. Jen jsem zakoupil právě Golf IV. Neni to jako Golf III co se týče zábavnosti a jednoduchosti ale je to GOLF prostě. To ti řekne jakýkoli mechanik, že bude radši opravovat golfa než třeba forda. Ford neni nahovno.. jen to prostě vymysleli "jinak" .. :D A díky tomu jinak jsem to vzdal.
Hele PDčko je fajn :) sice jemně dražší opravy ale furt je to nic oproti jiným značkám.
DPF je na pytel, pokud neni vyčištěný nebo nový. Sám o tom můžu referovat pomalu hodiny, co mi to dělalo, pak jsem to vyplách wapem a už jsem o něm ani nevěděl ale pořád je to věc "navíc" ..
Vem a pořádně se zamysli, jestli ti to za to stojí. Já vytloukal klín klínem, až jsem se definitivně naštval a vrátil se k VW. Proč asi ty golfy jsou pořád na poměry "drahý" že? Protože jsou to auta bez hranic :) To víš že bych mohl mít za ty peníze něco jinýho ale neni to ono :)
Golf IV GTI TDI PD150
EX: Golf III TDI

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od No-limits »

Já mám na oba motory 1,8 i 2,0 TDCI docela dobré reference od lidí, co je maj. Vím proto, že ten 2,0 se prodával bez filtru do nějakého roku tuším 2010 v ČR. Pozná se to na první pohled podle typového štítku, kdy auta bez filtru mají vpravo dole v rámečku kód 0,50. A 2,0 TDCI je lepší než 1,8 z několika důvodů... Chápu ale, že jakékoli auto, které člověk kupuje od neznámého člověka je sázka do loterie, co se kdy vysere a vím, že u moderních aut jsou díly o dost dražší.

Pokud přítelkyně jinak nedá, prostě koupíme vysokou dvojkovou oktávku 4x2 se starším PD motorem v "plné palbě" a s jasnou servisní historií. U koncernu se prý v servisních záznamech v autorizáku dá dohledat, co se na autě přesně dělalo. U Forda jsou jen záznamy o servisu, ale bez popisu prací.

Já osobně bych si Golfíka nechal a "vytunil" ho. Kromě současně nutných oprav a výměn starých věcí bych zvýšil výkon na 100 kW, dal jednohmotu, zvýšil podvozek, abych byl v klidu cestou na chatu, nainstaloval 6q převodovku.

Uživatelský avatar
ponyhoof
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 477
Registrován: 01.10.2014 16:15
Bydliště: Praha

Re: Nechat si Golfa IV?

Příspěvek od ponyhoof »

Na streamu byl myslim Smax v pořadu bazarovky nebo nějak tak to bylo. A tam je o něm celkem dost. Pěkně ho tam popsali.

Koncern je koncern no :D všude díly, žádná drahota. Na forda jsem se zapotil celkem :D vrazil jsem do něj asi 30 000 a nebylo to nikde vidět a rozpadal se dál (106 000km najeto po prvnim majiteli). :D do golfa vrazim 30 a je to znát :)
Golf IV GTI TDI PD150
EX: Golf III TDI

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“