Zdravím,
rozhodl jsem se pro koupi "nového" mazla.
Do oka mi padl golf/bora IV v kombi.
Stojím ovšem teď před otázkou, jakou motorizaci, jestli 1.8T, nebo 1.9TDI (81kW)...
Rozhodně nejsem nějaký honič spotřeby.
O co mě spíš jde jsou zkušenosti s motorizacemi a celkově "pohodlnost" motorizací na cestách, rozložení kvaltů a podobně.
Auto se bude používat jako daily car do práce a v rodinném režimu (dovolené, výlety atd).
Do práce jedna cesta = 18km.
Samozřejmě počítám s dochlazováním, zahříváním a dalším, nejsem vrakoviště.
Byl jsem rozhodnutý pro 1.9TDI kvůli spotřebě, ale co jsem tak pročítal různé příspěvky a podobně, tak jsem přišel na pár drobností, třeba že se benzín zahřeje rychleji, než diesel, že benzínu kratší cesty vadí méně než dieselu a taky že není zase tak razantní rozdíl ve spotřebě - po těchto informacích mé benzínové srdce zaplesalo radostí a nahryzalo mě to pouvažovat o 1.8T
Jo a taky u mě nenajdete nějaké podtáčení, to si užiji v důchodu, rád tomu občas šlápnu na krk, takže aby ten motor se s tím vyrovnal a přežil (myslím tím ten Diesel ).
Díky za rady, snad mě za toto téma neukamenujete.
Hawk! Čaděj.
Který motor? - Denodení ježdění
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Který motor? - Denodení ježdění
je to jedno co si vybereš.. s naftou je takové pohodlné jetí.. benzín musíš držet více v otáčkách zrovna 1.8t se ohřeje o něco rychleji v zimě než rotačka (já mám třeba passat Pdčko a to je po 3km na 90°C to benzín se na to nechytá a hlavně to topí hned po startu, ale to je zase jiná sekce)
diesel nemá rád podtáčení stejně jako benzín - pokud chceš diesel držet v kondici hlavně turbo je potřeba ho pravidelně protahovat ke 4000ot jinak se akorát zanese turbo..
je to vyloženě o tom se ti víc zamlouvá - s rotačkou když tomu budeš stát na krku budeš cca max 8l a s 1.8T se dá i kolem 15l, ale určitě se někdo najde to ti řekne, že s tím jezdi za 6,5l/100km (např třeba z Macochy dolu a podobně)..
mě třeba víc vyhovuje na popojíždění ve městě nafta než benzín je to o něco příjemnější, zase při 130km/h bude o trošku možná tišší benzín
celkové shrnutí dobré motory to jsou oba dva a náklady na údržbu +- stejné
diesel nemá rád podtáčení stejně jako benzín - pokud chceš diesel držet v kondici hlavně turbo je potřeba ho pravidelně protahovat ke 4000ot jinak se akorát zanese turbo..
je to vyloženě o tom se ti víc zamlouvá - s rotačkou když tomu budeš stát na krku budeš cca max 8l a s 1.8T se dá i kolem 15l, ale určitě se někdo najde to ti řekne, že s tím jezdi za 6,5l/100km (např třeba z Macochy dolu a podobně)..
mě třeba víc vyhovuje na popojíždění ve městě nafta než benzín je to o něco příjemnější, zase při 130km/h bude o trošku možná tišší benzín
celkové shrnutí dobré motory to jsou oba dva a náklady na údržbu +- stejné
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Který motor? - Denodení ježdění
1.8T v kombíku tady neseženeš, takže budeš muset vybrat naftu.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 392
- Registrován: 11.11.2008 17:13
- Bydliště: Brno
Re: Který motor? - Denodení ježdění
Boru by v 1,8T sehnat mohl, ale bude mít hodně malý výběr.
Seat Exeo ST 2.0TDI
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Který motor? - Denodení ježdění
čaděj píše:Do oka mi padl golf/bora IV v kombi.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- EgoBurian
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 28.06.2016 17:03
- Bydliště: Týn nad VWltavou (Kameňákov)
Re: Který motor? - Denodení ježdění
Pokud půjdeš do benzínu tak s 1.8T Borou v kombajnu u nás nepočítej..jedna se dřív prodávala ale ta byla hned fuč.
Musel bys pro ní do Německa/Rakouska...tam se najdou a i docela slušný kousky v solidních výbavách ale počítej tak 80-100 000,-
Motory jsou to spolehlivý a výkon nějakej mají taky ale pochopitelně záleží na péči majitele před tebou Já jí mám ve 132kw verzi a zatím spokojen..kdyby tě něco zajímalo napiš mi sz
Musel bys pro ní do Německa/Rakouska...tam se najdou a i docela slušný kousky v solidních výbavách ale počítej tak 80-100 000,-
Motory jsou to spolehlivý a výkon nějakej mají taky ale pochopitelně záleží na péči majitele před tebou Já jí mám ve 132kw verzi a zatím spokojen..kdyby tě něco zajímalo napiš mi sz
Chudej pracující
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/