Webasto thermo top E přídavné topení

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
martintdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Webasto thermo top E přídavné topení

Příspěvek od martintdi »

Nemá někdo zkušenost s tím to přídavným topením Webasto thermo top E ? mám ho v golfu ale nemám od něho dálkové ovladáni takže ho nemohu spustit. Potřeboval bych vědět nějaké info dík :wink:
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

Mám ho taky v golfu. Aspoň hodiny k němu máš?

Uživatelský avatar
martintdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martintdi »

právě že nemám vůbec nic :cry: koupil bych klidně i starý ovládač nebo ty hodiny at to zkusím. Nevíš o něčem ? a jak ti to funguje jsi spokojen ?
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

V zimě je ten bufík k nezaplacení, kor když k tomu máš dálkový ovladač. To potom ráno koukneš z okna, mrzne, tak si to zapneš a než vyjedeš tak je v autě teplo, okna čisté a jenom se směješ jak soused zběsile drápe zamrzlé sklo :wink:
Jinak taky není k zahození funkce větrání vnitřku auta přes léto, kdy se zapíná jenom ventilátor v palubce, buď hodinama nebo dálkou a dokáže to vyfoukat vedro z rozpáleného auta na parkovišti před vyjetím.

Ale k věci. Pokud k tomu nemáš hodiny ani dálku, dá se to zapnout i ručně. Oba druhy ovládání se zapojují jedním kabelovým svazkem s konektorem. Je možné mít současně zapojené jak hodiny tak dálku.
Pro připojení hodin jsou tam tři dráty, červený (12V), hnědý (kostra) a černý (spínání topení). Obvykle tam bývá ještě čtvrtý fialový drát (přepnutí větrání/topení), který se zapojuje do přijímače dálky, nebo na separátní přepínač.
Topení by mělo jít zapnout sepnutím černého drátu na hnědý. Kdybys chtěl jenom zkoušet jestli to spíná bez toho aniž by se rozbíhal bufík (ono to má docela dlouhé časové intervaly pro start a vypnutí), tak můžeš ještě připojením fialového drátu na kostru (hnědý drát) přepnout na režim větrání, kdy se spíná jenom větrák bez bufíku. To pak slyšíš hned jestli to vyplo nebo zaplo. V tom případě ale ještě musíš otočit knoflík regulace intenzity větrání aspoň na jedničku, pak si to zapne samo, i bez klíčku v zapalování. Jestli máš klimatronik tak si to zapne ventilaci bez nastavování. Ty hnědé dráty tam můžou být ve svazku dva, oba jsou potom kostra, jeden lze použít na spínání s černým a druhý na přepínání funkce letní/zimní provoz s fialovým.

Dále topení taky nenaběhne pokud je teplota vody vyšší než, a teď abych nekecal, asi 75°C, tak aby ses nedivil že to náhodou nefunguje, když to budeš zkoušet a vodu budeš mít na devadesáti. Když si to ale přepneš na letní provoz pouze větrání, tak ventilátor musí spínat vždy.
Také topení nemusí naběhnout pokud při posledním startu došlo k nějakému problému a topení nenaskočilo, pak to zůstává v trvalém chybovém stavu. Ten lze zrušit vytažením pojistky F1 (20A) na pár vteřin a zastrčením zpátky. Jsou tam tři pojistky a jedno nebo dvě relátka, obvykle v motorovém prostoru hned pod haupnou u stěračů. Jedna pojistka (20A) napájí to topení s elektronikou, druhá (1A) hodiny nebo dálku a přes třetí (25A) je napájený ventilátor v autě. Potom to topení v případě že bylo v chybě půjde znova zapnout, otázkou potom je k jaké došlo chybě a jestli to v ní po čase neskončí znovu.

Jo někde ve svazku se bude ještě vyskytovat žlutý drát, spíš asi někde u relátek. To je tzv. W-bus pro připojení diagnostiky. Na to stačí obyčejný k-line diagnostický kabel co je pro starý vagcom a odpovídající program, který jde stáhnout z netu. Diagnostikou pak lze vyčíst informace o počtu zapnutí, naběhaných hodin, chybové hlášení atd. Taky lze spínat jednotlivé části systému jako vodní pumpu, palivovou pumpu, ventilátor pro spalování, ventilátor v autě, nebo spustit topení jako takové a sledovat kdy nastane nějaká chyba pokud něco nefunguje.

Hodiny nebo dálku lze sehnat na ebay.de tam se toho točí mraky, případně ještě v polsku na nějaké autoburze, nebo i na allegro.pl

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

super popis, urcite stoji za to hodit jej do faq. tak to tam prosimte hod, hodne lidem to prijde vhod, protoze tenhle topic casem zapadne v zapomeni. Ja se mel stat spisovatelem kua :wink:

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

Ještě pár informací. Existuje několik typů dálkových "Telestart" ovladačů:

T70 - nemá zpětnou odezvu tj. bez kontroly přijetí povelu jednotkou topení

T80/T90 - se zpětnou odezvou, jednotka topení potvrdí přijetí povelu. Pokud jsem mimo dosah tak vím, že se topení nezapnulo, případně si kdykoliv můžu na dálku zjistit stav, jestli topení ještě běží nebo ne. Oba typy se liší použitou frekvencí, jinak jsou identické a tvarově prakticky shodné s typem T70

T91 - nejnovější náhrada za předchozí typy, se zpětnou odezvou a velmi miniaturními rozměry

T100 - top-class ovladač, je vybaven podsvíceným LCD displejem, umí zobrazit aktuální teplotu v autě, samozřejmě všechny stavy a nastavení zobrazuje přehledně na displeji, což se u ostatních typů musí složitěji zadávat přes vícenásobný stisk tlačítek a blikání ledky. Navíc je vybaven funkcí HTM (heating time management), kdy stačí zadat čas plánovaného odjezdu, třeba večer (samozřejmě na dálku ovladačem) a ráno podle aktuální teploty se topení automaticky zapne s takovým předstihem, aby v čas odjezdu bylo uvnitř auta vytopeno, takže auto je vyhřáté i když zrovna uhodily mrazy a bylo by za normálních okolností nutné předem nastavit delší dobu topení.

Pak ještě existují dva typy hodin, jedny starší hranaté a druhé novější oválné. Co je mi známo, tak ve funkci rozdíl není. Oba typy umožňují přednastavení třech časů sepnutí topení (kdy a na jak dlouho) které pak jdou aktivovat, plus lze jimi kdykoliv topení zapnout na nastavenou dobu, nebo předčasně vypnout.

Na ebay.de se dá sehnat kompletní sada T70 za 100-150 eur, T91 cca 200 eur a T100 kolem 250 eur. Ale jak kdy, dá se natrefit i na lepší cenu, tohle je spíše cenový rozsah kam se ty ceny obvykle vyšplhají. Na allegro.pl mají velmi dobré ceny samotných topení, nedají se s ebay.de vůbec srovnat, fungl nové topení se tam dá pořídit za pár tisíc, většinou je ale potřeba poshánět i kabeláž a pár dalších drobností, nebývají to kompletní sady.

Co se týče náhradních dílů tak prakticky všechno a za velmi dobré ceny mají tady http://www.richter-standheizungen.de" target="_blank
přičemž ceny jsou obvykle minimálně o třetinu nižší než u autorizovaného zastoupení u nás a i s dopravou z německa se pořád dost ušetří. Na webu mají přehled všech dílů s fotkama a cenama. Dají se od nich sehnat chybějící díly (palivové trubky, hadicové spojky, samotný ovladač nebo anténa atd.) pokud se třeba koupí jenom samotná pixla topení od poláků.

A nějaké návody v češtině jsou zde: http://www.webasto.cz/navody/cz/navodyos.html" target="_blank
Přílohy
Efektní obrázek řezu webastem, jak to uvnitř pěkně plápolá :-)
Efektní obrázek řezu webastem, jak to uvnitř pěkně plápolá :-)
funkce.jpg (47.95 KiB) Zobrazeno 17184 x
Starší verze hodin
Starší verze hodin
1530.jpg (6.9 KiB) Zobrazeno 17180 x
Novější verze hodin
Novější verze hodin
1533.JPG (8.86 KiB) Zobrazeno 17180 x
T90 se dělají i s logem automobilek pro prvomontáž, pro VW jsou celkem běžně na ebay.de
T90 se dělají i s logem automobilek pro prvomontáž, pro VW jsou celkem běžně na ebay.de
T90.jpg (21.14 KiB) Zobrazeno 17183 x
Velmi miniaturní ovladač
Velmi miniaturní ovladač
T91.jpg (16.63 KiB) Zobrazeno 17182 x
S tímto ovladačem je to opravdu luxus, můžu potvrdit ;-)
S tímto ovladačem je to opravdu luxus, můžu potvrdit ;-)
T100.jpg (15.17 KiB) Zobrazeno 17183 x
Sestava dálky: ovladač, jednotka, nalepovací anténa a propojovací kablík
Sestava dálky: ovladač, jednotka, nalepovací anténa a propojovací kablík
sada T90.jpg (17.88 KiB) Zobrazeno 17182 x

Uživatelský avatar
martintdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martintdi »

díky za skvělou informaci :wink: je to fakt dobrá věc. Zkusím to aspon spojit jak jsi psal jestli to funguje a ovladač si určitě koupím.Anténu a ostatní věci tam mám , takže stačí jenom ovládač.Určitě při koupi nového, popřípadě starého ovladače půjde ovladač přizpůsobit k autu.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW

Uživatelský avatar
Sias
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 410
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Sias »

Jééé vy se máte kluci! (plně jsem ty info zhltnul, to je vecicka!

Kolik myslite, ze to tak komplet vyjde i s montazi?

Mrknu na ty odkazy.

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

ten ovladac bude komunikovat s jakymkoliv topenim stejne znacky? Myslim tim ovladac T100 a treba topeni ke kteremu byl puvodne ovladac T70.
Jinak moc pekna vec 8O

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

martintdi: jo tak jestli ti tam zůstala jednotka DO i s anténou a chybí jenom dálka, tak to je celkem v pohodě. Jenom je potřeba se na tu jednotku podívat co je to přesně za typ ať víš co shánět. Přizpůsobení je potom jednoduché, jenom se na chvilku vytáhne pojistka co napájí jednotku DO a do pěti vteřin co se strčí zpátky je potřeba zmáčknout na ovladači tlačítko off. Jednotka si zapamatuje ID toho ovladače od kterého přijme povel a s tím pak funguje. Těch ovladačů se najednou dá přizpůsobit více.

Sias: cena montáže v autorizovaném servisu tak 5-6 tisíc. Plus topení, pokud mají nějaké v akci tak těch patnáct, jinak něco přes dvacet, bez daně. To pokud ti k tomu stačí hodiny, jinak dálka T100 dalších asi dvanáct tisíc.
To jsou oficiální ceny. Na polské autoburze seženeš skoro kompletní sadu i za pět když se podaří, k tomu jednodušší dálku tak za tři, no a když si to namontuješ sám tak si ušetřil ;-)

SakoVerife: Dálky jsou do jisté míry kompatibilní, to znamená že novější jednotka by měla jet se starší dálkou, naopak to nejde. Musí se ale shodovat pracovní frekvence. K novější jednotce T100 lze také přizpůsobit jednodušší ovladač T91 bez displeje, ale k jednotce T91 nejde ovladač T100. Je to spíš nouzové řešení, je vhodné k jednotce sehnat odpovídající ovladač. Jde jenom o spárování ovladače a jednotky, v jednotce DO (malá černá krabička co do ní jde anténa) je veškerá inteligence co se týče ovládání (čas a doba zapnutí, okolní teplota), topení samotné má jeden vstup pro kontakt vypnuto/zapnuto a druhý pro přepnutí topení/větrání, takže tam problém s připojeným typem DO obvykle není. V pixle topení je taky elektronika, ale ta řídí samotný proces spalování, k ní se dá připojit diagnostikou.
Trochu jiná situace může být u topení z prvomontáže do nových aut, které už maji canbus (pětkový golf), tam nevím jak je to s univerzálností takového topení, jestli krom canbusu má i klasické ovládání kontaktem a lze použít kdekoliv jinde.

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

diky za vycerpavajici info

Uživatelský avatar
martintdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martintdi »

Stinger: díky za info :wink: jde vidět že se v tom opravdu orientuješ. Kuknu co mám v autě za jednotku at vím co mám k tomu sehnat za ovladač.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW

Uživatelský avatar
martintdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martintdi »

Jednotku jsem našel a zjistil jsem že mám typ webasto T70
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW

Uživatelský avatar
baciluss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 635
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Malacky SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od baciluss »

Tu poprosim kompetentnych aby navod hodili do FAQ :wink:
to stinger:vyborna praca :wink:

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

nemate nekdo kontakt na Stingera?

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“