Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LED diody v budikoch GIV.
PříspěvekNapsal: 12.06.2006 23:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

32

Bydliště:

Koprivnice

Neviete nahodou akym napatim su krmene svietiace diody v budikoch G IV? +12V? Alebo menej? Su to vsetky LED-ky ktore podsvecuju tachometer, otackomer a vsetky kontrolky. Dik.
PS:Ja mam len budiky, G IV mi chyba aby som to mohol odmerat.

_________________
Kdysi VW Golf III 1.4


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 14:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Sydney

Pochybuju že 12V, normalní LEDky jsou na 3-5V. Určitě tam bude někde předřadnej odpor na ztáhnutí napětí.

_________________
http://www.staroch.com


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 14:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

151

Bydliště:

Domažlice

led dioda te bude svitit klidne na 200V ale musi tam byt predradny odpor aby pres ni teklo asi 50mA max podle toho jaka je jestli vysokojasa a tak


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 14:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Sydney

Copak máš v autě 200V ??

_________________
http://www.staroch.com


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 15:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

151

Bydliště:

Domažlice

nemam :lol: ale jen tak proste ze diody musi mit danny proud a ne napeti.na 12V asi 470ohmu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 20:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1571

Bydliště:

Teplice v Čechách

tak ty budíky zapoj a odměraj :lol:


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Odmeraj!
PříspěvekNapsal: 14.06.2006 20:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

32

Bydliště:

Koprivnice

Ja by som rad odmeral to napatie, ale nemam na com. Ja mam GIII nie G IV. JA tie diody chcem pouzit na nieco ine.

_________________
Kdysi VW Golf III 1.4


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15.06.2006 07:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

108

Bydliště:

Sokolov

tak střel budíky a za ty prachy si koupíš LED - diod kolik budeš chtít :)

_________________
GIV TDI 81KW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28.08.2006 11:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2391

Bydliště:

Krnov - Jëgerndorf

:D Každá LQ dioda má dané své provozní napětí a proud.Pohybuje se to: cca U/ 1,8-3,6V I/ 2-20mA. Tedy např. modrá LQ Sapphire má 20mA a 3,5V.

vzorec pro výpočet předřadného odporu pro LQ:

R=(U provozní-U LQ):I

Tedy musím počítat s tím, že po nastartování se zvedne napětí i z 10,5V na oněch kolem 13,6-14,6V. Musím tedy změřit provozní napětí!!!
:roll: mám tedy napětí provozní třeba U = 14,4V a LQ dle prodejce kdy:I = 20mA,U=3,5 V

výpočet
:arrow: R=(14,4V - 3,5V) : 0,02A

10,9V : 0,02A = 545Ω


V obyčejné řadě výrobce 545Ω není tak vemu 550......
Při běžícím motoru pak ještě raději změřím proud diody.Tedy oněch 20mA.

veškerou montáž zařízení a úpravy zapojení v elektroinstalaci vozidla si dělá každý na vlastní nebezpečí.Vše je třeba i řádně zaizolovat.Na těch 230V bych to přes odpor nezapojil ani doma!!!

_________________
Pumpe Duse Diesel *** Nikdy nejezděte rychleji, než váš anděl strážný umí létat ***


Naposledy upravil duduh dne 29.08.2006 12:09, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28.08.2006 11:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2391

Bydliště:

Krnov - Jëgerndorf

Ještě mne napadla jedna věc a to že VW toto napětí pro LQ dělá pomocí proudového stabilizátoru, ale toto je jiš dosti složité a tak to raději někdy příště.

_________________
Pumpe Duse Diesel *** Nikdy nejezděte rychleji, než váš anděl strážný umí létat ***


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29.08.2006 11:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

383

Bydliště:

Praha - JČ

Když tu řešíte ty diody, mám jen takový pod-dotaz.
Na co je v GIV u tachometru pod nulou ta dioda nebo zarovka?

_________________
z koncernu už jen Galaxy II, ostatní FOFO II


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group