LED diody v budikoch GIV.
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Pavur
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Koprivnice
- Kontaktovat uživatele:
LED diody v budikoch GIV.
Neviete nahodou akym napatim su krmene svietiace diody v budikoch G IV? +12V? Alebo menej? Su to vsetky LED-ky ktore podsvecuju tachometer, otackomer a vsetky kontrolky. Dik.
PS:Ja mam len budiky, G IV mi chyba aby som to mohol odmerat.
PS:Ja mam len budiky, G IV mi chyba aby som to mohol odmerat.
- TAcc.cz
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sydney
- Kontaktovat uživatele:
- TAcc.cz
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sydney
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Každá LQ dioda má dané své provozní napětí a proud.Pohybuje se to: cca U/ 1,8-3,6V I/ 2-20mA. Tedy např. modrá LQ Sapphire má 20mA a 3,5V.
vzorec pro výpočet předřadného odporu pro LQ:
R=(U provozní-U LQ):I
Tedy musím počítat s tím, že po nastartování se zvedne napětí i z 10,5V na oněch kolem 13,6-14,6V. Musím tedy změřit provozní napětí!!!
mám tedy napětí provozní třeba U = 14,4V a LQ dle prodejce kdy:I = 20mA,U=3,5 V
výpočet
R=(14,4V - 3,5V) : 0,02A
10,9V : 0,02A = 545Ω
V obyčejné řadě výrobce 545Ω není tak vemu 550......
Při běžícím motoru pak ještě raději změřím proud diody.Tedy oněch 20mA.
veškerou montáž zařízení a úpravy zapojení v elektroinstalaci vozidla si dělá každý na vlastní nebezpečí.Vše je třeba i řádně zaizolovat.Na těch 230V bych to přes odpor nezapojil ani doma!!!
vzorec pro výpočet předřadného odporu pro LQ:
R=(U provozní-U LQ):I
Tedy musím počítat s tím, že po nastartování se zvedne napětí i z 10,5V na oněch kolem 13,6-14,6V. Musím tedy změřit provozní napětí!!!
mám tedy napětí provozní třeba U = 14,4V a LQ dle prodejce kdy:I = 20mA,U=3,5 V
výpočet
R=(14,4V - 3,5V) : 0,02A
10,9V : 0,02A = 545Ω
V obyčejné řadě výrobce 545Ω není tak vemu 550......
Při běžícím motoru pak ještě raději změřím proud diody.Tedy oněch 20mA.
veškerou montáž zařízení a úpravy zapojení v elektroinstalaci vozidla si dělá každý na vlastní nebezpečí.Vše je třeba i řádně zaizolovat.Na těch 230V bych to přes odpor nezapojil ani doma!!!
Naposledy upravil(a) duduh dne 29.08.2006 12:09, celkem upraveno 1 x.
- coroner
- Jezdec
- Příspěvky: 384
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - JČ
- Kontaktovat uživatele: