JEN TDI: Jak dlouho tocite motor nez naskoci?

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Jak dlouho tocite motor nez naskoci (STUDENY)?

naskoci ihned, max. 1s
19
45%
do 2s
19
45%
do 3s
2
5%
do 4s
0
Žádná hlasování
do 5s
0
Žádná hlasování
do 9s
0
Žádná hlasování
10s ci dele
2
5%
 
Celkem hlasů: 42

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

JEN TDI: Jak dlouho tocite motor nez naskoci?

Příspěvek od Tomm »

JEN pro TDI (nejlepe s termostatickym ventilem na filtru):

Jak dlouho tocite motor nez naskoci? Puvodne jsem chtel udelat dve hlasovani, jedno pro studeny start a jedno pro teply start, ale bude stacit jen to pro studeny motor (tj. treba kazde rano).

Pokud je to dyl jak cca 4s:

A) po nastartovani mate bublinky v pruhledne hadicce co vede k cerpadlu? (pokud ji mate pruhlednou :) )

B) nez prvne rano natocite motor, jak velkou bublinu mate v pruhledne hadicce? Nebo dokonce jen vzduch-zadna nafta?


Cetl jsem jeden pruzkum na zahranicnim tdi-foru a tam u 90% lidi propoustel "termostaticky ventil" na vrsku palivoveho filtru. Po jeho vymontovani nebo dokonalem utesneni jsou i studene starty dilem okamziku. Je to tim, ze v nizkotlake casti palivoveho systemu vznika podtlak a (u motoru bez PD chybi podavaci cerpadlo) a cim je nizsi teplota okoli = hustsi nafta, tim vetsi podtlak vznika. A tak to prisava vzduch a tim padem hure startuje.

Samozrejme spatne starty maji radu dalsich pricin - napr. spatne zhavice (ted v lete neni aktualni), nespravny predvstrik (velmi casta zavada), unavene cerpadlo s velkou vuli, starsi starter neroztoci motor do potrebnych otacek a r.j. nepusti naftu a DALSI... ty tu ale rozebirat nechci - ciste jen palivova soustava: nadrz-filtr-cerpadlo

Diky za prispevky
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
crossic
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dubí

Příspěvek od crossic »

No já točím tak do 2s než motor naskočí - bublinky mi ovšem běhají v hadičce pořád
VW CC snowflake TDi 176HP 389Nm DSG

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

me to naskakuje hnedka, s bublinkama si nejsem jistej na to jsem jeste nekoukal.

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

Filtr jsem dal dvouvývoďák a místo termostatického ventilu spojku. Jak vypadají bublinky v přívodu do čerpadla už jsem od té doby zapomněl :wink:

Uživatelský avatar
bohush
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třinec

Příspěvek od bohush »

stinger píše:Filtr jsem dal dvouvývoďák a místo termostatického ventilu spojku. Jak vypadají bublinky v přívodu do čerpadla už jsem od té doby zapomněl :wink:
Taky mám ty bublinky :cry: , po vypnutí se vytvoří asi 2 cm bublina a startování studeného motoru by mohlo být lepší.
Jak vypadá to řešení s tím dvouvývodovým filtrem? a předehřev nafty zůstane?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

bohush píše:
stinger píše:Filtr jsem dal dvouvývoďák a místo termostatického ventilu spojku. Jak vypadají bublinky v přívodu do čerpadla už jsem od té doby zapomněl :wink:
Taky mám ty bublinky :cry: , po vypnutí se vytvoří asi 2 cm bublina a startování studeného motoru by mohlo být lepší.
Jak vypadá to řešení s tím dvouvývodovým filtrem? a předehřev nafty zůstane?
Klasika filtr u golfa IV ma 3 vyvody - in, out a pak na termostaticky ventil. Ten pri studene nafte (do urc. teploty) pousti vracejici se naftu od vstriku do filtru a pri teple nafte ji pousti do nadrze. To znamena ze pokud tam das obyc 2 vyvodovy filtr a propojis hadicky kde byl ten ventil, tak tim zrusis predehrev nafty ve filtru... (ale zase se ti bude ohrivat nafta v nadrzi).

Jak jsem uz psal - pri studenym startu (kdy je nafta nejhustsi) vznika v celym systemu velky podtlak a staci jedno slabsi misto a hned to prisava vzduch. Vetsinou to byva prave ten ventil. Za zkousku stoji ho bud koupit novej (cca 600) a nebo aspon koupit origo tesneni (2ks, 60,-). Vyndat ventil, poradne ocistit od kaminku a spiny. Nahradit tesneni, ZAKAPNOUT NAFTOU ty tesneni a teprve potom vrazit zpet do filtru. Me to pomohlo.

Uživatelský avatar
bohush
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třinec

Příspěvek od bohush »

OK, zkusím to taky tak udělat, o předehřev bych asi nerad přišel.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

bohush píše:OK, zkusím to taky tak udělat, o předehřev bych asi nerad přišel.
To si rikam taky, ale zase tolik aut ho nema a taky jezdi... :-)

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od stinger »

Ten ventilkový předehřev je podle mě hodně přeceňovaný. Na spolehlivý provoz v třeskutém mrazu snad jedině elektrický předehřev filtru, ten jede hned. Ale i ten s blbou naftou nic nezachrání. U ventilku než se vůbec motor v mrazu zahřeje, tak už je filtr dávno ucpaný parafínem. Jo pokud někdo má auto v garáži, tak než by nafta v nádrži po vyjetí zmrzla, tak se motor stihne ohřát a tenhle bazmeg to jakž takž udrží na nějaké teplotě, ale když auto vymrzne celou noc venku při mínus pětadvaceti, tak je nějaký ventilkový předehřev nanic. Musí se prostě zajistit, aby nafta v nádrži neztuhla.

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Když už je tu tohle téma,tak se taky zeptám. Skorošvagr má BMW 325 td a má taky problemy se startama. Ale spíš u teplýho motoru. Když je studený,tak chytne hned,ale když je ručička teploty nad modrým políčkem tak nechytne. Už několkrát musel volat odtah. Nesepne čerpadlo a žhavení. Hadička je plná vzduchu. Už jsme z toho vymontovaly i imobilizer a nic. Čerpadlo a žhavení je mrtvý. Třeba až po 5minutách přerušovanýho startování se najednou rozsvítí žhavení,naskočí čerpoadlo a chytne. Nikdo si s tím neví rady. Máte nějakej typ?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

stinger píše:Ten ventilkový předehřev je podle mě hodně přeceňovaný. Na spolehlivý provoz v třeskutém mrazu snad jedině elektrický předehřev filtru, ten jede hned. Ale i ten s blbou naftou nic nezachrání. U ventilku než se vůbec motor v mrazu zahřeje, tak už je filtr dávno ucpaný parafínem. Jo pokud někdo má auto v garáži, tak než by nafta v nádrži po vyjetí zmrzla, tak se motor stihne ohřát a tenhle bazmeg to jakž takž udrží na nějaké teplotě, ale když auto vymrzne celou noc venku při mínus pětadvaceti, tak je nějaký ventilkový předehřev nanic. Musí se prostě zajistit, aby nafta v nádrži neztuhla.
Jasne, taky si myslim ze je to spis symbolicky nez ze by to melo nejaky velky ucinek. A co myslis (v pripade odstraneni toho ventilu) by to udelalo s podtlakem pri huste nafte (v zime)? Takhle cerpadlo taha naftu "pouze" z filtru, po odebrani by muselo tahat az z nadrze... nebo mysis ze to neni problem?

Tankuju Shell na pumpe, stejne jako znamy s Peugeotem 406 HDI. Bylo -27°C a znamy pouze otocil klicek a nic (hlasilo to ze zatuhla nafta). Ja nastartoval po 2x zhaveni, cca 20s. Celkem jsem se divil ze to vubec naskocilo :D

2 Horan: Pises ze to nestartuje u teplyho motoru a zase pak ze nesepne zhaveni?? Nad nejakych 10°C to musi startovat i bez zhaveni. Dle toho co pises bych to videl mozna na nejaky problem s el. (nesepne cerpadlo). Co teplotni cidlo-zkousel ho odpojit? Jinak pokud je hadicka plna vzduchu - ma BMW taky ventil na filtru? Vzduch pro start neni dobrej :?

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

horan píše:Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
No asi bych to vzal k nejakymu hodne dobrymu autoelektrikari at to omrkne (hlavne ty rele).

Kdyz odpojis cidlo, tak by to melo zacit zhavit i v lete (aspon u VW to tak funguje).

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Tomm píše:
horan píše:Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
No asi bych to vzal k nejakymu hodne dobrymu autoelektrikari at to omrkne (hlavne ty rele).

Kdyz odpojis cidlo, tak by to melo zacit zhavit i v lete (aspon u VW to tak funguje).
jj budu muset odpojovat jedno po druhým. :cry:

Uživatelský avatar
dllukac
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 314
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Martin. SK

Příspěvek od dllukac »

zimu som este s golfom nezazil ale teraz naskoci max do 2s, predtym som mal Fabiu TDi a ta naskakovala aj pri -25° skoro hned ... dost dlho zhavila ale potom naskocila rychlo

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“