JEN TDI: Jak dlouho tocite motor nez naskoci?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
JEN TDI: Jak dlouho tocite motor nez naskoci?
JEN pro TDI (nejlepe s termostatickym ventilem na filtru):
Jak dlouho tocite motor nez naskoci? Puvodne jsem chtel udelat dve hlasovani, jedno pro studeny start a jedno pro teply start, ale bude stacit jen to pro studeny motor (tj. treba kazde rano).
Pokud je to dyl jak cca 4s:
A) po nastartovani mate bublinky v pruhledne hadicce co vede k cerpadlu? (pokud ji mate pruhlednou )
B) nez prvne rano natocite motor, jak velkou bublinu mate v pruhledne hadicce? Nebo dokonce jen vzduch-zadna nafta?
Cetl jsem jeden pruzkum na zahranicnim tdi-foru a tam u 90% lidi propoustel "termostaticky ventil" na vrsku palivoveho filtru. Po jeho vymontovani nebo dokonalem utesneni jsou i studene starty dilem okamziku. Je to tim, ze v nizkotlake casti palivoveho systemu vznika podtlak a (u motoru bez PD chybi podavaci cerpadlo) a cim je nizsi teplota okoli = hustsi nafta, tim vetsi podtlak vznika. A tak to prisava vzduch a tim padem hure startuje.
Samozrejme spatne starty maji radu dalsich pricin - napr. spatne zhavice (ted v lete neni aktualni), nespravny predvstrik (velmi casta zavada), unavene cerpadlo s velkou vuli, starsi starter neroztoci motor do potrebnych otacek a r.j. nepusti naftu a DALSI... ty tu ale rozebirat nechci - ciste jen palivova soustava: nadrz-filtr-cerpadlo
Diky za prispevky
Jak dlouho tocite motor nez naskoci? Puvodne jsem chtel udelat dve hlasovani, jedno pro studeny start a jedno pro teply start, ale bude stacit jen to pro studeny motor (tj. treba kazde rano).
Pokud je to dyl jak cca 4s:
A) po nastartovani mate bublinky v pruhledne hadicce co vede k cerpadlu? (pokud ji mate pruhlednou )
B) nez prvne rano natocite motor, jak velkou bublinu mate v pruhledne hadicce? Nebo dokonce jen vzduch-zadna nafta?
Cetl jsem jeden pruzkum na zahranicnim tdi-foru a tam u 90% lidi propoustel "termostaticky ventil" na vrsku palivoveho filtru. Po jeho vymontovani nebo dokonalem utesneni jsou i studene starty dilem okamziku. Je to tim, ze v nizkotlake casti palivoveho systemu vznika podtlak a (u motoru bez PD chybi podavaci cerpadlo) a cim je nizsi teplota okoli = hustsi nafta, tim vetsi podtlak vznika. A tak to prisava vzduch a tim padem hure startuje.
Samozrejme spatne starty maji radu dalsich pricin - napr. spatne zhavice (ted v lete neni aktualni), nespravny predvstrik (velmi casta zavada), unavene cerpadlo s velkou vuli, starsi starter neroztoci motor do potrebnych otacek a r.j. nepusti naftu a DALSI... ty tu ale rozebirat nechci - ciste jen palivova soustava: nadrz-filtr-cerpadlo
Diky za prispevky
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
- bohush
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třinec
Taky mám ty bublinky , po vypnutí se vytvoří asi 2 cm bublina a startování studeného motoru by mohlo být lepší.stinger píše:Filtr jsem dal dvouvývoďák a místo termostatického ventilu spojku. Jak vypadají bublinky v přívodu do čerpadla už jsem od té doby zapomněl
Jak vypadá to řešení s tím dvouvývodovým filtrem? a předehřev nafty zůstane?
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Klasika filtr u golfa IV ma 3 vyvody - in, out a pak na termostaticky ventil. Ten pri studene nafte (do urc. teploty) pousti vracejici se naftu od vstriku do filtru a pri teple nafte ji pousti do nadrze. To znamena ze pokud tam das obyc 2 vyvodovy filtr a propojis hadicky kde byl ten ventil, tak tim zrusis predehrev nafty ve filtru... (ale zase se ti bude ohrivat nafta v nadrzi).bohush píše:Taky mám ty bublinky , po vypnutí se vytvoří asi 2 cm bublina a startování studeného motoru by mohlo být lepší.stinger píše:Filtr jsem dal dvouvývoďák a místo termostatického ventilu spojku. Jak vypadají bublinky v přívodu do čerpadla už jsem od té doby zapomněl
Jak vypadá to řešení s tím dvouvývodovým filtrem? a předehřev nafty zůstane?
Jak jsem uz psal - pri studenym startu (kdy je nafta nejhustsi) vznika v celym systemu velky podtlak a staci jedno slabsi misto a hned to prisava vzduch. Vetsinou to byva prave ten ventil. Za zkousku stoji ho bud koupit novej (cca 600) a nebo aspon koupit origo tesneni (2ks, 60,-). Vyndat ventil, poradne ocistit od kaminku a spiny. Nahradit tesneni, ZAKAPNOUT NAFTOU ty tesneni a teprve potom vrazit zpet do filtru. Me to pomohlo.
- stinger
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní Morava
Ten ventilkový předehřev je podle mě hodně přeceňovaný. Na spolehlivý provoz v třeskutém mrazu snad jedině elektrický předehřev filtru, ten jede hned. Ale i ten s blbou naftou nic nezachrání. U ventilku než se vůbec motor v mrazu zahřeje, tak už je filtr dávno ucpaný parafínem. Jo pokud někdo má auto v garáži, tak než by nafta v nádrži po vyjetí zmrzla, tak se motor stihne ohřát a tenhle bazmeg to jakž takž udrží na nějaké teplotě, ale když auto vymrzne celou noc venku při mínus pětadvaceti, tak je nějaký ventilkový předehřev nanic. Musí se prostě zajistit, aby nafta v nádrži neztuhla.
- horan
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: jih
- Kontaktovat uživatele:
Když už je tu tohle téma,tak se taky zeptám. Skorošvagr má BMW 325 td a má taky problemy se startama. Ale spíš u teplýho motoru. Když je studený,tak chytne hned,ale když je ručička teploty nad modrým políčkem tak nechytne. Už několkrát musel volat odtah. Nesepne čerpadlo a žhavení. Hadička je plná vzduchu. Už jsme z toho vymontovaly i imobilizer a nic. Čerpadlo a žhavení je mrtvý. Třeba až po 5minutách přerušovanýho startování se najednou rozsvítí žhavení,naskočí čerpoadlo a chytne. Nikdo si s tím neví rady. Máte nějakej typ?
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Jasne, taky si myslim ze je to spis symbolicky nez ze by to melo nejaky velky ucinek. A co myslis (v pripade odstraneni toho ventilu) by to udelalo s podtlakem pri huste nafte (v zime)? Takhle cerpadlo taha naftu "pouze" z filtru, po odebrani by muselo tahat az z nadrze... nebo mysis ze to neni problem?stinger píše:Ten ventilkový předehřev je podle mě hodně přeceňovaný. Na spolehlivý provoz v třeskutém mrazu snad jedině elektrický předehřev filtru, ten jede hned. Ale i ten s blbou naftou nic nezachrání. U ventilku než se vůbec motor v mrazu zahřeje, tak už je filtr dávno ucpaný parafínem. Jo pokud někdo má auto v garáži, tak než by nafta v nádrži po vyjetí zmrzla, tak se motor stihne ohřát a tenhle bazmeg to jakž takž udrží na nějaké teplotě, ale když auto vymrzne celou noc venku při mínus pětadvaceti, tak je nějaký ventilkový předehřev nanic. Musí se prostě zajistit, aby nafta v nádrži neztuhla.
Tankuju Shell na pumpe, stejne jako znamy s Peugeotem 406 HDI. Bylo -27°C a znamy pouze otocil klicek a nic (hlasilo to ze zatuhla nafta). Ja nastartoval po 2x zhaveni, cca 20s. Celkem jsem se divil ze to vubec naskocilo
2 Horan: Pises ze to nestartuje u teplyho motoru a zase pak ze nesepne zhaveni?? Nad nejakych 10°C to musi startovat i bez zhaveni. Dle toho co pises bych to videl mozna na nejaky problem s el. (nesepne cerpadlo). Co teplotni cidlo-zkousel ho odpojit? Jinak pokud je hadicka plna vzduchu - ma BMW taky ventil na filtru? Vzduch pro start neni dobrej
- horan
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: jih
- Kontaktovat uživatele:
Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
No asi bych to vzal k nejakymu hodne dobrymu autoelektrikari at to omrkne (hlavne ty rele).horan píše:Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
Kdyz odpojis cidlo, tak by to melo zacit zhavit i v lete (aspon u VW to tak funguje).
- horan
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: jih
- Kontaktovat uživatele:
jj budu muset odpojovat jedno po druhým.Tomm píše:No asi bych to vzal k nejakymu hodne dobrymu autoelektrikari at to omrkne (hlavne ty rele).horan píše:Tomm: no i když je motor teplej,tak by to žhavení mělo udajně na BMW naskočit. Je to napojený na stejný relé jako pod. čerpadlo(mimochodem jsem je všechny kontroloval). Čidlo jsem neodpojoval. Je jich tam tolik až je mi z toho blbě.
Vzduch sice v hadičce je,ale teď nás trápí to proč nezačne tlačit to čerpdlo. Na těsnost se kouknem pak.
Ventil tam asi bude. Na filtru je krabička s nějakým tištěným spojem......
Kdyz odpojis cidlo, tak by to melo zacit zhavit i v lete (aspon u VW to tak funguje).