2ALF našel jsem něco na netu,ale jen tu dám výcuc co jsem našel.
Je to proto, že nabízejí nejvíce ledniček, obsahujících jako chladící médium R600a neboli izobutan. To je nejnovější používané chladivo, které nepoškozuje ozónovou vrstvu a podle dosavadních informací nemá ani žádné jiné negativní důsledky. Nevýhodou je, že přístroje s izobutanem jsou o něco dražší než ty, které užívají chladivo R134a. R134a je látka na bázi freonu. Jde ale o tzv. měkký freon, který nepoškozuje ozónosféru. Podle některých vědců má ale R134a jinou nepříjemnou vlastnost. Jde o takzvaný skleníkový plyn, přispívající k procesu globálního oteplování. Zdá se, že tento problém odstranil až izobutan
P.S.R134a je klimatizační náplˇn používaná v autě i lednici
dezinfekce klima
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Nalim
- VWjunior
- Příspěvky: 1653
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Zakázaný jsou tzv tvrdý freony onačované R12 a R22 a freony nejsou jedovatý mají pouze tu vlastnost že v atmosféře ničí za spolupůsobení UV záření ze slunce ochrannou ozónovou vrstvu země v současné doběNalim píše:Bavil jsem se s kámošem co dělá v servisu VW a říkal,že ta látka do klimy obsahuje FREON.aLf píše: Podle me je pouzivani freonu uz davno zakazany, tudiz tam neni freon, ale ekologickej tetrafluorethan.
se používá R134 který by mě mít krátkou dobu rozpadu v atmosféře a tím by se neměl do ozónové vrstvy stihnout dostat.
- nogis
- Závodník
- Příspěvky: 579
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Dělali jsme před měsícem Sharana. Klima chvíli chladila a pak postupně teplala až topila. Vyměnil se dehydrátor, kompresor a pořád stejné. Nakonec se vyměnil i výparník a funguje skvěle. V tom hliníkovém obalu byly póry, kterými se ztrácel tlak. Byly na něm vidět takové malé zaschlé zelené kapičky (náplň s barvivem). Jinak výparník nový, katalogová cena někde okolo 3500Kč. Kdyžtak se ozvighostrider píše:Sice je to OT, ale nechci zakladat nevy topic, abych nebyl opet oznacen za zasirace fora, a tak se ptam tady, pokud neva. Chtel bych se zeptat k cemu slouzi vyparnik klimatizace (climatronic, 1.6i 8V r.v. 9 8 ), jak funguje a kolik stoji novy. V servise mi zjistili ze by ty problemy s klimou mohl zpusobovat on, ale kdyz mi rekli ze za nej chtej v KV KELLY 15 000,- tak me vomejvali.
- ghostrider
- Pilot
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Fakt? No super, tento tyden to budu davat do servisu a tam mi reknou vice, jestli to bude vyparnik tak se urcite ozvu, diky moc. A ta cena 3500, plati i pro G IV 1.6i 8V, r.v. 98. Jakto ze to Kelaci meli za 15 000,- ?nogis píše:Dělali jsme před měsícem Sharana. Klima chvíli chladila a pak postupně teplala až topila. Vyměnil se dehydrátor, kompresor a pořád stejné. Nakonec se vyměnil i výparník a funguje skvěle. V tom hliníkovém obalu byly póry, kterými se ztrácel tlak. Byly na něm vidět takové malé zaschlé zelené kapičky (náplň s barvivem). Jinak výparník nový, katalogová cena někde okolo 3500Kč. Kdyžtak se ozvighostrider píše:Sice je to OT, ale nechci zakladat nevy topic, abych nebyl opet oznacen za zasirace fora, a tak se ptam tady, pokud neva. Chtel bych se zeptat k cemu slouzi vyparnik klimatizace (climatronic, 1.6i 8V r.v. 9 8 ), jak funguje a kolik stoji novy. V servise mi zjistili ze by ty problemy s klimou mohl zpusobovat on, ale kdyz mi rekli ze za nej chtej v KV KELLY 15 000,- tak me vomejvali.