Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Moderátor: standokan
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Hola všem,
dneska udělám postup pro všechny, co chtějí vyměnit svoje klasický čelní sklo za vyhřívaný.
Sám jsem na německejch stránkách našel několik návodů, ale přiznám se, že mi nebylo uplně dokonale jasný co a jak a který díly jsou vlastně vůbec potřeba. Tenhle návod teda bude tak trochu pro debily.
Nuže - co vlastně potřebujeme:
Vyhřívané čelní sklo ze Škoda Superb - je stejné, ale o hodně levnější. Moje je ve verzi bez samozatmavovacího zrcátka a senzoru stěračů. Číslo skla pro objednání je 3U0845011F a stálo mě 7 359kč. Cena je v podstatě stejná jako u VW skla nevyhřívaného. Já jsem to měnil na pojišťovnu a paní z kooperativy s tim neměla problém, protože cena zůstala stejná.
Další díly viz oscannovaný výpis z ETKy..
Navíc budete potřebovat (pro jistotu uvádím více):
cca 2m kabelu 5,0mm
cca 1,5m kabelu 10,0mm
No a ještě asi 20m 1mm kabelu nejlépe v barvě modrobílá/hnědá/modrozelená/ šedomodrá/ (asi hodně zbude, ale tohle jsem nezvládl změřit)
Krok 1 - připojení vypínače v palubní desce.
Rozeberte středovou konzoli - 1 a 2DIN se lišej, ale měly by tam bejt 4 -6 torxy. (4 pod rámečkem klimatizace a dva nahoře, jakoby do stropu u 2 DIN, nebo naopak 2 dole v odkládací přihrádce u 1DIN). Tam najdete u každýho tlačítka (výhřev zadního okna, výhřev sedaček, ESP, atd.) přívod podsvícení. Je to šedomodrej tenkej drát a hnědej tenkej drát. Na tyhle dráty si napájejte kdekoli to pro vás bude výhodný nejlépe stejně barevný dráty a přiveďte je k místu, kde bude novej spínač výhřevu čelního okna. Drát od hněděho napájejte na zakoupenej pin a cvakněte ho do konektoru pro spínač na pozici č.2 (Ve schématu L76 - pin 2). Šedomodrej drát stejně napájejte na pin a zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 1 (Ve schématu L76 - pin 1.
Dále vezměte další 2 zakoupený piny a připájejte na ně kabely takto:
první by měl mít barvu modro zelenou a musí dosáhnout pohodlně pod palubkou od spínače až ke dveřím řidiče
druhý by měl bejt modro bílej a musí došáhnout pod pakubkou až k relátkům a pak dále skrz řídící jednotku až téměř k baterii = opravdu celkem dlouhej!!
První modrozelenej drát zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 3
Druhý modrobílej drát zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 7
Sundejte kus palubní desky pod volantem - zboku odklopit kryt pojistek -> 2x torx a potom odspoda nahoru ještě asi 2 torxy z přední strany - jakoby šikmo do stropu.
Výše zmíněný kabely (modrozelenej a modrobílej) od spínače si zatím vyveďte k pedálům a můžete zašroubovat středovou konzoli - tam je hotovo.
Modrozelenej kabel pak připojte do pojistkový skříně někam za 5A pojistku, kde je stálý plus po otočení klíčkem ve spínačce.
V mým konkrétním případě jsem objevil v horní řadě pojistek černej a černozelenej kabel, kde jsem zkoušečkou zjistil plus po otočení klíčkem.
Od černýho kabelu před pojistkou jsem si udělal rozdvojku a napinoval ho hned pod tuhle 5A pojistku do pojistkový skříňky, kde byla volná pozice. Na druhej pin za novou pojistku jsem pak přivedl modrozelenej kabel od spínače výhřevu čelního skla.
Takže spínač čelního skla má svojí vlastní pojistku 5A a je pod proudem pouze při zapnutý elektrice.
Dále jsem otevřel haubnu a sundal kryt odtokovýho žlabu, kde je baterie. V rohu u volantu jsem pak odkrytoval řídící jednotku (někdo bude muset sundat i torpédo pod stěračema), protože šroub pod torpédem už na krytu jednotky nemám.
Když se pak nadzvedne řidící jednotka je vidět dokonale až k pedálům. Tudy kolem ŘJ jsem protáhl modrobílej kabel, kterej jsem vyvedl gumovou průchodkou z boxu jednotky ven.
Nyní je možno zakrytovat palubku pod volantem a už zůstaneme jenom venku
Mezi motorem a odtokovým žlabem mám vyvrtanou originál díru zhruba v místě mezi nádobkou na brzdovku a baterií. Tady tou dírou jsem přišrouboval relé (ve schématu jako J47), který máme zakoupený od VW k tý stěne, kde je VIN..
Relé má 4 piny (2 TLUSTÝ - pozice 5 a 3 a dva tenký - pozice 1 a 2) Na pozici 1 rovnou přivedeme modrobílej kabel od spínače. Na pozici 2 připojíme hnědej 1mm, kterej potom dobře ukostříme.
Německej návod radí kostřící bod pod expanzkou, ale já to protáhl na kostřící bod u pedálů v interiéru - kvůli estetice.
Dále zbývá připojit k relé na pin 3 - 10mm tlustej kabel, kterej povedeme do nově koupený pojistkový krabičky a pak přes pojistku 60A přišroubujeme pojistkovou krabičku na + pól baterie.
Na poslední pin z relé č. 5 vede opět 10mm tlustej kabel, kterej se rozdvojuje (můžete použít distribuční blok, nebo to prostě kvalitně spájet dohromady) na dva 5mm kabely z nichž jeden jde do konektoru čelního skla na levou stranu a druhej na pravou stranu.
Čelní sklo (ve schematu jako Z2) má totiž celkem 3 vývody.
Dva jsou + a nacházejí se ve spodních rozích skla a 1x je minus a ten jde do interiéru pod stropnici u vnitřního zrcátka.
Mínus skla je nutno dobře ukostřit pod vnitřní lampičkou.
Je samozřejmě na každým z vás kam si umístíte relé, jak dráty zakryjete, kudy je povedete a kde a jak rozdvojíte 10mm kabel z relé pin 5.
Já osobně mám velkou výhodu, že se mi doma válí starej svazek elektriky, takže jsem měl barevný dráty, pojistky, piny, atd.
Určitě je taky důležitý mít nějaký bužírky, oka pro připojení dráty pod matku a somzřejmě pájka..
Já osobně jsem magor a tak jsem balil všechnu vnitřní kabeláž do origo chlupatý izolačky a všude jsem si dělal konektory, abych novou kabeláž mohl kdykoli odpojit. Kabely jsem dával všude 1mm, nebo silnější. Důležitý je dodržet tu tloušťku 10mm a 5mm kabelů za relátkem k baterii a ke sklu. Nevim jestli je to nutný, ale všechny přechody a propoje jsem důkladne procínoval.
V příloze přikládám německej návod i s www adresou, moje schema a seznam dílů, jak jsem je objednal.
Přeju všem hodně štěstí.
dneska udělám postup pro všechny, co chtějí vyměnit svoje klasický čelní sklo za vyhřívaný.
Sám jsem na německejch stránkách našel několik návodů, ale přiznám se, že mi nebylo uplně dokonale jasný co a jak a který díly jsou vlastně vůbec potřeba. Tenhle návod teda bude tak trochu pro debily.
Nuže - co vlastně potřebujeme:
Vyhřívané čelní sklo ze Škoda Superb - je stejné, ale o hodně levnější. Moje je ve verzi bez samozatmavovacího zrcátka a senzoru stěračů. Číslo skla pro objednání je 3U0845011F a stálo mě 7 359kč. Cena je v podstatě stejná jako u VW skla nevyhřívaného. Já jsem to měnil na pojišťovnu a paní z kooperativy s tim neměla problém, protože cena zůstala stejná.
Další díly viz oscannovaný výpis z ETKy..
Navíc budete potřebovat (pro jistotu uvádím více):
cca 2m kabelu 5,0mm
cca 1,5m kabelu 10,0mm
No a ještě asi 20m 1mm kabelu nejlépe v barvě modrobílá/hnědá/modrozelená/ šedomodrá/ (asi hodně zbude, ale tohle jsem nezvládl změřit)
Krok 1 - připojení vypínače v palubní desce.
Rozeberte středovou konzoli - 1 a 2DIN se lišej, ale měly by tam bejt 4 -6 torxy. (4 pod rámečkem klimatizace a dva nahoře, jakoby do stropu u 2 DIN, nebo naopak 2 dole v odkládací přihrádce u 1DIN). Tam najdete u každýho tlačítka (výhřev zadního okna, výhřev sedaček, ESP, atd.) přívod podsvícení. Je to šedomodrej tenkej drát a hnědej tenkej drát. Na tyhle dráty si napájejte kdekoli to pro vás bude výhodný nejlépe stejně barevný dráty a přiveďte je k místu, kde bude novej spínač výhřevu čelního okna. Drát od hněděho napájejte na zakoupenej pin a cvakněte ho do konektoru pro spínač na pozici č.2 (Ve schématu L76 - pin 2). Šedomodrej drát stejně napájejte na pin a zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 1 (Ve schématu L76 - pin 1.
Dále vezměte další 2 zakoupený piny a připájejte na ně kabely takto:
první by měl mít barvu modro zelenou a musí dosáhnout pohodlně pod palubkou od spínače až ke dveřím řidiče
druhý by měl bejt modro bílej a musí došáhnout pod pakubkou až k relátkům a pak dále skrz řídící jednotku až téměř k baterii = opravdu celkem dlouhej!!
První modrozelenej drát zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 3
Druhý modrobílej drát zacvakněte do konektoru pro spínač na pozici č. 7
Sundejte kus palubní desky pod volantem - zboku odklopit kryt pojistek -> 2x torx a potom odspoda nahoru ještě asi 2 torxy z přední strany - jakoby šikmo do stropu.
Výše zmíněný kabely (modrozelenej a modrobílej) od spínače si zatím vyveďte k pedálům a můžete zašroubovat středovou konzoli - tam je hotovo.
Modrozelenej kabel pak připojte do pojistkový skříně někam za 5A pojistku, kde je stálý plus po otočení klíčkem ve spínačce.
V mým konkrétním případě jsem objevil v horní řadě pojistek černej a černozelenej kabel, kde jsem zkoušečkou zjistil plus po otočení klíčkem.
Od černýho kabelu před pojistkou jsem si udělal rozdvojku a napinoval ho hned pod tuhle 5A pojistku do pojistkový skříňky, kde byla volná pozice. Na druhej pin za novou pojistku jsem pak přivedl modrozelenej kabel od spínače výhřevu čelního skla.
Takže spínač čelního skla má svojí vlastní pojistku 5A a je pod proudem pouze při zapnutý elektrice.
Dále jsem otevřel haubnu a sundal kryt odtokovýho žlabu, kde je baterie. V rohu u volantu jsem pak odkrytoval řídící jednotku (někdo bude muset sundat i torpédo pod stěračema), protože šroub pod torpédem už na krytu jednotky nemám.
Když se pak nadzvedne řidící jednotka je vidět dokonale až k pedálům. Tudy kolem ŘJ jsem protáhl modrobílej kabel, kterej jsem vyvedl gumovou průchodkou z boxu jednotky ven.
Nyní je možno zakrytovat palubku pod volantem a už zůstaneme jenom venku
Mezi motorem a odtokovým žlabem mám vyvrtanou originál díru zhruba v místě mezi nádobkou na brzdovku a baterií. Tady tou dírou jsem přišrouboval relé (ve schématu jako J47), který máme zakoupený od VW k tý stěne, kde je VIN..
Relé má 4 piny (2 TLUSTÝ - pozice 5 a 3 a dva tenký - pozice 1 a 2) Na pozici 1 rovnou přivedeme modrobílej kabel od spínače. Na pozici 2 připojíme hnědej 1mm, kterej potom dobře ukostříme.
Německej návod radí kostřící bod pod expanzkou, ale já to protáhl na kostřící bod u pedálů v interiéru - kvůli estetice.
Dále zbývá připojit k relé na pin 3 - 10mm tlustej kabel, kterej povedeme do nově koupený pojistkový krabičky a pak přes pojistku 60A přišroubujeme pojistkovou krabičku na + pól baterie.
Na poslední pin z relé č. 5 vede opět 10mm tlustej kabel, kterej se rozdvojuje (můžete použít distribuční blok, nebo to prostě kvalitně spájet dohromady) na dva 5mm kabely z nichž jeden jde do konektoru čelního skla na levou stranu a druhej na pravou stranu.
Čelní sklo (ve schematu jako Z2) má totiž celkem 3 vývody.
Dva jsou + a nacházejí se ve spodních rozích skla a 1x je minus a ten jde do interiéru pod stropnici u vnitřního zrcátka.
Mínus skla je nutno dobře ukostřit pod vnitřní lampičkou.
Je samozřejmě na každým z vás kam si umístíte relé, jak dráty zakryjete, kudy je povedete a kde a jak rozdvojíte 10mm kabel z relé pin 5.
Já osobně mám velkou výhodu, že se mi doma válí starej svazek elektriky, takže jsem měl barevný dráty, pojistky, piny, atd.
Určitě je taky důležitý mít nějaký bužírky, oka pro připojení dráty pod matku a somzřejmě pájka..
Já osobně jsem magor a tak jsem balil všechnu vnitřní kabeláž do origo chlupatý izolačky a všude jsem si dělal konektory, abych novou kabeláž mohl kdykoli odpojit. Kabely jsem dával všude 1mm, nebo silnější. Důležitý je dodržet tu tloušťku 10mm a 5mm kabelů za relátkem k baterii a ke sklu. Nevim jestli je to nutný, ale všechny přechody a propoje jsem důkladne procínoval.
V příloze přikládám německej návod i s www adresou, moje schema a seznam dílů, jak jsem je objednal.
Přeju všem hodně štěstí.
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Další přílohy
- Přílohy
-
- beheizbare Frontscheibe.pdf
- (123.97 KiB) Staženo 381 x
-
- Frontscheibenheizung (FSH).pdf
- (116.31 KiB) Staženo 305 x
- Dusanbe
- Pilot
- Příspěvky: 853
- Registrován: 27.02.2009 15:13
- Bydliště: ChomutoVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Super návod, to klobouk dolů, ale na jaké auta to pasuje to sklo ze superba? Dík
diagnostika vw group, montáže budíků, imobilizéry, PIN, klíče, výměna gateway, kódování, dojezdy oken i SAG, tempomaty, upgrade firmware RNS510 + opravy HW, odblok obrazu, mapy, MF volanty,HF sady atd
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Passaty 1996-2004 B5 a B5,5 To, který má moje číslo pouze na auta, co nemají senzor stěračů a zatmavování zrcátka.Dusanbe píše:Super návod, to klobouk dolů, ale na jaké auta to pasuje to sklo ze superba? Dík
Na ty s elektronikou samozřejmě pasuje sklo ze superba se senzorama - ovšem má jiný číslo.. To u škodovky snadno dohledají.
Skla ze Superba jsou prostě stejný, jen je třeba najít stejnou výbavu, jako máš ty..
- mogwaycz
- Člen klubu
- Příspěvky: 952
- Registrován: 30.04.2008 13:20
- Bydliště: Boston, United Kingdom
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Teda pane klobouk dolu!
PAST > VW BORA GTTDI #VWBARBORA
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
PAST > VW PASSAT CC GT #VWCECIL
VW PASSAT 3C #VWVNCHY
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Děkuju, chtěl bych to přesunout do FAQ, ale modeři na mě prděj i když jsem jim to psal..mogwaycz píše:Teda pane klobouk dolu!
- Flico
- VWjunior
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 26.10.2008 09:55
- Bydliště: Divokej západ u Plzně
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
super navod, skoda ze mam novy vokno, hold se asi stane kaminekCyp_the_trestacz píše:Děkuju, chtěl bych to přesunout do FAQ, ale modeři na mě prděj i když jsem jim to psal..mogwaycz píše:Teda pane klobouk dolu!
jinak moderi na to ted nejak s....ou ani nevyhazujou nezarazeny temata a temata mimo misu
- andilek
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velká Dobrá Okr. Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Nadhera
Existuje i vyhrivane sklo na Golfa IV? Nejak nemuzu zadne najit.
Existuje i vyhrivane sklo na Golfa IV? Nejak nemuzu zadne najit.
Benzin patri do zapalovace,nafta do kamen.
Proboha na co budeme jezdit?
Proboha na co budeme jezdit?
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Pěkný návod.Sklo nezamrzá ale pokaždé když si sednu do jednoho našeho služebního autí které toto vyhřívání má tak mne pokaždé štvou ty tenké drátky ve skle které mám pořád před očima.Nemohu si na ně prostě zvyknout.
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Když zapnete výhřev čelního skla, máte po chvíli sklo teplé na dotyk? Je to cítit?
- Saliter
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
a co takhle dát tam bufíka ovládaného přes mobil,máš rozmražená všechna skla a v autě je teplíčko:-)
- Phate
- Profík
- Příspěvky: 1109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kyjov-Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Souhlas, mam i vyhrivane sklo i bufika a je to lepsi s bufikem Uz ani nevim kde mam v aute skrabku na okna...Saliter píše:a co takhle dát tam bufíka ovládaného přes mobil,máš rozmražená všechna skla a v autě je teplíčko:-)
Tiguan Highline 2.0 TDi - 110KW - DSG7 - Tungsten
GOlf III, 2.8 VR6.
GOlf III, 2.8 VR6.
- Eitn
- Člen klubu
- Příspěvky: 414
- Registrován: 13.04.2010 22:00
- Bydliště: OlomouCity
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
a bufík možná vyjde i levněji než to sklo a montáž
- tornado1
- Člen klubu
- Příspěvky: 14721
- Registrován: 04.11.2009 13:31
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
tak to bych chtěl vědět kde vyjde ten bufik levněji
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941
- Eitn
- Člen klubu
- Příspěvky: 414
- Registrován: 13.04.2010 22:00
- Bydliště: OlomouCity
Re: Montáž vyhřívaného čelního skla místo klasického
Pokud nebude novej tak do 15000 se vlezeš nehledě na to že okno ti jen vyhřeje sklo zato bufík celé auto