1.Rezonance pedálu - prosím o radu, 2. ESP

Návody, rady, zkušenosti...

Moderátor: standokan

Odpovědět
Uživatelský avatar
hsotek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 179
Registrován: 26.04.2008 23:27

1.Rezonance pedálu - prosím o radu, 2. ESP

Příspěvek od hsotek »

Zdravím,
před 14-ti dny jsem si pořídil G IV 1.9TDi, 66 kw, r.v.09/2001 a při "povolování" spojkového pedálu cítím rezonanci...., když jej pustím a lehce přiložím nohu, tak nic cítit není!! Je to normální či je to nějaká závada? :?
Dále bych měl dotaz( možná hloupý) ,ale kdy se má používat ESP??? Proč jej nenechat pořád zapnuté?

Díky za radu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: 1.Rezonance pedálu - prosím o radu, 2. ESP

Příspěvek od majkl1 »

hsotek píše:Zdravím,
před 14-ti dny jsem si pořídil G IV 1.9TDi, 66 kw, r.v.09/2001 a při "povolování" spojkového pedálu cítím rezonanci...., když jej pustím a lehce přiložím nohu, tak nic cítit není!! Je to normální či je to nějaká závada? :?
Dále bych měl dotaz( možná hloupý) ,ale kdy se má používat ESP??? Proč jej nenechat pořád zapnuté?

Díky za radu
Ty vibrace spojky jsou u dieslu normální (aspoň pokud ti to nechce utrhnout nohu) a nepleteš si ESP třeba s ASR? :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Matisz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 23.02.2008 21:04

Re: 1.Rezonance pedálu - prosím o radu, 2. ESP

Příspěvek od Matisz »

Obecně, ESP je systém, který pomáhá držet požadovaný směr vozidla v zatáčkách, a to zejména na méně adhezních površích (voda, sníh...). Ve vozidle jsou snímače, které vyhodnocují jednak jestli odpovídá natočení volantu skutečnému směru pohybyu vozidla a pak taky, jestli je rychlost otáčení všech kol stejná. Pokud systém zaregistruje odchylku (auto jde do smyku), pokusí se mu okamžitě zabránit tím, že např. začne brzdit jenom třeba pravý zadní kolo... Je to samozřejmě dost zjednodušený a asi ani ne úplně přesný, nicméně jsem zkoušel v zimě na parkovišti opakovaný losí test se zapnutým i vypnutám ESP, a můžu jen říct, že to fakt funguje. Samoržejmě jsem to s ním taky "urval", ale mnohem později než bez něj. Takže rači jezdím stejně s respektem :D.
Součástí ESP bývá i elektronická uzávěra diferenciálu (nebo tak podobně to nazývali v manuálu k mý bejvalý OII), která se aktivuje vypnutím ESP např. v zimě, když zapadneš do škarpy... Což myslim, že málokdo ví. Ale osobně jsem to nezkoušel, řetězy sou jistější, myslim...

Odpovědět

Zpět na „VAG & ETKA & ChipTuning“