FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Oprava zadní brzdy CII 38 a CII 41
Poznámkat K odsátí brzdové kapaliny z nádržky brzdové kapaliny používejte plnicí a odvzdušňovací přístroj brzdového systému -VAS 5234- nebo odsávačku -V.A.G 1869/4-.
t Před demontáží brzdového třmenu nebo před odpojením brzdové hadičky je třeba nasadit zátěž brzdového pedálu -V.A.G 1869/2- (přitom eliminujte tlak).
1 - krycí plech
přiřazení ⇒ Elektronický katalog náhradních dílů (ETKA)
2 - brzdový kotouč
16": Ø 286 mm
17": Ø 310 mm
tloušťka, 16": 12 mm
tloušťka, 17": 22 mm
mez opotřebení, 16": 10 mm
mez opotřebení, 17": 20 mm
při opotřebení vyměňte na celé nápravě
při demontáži nejprve odšroubujte brzdový třmen a nosič brzdy
3 - vnitřní šroub Torx, 4 Nm
4 - šroub s vnitřním drážkováním, 90 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
5 - nosič brzdy s vodicími čepy a ochrannou krytkou
jako náhradní díl se dodává smontovaný s dostatečným množstvím tuku na vodicích čepech
jsou-li ochranné krytky nebo vodicí čepy poškozeny, namontujte nové z opravárenské soupravy; k namazání vodicích čepů použijte přiložený tuk
6 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
7 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
8 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
9 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
10 - brzdový třmen
při výměně brzdových destiček neodšroubujte brzdovou hadičku
demontáž a montáž → Kapitola
oprava → Kapitola
po opravě nebo výměně je třeba nejprve provést základní nastavení
11 - šestihranný samojistící šroub, 35 Nm
vyměňte
12 - držák
13 - brzdové potrubí, 14 Nm
14 - příchytka
15 - těsnicí kroužek
16 - servomotor
17 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
18 - brzdová hadička
19 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
Poznámkat K odsátí brzdové kapaliny z nádržky brzdové kapaliny používejte plnicí a odvzdušňovací přístroj brzdového systému -VAS 5234- nebo odsávačku -V.A.G 1869/4-.
t Před demontáží brzdového třmenu nebo před odpojením brzdové hadičky je třeba nasadit zátěž brzdového pedálu -V.A.G 1869/2- (přitom eliminujte tlak).
1 - krycí plech
přiřazení ⇒ Elektronický katalog náhradních dílů (ETKA)
2 - brzdový kotouč
16": Ø 286 mm
17": Ø 310 mm
tloušťka, 16": 12 mm
tloušťka, 17": 22 mm
mez opotřebení, 16": 10 mm
mez opotřebení, 17": 20 mm
při opotřebení vyměňte na celé nápravě
při demontáži nejprve odšroubujte brzdový třmen a nosič brzdy
3 - vnitřní šroub Torx, 4 Nm
4 - šroub s vnitřním drážkováním, 90 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
5 - nosič brzdy s vodicími čepy a ochrannou krytkou
jako náhradní díl se dodává smontovaný s dostatečným množstvím tuku na vodicích čepech
jsou-li ochranné krytky nebo vodicí čepy poškozeny, namontujte nové z opravárenské soupravy; k namazání vodicích čepů použijte přiložený tuk
6 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
7 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
8 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
9 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
10 - brzdový třmen
při výměně brzdových destiček neodšroubujte brzdovou hadičku
demontáž a montáž → Kapitola
oprava → Kapitola
po opravě nebo výměně je třeba nejprve provést základní nastavení
11 - šestihranný samojistící šroub, 35 Nm
vyměňte
12 - držák
13 - brzdové potrubí, 14 Nm
14 - příchytka
15 - těsnicí kroužek
16 - servomotor
17 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
18 - brzdová hadička
19 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž:
Brzdové destičky, které budou opětovně použity, při demontáži označte. Namontujte je zpět na stejné místo, jinak bude brzdný účinek nerovnoměrný!
PoznámkaKonektorová spojení na servomotorech nerozpojujte.
l Parkovací brzda není sešlápnuta.
– Odmontujte kola.
Písty parkovací brzdy je třeba systémem -VAS 5051- zasunout zpět.
Před vrácením pístů zpět je třeba odsát brzdovou kapalinu z nádržky brzdové kapaliny. Jinak může brzdová kapalina, pokud byla mezitím doplněna, vytéci a způsobit škody.
– Připojte systém -VAS 5051- a zvolte funkci → Kapitola.
– Přitom zvolte elektromechanickou parkovací brzdu a funkci „Vysunutí a zasunutí pístu servomotorů“.
– Zasuňte písty systémem -VAS 5051- zpět.
– Poté je možno z brzdového třmenu vyšroubovat připevňovací šrouby, přičemž přidržujte vodicí čepy.
– Sejměte brzdový třmen z nosiče brzdy.
PoznámkaVrácení pístů systémem -VAS 5051- často není dostatečné ale je potřebné! Tlačná matice má na pístu kluzné uložení, proto lze písty pouze zatlačit a nikoli zatáhnout. Zpět zajede pouze vřeteno s tlačnou maticí.
Upozornění!
Písty je třeba nejprve systémem -VAS 5051- vrátit zpět.
– Nyní vratným přípravkem pístu -T10145- zatlačte píst definitivně zpět.
– Připevněte brzdový třmen drátem tak, aby nezatěžoval, resp. nepoškodil brzdovou hadičku.
– Demontujte brzdové destičky a přídržná pera brzdových destiček -šipky-.
Čištění
POZOR!
Brzdový systém neprofukujte tlakovým vzduchem, protože přitom vzniklý prach je zdravotně závadný!
– Důkladně vyčistěte dosedací plochy pro brzdové destičky na nosiči brzdy a odstraňte korozi.
– Vyčistěte brzdový třmen.
K čištění brzdového třmenu je třeba používat výhradně líh.
Montáž:
– Na nosič brzdy nasaďte přídržná pera brzdových destiček -šipky- a brzdové destičky.
– Dbejte na to, aby brzdové destičky byly nasazeny v přídržných perech brzdových destiček -šipky-.
– Připevněte brzdový třmen novými samojistícími šrouby.
t Opravárenská souprava obsahuje čtyři šestihranné samojistící šrouby, které je třeba v každém případě namontovat.
Po zasunutí pístů systémem -VAS 5051- je třeba ještě uvést brzdový systém do základního nastavení.
– Uveďte brzdový systém do základního nastavení systémem -VAS 5051-.
– Namontujte kola.
Dotahovací moment šroubů kol → Podvozek, nápravy, řízení; opr. sk.44
PoznámkaPo výměně brzdových destiček zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny.
Dotahovací moment
šestihranný šroub, brzdový třmen k nosiči brzdyt Použijte nové šrouby!
35 Nm
Brzdové destičky, které budou opětovně použity, při demontáži označte. Namontujte je zpět na stejné místo, jinak bude brzdný účinek nerovnoměrný!
PoznámkaKonektorová spojení na servomotorech nerozpojujte.
l Parkovací brzda není sešlápnuta.
– Odmontujte kola.
Písty parkovací brzdy je třeba systémem -VAS 5051- zasunout zpět.
Před vrácením pístů zpět je třeba odsát brzdovou kapalinu z nádržky brzdové kapaliny. Jinak může brzdová kapalina, pokud byla mezitím doplněna, vytéci a způsobit škody.
– Připojte systém -VAS 5051- a zvolte funkci → Kapitola.
– Přitom zvolte elektromechanickou parkovací brzdu a funkci „Vysunutí a zasunutí pístu servomotorů“.
– Zasuňte písty systémem -VAS 5051- zpět.
– Poté je možno z brzdového třmenu vyšroubovat připevňovací šrouby, přičemž přidržujte vodicí čepy.
– Sejměte brzdový třmen z nosiče brzdy.
PoznámkaVrácení pístů systémem -VAS 5051- často není dostatečné ale je potřebné! Tlačná matice má na pístu kluzné uložení, proto lze písty pouze zatlačit a nikoli zatáhnout. Zpět zajede pouze vřeteno s tlačnou maticí.
Upozornění!
Písty je třeba nejprve systémem -VAS 5051- vrátit zpět.
– Nyní vratným přípravkem pístu -T10145- zatlačte píst definitivně zpět.
– Připevněte brzdový třmen drátem tak, aby nezatěžoval, resp. nepoškodil brzdovou hadičku.
– Demontujte brzdové destičky a přídržná pera brzdových destiček -šipky-.
Čištění
POZOR!
Brzdový systém neprofukujte tlakovým vzduchem, protože přitom vzniklý prach je zdravotně závadný!
– Důkladně vyčistěte dosedací plochy pro brzdové destičky na nosiči brzdy a odstraňte korozi.
– Vyčistěte brzdový třmen.
K čištění brzdového třmenu je třeba používat výhradně líh.
Montáž:
– Na nosič brzdy nasaďte přídržná pera brzdových destiček -šipky- a brzdové destičky.
– Dbejte na to, aby brzdové destičky byly nasazeny v přídržných perech brzdových destiček -šipky-.
– Připevněte brzdový třmen novými samojistícími šrouby.
t Opravárenská souprava obsahuje čtyři šestihranné samojistící šrouby, které je třeba v každém případě namontovat.
Po zasunutí pístů systémem -VAS 5051- je třeba ještě uvést brzdový systém do základního nastavení.
– Uveďte brzdový systém do základního nastavení systémem -VAS 5051-.
– Namontujte kola.
Dotahovací moment šroubů kol → Podvozek, nápravy, řízení; opr. sk.44
PoznámkaPo výměně brzdových destiček zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny.
Dotahovací moment
šestihranný šroub, brzdový třmen k nosiči brzdyt Použijte nové šrouby!
35 Nm
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž obložení předních dveří na straně řidiče:
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní díl držadla -1- nahoru z úchytů v obložení dveří.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od horního dílu panelu držadla.
Vyšroubujte tři šrouby -2- v oblasti držadla (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -3- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -4- z vnitřního ovládání dveří -5-.
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní díl držadla -1- nahoru z úchytů v obložení dveří.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od horního dílu panelu držadla.
Vyšroubujte tři šrouby -2- v oblasti držadla (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -3- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -4- z vnitřního ovládání dveří -5-.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž obložení předních dveří na straně spolujezdce:
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž obložení zadních dveří:
Poznámka
Demontáž a montáž obložení je popsána pro pravé zadní dveře. Demontáž a montáž obložení zadních dveří vlevo se provádí obdobně.
Demontáž
Vypněte zapalování.
Vozidla s ručním spouštěním oken
Demontujte okenní kličku → Kapitola
Všechna vozidla
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte šroub -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od obložení dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
Poznámka
Demontáž a montáž obložení je popsána pro pravé zadní dveře. Demontáž a montáž obložení zadních dveří vlevo se provádí obdobně.
Demontáž
Vypněte zapalování.
Vozidla s ručním spouštěním oken
Demontujte okenní kličku → Kapitola
Všechna vozidla
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte šroub -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od obložení dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Montážní přehled: zpětné zrcátko:
Poznámka:
Znázorněna je levá strana. Pravou stranu je třeba z toho logicky odvodit.
1 - základní držák zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
2 - šroub
3 ks
8 Nm
3 - montážní díl
demontáž a montáž → Kapitola
4 - šroub
2 ks
1 Nm
5 - šroub
2 ks
1 Nm
6 - boční ukazatel směru jízdy
demontáž a montáž → Kapitola
7 - kryt
demontáž a montáž → Kapitola
8 - sklo zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
9 - pouzdro zrcátka
materiál ABS
demontáž a montáž → Kapitola
Demontáž a montáž bočních směrovek:
Poznámka:
Popis demontáže a montáže platí pouze pro boční směrovku vlevo. Popis demontáže a montáže boční směrovky vpravo je třeba z toho logicky odvodit.
V bočních ukazatelích směru jízdy nejsou montovány běžné žárovky, ale svítivé diody (LED) s dlouhou životností.
Výměna žárovek proto není potřebná. V případě poškození je třeba vyměnit celý ukazatel směru jízdy.
Poznámka:
Znázorněna je levá strana. Pravou stranu je třeba z toho logicky odvodit.
1 - základní držák zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
2 - šroub
3 ks
8 Nm
3 - montážní díl
demontáž a montáž → Kapitola
4 - šroub
2 ks
1 Nm
5 - šroub
2 ks
1 Nm
6 - boční ukazatel směru jízdy
demontáž a montáž → Kapitola
7 - kryt
demontáž a montáž → Kapitola
8 - sklo zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
9 - pouzdro zrcátka
materiál ABS
demontáž a montáž → Kapitola
Demontáž a montáž bočních směrovek:
Poznámka:
Popis demontáže a montáže platí pouze pro boční směrovku vlevo. Popis demontáže a montáže boční směrovky vpravo je třeba z toho logicky odvodit.
V bočních ukazatelích směru jízdy nejsou montovány běžné žárovky, ale svítivé diody (LED) s dlouhou životností.
Výměna žárovek proto není potřebná. V případě poškození je třeba vyměnit celý ukazatel směru jízdy.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž horního obložení sloupku A
PoznámkaPopis demontáže a montáže platí pro levou stranu vozidla. Demontáž a montáž pro pravou stranu probíhá obdobně.
Demontáž:
Odstraňte emblém AIRBAG -1- a vyšroubujte šroub -2- (2 Nm).
Vytáhněte kryt v oblasti příchytek -3- směrem dovnitř z uchycení -šipka A-.
PoznámkaPro lepší přehled jsou příchytky -3- na obrázku zobrazeny v demontovaném stavu.
Uvolněte obložení z lemu v těsnění dveří -šipka B-.
Vytáhněte obložení z předních úchytů v přístrojové desce -šipka C-.
Vytáhněte obložení z úchytek -šipka D- nahoru.
Poznámkat Při opětovné montáži je třeba vyměnit emblém AIRBAG -1-.
Před montáží zkontrolujte poškození příchytek a příp. je vyměňte
PoznámkaPopis demontáže a montáže platí pro levou stranu vozidla. Demontáž a montáž pro pravou stranu probíhá obdobně.
Demontáž:
Odstraňte emblém AIRBAG -1- a vyšroubujte šroub -2- (2 Nm).
Vytáhněte kryt v oblasti příchytek -3- směrem dovnitř z uchycení -šipka A-.
PoznámkaPro lepší přehled jsou příchytky -3- na obrázku zobrazeny v demontovaném stavu.
Uvolněte obložení z lemu v těsnění dveří -šipka B-.
Vytáhněte obložení z předních úchytů v přístrojové desce -šipka C-.
Vytáhněte obložení z úchytek -šipka D- nahoru.
Poznámkat Při opětovné montáži je třeba vyměnit emblém AIRBAG -1-.
Před montáží zkontrolujte poškození příchytek a příp. je vyměňte
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž vnitřního světla vpředu:
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
demontážní klín -3409-
Poznámka: Při demontáži a montáži částí v okruhu viditelnosti (spínače, obložení, čalounění atd.) oblepte místa, do nichž je nasazován páčící nástroj (demontážní klín -3409-), běžnou lepicí páskou.
Demontáž
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Opatrně vypačte kryt -1-.
Vyšroubujte šrouby -1-, odjistěte zarážky -šipky B- a vyjměte vnitřní světlo pokud to délka vedení dovolí ve -směru šipky A- z obložení stropu.
Odjistěte a odpojte konektory -1-, -2-.
U vozidel s hlasitým telefonem vymáčkněte mikrofon telefonu -R38--šipka-.
Vyjměte vnitřní světlo vpředu.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
demontážní klín -3409-
Poznámka: Při demontáži a montáži částí v okruhu viditelnosti (spínače, obložení, čalounění atd.) oblepte místa, do nichž je nasazován páčící nástroj (demontážní klín -3409-), běžnou lepicí páskou.
Demontáž
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Opatrně vypačte kryt -1-.
Vyšroubujte šrouby -1-, odjistěte zarážky -šipky B- a vyjměte vnitřní světlo pokud to délka vedení dovolí ve -směru šipky A- z obložení stropu.
Odjistěte a odpojte konektory -1-, -2-.
U vozidel s hlasitým telefonem vymáčkněte mikrofon telefonu -R38--šipka-.
Vyjměte vnitřní světlo vpředu.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Montážní přehled: rádiový klíček
1 - nouzový klíček
2 - horní díl rádiového klíčku
3 - baterie
demontáž baterie → Kapitola
montáž baterie → Kapitola
4 - krytka rádiového klíčku
5 - rádiový klíček s transponderem s proměnlivým kódem - spodní část
1 - nouzový klíček
2 - horní díl rádiového klíčku
3 - baterie
demontáž baterie → Kapitola
montáž baterie → Kapitola
4 - krytka rádiového klíčku
5 - rádiový klíček s transponderem s proměnlivým kódem - spodní část
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž:
Stiskněte boční tlačítko -2- na rádiovém klíčku -3- a vyjměte nouzový klíček -4-.
– Stáhněte krytku -1- silně ve směru -šipky- bočního tlačítka -2- z rádiového klíčku -3-.
– Odjistěte aretace horního dílu rádiového klíčku -2- na rádiovém klíčku -1-.
– Demontážním klínem -3409--3- odpačte horní díl rádiového klíčku z rádiového klíčku -šipka-.
– Malým šroubovákem -2- nadzdvihněte baterii -3-.
– Vyjměte baterii -3- ve směru -šipky- z uložení -4-.
Montáž:
Poznámka: Před montáží baterie je nutno bezpodmínečně jednou stisknout libovolné tlačítko.
Tím se pouzdro radiového dálkového ovládání vynuluje do stavu, kdy je nové a může teprve nyní zjistit nové baterie.
Při montáži baterie dbejte na polaritu a montážní polohu.
– Vložte baterii -2-, kladným pólem nahoru, šikmo -šipka-do uložení -3- rádiového klíčku -1- (kladný pól je vyznačen v pouzdru).
– Lehkým tlakem zaaretujte baterii v rádiovém klíčku.
– Nyní zaaretujte horní díl s rádiovým klíčkem (nepoškoďte těsnění).
– Následně nasuňte kryt na rádiový klíček. A zasuňte nouzový klíček do rádiového klíčku.
Stiskněte boční tlačítko -2- na rádiovém klíčku -3- a vyjměte nouzový klíček -4-.
– Stáhněte krytku -1- silně ve směru -šipky- bočního tlačítka -2- z rádiového klíčku -3-.
– Odjistěte aretace horního dílu rádiového klíčku -2- na rádiovém klíčku -1-.
– Demontážním klínem -3409--3- odpačte horní díl rádiového klíčku z rádiového klíčku -šipka-.
– Malým šroubovákem -2- nadzdvihněte baterii -3-.
– Vyjměte baterii -3- ve směru -šipky- z uložení -4-.
Montáž:
Poznámka: Před montáží baterie je nutno bezpodmínečně jednou stisknout libovolné tlačítko.
Tím se pouzdro radiového dálkového ovládání vynuluje do stavu, kdy je nové a může teprve nyní zjistit nové baterie.
Při montáži baterie dbejte na polaritu a montážní polohu.
– Vložte baterii -2-, kladným pólem nahoru, šikmo -šipka-do uložení -3- rádiového klíčku -1- (kladný pól je vyznačen v pouzdru).
– Lehkým tlakem zaaretujte baterii v rádiovém klíčku.
– Nyní zaaretujte horní díl s rádiovým klíčkem (nepoškoďte těsnění).
– Následně nasuňte kryt na rádiový klíček. A zasuňte nouzový klíček do rádiového klíčku.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Montážní přehled: palivový filtr
1 - zpětné vedení
k chladiči paliva
dbejte na pevné usazení
modré, resp. modře označené
2 - 6 Nm
3 - podložka
4 - přívodní vedení
od palivové nádrže
bílé, resp. bíle označené
dbejte na pevné usazení
5 - zpětné vedení
od tandemového čerpadla
modré označení
dbejte na pevné usazení
6 - přívodní vedení
k tandemovému čerpadlu
bílé označení
dbejte na pevné usazení
7 - horní část palivového filtru
8 - snímač teploty paliva -G81-
9 - těsnicí kroužek
vyměňte
10 - výměnný filtr
dodržujte intervaly výměny
11 - spodní část palivového filtru
12 - 10 Nm
13 - připojovací hrdlo snímače teploty paliva -G81-
14 - svorka
zkontrolujte pevné usazení
15 - O-kroužek
vyměňte
1 - zpětné vedení
k chladiči paliva
dbejte na pevné usazení
modré, resp. modře označené
2 - 6 Nm
3 - podložka
4 - přívodní vedení
od palivové nádrže
bílé, resp. bíle označené
dbejte na pevné usazení
5 - zpětné vedení
od tandemového čerpadla
modré označení
dbejte na pevné usazení
6 - přívodní vedení
k tandemovému čerpadlu
bílé označení
dbejte na pevné usazení
7 - horní část palivového filtru
8 - snímač teploty paliva -G81-
9 - těsnicí kroužek
vyměňte
10 - výměnný filtr
dodržujte intervaly výměny
11 - spodní část palivového filtru
12 - 10 Nm
13 - připojovací hrdlo snímače teploty paliva -G81-
14 - svorka
zkontrolujte pevné usazení
15 - O-kroužek
vyměňte
- Allbacore
- Pilot
- Příspěvky: 754
- Registrován: 13.01.2008 00:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
ak sa nemylim tak 30K, ale to hlavne zalezi od kvality nafty a podobne...ak je velmi nasiaknuty tak ho treba menit...re5pekt píše:jaky je interval vymeny palivoveho filtru?
LED autožárovky do interiéru, exteriéru s dvou letou zárukou!
http://www.autoledky.cz/
Nakupujte so slevami zde
http://www.autoledky.cz/
Nakupujte so slevami zde
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Dodatečné práce závislé na čase a/nebo ujeté vzdálenosti
Navíc k intervalovému servisu, inspekčnímu servisu, resp. intervalovému inspekčnímu servisu je třeba, v závislosti na podmínkách používání → Kapitola a vybavení vozidla, provést dodatečnou údržbu.
Rovněž je možno, s přihlédnutím k záznamům v servisním plánu (resp. na štítku: Váš příští servis), nechat provést dodatečné práce mimo servisní intervaly.
Každých 7500 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí pouze při provozu na motorovou naftu s podílem síry ≥2000 ppm
Každých 30 000 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na motorovou naftu, která »NESPLŇUJE« normu EN 590
Každých 60 000 km
Dodatečné práce
– Převodovka s dvojitou spojkou (DSG) 02E: Výměna převodového oleje a filtru
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru): Výměna
l platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Spojka Haldex:
Výměna oleje platí pro vozidla 4motion
– ATF:
Výměna platí pouze pro motory 1,8 l TSI a 2,0 l TSI s převodovkou AG6
Každých 90 000 km
Dodatečné práce
– Výměna vložky vzduchového filtru a vyčištění pouzdra
platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na naftu, která splňuje normu EN 590
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
Při stavu 90 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Kontrola platí pro 4-válcové zážehové motory bez předepsaných intervalů výměny
Každých 120 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 150 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Při stavu 150 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Filtr naftových částic:
Kontrola vozidla s filtrem naftových částic montovaným ve výrobě
Každých 180 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro motory 2,0 l FSI a TFSI
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 240 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 300 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 12 měsíců
Dodatečné práce
– Měření emisí (ME):
Provedení u vozidel s podnikatelskou přepravu osob, jako např. vozy taxi
platí pouze pro Německo
Každé 2 roky
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla ►2007
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru):
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
3 roky po uvedení vozidla do provozu a dále pak každé 2 roky
Dodatečné práce
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla 2008►
– Měření emisí (ME):
Provedení platí pouze pro Německo
Každé 4 roky
Dodatečné práce
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Souprava na opravu pneumatik: Výměna utěsňovacího prostředku na pneumatiky
je-li instalována
Každých 6 let
– Snímače tlaku pneumatik:
Výměna jsou-li instalovány
– Vzduchový filtr:
Vyčištění pouzdra a výměna vložky filtru platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
Navíc k intervalovému servisu, inspekčnímu servisu, resp. intervalovému inspekčnímu servisu je třeba, v závislosti na podmínkách používání → Kapitola a vybavení vozidla, provést dodatečnou údržbu.
Rovněž je možno, s přihlédnutím k záznamům v servisním plánu (resp. na štítku: Váš příští servis), nechat provést dodatečné práce mimo servisní intervaly.
Každých 7500 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí pouze při provozu na motorovou naftu s podílem síry ≥2000 ppm
Každých 30 000 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na motorovou naftu, která »NESPLŇUJE« normu EN 590
Každých 60 000 km
Dodatečné práce
– Převodovka s dvojitou spojkou (DSG) 02E: Výměna převodového oleje a filtru
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru): Výměna
l platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Spojka Haldex:
Výměna oleje platí pro vozidla 4motion
– ATF:
Výměna platí pouze pro motory 1,8 l TSI a 2,0 l TSI s převodovkou AG6
Každých 90 000 km
Dodatečné práce
– Výměna vložky vzduchového filtru a vyčištění pouzdra
platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na naftu, která splňuje normu EN 590
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
Při stavu 90 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Kontrola platí pro 4-válcové zážehové motory bez předepsaných intervalů výměny
Každých 120 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 150 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Při stavu 150 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Filtr naftových částic:
Kontrola vozidla s filtrem naftových částic montovaným ve výrobě
Každých 180 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro motory 2,0 l FSI a TFSI
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 240 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 300 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 12 měsíců
Dodatečné práce
– Měření emisí (ME):
Provedení u vozidel s podnikatelskou přepravu osob, jako např. vozy taxi
platí pouze pro Německo
Každé 2 roky
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla ►2007
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru):
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
3 roky po uvedení vozidla do provozu a dále pak každé 2 roky
Dodatečné práce
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla 2008►
– Měření emisí (ME):
Provedení platí pouze pro Německo
Každé 4 roky
Dodatečné práce
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Souprava na opravu pneumatik: Výměna utěsňovacího prostředku na pneumatiky
je-li instalována
Každých 6 let
– Snímače tlaku pneumatik:
Výměna jsou-li instalovány
– Vzduchový filtr:
Vyčištění pouzdra a výměna vložky filtru platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž prachového a pylového filtru:
Demontáž
– Odjistěte krytku -3- ve směru šipky.
– Prachový a pylový filtr vyjměte z topného agregátu dolů.
Montáž
PoznámkaDodržte montážní polohu prachového a pylového filtru.
Montáž se provádí v opačném pořadí.
Demontáž
– Odjistěte krytku -3- ve směru šipky.
– Prachový a pylový filtr vyjměte z topného agregátu dolů.
Montáž
PoznámkaDodržte montážní polohu prachového a pylového filtru.
Montáž se provádí v opačném pořadí.