ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23.08.2008 17:54
- Bydliště: Olbrachtova 1137,Černošice Pha-západ
- Kontaktovat uživatele:
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Chtělo by se to podívat na hladinu elektrolitu. Jsou sice bezúdržbové, ale po dvou letech se stejně musí kontrolovat.
Alhambrista 1 za 81kw
-
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 27.09.2008 00:37
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
s tymi zadnymi dvermi a nepritomnostou mechanickeho prepojenia medzi zamkom a klikou nahodou nekecate, hosi?
ja mam galaxy2001 85kw auy co je to iste ako galaxy2003 a tiez sa mi zadne dvere nedaju otvorit - teda len klikou. Potiahnem rukou, mikrospinac zopne, ale dvere sa neotvoria. Co je dodrbane zatial neviem, dufam ze zvazok kablov veducich dozadu v tej posratej prechodke. Co ale viem URCITE je ze ked do toho zamku vrazim kluc [ten jeden ktorym si mozem otvorit dvere ak nepouzijem central a ten jeden ktorym autiak startujem] tak dvere bez problemu otvorim - pootocim kluc dolava [treba vyvinut trochu silu], zadne dvere poodskocia a su otvorene. Takze si dovolim pochybovat ze sa zadne dvere nedaju otvorit inak ako "elektricky" - som zivy pripad ze aj ked ziadna baterka v aute nie je zadne dvere sa otvorit daju.
back to track : co sa tyka baterky, jasna vec ze 72Ah uplne staci. Ja osobne vzdycky berem do kazdeho auta vacsiu baterku, 74Ah som mal uz vo felicii 50kW az mi odide original motorcraft baterka, vyrobena 11/2000 [!!! cize ta baterka ma buduci mesiac OSEM ROKOV, auto ma podla tachometra nalietane 350.000km !!!], drbnem tam nejaku silver/calcium 88Ah alebo mozno aj 100Ah podla ceny jak zozeniem.
ten drobny cenovy rozdiel za daleko lepsie startovanie v zime pripadne nezavisle vyhrievanie a dlhsiu spolahlivost urcite stoji. Bez diskusie.
jo a este jedna vec - mam dojem ze silver/calcium baterky ktore mame v SAG, su nabijane vyssim napatim ako standartne baterie. Nemam to zmerane ale v palubnej sieti SAG by malo byt napatie vyssie ako 14.4V - niekde som videl okolo 14.8V - ktore sposobi ze klasicke baterky zacnu nepatrne plynovat a odparovat. Teda doporucenie je jednoduche - bud tam drbnut original silver/calcium co tam patri a mat osem rokov klud pripadne na normalnych baterkach aspon raz za dva tyzdne kontrolovat a v pripade potreby dolievat destilovanu vodu.
ja mam galaxy2001 85kw auy co je to iste ako galaxy2003 a tiez sa mi zadne dvere nedaju otvorit - teda len klikou. Potiahnem rukou, mikrospinac zopne, ale dvere sa neotvoria. Co je dodrbane zatial neviem, dufam ze zvazok kablov veducich dozadu v tej posratej prechodke. Co ale viem URCITE je ze ked do toho zamku vrazim kluc [ten jeden ktorym si mozem otvorit dvere ak nepouzijem central a ten jeden ktorym autiak startujem] tak dvere bez problemu otvorim - pootocim kluc dolava [treba vyvinut trochu silu], zadne dvere poodskocia a su otvorene. Takze si dovolim pochybovat ze sa zadne dvere nedaju otvorit inak ako "elektricky" - som zivy pripad ze aj ked ziadna baterka v aute nie je zadne dvere sa otvorit daju.
back to track : co sa tyka baterky, jasna vec ze 72Ah uplne staci. Ja osobne vzdycky berem do kazdeho auta vacsiu baterku, 74Ah som mal uz vo felicii 50kW az mi odide original motorcraft baterka, vyrobena 11/2000 [!!! cize ta baterka ma buduci mesiac OSEM ROKOV, auto ma podla tachometra nalietane 350.000km !!!], drbnem tam nejaku silver/calcium 88Ah alebo mozno aj 100Ah podla ceny jak zozeniem.
ten drobny cenovy rozdiel za daleko lepsie startovanie v zime pripadne nezavisle vyhrievanie a dlhsiu spolahlivost urcite stoji. Bez diskusie.
jo a este jedna vec - mam dojem ze silver/calcium baterky ktore mame v SAG, su nabijane vyssim napatim ako standartne baterie. Nemam to zmerane ale v palubnej sieti SAG by malo byt napatie vyssie ako 14.4V - niekde som videl okolo 14.8V - ktore sposobi ze klasicke baterky zacnu nepatrne plynovat a odparovat. Teda doporucenie je jednoduche - bud tam drbnut original silver/calcium co tam patri a mat osem rokov klud pripadne na normalnych baterkach aspon raz za dva tyzdne kontrolovat a v pripade potreby dolievat destilovanu vodu.
- ls
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Nechtěl jsem dělat nové téma tak to dám sem.Nevíte někdo ,když demontuju ten kus plechu pod baterii(ten co na něm stojí) neupadene něco .Potřebuju ho vyndat,ale jsou tam dost velké šrouby tak přemýšlím na co.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
je ne těch šroubech silentblok motoru, stačí podložit motor nebo lépe řečeno převodovku třeba heverem, když to nepodložíš tak se nic tak hrozného nestane ale bude ti to zbytečně rvát šrouby proti odkroucení a pak to trochu upadne, a při zpětné montáži to stejně musíš přizvednout (vyštelovat) tím zvedákem abys tam dostal šrouby, takže podlož převodovku heverem
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Zdar Sagisti(tky)
Tak další SHARANí zkušenost. Dnes sem lítal kolem auta protože nestartovalo.
Příznaky:
Včera večer jsem přijel bez problémů domů. Ráno jsem chtěl (no spíš musel ) do práce a nic. Motor se ani nehnul. Jel jsem tedy druhým autem. Odpoledne jsem opět zkoušel nastarovat a stalo se toto: motor ani ťuk, ručičky na budíkách dojely na konec a zpět, zhasl ukazatel ujetých kilometrů, ale světlo v interiéru svítilo normálně .
Řešení:
Vzal jsem baterii a dojel k odborníkům. Tam mi jí změřili, napětí 12,3V, startovací proud cca 480A,
ale motor stejně netočí. Jelikož ale byla baterie stará už 8,5 roku, rovnou jsem koupil novou. Varta Blue dynamic 12V, 74Ah.
Výsledek:
Motor nastartoval okamžitě. Startér točil rychleji než jindy. Od koupě Sharana jsem řešil problém se startováním - startér dlouho točil, motor nechtěl naskočit. Docela pomohla repase startéru, ale cca každý třetí start motor stejně naskočil až po delší době. Baterie se při měření tvářila jako bezvadná. Po výměně baterie zatím bez problémů.
Tak další SHARANí zkušenost. Dnes sem lítal kolem auta protože nestartovalo.
Příznaky:
Včera večer jsem přijel bez problémů domů. Ráno jsem chtěl (no spíš musel ) do práce a nic. Motor se ani nehnul. Jel jsem tedy druhým autem. Odpoledne jsem opět zkoušel nastarovat a stalo se toto: motor ani ťuk, ručičky na budíkách dojely na konec a zpět, zhasl ukazatel ujetých kilometrů, ale světlo v interiéru svítilo normálně .
Řešení:
Vzal jsem baterii a dojel k odborníkům. Tam mi jí změřili, napětí 12,3V, startovací proud cca 480A,
ale motor stejně netočí. Jelikož ale byla baterie stará už 8,5 roku, rovnou jsem koupil novou. Varta Blue dynamic 12V, 74Ah.
Výsledek:
Motor nastartoval okamžitě. Startér točil rychleji než jindy. Od koupě Sharana jsem řešil problém se startováním - startér dlouho točil, motor nechtěl naskočit. Docela pomohla repase startéru, ale cca každý třetí start motor stejně naskočil až po delší době. Baterie se při měření tvářila jako bezvadná. Po výměně baterie zatím bez problémů.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Tak to mě výměna akumulátoru čeká asi taky. Mám tam VARTU, 70Ah (nevím, jak je stará), ale jak je blíž k nule, tak už tahá. Občas mám strach, aby motor vůbec naskočil. Nechal sem ji proměřit, prý je v pohodě, nechtěla ani moc dobít, ale stejně pořád tahá. Asi to bude chtít na tu zimu víc Ah. Asi pudu do Bosche, na Laguně mi vydržela přes 8 let bez dobití a pořád žije
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
- zzzp
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 29.06.2008 13:26
- Bydliště: Bratislava, SK
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
stalo sa mi, ze som nechal pusteny ventilator pri zapnutom zapalovani a po asi 40 minutach som uz nemohol nastartovat. viem, ze ventilator ma riadnu spotrebu, myslite, ale, ze by mala vydrzat dlhsie (teda ze by to bol znak na vymenu?). netusim, ako stara je ta bateria...
a chcem vyuzivat aj bufik teraz v zime. vie niekto poradit, ako dlho by sa mala bateria nabijat, ked bufik+ventilator bezia napr 30 minut pred nastartovanim? jazdim teraz kratsie trasy
a chcem vyuzivat aj bufik teraz v zime. vie niekto poradit, ako dlho by sa mala bateria nabijat, ked bufik+ventilator bezia napr 30 minut pred nastartovanim? jazdim teraz kratsie trasy
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Já všechno v tomhle vlákně nečetl, ale to co popisuješ je v pořádku. Zadní dveře (kufr) jsou jediné, které mají kromě elektrického zámku také mechanický, který otevřeš kdykoli klíčem. Je to logické. Kdyby se ti vybila baterka, tak bys v případě jen elektrických zámků neměl šanci dostat se do auta rozumným způsobem. Nerozumný způsob je cihla do okýnka. Takže to snad ani ne.mp3turbo píše:s tymi zadnymi dvermi a nepritomnostou mechanickeho prepojenia medzi zamkom a klikou nahodou nekecate, hosi?
Co ale viem URCITE je ze ked do toho zamku vrazim kluc [ten jeden ktorym si mozem otvorit dvere ak nepouzijem central a ten jeden ktorym autiak startujem] tak dvere bez problemu otvorim - pootocim kluc dolava [treba vyvinut trochu silu], zadne dvere poodskocia a su otvorene. Takze si dovolim pochybovat ze sa zadne dvere nedaju otvorit inak ako "elektricky" - som zivy pripad ze aj ked ziadna baterka v aute nie je zadne dvere sa otvorit daju.
Jeden takový případ znám ze zkušenosti známého. Zaslepené zámky na Passatu, včetně kufru, dveře s odskokem. Paráda. Do té doby, než se mu vybila baterka. Pak následovala odtahovka, servis a dobývání se na alternátor zespodu, aby mohli připojit externí zdroj napětí. Ta sranda ho přišla na pár tisíc.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Nejsem odborník na baterie a nevím jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi jmenovitou a skutečně naměřenou hodnotou startovacích ampér, a ani kolik ampér je ještě dost pro dobrý a spolehlivý start v zimě. Nicméně 480A které ti naměřii odborníci je o dost míň než doporučený (jmenovitý) proud, což je u dieselů 740A. Já bych se spíš divil, kdyby to v mrazu ještě startovalo.marasoba píše: Vzal jsem baterii a dojel k odborníkům. Tam mi jí změřili, napětí 12,3V, startovací proud cca 480A,
ale motor stejně netočí. Jelikož ale byla baterie stará už 8,5 roku, rovnou jsem koupil novou. Varta Blue dynamic 12V, 74Ah.
Výsledek:
Motor nastartoval okamžitě. Startér točil rychleji než jindy. Od koupě Sharana jsem řešil problém se startováním - startér dlouho točil, motor nechtěl naskočit. Docela pomohla repase startéru, ale cca každý třetí start motor stejně naskočil až po delší době. Baterie se při měření tvářila jako bezvadná. Po výměně baterie zatím bez problémů.
OT: Ještě k těm zámkům:
Já na S1 mám zámek na předních dveřích mechanický, dokonce ho mám odpojený od centrálu, a na pátých dveřích zas jedině elektricky.. A nevím jak klíčem, protože můj zámek v pátých dveřích je bohužel srostlý s klikou a hnul by s tím snad jenom dynamit..
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Tak sem se dnes kouknul pod ten plastík v motoru, pod kterým je akumulátor a s hrůzou sem zjistil, že budu muset baterii asi vyměnit. Když bylo teplo, tak startovala perfektně, ale teď při nižší teplotě kolem nuly dost tahá. A důvod: mám tam Vartu 70Ah, ale má jenom 360A a to mi ten motor při mrazech asi horko těžko natočí, že Takže co myslíte, jaká mi bude stačit?
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Ja mam BOSCH Silver a kdyz mi ted mesic auto nejezdilo, bylo v servisu, tak se za tu dobu vybila, coz je zajimaci. Po nabiti jezdi v pohode, tak uvidime.
-
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 27.09.2008 00:37
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Charlie, daj tam najvacsiu baterku aka sa len zmesti a aku si mozes dovolit. Ludia tu reportuju ze 100Ah sa vojde. Pod 72Ah urcite nechod, neoplati sa usetrit par stoviek za 60Ah kapacitu a potencialne mat problemy v zime, mensiu zivotnost kvoli vyssiemu percentualnemu zatazeniu atd.
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Taky si říkám, přece jenom s tím autem jezdíme každej den a občas stojí i venku přes noc. Takže určitě koupím silnější. Ta nynější baterka už tam totiž byla, ale auto jezdilo v Itálii, tak tam to asi stačilo Tož ranním mrazivým startům ZDAR
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Dobra baterka je k nezaplateniu
- Petr74
- Jezdec
- Příspěvky: 396
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 15
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Baterka zdechla, auto ze dne na den nestartovalo. Koupili jsme novou, o něco slabší, ale zase s vyšším startovacím proudem. Zatím startuje na drc
Rozměrově se neliší: 353*175*190 mm.
Rozměrově se neliší: 353*175*190 mm.