ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Tak pánové od začátku. Vešuerá auta mají mít klidový odběr 0,2 - 0,25 A. Vše navíc je špatné. Můžou to dělat např: zablokovaný motorek v některém z oken, nefunkční odpojení všech přístrojů po vyjmutí klíčku ze zapalování (obě zkušenosti mám osobně), rozsvícené nebo poškozené světýlko či spínač ve dveřích. Co se týká baterie, originál má být na 1,9 TDI cca 94 - 100 A, není problém tam 100 A baterii uchytit.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Myslím že u TDI 85 kW má originál baterie 74 Ah, odběr baterie v klidu s odemknutým autem by měl být méně než 0,15 A, cca 1/2 h po uzamčení auta by odběr měl klesnout na cca 0,05 A. Mám v autě 97 Ah, vím že jsou akubaterie které ve stejném rozměru mají 100 Ah.
- petrg
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 26.09.2007 11:06
- Bydliště: PRAHA
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Take tam mam 100vku a ten odber by se mel merit az po nekolika desitkach minut,kdyz se eletronika uplne uspi.Baterii dokaze vpohode vybit i spatne zapojene radio to bych odpojil jako prvni.
Ford Galaxy 1,9TDI 85KW Ghia, 2003
- pitkin
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chomutovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Konečne se tady píše o tom co může vybíjet baterku,a né jakou kdo má baterku v aute a jaká tam má jít.
Já osobně řeším stejnej problém s vybíjením baterky.Bylo to v servisu,tam přišly na to že to dělal alarm.Chvíli to vydrželo,ale ted je to stejný.Auto stojí 2dny a pak ani neškitne.Tak zkusím změřit altík,a pak postupne vyndavat pojistky.
Já osobně řeším stejnej problém s vybíjením baterky.Bylo to v servisu,tam přišly na to že to dělal alarm.Chvíli to vydrželo,ale ted je to stejný.Auto stojí 2dny a pak ani neškitne.Tak zkusím změřit altík,a pak postupne vyndavat pojistky.
Když auto tak pořádny
- moskalenko
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pardubice
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Přidávám také svou zkušenost - mně to dělalo rádio - po týdnu baterka ani škrt, a to nebyla zima. Rádio se vyhodilo a je pokoj.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 28.10.2008 12:15
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Zdravím, jen s malou troškou do mlýna. Jeden z hlavních aspektů, dobrého stavu baterie je teplota.Pokud stává auto venku při -20st. , je do rána vše tak ztuhlé, že má baterie při startování herdek co na práci.Nehledě na to, že i baterie nemůže při této teplotě dodat max. proud. Staší ji kolikrát jen dát na 1/2 hod. do tepla a je jak nová.
- Korda
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Jo tyto problémy jsem řešil když jsem jezdil roky dieselový auta. Problém byl v tom že pokud se ti na dieselu vybije baterka do mrtě tak se musí hoooodně dlouho dobíjet přes kabely aby jsi to vůbec nahodil.Jinak vým že slabší jako 74 bych na diesela nikdy nedal pokud jezdíš na hory .Nejduležitější je info startovacího proudu na baterii!!!
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001 - VYRIESENE
Chlapci poradte. Na Sharane 1.8T 20V benzin 110kW AWC 2001 v slusnej vybave (orig. central DO a 4x el.okna, orig. alarm na klakson, climatronic, orig. radio, vyhrievane aj predne sklo...) nam nieco vybilo zanovnu bateriu (VARTA Blue Dynamic 60Ah kupena 2/2008). Po dobiti na dobijacke a otestovani u dodavatela je OK.
Ziadne predchadzajuce priznaky slabej baterie, ziadne jazdenie iba po meste. Kontrolujeme ako kontrolujeme, vsetko sa zda OK. Nabija aj na volnobeh (cez 14) aj pri zapnuti vsetkeho mozneho a zvyseni otacok.
Je nieco ine okrem parkovaciek co sa na Sharane II aspon po dlhsom case nevypne samo (aj keby to bolo zabudnute zapnute - malo pravdepodobne - majitel je poriadny).
Kludovy prud po dlhsom case na zamknutom aute meriame 115mA. Je tato hodnota v norme? Nemalo by tam byt este menej?
Ziadne predchadzajuce priznaky slabej baterie, ziadne jazdenie iba po meste. Kontrolujeme ako kontrolujeme, vsetko sa zda OK. Nabija aj na volnobeh (cez 14) aj pri zapnuti vsetkeho mozneho a zvyseni otacok.
Je nieco ine okrem parkovaciek co sa na Sharane II aspon po dlhsom case nevypne samo (aj keby to bolo zabudnute zapnute - malo pravdepodobne - majitel je poriadny).
Kludovy prud po dlhsom case na zamknutom aute meriame 115mA. Je tato hodnota v norme? Nemalo by tam byt este menej?
Naposledy upravil(a) Pilotek dne 27.11.2008 12:42, celkem upraveno 1 x.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
Tak velký klidový proud rozhodně normální není. Výrobce dovoluje max. 50mA, ale ze zkušenosti vím, že běžně se klidový proud pohybuje kolem 15 - 20mA.
Něco Ti žere elektriku i když nemá. Nejpravděpodobnější je autorádio nebo nějaká věc, která není originálním vybavením z výroby.
Něco Ti žere elektriku i když nemá. Nejpravděpodobnější je autorádio nebo nějaká věc, která není originálním vybavením z výroby.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
Chlapci dakujem. Problem 115mA bol v merani. Po pripojeni ampermetra do okruhu treba opat cakat neviemkolko dlho (cca pol hodiny) kym vsetka elektronika v aute prejde do kludoveho stavu.
Inymi slovami: darmo auto zamknem DO pri otvorenej kapote a pockam pol hodiny, potom odpojim minus pol a pripojim do okruhu ampermeter - vtedy sa niektora elektronika opat prebudi a musim znovu cakat.
Po cca pol hodine kludovy odber 30mA.
To vsak znamena, ze stale nemam tusenia co mi baterku vybilo. Auto je Sharan II, vsetko je tam original a v poslednom case sa nic s elektrikou nerobilo. Budeme normalne jazdit a uvidime, ci sa to nezopakuje.
Inymi slovami: darmo auto zamknem DO pri otvorenej kapote a pockam pol hodiny, potom odpojim minus pol a pripojim do okruhu ampermeter - vtedy sa niektora elektronika opat prebudi a musim znovu cakat.
Po cca pol hodine kludovy odber 30mA.
To vsak znamena, ze stale nemam tusenia co mi baterku vybilo. Auto je Sharan II, vsetko je tam original a v poslednom case sa nic s elektrikou nerobilo. Budeme normalne jazdit a uvidime, ci sa to nezopakuje.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: ELEKTRO, BATERIE: baterie se v klidovém stavu vybíjí
Prispejem aj ja svojimi skusenostami - aj "modernejsie" auta s vacsou ORIGINALNOU vybavou (Sharan II 1.8T 20V 110kW AWC 2001 v slusnej vybave) maju kludovy odber cca 30mA - tj nie stovky mA. Zrejme uz cokolvek nad 100mA nemusi byt v poriadku.
Treba vsak auto pri otvorenej kapote zamknut a AZ PO PRIPOJENI AMPERMETRA do okruhu (odpojeny minus pol) POCKAT cca 30 minut. Az potom vsetky RJ a ina elektronika prejde do kludoveho rezimu. (Pripojenie ampermetra opat prebudi niektoru elektroniku, aj ked ste predtym cakali.)
Ihned po odpojeni minus polu a pripojeni ampermetra do okruhu sme namerali 115mA. Po cca pol hodine 30mA.
Auto v dobrom stave s dobrym akumulatorom musi byt schopne aj po mesiaci uplneho odstavenia (garaz alebo letna sezona, nie zima a vonku) nastartovat. Moze to byt trosku lenivsie startovanie, ale musi nastartovat.
Treba vsak auto pri otvorenej kapote zamknut a AZ PO PRIPOJENI AMPERMETRA do okruhu (odpojeny minus pol) POCKAT cca 30 minut. Az potom vsetky RJ a ina elektronika prejde do kludoveho rezimu. (Pripojenie ampermetra opat prebudi niektoru elektroniku, aj ked ste predtym cakali.)
Ihned po odpojeni minus polu a pripojeni ampermetra do okruhu sme namerali 115mA. Po cca pol hodine 30mA.
Auto v dobrom stave s dobrym akumulatorom musi byt schopne aj po mesiaci uplneho odstavenia (garaz alebo letna sezona, nie zima a vonku) nastartovat. Moze to byt trosku lenivsie startovanie, ale musi nastartovat.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
Osobně si myslím, že to může klidně být baterkou. Když baterku dobiješ dle správného postupu a následně proměříš, může vykazovat relativně správné hodnoty. Pokud však ne zcela dobitou baterku necháš stát celý víkend ve voze v teplotě kolem nuly, už tak v pohodě být nemusí.
Spíš bych se zeptal na jinou věc - jak stará je ta baterie? Jestliže má víc jak čtyři roky od data prvního nabití, s klidem v duši ji vyměň za jinou, protože je za zenitem.
Spíš bych se zeptal na jinou věc - jak stará je ta baterie? Jestliže má víc jak čtyři roky od data prvního nabití, s klidem v duši ji vyměň za jinou, protože je za zenitem.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
Ty si jasnovidec! Presne takto sa to zatial vyvija. Bateria je zanovna VARTA Blue Dynamic z februara 2008, preto som bol trochu skepticky ci moze byt vadna. Nikdy som totiz Blue Dynamic nereklamoval. Viem ze tieto aku drzia ludom roky.
Ale: po nabiti a teste (100% stav) u dodavatela sme bateriu dali do ineho auta, aby sa vylucil akykolvek vplyv toho Sharana. Po stati vonku na druhy den rano Sharan s inou bateriou startuje bez problemov, to druhe auto uplne kaput. Aj na kable sme museli s dobrym autom povrcat hadam 10-12 minut, kym sa podarilo nastartovat. Po prejdeni do prace opat kaput - zasa kable az po dlhom 10 min. volnobehu dobreho auta.
Bateria je druhykrat u dodavatela, krutia hlavami, ale podla mna aj oni po nabiti baterie a jej vylozeni na noc uvidia ten isty vysledok. Holt i mistr tesar se nekdy utne...
Ale: po nabiti a teste (100% stav) u dodavatela sme bateriu dali do ineho auta, aby sa vylucil akykolvek vplyv toho Sharana. Po stati vonku na druhy den rano Sharan s inou bateriou startuje bez problemov, to druhe auto uplne kaput. Aj na kable sme museli s dobrym autom povrcat hadam 10-12 minut, kym sa podarilo nastartovat. Po prejdeni do prace opat kaput - zasa kable az po dlhom 10 min. volnobehu dobreho auta.
Bateria je druhykrat u dodavatela, krutia hlavami, ale podla mna aj oni po nabiti baterie a jej vylozeni na noc uvidia ten isty vysledok. Holt i mistr tesar se nekdy utne...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
Že by VARTA držela lidem roky si tedy skutečně nejsem jist, dokonce si dovoluju oponovat.
Já jsem před nedávnem působil jako prodejce elektronických dílů v METEORu Třebíč a mimo jiné jsem i prodával a testoval akumulátory v Car Battery Centeru METEOR. Těch stížností na baterie VARTA si nedokážeš představit. My jsme prodávali BANNER a lidi chodili jen k nám (s Vartou od konkurence měli opravdu dost špatné zkušenosti). Varta bohužel už není co bývala, jejich kvalita šla dost rapidně dolů. Globalizace, levná pracovní síla a komercionalizace trhu = Tvůj problém se startem .
Já jsem před nedávnem působil jako prodejce elektronických dílů v METEORu Třebíč a mimo jiné jsem i prodával a testoval akumulátory v Car Battery Centeru METEOR. Těch stížností na baterie VARTA si nedokážeš představit. My jsme prodávali BANNER a lidi chodili jen k nám (s Vartou od konkurence měli opravdu dost špatné zkušenosti). Varta bohužel už není co bývala, jejich kvalita šla dost rapidně dolů. Globalizace, levná pracovní síla a komercionalizace trhu = Tvůj problém se startem .
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Kludovy prud Sharan 1.8T 20V 110kW 2001
To som netusil. Kedysi mali Blue Dynamic dobru povest - aj z prvovyroby mavali VW VARTY (aj v Tourane 2005 je origo VARTA - cierna s nalepkami VW tiez bez uzaverov clankov).
Ale o Banner som uz pocul vela dobreho. Vsetky ich typove rady su kvalitne, alebo len tie drahsie typy? Popozeram kde ich kupovat za rozumne peniaze.
Ale o Banner som uz pocul vela dobreho. Vsetky ich typove rady su kvalitne, alebo len tie drahsie typy? Popozeram kde ich kupovat za rozumne peniaze.