4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Zdravím chlapi, resp. automatikáři.
Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky
Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky
- rapid.direct
- Moderátor
- Příspěvky: 3875
- Registrován: 17.02.2008 20:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
johnns píše:Zdravím chlapi, resp. automatikáři.
Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky
Já nějak nevím, co chceš slyšet ? Já po Praze zásadně plný automat, v případě pěkné krajinkové silnice bez provozu(když mám chuť) šahám po tiptronicu.....ostatní takřka nepoužívám(mimo p a r samozřejmě)....co se akcelerace týče (sic s prodlevou- u automatu normální) dávám plný, automat sám podřazuje.....
- Ferkov
- Jezdec
- Příspěvky: 348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
no nevim nevim, jelikoz je to primarne urcene napr pri tazeni nakladu aby ti to zbytecne neradilo ctyrku a nemucil jsi motor das za 3 .. a jedes celou cestu a radi automaticky ale max do 3. stupne, myslim ze to prevodovce nebude delat dobre kdyz s tim behem jizdy neustale menis rezimy jizdy .... myslim ze se to podepise na zivotnosti..
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
No zajímavý je, že to lze zařadit, resp. podřadit bez pojistky. Dedukuju, že pokud to jde bez pojistky podřadit z 3ky na 2ku (kde převodový poměr není tak veliký) a nejde to z D na 3ku (kde už je rozdíl rapidní - stejně tak z 2ky na 1ku) je to tedy uděláno záměrně. Nicméně pokud nebudu mít 100pro jistotu, raději si nechám zajít chuť.
Chtěl jsem jen slyšet nějaký názor. Škoda, že automaty se nerozšiřují drobet rychleji a informace o nich nejsou snáze dohledatelnější. Ale ta doba jednou, věřím, přijde.
Díky
Chtěl jsem jen slyšet nějaký názor. Škoda, že automaty se nerozšiřují drobet rychleji a informace o nich nejsou snáze dohledatelnější. Ale ta doba jednou, věřím, přijde.
Díky
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Proc by to melo skodit? Proc by to tam tedy ve VW davali?
Kamarad ma B5 81kw TDI s 4st. automatem, najeto cca 650tis km a slape jak hodinky. Razeni, tedy spise omezeni maximalniho zarazenyho stupne pouziva celkem casto a zadny problemy s tim nemel.
Kamarad ma B5 81kw TDI s 4st. automatem, najeto cca 650tis km a slape jak hodinky. Razeni, tedy spise omezeni maximalniho zarazenyho stupne pouziva celkem casto a zadny problemy s tim nemel.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- malejpeta
- Pilot
- Příspěvky: 743
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Neni pravda ze je to JEN na tahani privesu. Je to treba pokud jedes do prudkyho kopce a chces prejizdet, tak si takto umele "podradis" abys dostal motor do optimalnejsich otacek. Kickdown je sice dobra funkce, ale stejne nez automat i motor zareaguji tak muze byt pozde.malejpeta píše:nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!
A k tomu razeni dokud auto nestoji - ano, ale plati pouze pro neutral a zpatecku.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Ferkov
- Jezdec
- Příspěvky: 348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.Ferkov píše:proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....
Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.
A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- malejpeta
- Pilot
- Příspěvky: 743
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohuTomm píše:Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.Ferkov píše:proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....
Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.
A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.
- prassat
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severozápad
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Asi si to myslel trošku jinak než si napsal. Já když si chci podřadit a čekat na vhodnou chvilku udělám to právě voličem aut. převodovky na 3, popř. 2. Pokud na nic čekat nechci tak kickdown.malejpeta píše: tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohu
Jinak pokud jedu z táhlého kopce a nechci furt stát na brzdě, tak klidně opět podmíním voličem aut. převodovky max. kvalt, tj opět 3,2 v velmi vyjímečně i 1 - auto krásně přibržuje motorem.
Takto se chovám k převodovce 5tým rokem a vše maká jak má, nevidím v tom problém. Pokud by se nesměly používat režimy k podmínění max. převodového stupně tak proč by je tam výrobce dělal? Bylo by dobré si přečít příručku od auta, tam máme jak se k automatu chovat.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
- malejpeta
- Pilot
- Příspěvky: 743
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.
- prassat
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severozápad
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej?malejpeta píše:tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.
Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat....
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
- malejpeta
- Pilot
- Příspěvky: 743
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimákaprassat píše:Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej?malejpeta píše:tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.
Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat....
- rapid.direct
- Moderátor
- Příspěvky: 3875
- Registrován: 17.02.2008 20:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
tak to máme asi stejnýho známýhomalejpeta píše:když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimákaprassat píše: Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej?
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.
Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat....