ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
petr0894
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.08.2008 17:54
Bydliště: Olbrachtova 1137,Černošice Pha-západ
Kontaktovat uživatele:

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od petr0894 »

Chtělo by se to podívat na hladinu elektrolitu. Jsou sice bezúdržbové, ale po dvou letech se stejně musí kontrolovat.
Alhambrista 1 za 81kw

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od mp3turbo »

s tymi zadnymi dvermi a nepritomnostou mechanickeho prepojenia medzi zamkom a klikou nahodou nekecate, hosi?

ja mam galaxy2001 85kw auy co je to iste ako galaxy2003 a tiez sa mi zadne dvere nedaju otvorit - teda len klikou. Potiahnem rukou, mikrospinac zopne, ale dvere sa neotvoria. Co je dodrbane zatial neviem, dufam ze zvazok kablov veducich dozadu v tej posratej prechodke. Co ale viem URCITE je ze ked do toho zamku vrazim kluc [ten jeden ktorym si mozem otvorit dvere ak nepouzijem central a ten jeden ktorym autiak startujem] tak dvere bez problemu otvorim - pootocim kluc dolava [treba vyvinut trochu silu], zadne dvere poodskocia a su otvorene. Takze si dovolim pochybovat ze sa zadne dvere nedaju otvorit inak ako "elektricky" - som zivy pripad ze aj ked ziadna baterka v aute nie je zadne dvere sa otvorit daju.

back to track : co sa tyka baterky, jasna vec ze 72Ah uplne staci. Ja osobne vzdycky berem do kazdeho auta vacsiu baterku, 74Ah som mal uz vo felicii 50kW :) az mi odide original motorcraft baterka, vyrobena 11/2000 [!!! cize ta baterka ma buduci mesiac OSEM ROKOV, auto ma podla tachometra nalietane 350.000km !!!], drbnem tam nejaku silver/calcium 88Ah alebo mozno aj 100Ah podla ceny jak zozeniem.

ten drobny cenovy rozdiel za daleko lepsie startovanie v zime pripadne nezavisle vyhrievanie a dlhsiu spolahlivost urcite stoji. Bez diskusie.

jo a este jedna vec - mam dojem ze silver/calcium baterky ktore mame v SAG, su nabijane vyssim napatim ako standartne baterie. Nemam to zmerane ale v palubnej sieti SAG by malo byt napatie vyssie ako 14.4V - niekde som videl okolo 14.8V - ktore sposobi ze klasicke baterky zacnu nepatrne plynovat a odparovat. Teda doporucenie je jednoduche - bud tam drbnut original silver/calcium co tam patri a mat osem rokov klud :) pripadne na normalnych baterkach aspon raz za dva tyzdne kontrolovat a v pripade potreby dolievat destilovanu vodu.

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od ls »

Nechtěl jsem dělat nové téma tak to dám sem.Nevíte někdo ,když demontuju ten kus plechu pod baterii(ten co na něm stojí) neupadene něco .Potřebuju ho vyndat,ale jsou tam dost velké šrouby tak přemýšlím na co.

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Tommate »

je ne těch šroubech silentblok motoru, stačí podložit motor nebo lépe řečeno převodovku třeba heverem, když to nepodložíš tak se nic tak hrozného nestane ale bude ti to zbytečně rvát šrouby proti odkroucení a pak to trochu upadne, a při zpětné montáži to stejně musíš přizvednout (vyštelovat) tím zvedákem abys tam dostal šrouby, takže podlož převodovku heverem

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marasoba »

Zdar Sagisti(tky)
Tak další SHARANí zkušenost. Dnes sem lítal kolem auta protože nestartovalo.
Příznaky:
Včera večer jsem přijel bez problémů domů. Ráno jsem chtěl (no spíš musel :lol: ) do práce a nic. Motor se ani nehnul. Jel jsem tedy druhým autem. Odpoledne jsem opět zkoušel nastarovat a stalo se toto: motor ani ťuk, ručičky na budíkách dojely na konec a zpět, zhasl ukazatel ujetých kilometrů, ale světlo v interiéru svítilo normálně 8O :o .
Řešení:
Vzal jsem baterii a dojel k odborníkům. Tam mi jí změřili, napětí 12,3V, startovací proud cca 480A,
ale motor stejně netočí. Jelikož ale byla baterie stará už 8,5 roku, rovnou jsem koupil novou. Varta Blue dynamic 12V, 74Ah.
Výsledek:
Motor nastartoval okamžitě. Startér točil rychleji než jindy. Od koupě Sharana jsem řešil problém se startováním - startér dlouho točil, motor nechtěl naskočit. Docela pomohla repase startéru, ale cca každý třetí start motor stejně naskočil až po delší době. Baterie se při měření tvářila jako bezvadná. Po výměně baterie zatím bez problémů.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Charlie.007 »

Tak to mě výměna akumulátoru čeká asi taky. Mám tam VARTU, 70Ah (nevím, jak je stará), ale jak je blíž k nule, tak už tahá. Občas mám strach, aby motor vůbec naskočil. Nechal sem ji proměřit, prý je v pohodě, nechtěla ani moc dobít, ale stejně pořád tahá. Asi to bude chtít na tu zimu víc Ah. Asi pudu do Bosche, na Laguně mi vydržela přes 8 let bez dobití a pořád žije :D
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
zzzp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 29.06.2008 13:26
Bydliště: Bratislava, SK

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od zzzp »

stalo sa mi, ze som nechal pusteny ventilator pri zapnutom zapalovani a po asi 40 minutach som uz nemohol nastartovat. viem, ze ventilator ma riadnu spotrebu, myslite, ale, ze by mala vydrzat dlhsie (teda ze by to bol znak na vymenu?). netusim, ako stara je ta bateria...

a chcem vyuzivat aj bufik teraz v zime. vie niekto poradit, ako dlho by sa mala bateria nabijat, ked bufik+ventilator bezia napr 30 minut pred nastartovanim? jazdim teraz kratsie trasy

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od vilik »

mp3turbo píše:s tymi zadnymi dvermi a nepritomnostou mechanickeho prepojenia medzi zamkom a klikou nahodou nekecate, hosi?
Co ale viem URCITE je ze ked do toho zamku vrazim kluc [ten jeden ktorym si mozem otvorit dvere ak nepouzijem central a ten jeden ktorym autiak startujem] tak dvere bez problemu otvorim - pootocim kluc dolava [treba vyvinut trochu silu], zadne dvere poodskocia a su otvorene. Takze si dovolim pochybovat ze sa zadne dvere nedaju otvorit inak ako "elektricky" - som zivy pripad ze aj ked ziadna baterka v aute nie je zadne dvere sa otvorit daju.
Já všechno v tomhle vlákně nečetl, ale to co popisuješ je v pořádku. Zadní dveře (kufr) jsou jediné, které mají kromě elektrického zámku také mechanický, který otevřeš kdykoli klíčem. Je to logické. Kdyby se ti vybila baterka, tak bys v případě jen elektrických zámků neměl šanci dostat se do auta rozumným způsobem. Nerozumný způsob je cihla do okýnka. Takže to snad ani ne.

Jeden takový případ znám ze zkušenosti známého. Zaslepené zámky na Passatu, včetně kufru, dveře s odskokem. Paráda. Do té doby, než se mu vybila baterka. Pak následovala odtahovka, servis a dobývání se na alternátor zespodu, aby mohli připojit externí zdroj napětí. Ta sranda ho přišla na pár tisíc.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Tommate »

marasoba píše: Vzal jsem baterii a dojel k odborníkům. Tam mi jí změřili, napětí 12,3V, startovací proud cca 480A,
ale motor stejně netočí. Jelikož ale byla baterie stará už 8,5 roku, rovnou jsem koupil novou. Varta Blue dynamic 12V, 74Ah.
Výsledek:
Motor nastartoval okamžitě. Startér točil rychleji než jindy. Od koupě Sharana jsem řešil problém se startováním - startér dlouho točil, motor nechtěl naskočit. Docela pomohla repase startéru, ale cca každý třetí start motor stejně naskočil až po delší době. Baterie se při měření tvářila jako bezvadná. Po výměně baterie zatím bez problémů.
Nejsem odborník na baterie a nevím jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi jmenovitou a skutečně naměřenou hodnotou startovacích ampér, a ani kolik ampér je ještě dost pro dobrý a spolehlivý start v zimě. Nicméně 480A které ti naměřii odborníci je o dost míň než doporučený (jmenovitý) proud, což je u dieselů 740A. Já bych se spíš divil, kdyby to v mrazu ještě startovalo.

OT: Ještě k těm zámkům:
Já na S1 mám zámek na předních dveřích mechanický, dokonce ho mám odpojený od centrálu, a na pátých dveřích zas jedině elektricky.. A nevím jak klíčem, protože můj zámek v pátých dveřích je bohužel srostlý s klikou a hnul by s tím snad jenom dynamit..

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Charlie.007 »

Tak sem se dnes kouknul pod ten plastík v motoru, pod kterým je akumulátor a s hrůzou sem zjistil, že budu muset baterii asi vyměnit. Když bylo teplo, tak startovala perfektně, ale teď při nižší teplotě kolem nuly dost tahá. A důvod: mám tam Vartu 70Ah, ale má jenom 360A a to mi ten motor při mrazech asi horko těžko natočí, že :?: :? Takže co myslíte, jaká mi bude stačit?
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od parizek_ltm »

Ja mam BOSCH Silver a kdyz mi ted mesic auto nejezdilo, bylo v servisu, tak se za tu dobu vybila, coz je zajimaci. Po nabiti jezdi v pohode, tak uvidime.

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od mp3turbo »

Charlie, daj tam najvacsiu baterku aka sa len zmesti a aku si mozes dovolit. Ludia tu reportuju ze 100Ah sa vojde. Pod 72Ah urcite nechod, neoplati sa usetrit par stoviek za 60Ah kapacitu a potencialne mat problemy v zime, mensiu zivotnost kvoli vyssiemu percentualnemu zatazeniu atd.

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Charlie.007 »

Taky si říkám, přece jenom s tím autem jezdíme každej den a občas stojí i venku přes noc. Takže určitě koupím silnější. Ta nynější baterka už tam totiž byla, ale auto jezdilo v Itálii, tak tam to asi stačilo 8) Tož ranním mrazivým startům ZDAR :D
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od abeljozef »

Dobra baterka je k nezaplateniu :wink:

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Petr74 »

Baterka zdechla, auto ze dne na den nestartovalo. Koupili jsme novou, o něco slabší, ale zase s vyšším startovacím proudem. Zatím startuje na drc 8)

Rozměrově se neliší: 353*175*190 mm.
Přílohy
Baterie - puvodni Bosch 01.jpg
Baterie - nová Bosch.jpg.JPG
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“