MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
- Jelko4
- Profík
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 13.08.2008 13:32
- Bydliště: SK-Trnava
MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
trosku mi unika tadialto oleja,mam s tym vobec nieco robit?
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR,OLEJ:unik
Už kvůli ekologii řeším sebemenší únik oleje. Naštěstí byl jenom jednou u převodovky.
- tfukk
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 06.12.2008 16:45
- Bydliště: Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
VR6 unik oleje
Zdravim,při kontrole hladiny oleje jsem zjistil že jsem skoro na suchu,tak jsem šel po netěsnosti a zjistil jsem že olej uniká kolem svíčky,po nastratování se levá přední svíčka zaleje olejem,ale motor nekouří,jede uplně normálně na všech šest válcu,pokud máte někdo radu,budu rád za pomoc dík. Jde o motor VR6 2.8 128 kW
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: VR6 unik oleje
ten olej ti musi tect někde kolem vika umej pořadne motor nastartuj a sleduj kde přesne to unika
- tfukk
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 06.12.2008 16:45
- Bydliště: Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: VR6 unik oleje
No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
od svičky nemuže jit olej nebo snad jezdiš na olej ? tam muže jit maximalne tlak z valcu a olej unika nekde u toho
- tommi
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 02.09.2008 09:13
- Bydliště: Rychnovsko
Re: VR6 unik oleje
Ahoj . Už jsi přišel na ten problém s unikajícím olejem? Dnes jsem měnil svíčky a zjistil jsem že mám první svíčku také zaplavenou lehce olejem. A ještě jsem zjistil únik někde kolem chladiče oleje. Je tam taková plastová nádoba jako je u filtru , ale je menší , která je zašroubovaná do chladiče oleje a zřejmě je tam špatné těsnění.tfukk píše:No to jsem už kontroloval,ale jde přimo od spodu svičky a tak to tam bublá kolem závitu,tak nevim kde se to tam bere,jestli neni prasklá hlava,ale tak blbě,fakt nevim.
- tommi
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 02.09.2008 09:13
- Bydliště: Rychnovsko
VR6 unik oleje
Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
Naposledy upravil(a) tommi dne 07.04.2009 22:01, celkem upraveno 1 x.
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: VR6 unik oleje
ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolůtommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- tommi
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 02.09.2008 09:13
- Bydliště: Rychnovsko
Re: VR6 unik oleje
Ahoj fotku budu muset nějakou udělat. Při výměně jsem měl ruce trochu víc zamaštěné od oleje tak jsem nic nenafotil. Dávám jsem obrázek z ETKY kde je chladič oleje . Když koukáš zespodu auta tak je napravo od olejového filtru a vypadá že jsou spojený .machstrechy píše:ahoj prosím tě můžeš dát fotku kde je ten chladič oleje mám ten samej problém někde to kape ale jen když parkuju předkem z kopce dolůtommi píše:Tak problém s únikem oleje vyřešen. Po odšroubování olejového chladiče jsem zjistil jak někteří lidé jsou tak ubohý že řeší zpuchřelé naprasklé těsnění zablemstáním silikonem oproti výměně za nové těsnění . Cena je směšná obě těsnění mě stáli 135 kč a trvalo mi to z těží jednu hodinu. Konečně už neznečišťuju ty naše po zimě nádherné cesty olejem.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
Když už jsme u toho úniku oleje, taky přidám svou prekérní situaci:
Slintá mi olej okolo všech tří matic, které drží víko ventilů (motor AFN). Těsnicí kroužky jsem dal nové, jak vnitřní, tak i vnější, stále to slintá. Na první pohled to nevypadá nijak dramaticky, ale na ten druhý (důkladnější) pohled to celkem dramatické je - olej se vlivem proudění vzduchu při jízdě dostává za motor, kde stéká po hlavě a bloku až dolů na vanu. Prostě celá zadní část motoru je jako prase.
Já, který si zakládám na tom, že z motoru můžu svačit, jak je čistý, teď tuto situaci beznadějně řeším už asi půl roku. Zdá se, že olej se tlačí ven kolem závitů těch šteftů, protože když matici odmontuju a misku s vnějším těsnicím kroužkem taky sundám, pod gumou je sucho.
Co s tím? Nějaký nápad, prosím?
Slintá mi olej okolo všech tří matic, které drží víko ventilů (motor AFN). Těsnicí kroužky jsem dal nové, jak vnitřní, tak i vnější, stále to slintá. Na první pohled to nevypadá nijak dramaticky, ale na ten druhý (důkladnější) pohled to celkem dramatické je - olej se vlivem proudění vzduchu při jízdě dostává za motor, kde stéká po hlavě a bloku až dolů na vanu. Prostě celá zadní část motoru je jako prase.
Já, který si zakládám na tom, že z motoru můžu svačit, jak je čistý, teď tuto situaci beznadějně řeším už asi půl roku. Zdá se, že olej se tlačí ven kolem závitů těch šteftů, protože když matici odmontuju a misku s vnějším těsnicím kroužkem taky sundám, pod gumou je sucho.
Co s tím? Nějaký nápad, prosím?
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
Marku mám to samé
........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti
zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou (něco v tom smyslu)
moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)
........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti
zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou (něco v tom smyslu)
moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
O tomhle jsem nic neslyšel. V systému odvětrávání není a nemá být žádný filtr a nevím, proč by měl být. Jakou funkci by měl zastávat?Tommate píše:Marku mám to samé
........a už jsem hledal i na powerdiesel a dost se tam píše o "filtru odvětrávání bloku" nebo "výdechu klikovky" atp., prý do starších motorů dávali textilní a ten se ucpával a u těchto motorů je kvůli tomu i nějaký servisní pokyn "kontrola tlaku v bloku", do novějších modelů byl vyvinut nějaky plastovy filtr ktery se už neucpává, a u těchto modelů odpadá i ten servis měření tlaku, tento plastový je však plně kompatibilní i se starými motory, takže se řeší tento problém výměnou za ten plastový - bezúdržbový ........to ucpání totiž způsobuje přetlak v bloku který pak cestuje celým tím odvzdušňovacím systémem a přetlak je i v prostoru vačkové hřídele a to způsobuje ono protlačování, vzlínaní oleje kde jenom trochu může, dokonce jsem četl že se to může týkat i propouštění oleje turbem a různě ......... to je jen takový výcuc z diskuzí, článků co jsem tak různě našel a napsal jsem svými slovy co mi uvízlo v paměti
zrovna o vzlínání oleje přes šrouby krytu vačky tam byl popsán jednoduchý test, který dokazuje ten přetlak, který tam nemá co dělat - za chodu zahřátého motoru sundáme víčko na dolívání oleje a neměl by z otvoru jít žádný kouř, a když to víčko jen položíme na otvor tak nesmí poskakovat jako poklička na hrnci s vařící vodou (něco v tom smyslu)
moje otázka však je - má sag tdi takovýto filtr výdechu kliky? a jestli ano tak kde? (nefunguje mi etka a zatím jsem nenašel kdo by popsal umístění filtru)
Jediné, co v některých systémech odvětrání je a v některých není, je odlučovač oleje. Jedná se o takovou plastovou baňku, která je vřazena v hadici mezi blokem a víkem ventilů. Podle mých informací tuto vymoženost měly motory 81kW a u motorů 66kW jen poslední modely. Má to zabránit pronikání oleje z bloku do sání - olej se v této nádobce jakoby zachytí a vrací zpět do bloku.
Jinak jestli si někdo myslí, že motor netlakuje (tedy že při otevření víčka pro plnění oleje z motoru nebude foukat), je to idealista a takového zastřelit - je to totiž absolutně nemožné. Vždy kolem pístních kroužků "něco málo" tlaku ze spalovacích prostor pronikne a jestli někdo tvrdí cokoli jiného, pak kecá. Samozřejmě pokud ten tlak v karteru je tak velký, že vyráží simeringy a způsobí průsak oleje kolem nejrůznějších těsnění, pak je to jistě špatně. Ale mírný přetlak v motoru je naprosto běžná věc.
Můj problém - průsak oleje kolem šroubů víka ventilů - jsem vyřešil na základě dobré rady kluků z dieselpoweru. Mezi kovovou misku a matici jsem dal podložku o síle 1,5 mm, která má díru o velikosti 11,5 mm (tedy klasická desítka plochá podložka, kterou jsem pilníkem malinko upravil). Dojde k smáčknutí gumového těsnění šroubů a správnému dosednutí na víko. Od té doby (najeto přes 2000 km) mám víko i šrouby naprosto suché (možno shlédnout na srazu).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 22.10.2012 17:37, celkem upraveno 1 x.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
Já mám 81 kW a odlučovač není, je to chyba nebo ne? Pokud ho někdo má, tak ho koupím i s tou hadicí.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, OLEJ: únik motorového oleje
Chyba to asi není. Možná i u 81kW to bylo až od nějakého čísla a ne od začátku. Ale je to dobrá věc myslím.
Pokud bys to chtěl měnit, je třeba to vyměnit včetně obou hadic - nejde to jen vsadit do té původní (nesedí průměry).
Pokud bys to chtěl měnit, je třeba to vyměnit včetně obou hadic - nejde to jen vsadit do té původní (nesedí průměry).