MOTOR: výměna, generální oprava, atd

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Waclav »

Zdravím kolegy provozující SAG
Prosím o konzultační výpomoc při opravě motoru našeho Sharana VR6 (128kW, 1998, typ AMY + LPG). Stalo se mi začátkem listopadu, že se mi rozpojil či přetrhl spodní jednořadý rozvodový řetěz a došlo k destrukci hybného ústrojí. Jsem tedy postaven před úlohu demontovat motor z auta a zjistit přesný rozsah škody a rozhodnout se pro jednu z následujících variant :
1) Provést GO opravu motoru : Zde se naskýtá několik otázek - Může být motor neopravitelně poškozen, např. prasklina v bloku motoru? Vyměnit jenom dotčené potkané válce a ventily nebo vše nové? Pokusit se shánět opotřebené díly nebo raději nové? A budou na tento starší typ motoru náhradní díly k dispozici? Počítám, že oba řetězy a ozubené kola na hřídeli budou samozřejmě vyměněny za nové + vše nutné okolo.
2) Koupě nového opotřebeného motoru : I zde se naskýtají otázky typu : Provést taktéž GO revizi před jeho vmontováním ? Dá se použít shodný typ motoru (mám AMY) z jiného typu vozu, např. z Golfu či Venta? V jakém stavu se motor bude nacházet-jak to rozpoznat ?
Prosím tedy Vás všechny, kdož jste více či méně odborně zdatní mi radou či popř. jinak vypomoci, abych Sharana opět zprovoznil. :wink:
Wáclav
P.S. Pro průběžnou aktualizaci přidávám fotky auta bez motoru :cry:
Sharan bez motoru.JPG
a motoru co už je venku :
Přílohy
Motor VR6 venku.JPG
Naposledy upravil(a) Waclav dne 04.12.2008 23:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR : Mechanické závady

Příspěvek od romandub »

1) určitě to co je poškozené vymenit za nové a hlavu nebo blok nechat opravit.Náhradní díly určo budou,ale nejdřív bych si zjistil cenu ND a cenu staršího motoru.Co se vyplatí.
Dub

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : Mechanické závady

Příspěvek od widle »

kup druhý motor, ideál by byl kdyby jsi ho ještě na nějakém autě mohl slyšet v chodu
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: MOTOR : Mechanické závady

Příspěvek od parizek_ltm »

Hoj, to ti nezavidim.
Asi bych kvuli klidu v dusi sel do druheho motoru. Poskozeny rozvodama byva vestinou dosti fatalni a VR6 taky tolik nejezdi ne ?Cenove to podle me taky nevyjde znatelne hur. Kdyz jsem pokukoval po autech v Nemecku, dost jich melo meneny motor, takze nejspis dalsi fakt priklanejici se k motoru.

Uživatelský avatar
pikachuxxx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 452
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR : Mechanické závady

Příspěvek od pikachuxxx »

rozeber motor a uvidis co je spatne. poskozeni bloku bych vynechal. mam motory aaa, ale streva tech motoru by mela byt totozna, takze by sly pripadne pouzit. co se tyce financi, asi se vyplati koupit cely motor AAA na dily. motor primo sharan se bude tezko shanet. nejsem si jisty co vse je tam jine, ale cim jsem si jisty to je uchyceni motoru. sharan ma drzak z boku a to passat nebo golf nema. kazdopadne motory nad rok 95 maji v na bloku misto i diry na srouby drzaku ktery je v sharanu.

nic blizsiho ti asi nepovim, protoze se tim nejsem uplne jisty.

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR : Mechanické závady

Příspěvek od Waclav »

Chlapi zatím děkuji za Vaše postřehy,
až uvidíme do motoru (a pokud se mi podaří pořešit foto), tak bych s Vašimi konzulacemi rád dál pokračoval, s Pikachuxxxem nejlépe i telefonickou konzultaci? je -li možno? Tě otravovat? :wink:
Wáclav

Uživatelský avatar
Rudi
Závodník
Závodník
Příspěvky: 612
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever Čech
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Rudi »

jak dlouho tam byl ten plyn :?:
Obrázek
dObRi dEN!

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Waclav »

Rudi píše:jak dlouho tam byl ten plyn :?:
Plyn tam byl od 02/2008 a najel jsem na něm přes 27 000km...
Roztržení, či rozpojení spodního rozvodového řetězu si myslím nelze přičítat pohonu na LPG... :wink:
Wáclav

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Waclav »

Zdravím všechny zájemce
Takže jsme odhalili příčinu poškození motoru - rozpojený rozvodový řetěz :
Rozvodový řetěz-Celek_VR6.jpg
a zde trochu blíže :
Rozvodový řetěz-detail_VR6.jpg
Po prvním ohledání to vypadá na 3 ohnuté ventily - viz zde :
HLava válců_Ventily-popis_VR6.jpg
Válce se zdají být všechny OK, našli jsme 2 nevýrazné obtisky ventilů :
Válce_VR6.jpg
Jsem tedy rozhodnut pro bod 1) Oprava motoru
Nějaká další Vaše připomínka, poznámka, postřeh ?
Zdraví Wáclav :wink:

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od golfgti16vv »

vyndej všechny ventily a zkus jestli nejsou ohnute,už jsem jich par delal vypadali ok ale byly lehce ohnute vůbec to nebylo videt až na soustruhu ,rozvody dej určite komplet nove včetne lišt

Uživatelský avatar
HANZTD
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 17.09.2008 21:50
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od HANZTD »

POKUD MÁŠ DVA NEVÝRAZNÝ TUKANCE NA PÍSTECH,MÚŽEŠ MÍT DVĚ NEVÝRAZNĚ PŘIHNUTY OJNICE A DVA NEVÝRAZNĚ KLEPLÍ EXCENTRY NA VAČCE,,,KDYŽ UŽ PRDNE ROZVOD TAK JE NĚCO V NEPOŘÁDKU A HLAVNĚ NENI TO VŠECHNO VIDĚT POUHYM OKEM ,VŠE JE POTŘEBA PŘEMĚŘIT NEJLÉPE NA TISÍCINY,TAKŽE BYCH BYL PRO JINEJ MOTOR,,DO 10000,- TIS NENI DNESKA PROBLEM A PŘEHÁZET VNITŘNOSTI JE TO NEJMENŠÍ,,A HLAVNĚ VÍŠ CO TAM DÁVÁŠ KDYŽ SE STIM MAZLÍŠ :wink:
O I 1,9 TDI 66KW AGR SEDAN 4x4 290 HP 510 NM
T5 1,9 TDI 77KW AXB L0ONG 2x4 172 HP 387 NM

775246809 hanzoctavia@seznam.cz
http://www.tdi-tuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od patper »

Waclav - krasna rozborka :idea: Nicmene si myslim,ze v tvem pripade je lepsi si udelat ''generalku'' sveho motoru... Podle toho co pises,tak s motorem skoro nic neni a pokud predtim behal jak ma,tak neni duvod hledat jinej a treba si projit tim ,co ted mas ty.... Netesnost ventylu poznas,kdyz je zalejes a oni protecou... nicmene stejne musis zbrousit vsechny :!: Brzke uzdraveni :wink:

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Jose1 »

Koukám na fotky a jedno mě není jasný. Jak to, že když mají písty zafrézovaný, zapuštěný ventily, tak jak se to může pomlátit. Vždycky jsem si myslel, že se to dělá proto až prdne rozvoďák, tak aby se to nepotkalo. :?:
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od patper »

Jose1 - ee,v pistu je 'zafrezovani' aby se nepotkal pri normalnim chodu motoru :idea: A u nekterych pistu- motoru - z duvodu spalovani :idea: Treba u 5ti ventylu jsou do pistu zafrezovany hrany ventylu - jsou tam do sikma... Atd....

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR: výměna, generální oprava, atd

Příspěvek od Jose1 »

Takže neexistují motory, které mají zafrézování prostě jen z důvodu co uvádím já??
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“