Bastard a výměna chladicí kapaliny

Nafta a benzín - opravy, úpravy, servis,

Moderátoři: Bastard, gregi

Uživatelský avatar
Unihero
Profík
Profík
Příspěvky: 930
Registrován: 02.11.2007 12:17
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Unihero »

mno já když dělal motor tak mi toho dost zůstalo ve válcích...

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Bastard »

Unihero píše:mno já když dělal motor tak mi toho dost zůstalo ve válcích...
:lol: :lol: :lol: Super, no... A jak se ti to povedlo?

Uživatelský avatar
Unihero
Profík
Profík
Příspěvky: 930
Registrován: 02.11.2007 12:17
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Unihero »

Bastard píše:
Unihero píše:mno já když dělal motor tak mi toho dost zůstalo ve válcích...
:lol: :lol: :lol: Super, no... A jak se ti to povedlo?
sám nevím jaktože zůstala ne ve válcích ku*va ale v kanálkách ... pardon:-D

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Bastard »

Unihero píše:
Bastard píše: :lol: :lol: :lol: Super, no... A jak se ti to povedlo?
sám nevím jaktože zůstala ne ve válcích ku*va ale v kanálkách ... pardon:-D
No to už je jiná :lol: V kanálkách jsem ji taky viděl, ale šlo mi spíš o to, aby mi tam nezůstala G11ka a vypadá to, že jsem to propláchl dobře :D

Uživatelský avatar
Unihero
Profík
Profík
Příspěvky: 930
Registrován: 02.11.2007 12:17
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Unihero »

Bastard píše:
Unihero píše: sám nevím jaktože zůstala ne ve válcích ku*va ale v kanálkách ... pardon:-D
No to už je jiná :lol: V kanálkách jsem ji taky viděl, ale šlo mi spíš o to, aby mi tam nezůstala G11ka a vypadá to, že jsem to propláchl dobře :D
pak jsem měl zezačátku problém že jak jsme to dali dohromady tak jsem měl vodu v oleji, tak jsem musel výměnu...
a od tý doby je klid, a to jsme ji vyfoukávali kompresorem a furt tam byla, jako kdyby tam byla plná nádrž..

Uživatelský avatar
JonatanCl
Pilot
Pilot
Příspěvky: 839
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CL,Lbc,Uranový doly a pak různě
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od JonatanCl »

Teda chlapíí, máte nějak podezřelý autíka.

Já minulý týden dělal termostat, ten jde jedině zespoda,
Shodit servočerpadlo (2 šrouby + napínák), povolit držák trubky serva na opačným konci motoru,
aby se dalo líp vykejvnout servočerpadlo.
Pak shodit držák servočerpadla - 3 šrouby a už jsem u kolena s termostatem.
A když jsem ho povolil, tak mi do kbelíku a kolem něj :lol: upadlo asi 6 litrů,
po vyhození termostatu ještě asi půllitr.
Nejblbější bylo pak vracet servočerpadlo do držáku, abych dostal horní šroub do děr.
Překáží tam drážkový řemen a nebyli lidi, který by odtáhli šponovák a shodili i ten drážkovej
(teda lidi byli, ale byli strašně líný, takže se pak vztekali a vyhulili dvě cíga na ex, než se ten
šroub trefil :lol: ) ta moje lenivost mě stejně jednou zabije :lol:

Ale kdybych měl měnit vodní pumpu, tak to asi bude porod - to musí dolů i klimakompresor -
pod jeho držákem je jeden šroub, co drží pumpu na bloku
Velký lidi potřebujou velký auta - a jezdit v nich sami:-)

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od gregi »

Bastard píše:
Tomášek píše:proto mi prave prijde ze pokud jsi tam nemel skoro zadnej fridex a dal jsi jen 1,5l tak je to malo..
1,5 litru Fridexu + 1,5 vody = 3 litry a to je +/- v normě. Posléze jsem motor zahřál na 90°C, tudíž předpokládám, že se otevřel termostat a kapalina se dostala úplně všude. Jelikož jsem tam dal G12, tak bych případný zbytky zbylé kapaliny objevil velmi spolehlivě :wink:


Doufej , že tam té původní chladící kapaliny , která by měla být G11 , moc nebylo , neboť sintetická G12 se nesmí míchat s jinými druchy chladící kapaliny :( .
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Bastard »

Já to vím, ale po cca 500km od výměny má kapalina stejnou barvu a nic se neděje, tak to považuji za vyřešené. Dělal jsem i kontrolní odběry :twisted:

Uživatelský avatar
gregi
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od gregi »

I Ty malý chemiku :mrgreen:
B3 Variant - láska na první pohled !!!!

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od vlado742 »

Bastard mozem sa ti tu trochu zamiesat k tej kvapaline ??

Do G11 mozem doliat Fridex alebo nie na kolko stupnou to je??? a co by bolo keby bola iba cista G11 na zimu??

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od Bastard »

Předně bych tam nelil Fridex, to je výtvor socializmu a dnes už se používají jiné chemikálie. Pokud máš na mysli fridex jako přezdívka pro nemrznoucí směs, tak se musíš mrknout, jakou to má specifikaci. Do G11 dolívat G11 nebo G12+.

Na kolik stupňů to je, záleží na koncentraci, tu zjistíš hustoměrem. A nebo si trochu té kapaliny vycucneš do injekční stříkačky a hodíš do mrazáku.

Čistou nemrznoucí směs tam nelij, jednak je to naprosto zbytečný, -70° tu nikde nebude a taky by ta kapalina vůbec nemusela dosáhnout požadovaných parametrů. Všechno to máš v sekci FAQ...

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od vlado742 »

Bastard píše:Předně bych tam nelil Fridex, to je výtvor socializmu a dnes už se používají jiné chemikálie. Pokud máš na mysli fridex jako přezdívka pro nemrznoucí směs, tak se musíš mrknout, jakou to má specifikaci. Do G11 dolívat G11 nebo G12+.
:arrow: Ano myslel som tym nemrznucu zmes
Bastard píše:Na kolik stupňů to je, záleží na koncentraci, tu zjistíš hustoměrem. A nebo si trochu té kapaliny vycucneš do injekční stříkačky a hodíš do mrazáku.
:arrow: :D :D :D :D :D
Bastard píše:Čistou nemrznoucí směs tam nelij, jednak je to naprosto zbytečný, -70° tu nikde nebude a taky by ta kapalina vůbec nemusela dosáhnout požadovaných parametrů. Všechno to máš v sekci FAQ...
:arrow: 8O 8O ASI TAM MUSIM POZRIET:)

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Bastard a výměna chladicí kapaliny

Příspěvek od vwCharlie »

hoši z žádného 4válcového VW do roku 97 nejde vypustit všechna voda odpojením spodní hadice od chladiče :) . Vypustí se tak voda jen z jednoho okruhu,je třeba oddělat i vrchní hadici na vodní pumpě,aby vytekla voda i z malého okruhu. Leda,že by auto bylo zahřáté na teplotu,při které by byl už termostat otevřený,tak by to vyteklo tou spodní hadici všechno. Jinak u TDi to jde udělat tak,že se rozpojí hadice nad olejovým filtrem z té trubky a skloní se dolů + k tomu ta spodní hadice z chladiče. Termostat se vytahovat nemusí. V topení není ani půl litru,takže to je celkem zanetbatelné. :wink:

Jinak vyndat olejový filtr,když je tam klimačka a je to ještě k tomu ropa (větší filtr),tak to je libovka,ale je pravda,že jsou horší auta. :D
Ty rencky to mají opravdu super. Tam se otevírá i kapota na druhou stranu,takže se člověk nemůže ani postavit zepředu k motoru :)
Ale taková mazdička 323 to je taky libovka. Filtřík hezky zezadu schovaný pod vším možným,že je na něj problém vůbec dosáhnout,natož chytit a povolit :) .

Odpovědět

Zpět na „Motory“