VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
Přesně tak - adresa 09 není nic společného s komfortní jednotkou (ta musí mít pouze 46) - adresa 09 je centrální řídicí jednotka (jakoby hlava všech jednotek, která o dění v ostatních jednotkách ví a je jim nadřazena).
Jinak je opravdu dobré použít funkci automatického vyhledávání všech jednotek ve vozidle, jak píše Jožko. Jde totiž o to, že pro každý typ vozu jsou ve VAGu přednastavené nějaké defaultní adresy, které mají všechny vozy, ale specifické jednotky už tam nejsou a tudíž se klidně může stát, že v autě tu či onu jednotku máte, ale VAG ji nedokáže najít, protože ji nemá v defaultu.
Jinak je opravdu dobré použít funkci automatického vyhledávání všech jednotek ve vozidle, jak píše Jožko. Jde totiž o to, že pro každý typ vozu jsou ve VAGu přednastavené nějaké defaultní adresy, které mají všechny vozy, ale specifické jednotky už tam nejsou a tudíž se klidně může stát, že v autě tu či onu jednotku máte, ale VAG ji nedokáže najít, protože ji nemá v defaultu.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG
Ked pojden manualne po adresach tak to trva hodinu a pol. To o com hovoris je autotest. Starsie VAGy (304) nemaju preddefinovany zoznam adries vsetkych modelov pre autotest takze toto by ti nepomohlo. Tie definicie si pri nich musis robit sam.klasek píše:hodinu a půl to netrvá,většinou dvacet minut,když dáš výpis celýho systemu.vag má v sobě všechny adresy a ty postupně projíždí.když se ozve jednotka,ukážeji,když ne jede dál.řídící jedntka komfortního systému je na 46,09 je řídící jednotka palubní sítě a 19 je gateway...abeljozef píše:Vag ma jednu funkciu automatickeho vyhladavania jednotiek v aute, trva to asi 1,5 hodiny ale najde vsetko.
spusta sa tlacidlom najit ridici jendotku. Zada sa rozsah adries, resp vsetky a on ich bude postupne volat. Ak sa mu na nejakej ozve jednotka ulozi o nej zaznam do logu.
S novymi VAGmi uz problem nie je.
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 26.12.2008 11:39, celkem upraveno 2 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
Ohladom komfortiek, boli v systeme do 9mesiaca 1997. Potom boli nahradene centralnou elektronikou.
Takze SAG do roku vyroby 09/97 mozu mat komfortnu jednotku
a SAG od 10/97 maju vzdy centralnu elektroniku.
Centralna elektronika na seba prebera fukcie komftorky ako je obsluha centralu, alarm ......
Dalej pridava aj obsluhu dalsich zariadeni v aute a nahradza stary poistkovo releovy panel.
Neda sa to porovnavat s inymi koncernovymi autami ako napr Fabia, Octavia a Golf 4. Pri SAG sa pouzila trocha ina filozofia ako na tychto autach.
Takze SAG do roku vyroby 09/97 mozu mat komfortnu jednotku
a SAG od 10/97 maju vzdy centralnu elektroniku.
Centralna elektronika na seba prebera fukcie komftorky ako je obsluha centralu, alarm ......
Dalej pridava aj obsluhu dalsich zariadeni v aute a nahradza stary poistkovo releovy panel.
Neda sa to porovnavat s inymi koncernovymi autami ako napr Fabia, Octavia a Golf 4. Pri SAG sa pouzila trocha ina filozofia ako na tychto autach.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re:
Softwarovo sa to riesit neda. Jedine je mozne nasimulovat 15 s zamykaci pulz na spinac kluca v dverach sofera. Inac sa okna nedaju dovriet. Podporuju to magicary a daju sa na to kupit aj externe moduly.neverhood píše:to som skusal, nenasiel v podstate nic naviac
Bude to tak ze v Saharanovi plni funkciu konfortu prave ta 09 Centralna elektrika.
Adresa 09: Centrální elektrika
Protokol: KW1281
Øídící jednotka: 7M3 962 258 M
Díl: Multifunkt.Einh 0001
Kódování: 04105
Dílna #: WSC 00020
skoda len ze mi nik nevie povedat ci sa v tejto jednotke da riesit dojazd okien na dialku.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
Ohladom funkcie Gateway:
v autach vyvyjanch koncom 90 tych rokov sa zacala prvy krat nasazdovat pre coraz narocnejsiu komunikaciu medzi jednotlivymi jednotkami CAN BUS datova zbernica. Ide o zbernicu povodne navrhnutu pre komunikaciu priemyslenych systemov (napr rozne stroje vo vyrobnych halach) a nasla si svoju cestu aj do aut. Bez implementacie tejto zbernice by nebolo mozne nasadit systemy ako ESP, DSG, Haldex skratka systemy kde musi byt viac RJ zosychronizovanych a rychla vymena dat medzi jednotkami je nevyhnutna pre spravnu funkcnost celku. Do SAG sa dostala az pri II generacii v roku 2000. Nasledne sa zacala aplikovat aj na menej "strategicky" dolezite funkcie ako napr. komunikaciu medzi jednotkami ktore nemaju prave co docinenia z bezpecnostou alebo trakciou ale vzajomna komunikacia medzi nimi vie zjednodusit ich instalaciu do vozidla nakolko sa znizi pocet nutnych vodicov pre instalaciu.
Cize v zasade sa CAN BUS sklada min. z dvoch podsieti:
CAN BUS hnacieho ustrojenstva - Ide o strategicku zbernicu vacsinou o rychlosti 500 mbps cez ktoru su spojene RJ motora, Automaticka prevodouka, ESP, pohon 4x4, Airbagy .....
CAN BUS komfort a info - ako uz nazov napoveda ide skor o prenos informacii menej doleziteho charakteru a jej rychlost je vacsinou 100 mbps.
Priklady vyuzitia CAN BUS komfort a info:
Kto ma Tourana a bufik tak zisti ze uz ho tak lahko ako na SAG nenastartuje lebo je pripojony na CAN bus. Signal na start dostava vo forme datagramu (paketu). Vyhodou systemu je lepsia koordinacia s climatonikom nakolko ma climatronik ma informacie o prevadzkocom stave bufika.
Do dveri uz netreba tahat milion kablov na obsluhu okien, sveriel, podsvietenia, zrkadiel, centralu (patper vie o com hovorim )... . Kedze dvere maju vlastnu riadiacu jednotku a cez can bus chodia len pokyny, zamkni, odomkni, stiahni okno, vytiahni okno, natoc zrkaldo ...... do dveri namiesto 30 tich kablov ide asi len 10.
Zaujimalo niekoho ako je mozne ze ak ma napr. Octavia II parkovacie senzory tak niektore radia zobrazuju na display ako daleko je prekazka ? Jednoducho RJ parkovacivh senzorov vysiela do CAN BUSu informacie o vzdialenostiach k prekaazke a radio si ich cita a zobrazuje.
A takychto prikladov by sa dalo popisat velmi vela.
Kedze v aute su minimalne 2 CAN BUS podsiete (hnacie ustrojenstvo a info (komfort)) tak treba zabezpecit aby sa niektore datagramy dali distribuovat medzi tymito podsietami. A prave preto je tu CAN GATEWAY do ktorej su tieto obe siete zakoncene a zaroven riadi ich komunikaciu. Dalsou dolezitou funkciou CAN GATEWAY je vysielanie Sleep (spanok)a Wake up (zobudit sa) signalu. Po odstaveni a uzamknuti auta CAN GATEWAY da vsetkym nepotrebnym jednotkam pokyn Sleep a tie prejdu do usporneho modu aby nevybijali bateriu. Po odomknuti auta CAN GATEWAY vysiela signal Wake up a jednotky prejdu do bezneho precovneho rezimu.
CAN GATEWAY je vo vacsine (mozno aj vo vsetkych) autach VW koncernu (vsetky som v rukach nemal ) integrovana v budikoch.
Fyzicky sa CAN BUS sklada z 2 vodicov (HI a LO) ktore su navzajom o seba skrutene (koly tieneniu) a na ne sa paralelne pripajanu riadiace jedntotky. Takze CAN BUS Hnacieho ustrojenstva ma 2 vodice a CAN bus info (komfort) tiez 2.
Ako je na tom CAN BUS v SAG II ?
Can bus hnacieho ustrojenstva je tu vyuzivany na plno. Horsie je to uz s CAN Info. Ten sa zacal masivne vyuzivat az pri autach ktore prisli na trh v roku 2003 (v podstate to zacal GOLF 5, nasledoval Passat B6, Touran, Octavia II ...). Takze Can info sa sice v SAG nachadza ale pouziva sa len minimalne (da je povedat ze este je len v plienkach ). Takze preto je SAG pomerne hodne prekablovane a na kazdu drobnost treba tahat relativne vela kablov.
Pre zaujimavost el. shema CAN BUS u v SAG.
Este pre zaujimavost v modernejsich autach ako je SAG sa popri CAN Busu pouziva este zbernica LIN. Je jednoduchsia lebo sa na nu pouziva len jeden vodic a ma mensiu datovu priepustnost.
Pre zaujimavost blokova schema uz vyspelejsieho vyuzitia CAN BUSu v Octavii II.
v autach vyvyjanch koncom 90 tych rokov sa zacala prvy krat nasazdovat pre coraz narocnejsiu komunikaciu medzi jednotlivymi jednotkami CAN BUS datova zbernica. Ide o zbernicu povodne navrhnutu pre komunikaciu priemyslenych systemov (napr rozne stroje vo vyrobnych halach) a nasla si svoju cestu aj do aut. Bez implementacie tejto zbernice by nebolo mozne nasadit systemy ako ESP, DSG, Haldex skratka systemy kde musi byt viac RJ zosychronizovanych a rychla vymena dat medzi jednotkami je nevyhnutna pre spravnu funkcnost celku. Do SAG sa dostala az pri II generacii v roku 2000. Nasledne sa zacala aplikovat aj na menej "strategicky" dolezite funkcie ako napr. komunikaciu medzi jednotkami ktore nemaju prave co docinenia z bezpecnostou alebo trakciou ale vzajomna komunikacia medzi nimi vie zjednodusit ich instalaciu do vozidla nakolko sa znizi pocet nutnych vodicov pre instalaciu.
Cize v zasade sa CAN BUS sklada min. z dvoch podsieti:
CAN BUS hnacieho ustrojenstva - Ide o strategicku zbernicu vacsinou o rychlosti 500 mbps cez ktoru su spojene RJ motora, Automaticka prevodouka, ESP, pohon 4x4, Airbagy .....
CAN BUS komfort a info - ako uz nazov napoveda ide skor o prenos informacii menej doleziteho charakteru a jej rychlost je vacsinou 100 mbps.
Priklady vyuzitia CAN BUS komfort a info:
Kto ma Tourana a bufik tak zisti ze uz ho tak lahko ako na SAG nenastartuje lebo je pripojony na CAN bus. Signal na start dostava vo forme datagramu (paketu). Vyhodou systemu je lepsia koordinacia s climatonikom nakolko ma climatronik ma informacie o prevadzkocom stave bufika.
Do dveri uz netreba tahat milion kablov na obsluhu okien, sveriel, podsvietenia, zrkadiel, centralu (patper vie o com hovorim )... . Kedze dvere maju vlastnu riadiacu jednotku a cez can bus chodia len pokyny, zamkni, odomkni, stiahni okno, vytiahni okno, natoc zrkaldo ...... do dveri namiesto 30 tich kablov ide asi len 10.
Zaujimalo niekoho ako je mozne ze ak ma napr. Octavia II parkovacie senzory tak niektore radia zobrazuju na display ako daleko je prekazka ? Jednoducho RJ parkovacivh senzorov vysiela do CAN BUSu informacie o vzdialenostiach k prekaazke a radio si ich cita a zobrazuje.
A takychto prikladov by sa dalo popisat velmi vela.
Kedze v aute su minimalne 2 CAN BUS podsiete (hnacie ustrojenstvo a info (komfort)) tak treba zabezpecit aby sa niektore datagramy dali distribuovat medzi tymito podsietami. A prave preto je tu CAN GATEWAY do ktorej su tieto obe siete zakoncene a zaroven riadi ich komunikaciu. Dalsou dolezitou funkciou CAN GATEWAY je vysielanie Sleep (spanok)a Wake up (zobudit sa) signalu. Po odstaveni a uzamknuti auta CAN GATEWAY da vsetkym nepotrebnym jednotkam pokyn Sleep a tie prejdu do usporneho modu aby nevybijali bateriu. Po odomknuti auta CAN GATEWAY vysiela signal Wake up a jednotky prejdu do bezneho precovneho rezimu.
CAN GATEWAY je vo vacsine (mozno aj vo vsetkych) autach VW koncernu (vsetky som v rukach nemal ) integrovana v budikoch.
Fyzicky sa CAN BUS sklada z 2 vodicov (HI a LO) ktore su navzajom o seba skrutene (koly tieneniu) a na ne sa paralelne pripajanu riadiace jedntotky. Takze CAN BUS Hnacieho ustrojenstva ma 2 vodice a CAN bus info (komfort) tiez 2.
Ako je na tom CAN BUS v SAG II ?
Can bus hnacieho ustrojenstva je tu vyuzivany na plno. Horsie je to uz s CAN Info. Ten sa zacal masivne vyuzivat az pri autach ktore prisli na trh v roku 2003 (v podstate to zacal GOLF 5, nasledoval Passat B6, Touran, Octavia II ...). Takze Can info sa sice v SAG nachadza ale pouziva sa len minimalne (da je povedat ze este je len v plienkach ). Takze preto je SAG pomerne hodne prekablovane a na kazdu drobnost treba tahat relativne vela kablov.
Pre zaujimavost el. shema CAN BUS u v SAG.
Este pre zaujimavost v modernejsich autach ako je SAG sa popri CAN Busu pouziva este zbernica LIN. Je jednoduchsia lebo sa na nu pouziva len jeden vodic a ma mensiu datovu priepustnost.
Pre zaujimavost blokova schema uz vyspelejsieho vyuzitia CAN BUSu v Octavii II.
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 26.12.2008 13:01, celkem upraveno 1 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re:
Kazda centralna elektronika ma v sebe integrovany dialkovy central a alarm. Je len otazka ci je aktivovany (aktivuje sa kodovanim) a ci ma pripojene potrebne senzory.neverhood píše:tak aj na dieselpower.cz som sa dozvedel ze by to mala byt 09 http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=55654#55654" target="_blank
@jenda: co mas presne pod dialkou na mysli? Central s dialkovym vo vyskakujucom kluci samozrejme mam (alebo to nie je az tak samozrejme?).Komfortka má pozici 09 a nejmenuje se komfortka ale multifunkční jednotka "Multifunkt. Einh" Moje má číslo 7M3 962 258 Q a celkem by mě zajímalo zda náhodou neumí dálku. Pochlubte se jakou máte a zda k ní máte dálku či alarm.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
...to teda jooooooooooooabeljozef píše:
Do dveri uz netreba tahat milon kablov na obsluhu okien, sveriel, podsvietenia, zrkadiel, centralu (patper vie o com hovorim )...
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 18.10.2007 07:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:
abeljozef píše:Kazda centralna elektronika ma v sebe integrovany dialkovy central a alarm. Je len otazka ci je aktivovany (aktivuje sa kodovanim) a ci ma pripojene potrebne senzory.neverhood píše:tak aj na dieselpower.cz som sa dozvedel ze by to mala byt 09 http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=55654#55654" target="_blank
@jenda: co mas presne pod dialkou na mysli? Central s dialkovym vo vyskakujucom kluci samozrejme mam (alebo to nie je az tak samozrejme?).
Každá centrální jednotka dálkový centrál neumí!!! Kámoš má na konci K a nejde.. zkoušel jsem to...
gsa.kabel1.cz... na těchto stránkách najdeš kodování.. zkoušel jsem kodovat dálkový central a nešlo!!!
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
Na II ke alebo I ke ? na II kach mi to zatial islo vzdy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 18.10.2007 07:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
7m3962258K dálkový centrál neumí, je to II..
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
je to WV seat alebo ford ?
Podla etky je 7M0 962 258 K centralna elektronika pre I Generaciu
Podla etky je 7M0 962 258 K centralna elektronika pre I Generaciu
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
Do II ky modelovy rok 2001 by sa uz montovala 7M3 962 258 AD - pozeram na VW mozno na forde bude rozdiel
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 26.12.2008 16:01, celkem upraveno 1 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 18.10.2007 07:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
špatně čteš!! 7m3....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 18.10.2007 07:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
je to sharan II... nezadávej to do ATP, ale do čísla dílu... už je vyběhlá z výroby..
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: VAG, VÝPIS Z VAGU: co vsetko mate detekovane vo vypise z VAG
milhausek píše:špatně čteš!! 7m3....
Sory, prekukol som