Problém se studeným startem

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Zdravim. Mám problémek se startováním když je motor studenej. Vždycky chytne, chviličku běží na tři, na čtyři válce a zdechne. Až tak na podesátý se pomalu rozběhne. Byl sem teď na horách a bral sem tam nějakej levnej benzin, tak sem si naivně myslel že by to mohlo bejt tim. Ale už sem tankoval znova a nic. Svíčky sem nedávno měnil. Nevíte někdo náhodou kde by mohl bejt problém? A mám 2.3 V5. Dík moc

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od MPavel »

Zaměřil bych se na zapalovací cívky, zapalovací lišta popř. kabely. Nevím co z toho tenhle motor má, ale předpokládám, že cívky.

Diagnostika nic neukazuje?
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Na diagnostice nic. Ještě zkusim dát lepší svíčky. Maj tam bejt platinový, když sem je nedávno měnil tak sem tam dal sice platinový, ale nějaký laciný brisky. Tak koupim dražší NGK a uvidim. A sou tam cívky. Myslim ale že kdyby to byla nějaká cívka tak by se rozsvítilo EPC. Taky mě napadl třeba palivovej filtr. Co mě ale překvapuje je že to nikdy před tim neudělalo a najednou z ničeho nic.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od MPavel »

lishak píše:Na diagnostice nic. Ještě zkusim dát lepší svíčky. Maj tam bejt platinový, když sem je nedávno měnil tak sem tam dal sice platinový, ale nějaký laciný brisky. Tak koupim dražší NGK a uvidim. A sou tam cívky. Myslim ale že kdyby to byla nějaká cívka tak by se rozsvítilo EPC. Taky mě napadl třeba palivovej filtr. Co mě ale překvapuje je že to nikdy před tim neudělalo a najednou z ničeho nic.
Pokud jsi tam dal správné svíčky, předepsané tak bych neviděl problém ve svíčkách. Pokud ale chceš koupit zaručenou kvalitu tak doporučuji právě ty NGK.
Co vím tak EPC se při špatných cívkách nerozsvítí. Aspoň to bylo tak u mě. Mně se rozsvítil motor.
Být na tvém místě tak koupím jednu novou cívku a postupně ji odskouším na všech válcích. Jakmile ti to začne běžet na všechny válce tak jsi trefil tu špatnou cívku.
Máš benzin, pokud už má nějaký věk a něco najeto tak bych se ani nedivil, že cívka odešla zejména v tomhle mrazivém počasí...

Apropo měnil jsi už na něm cívky?
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Cívky sem ještě neměnil. Taky si říkám že by to mohlo být tim, ale zase kdyby byla jedna špatná tak by to běželo alespoň na čtyři. Ale ono to teď už nechytá vůbec, jenom to točí občas blafne a nic. Dneska sem dal předepsaný svíčky NGK a furt to samý. Teď mi sem jede chlápek s diagnostikou tak sem zvědavej, ale zase mi nesvítí žádná kontrolka tak si myslim že mu to nic nenapíše. Už z toho začínám bejt docela rozladěnej.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od MPavel »

Napiš jestli něco našel...
Jestli ti to už ani nechytne a jen se točí tak bych ještě viděl problém v lambdách a taky bych se zaměřil i na EGR ventil.
Pokud ale nic nenajde v paměti tak by už zbývala jedině řádná diagnostika zahrnující test jednotlivých akčních členů. Bohužel to umí a dělá málokdo, ale pokud jsi z Prahy tak bych ti přes toto doporučil šikovný servis.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Tak na diagnostice nic. Včera sem uplně vytankoval nádrž, vyměnil palivák, nalil tam 100oktanovej benzin a nějaký aditiva a pořád to samý. Dneska ráno když sem to zkoušel tak sem si všim že nebzučí čerpadlo, včera ale bzučelo. Tak ho ještě vyndám a uvidim. Jo a jinak jsem stejně jako ty z Jesenice u prahy. Takže jestli neuspěju s tim čerpadlem tak bych mohl zkusit ten servis jak si psal.....

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Tak čerpadlo je OK. Mě samotnýho už nic nenapadá. :(
Takže jestli by si mi dal kontakt na ten servis tak bych ti byl moc vděčnej.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od MPavel »

To jsi soused... :)
V SZ máš kontakt na ten servis. Dej vědět jak jsi dopadl. Podle mě to určitě dají dohromady, protože to je dost zjevná závada a ta musí být někde vidět... Zvláštní je, že VAG nic nepíše. Moje zkušenosti toitž jsou, že řídící jednotky ve VW jsou celkem ukecaný při každý kravině.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Dík za kontakt, neska odpoledne tam zajedu. :wink:
Zvláštní ale je že dnes ráno sem auto nastartoval na první otočení a běželo bez problému. Akorát začal svítit motor, což znamená že teď už to na diagnostice musí něco ukázat.
Pak dám echo jak sem dopadl.

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Tak je v pytli škrtící klapka :?
Chvíli ještě může fungovat, ale taky mě to může někde nechat.
Takže to bude chtít novou a ta asi nebude zrovna zadarmo.....

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od MPavel »

Hele to mě taky ještě napadlo, ale nechtělo se mi tomu věřít, protože sis nestěžoval na reakce plynu... Asi náhlá smrt...
Hlavně, že jsi to takhle rychle zjistil a nezačal jsi měnit půlku motoru. Zkus kontaktovat člověka s nickem sebo. Jednou jsem se ho ze zvědavosti ptal kolik stojí klapka na můj motor a tuším že to bylo za cca 4000,- přímo od Siemense tj. prý jako originální díl.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
lishak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.06.2008 16:06
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od lishak »

Reakce na plynovej pedál jsou absolutně bez problému, jedná se čistě o studenej start.
Je tam krokovej elektromotor kterej při studeným motoru nastavuje škrtící klapku, teda alespoň myslim že to tak je. A ten motorek bude zřejmě kámen urazu....
I když už dva dny to startuje bez problému. Ale na diagnostice to háže pořád tu škrtící klapku.

Takže zkusim toho člověka jak jsi psal a uvidim.........

gapa07
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 23.01.2012 18:01
Bydliště: Hořovice

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od gapa07 »

Sice je to tady už dost starej topic ale mě se tento problém vyskitnul teď tak bych se chtěl zeptat zda to opravdu bylo tím krokovým moturkem na klapce a nebo se mám zaměřit na něco jiného tak mám 2.3 v5 150k... díky za reakce...

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Problém se studeným startem

Příspěvek od tomakecTD »

Tady ty klapky se moc nekazí, kazilo se to relativně dost na starších modelech G III.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“