MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od romandub »

kazbic

R24 to by mělo být toto relé
Přílohy
11012009281.jpg
11012009280.jpg
11012009279.jpg
11012009278.jpg
Dub

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Marek77 »

Charlie.007 píše:Ahoj, mám dotaz. Když je teď venku nižší teplota (-2 st.C), tak mi při zapnutí klíčku kontrolka žhavení svítí jen chvilku (jako v létě), ale auto nastartuje hned napoprvé. Chvilku se válce sice trochu hádají, ale po chvilce si dají říct. Neměla by ta kontrolka žhavení svítit déle, aspoň několik sekund? Někdo mi dokonce tvrdil, že auto začíná pomalinku žhavit, když už otevřu dveře od řidiče. Nevíte někdo, jak to teda je? Díky za info :idea:
Žhavení se aktivuje při poklesu teploty chladicí kapaliny pod +10°C. Při -2°C by už tedy kontrolka žhavení měla určitě svítit déle než v létě, kdy jen problikne (čímž dá najevo, že je funkční). Podle mého názoru by při -2°C mělo žhavení fungovat kolem 5 sekund. Auto Ti sice nastartuje, ale motor se chvíli hádá, protože to žhavení není dostačující. Tento problém vyřešíš výměnou snímače teploty chladicí kapaliny (maličko Ti totiž kecá).
Při otevření dveří řidiče auto nežhaví, to je blbost. To dělaly některé staré diesely s nepřímým komůrkovým vstřikováním (například Felicie). Říkalo se tomu předžhavení (u motorů s přímým vstřikováním nafty neexistuje).
Existuje však dožhavení, a to u všech motorů, včetně motorů PD. Po nastartování motoru svíčky ještě několik sekund (až tři minuty) žhaví na plný výkon. Má to pozitivní vliv na emise, kouřivost a pravidelnost chodu. Dožhavení se deaktivuje nejdéle po třech minutách od nastartování nebo překročením otáček motoru nad 2500 rpm.

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od marasoba »

To marek77

Dík za objasnění záhady. Když ráno vyjedu a je mráz, tak mi cca při 2500 ot. cvakne nějaké relé. Když řadím a klesnou otáčky, tak cvakne znovu. Toto se děje do 1km. Pak to přestane. A ono je to DOŽHAVENÍ :D. Jsem zas o něco chytřejší. :lol:
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Marek77 »

To může býti ono (ale taky nemusí - jak známo AUTO JE STÁLÝM ZDROJEM ZÁBAVY A POUČENÍ :wink: ).

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Marek77 »

Dolik píše:kluci a cotkhle neco na benzinove motory by jste neco nevedely jake svicky?koupit

U benzinových motorů v tom nehledej vědu. Tam je jediné kritérium - používat předepsané svíčky pro daný typ motoru (především správnou tepelnou hodnotu, tvar jiskřiště a elektrodovou vzdálenost). Prakticky lze použít svíčky od jakéhokoli výrobce, protože téměř vždy najdeš odpovídající ekvivalent. Doporučuji BOSCH, NGK, BERU a jiné "dobré a osvědčené" značky. Při nákupu svíček je dobré vědět kód motoru a rok výroby, pak není problém.
Taky je dobré dodržovat předepsaný výměnný interval svíček. Na vozy SAG je předepsán interval výměny 60.000 km (bez časového omezení).

Uživatelský avatar
Opi 4X4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 30.12.2008 13:47
Bydliště: Jižní Čechy

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Opi 4X4 »

Tak jsem to dnes prubnul znova.
Teplota -8 kontrolka zhasla cca po 5s. točení startéru cca 2s a opět nepravidelný chod.
Auto jsem cestou ohřál skoro na provozní teplotu.
Když jsem cca po pěti hodinách přišel že pojedu, tak kontrolka žhavení jen problikla a auto chytlo jak za tepla.
Tak nevím..
Když zhasne kontrolka žhavení, tak by to mělo ještě nějakou dobu žhavit ne?
Nebo to pak už jen dožhavuje po nastartování?
Opi.
Seat Alhambra II 1,9TDI 85kw

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od patper »

Opi 4X4 píše: Když zhasne kontrolka žhavení, tak by to mělo ještě nějakou dobu žhavit ne?
Opi.
Jj,zhavi jeste... sedni do auta vypni radio,zapni zapalovani a az zhasne kontrolka zaveni,tak po chvilce uslysis cvaknuti :idea: Pokud mas i voltmetr v budikach,tak tam uvidis,jak se zvedne napeti... :wink:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Marek77 »

Opi 4X4 píše: Teplota -8 kontrolka zhasla cca po 5s. točení startéru cca 2s a opět nepravidelný chod.
Žhavení v pořádku, ale nejspíš vadná svíčka (nebo svíčky). A pokud jsou svíčky nové, může být problém na druhé straně - třeba špatné ukostření motoru nebo pecka na kontaktech relé žhavení (tím se rapidně zhoršuje vodivost, vedení má odporové ztráty a proud do svíček je menší, tudíž žhavení nemá ten výkon, jaký je potřeba).



Opi 4x4 píše: Když jsem cca po pěti hodinách přišel že pojedu, tak kontrolka žhavení jen problikla a auto chytlo jak za tepla..
Motor ještě nevychladl (diesel drží teplo strašně dlouho i v mrazech). Já ráno dojedu do práce a motor má cca 75-80°C (tedy nic moc), ale když ve dvě odpoledne odjíždím, na VAGu je pořád ještě teplota motoru kolem 10-15°C - dvakrát jsem to pro zajímavost zkoušel (proto nežhaví a chytne).

Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od romandub »

tak se mi dneska povedlo nenastartovat včera jsem měnil relátko a protože byla zima a tma (nemám garáž) tak jsem už neproměřil jestli žhaví a dneska bylo překvapení stále nežhaví stále nežhaví :? nebo žhaví a odchází baterka zítra uvidím ještě že byl doma soused a má start.kabely 8O
Dub

Uživatelský avatar
Opi 4X4
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 30.12.2008 13:47
Bydliště: Jižní Čechy

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Opi 4X4 »

Díky, kouknu na tu kostru a uvidím.
Opi.
Seat Alhambra II 1,9TDI 85kw

Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od romandub »

tak jsme s kámošem dneska v tom mrazu několik hodin strávili měřením a zkoušením.Nakonec jsme přišli na to že když vytáhnu relé žhavení a vyzkoušli ho tak spínalo a místo relátka jsme to proklemovli a ejhle žhavilo to.Sehnal jsem jiné relé a nic.Po chvilce přemýšlení jsme zkusili proměřit spínací proud na zkoušečce se dioda rozsvítila ale kámoš si všiml že svítí nějak slabě tak to vzal měřákem a zjistil že místo 12V tam jde jenom 8V což je divný(baterku mám dobrou)pak ještě zjistil že tam nejde mínus(prý je to asi někde přerušený bo co) tak mě tam propojil plusy další drát na mínus přes vypínač a zatím žhavím růčo.Akorát nechápu prč je spínací proud jen 8V nesetkal se s tím někdo???? Jo a nejsem dráteník i na výměnu zásuvky si zavolám kámoše pááááč se elektriky bojím jak čert kříže.
Dub

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Jose1 »

romandub
Neboj 12V nezabíjí, není se čeho bát. :D
No připadá mě divný, že když jste proklemovali to relé, tak to žhavilo. To by znamenalo, že ta kostra by neměla být vadná. Podle mne to ukazuje na to vadné relé, tuším, že to tu zmiňoval Marek. Jediné, co mě napadá, tak jestli to relé, které jste tam dali nové, bylo dimenzované na ten žhavící proud. Možná to víte, ale přesto, že ty relátka vypadají z venku stejně, tak mají jiný "vnitřnosti". Netuším sice kolik tam teče, ale zkuste se podívat na tuhle možnost.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od marasoba »

Pokud je žhavení zapojené u Alhambry stejně jako u Sharana, tak na jednom jednom ovládacím vývodu relé je +12V, druhý ovládací vývod uzemňuje řídící jednotka. Pokud tedy máš na relé 12V, ale zlobí kostra, vypadá to na přelomený kabel k jednotce, zoxidovaný konektor jednotky, nebo vadnou jednotku (řídící jednotku motoru), nebo nějaký konektor po cestě.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od romandub »

relátko nebylo nové bylo půjčené ze sharana kde to funguje a hodnoty byly stejné to relé jsem nafotil viz foto o pár příspěvků výš.Jenom mě tak napadlo že když tam nejde 12V (ale jenom 8V) tak to asi nesepne protože to nedostane přesně tolik voltů kolik má.Může být někde porušený(poškozený)drát?Chtěl bych to vyřešit spíš sám s kámošem než to dát do servisu určo to bude prkotina a oni by chtěli nekřesťanský peníze za opravu.
Dub

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže relé při prozkoušení mimo vůz spíná, není problém v něm. Pokud při propojení silového obvodu žhavení natvrdo motor žhaví, tak tam taky problém není. Pokud je ale na ovládacím obvodu relátka jen 8V, je to problém, který způsobuje nefunkčnost žhavení. Jak píší kluci - problém je v drátu mezi jednotkou a svorkovnicí relé - přechodový odpor, který způsobuje úbytek napětí (zlomený drát asi ne, spíš oxidace v některé ze svorkovnic po cestě).

Hledej a jistě najdeš, protože když se po cestě ztratí třetina palubního napětí, bude ten problém jasně viditelný.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“