1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Zdar všem golfistům,
mám problém se svým GIV 1.6 AKL. Pokud je motor zahřátý, ale stojí cca 1 hod. tak startování se napoprvé většinou nepodaří, otáčky vyskočí tak na 400 ot./min ale jako by na 3 válce motor zacuká a chcípne. Při dalším startu to většinou naskočí celkem v pohodě. Pokud při tom lehce šlápnu na plyn, otáčky se okamžitě srovnají a vše je Ok. Teď jsem na víc zjistil, že pokud jedu třeba na dvojku a otáčky nechám spadnout téměř k volnoběhu a pak se chci opět svižně rozjet (teda dám víc plynu) auto začne hrozně cukat dokud se nedostanou otáčky tak na 1500 - 2000 a pak zrychluje krásně bez cukání.
Projel jsem diagnostiku na VAGu, přikládám výpis, vyčistil jsem i škrtící klapku (bez demontáže, jen vnitřek, ale bylo to téměř čistý), zkontroloval jsem taky zda není vypadlý nějaký konektor ale vše Ok.
Tak a teď poraďte
Díky za každou radu
################################################
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Model: 1J - VW A4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 06A 906 019 BF
Komponent: 1.6l R4/2V SIMOS HS2439
Kódování: 04000
Opravna #: WSC 75477
1 Nalezeny chyby:
00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88)
29-00 - zkrat na kostru
Readiness: N/A
Adresa 03 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 907 379 D
Komponent: ABS 20 IE CAN 0001
Kódování: 03504
Opravna #: WSC 00046
0 Nalezeny chyby:
Adresa 08 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 3B1 907 044 A
Komponent: CLIMATRONIC S 8.0
Kódování: 01000
Opravna #: WSC 00046
2 Nalezeny chyby:
01206 - Signal doby vypnuteho zapalovani
35-10 - - - Sporadicky
01274 - Servomotor pretlakove klapky (V71)
35-10 - - - Sporadicky
Přeskoč adresu 15-Airbagy
Adresa 17 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 919 880 B
Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11
Kódování: 04143
Opravna #: WSC 00046
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0136260
0 Nalezeny chyby:
Adresa 46 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 959 799 J
Komponent: 03 Zentral-SG Komf.0001
Kódování: 04097
Opravna #: WSC 00046
1 Nalezeny chyby:
00953 - casove omezeni vnitrniho svetla
25-10 - neznamy stav spinace - Sporadicky
Konec -------------------------------------------------------
mám problém se svým GIV 1.6 AKL. Pokud je motor zahřátý, ale stojí cca 1 hod. tak startování se napoprvé většinou nepodaří, otáčky vyskočí tak na 400 ot./min ale jako by na 3 válce motor zacuká a chcípne. Při dalším startu to většinou naskočí celkem v pohodě. Pokud při tom lehce šlápnu na plyn, otáčky se okamžitě srovnají a vše je Ok. Teď jsem na víc zjistil, že pokud jedu třeba na dvojku a otáčky nechám spadnout téměř k volnoběhu a pak se chci opět svižně rozjet (teda dám víc plynu) auto začne hrozně cukat dokud se nedostanou otáčky tak na 1500 - 2000 a pak zrychluje krásně bez cukání.
Projel jsem diagnostiku na VAGu, přikládám výpis, vyčistil jsem i škrtící klapku (bez demontáže, jen vnitřek, ale bylo to téměř čistý), zkontroloval jsem taky zda není vypadlý nějaký konektor ale vše Ok.
Tak a teď poraďte
Díky za každou radu
################################################
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Model: 1J - VW A4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 06A 906 019 BF
Komponent: 1.6l R4/2V SIMOS HS2439
Kódování: 04000
Opravna #: WSC 75477
1 Nalezeny chyby:
00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88)
29-00 - zkrat na kostru
Readiness: N/A
Adresa 03 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 907 379 D
Komponent: ABS 20 IE CAN 0001
Kódování: 03504
Opravna #: WSC 00046
0 Nalezeny chyby:
Adresa 08 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 3B1 907 044 A
Komponent: CLIMATRONIC S 8.0
Kódování: 01000
Opravna #: WSC 00046
2 Nalezeny chyby:
01206 - Signal doby vypnuteho zapalovani
35-10 - - - Sporadicky
01274 - Servomotor pretlakove klapky (V71)
35-10 - - - Sporadicky
Přeskoč adresu 15-Airbagy
Adresa 17 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 919 880 B
Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11
Kódování: 04143
Opravna #: WSC 00046
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0136260
0 Nalezeny chyby:
Adresa 46 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1J0 959 799 J
Komponent: 03 Zentral-SG Komf.0001
Kódování: 04097
Opravna #: WSC 00046
1 Nalezeny chyby:
00953 - casove omezeni vnitrniho svetla
25-10 - neznamy stav spinace - Sporadicky
Konec -------------------------------------------------------
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.11.2007 17:48
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Čau, řešil jsem podobný problém, jako popisuješ. Vyměnil jsem teplotní čidlo a vše je OK. Cena opravy i s prací cca 600 kč. Jinak pokud jezdíš delší dobu pouze krátké trasy po městě s nezahřátým motorem, tak v zimě si někdy lehkým přidáním plynu při startování stejně budeš muset pomoct.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
zkusím ho vyměnit, už mě to taky napadlo, když jsem pročítal ostatní příspěvky tady na fóru, snad to pomůže. díky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
tak jsem zjišťoval jak je na tom tepl.čidlo, protože jsem nevěděl, které to je, tak jsem zkoumal co jsem našel
tohle je podle katalogu termospínač k ventilátoru: když jsem ho vymontoval, tak to v něm pěkně "chrastí" takže bych si tipnul, že je KO cena 300,- takže pohoda
jenže termo snímáč je trošku blíž k motoru, a vypadá asi takhle: cena cca 500,- takže taky pohoda.
Jen pro zajímavost, když jsem tenhle snímač odpojil, přestal ukazovatl teploměr na palubní desce. teplota na VAGu ale zůstala akorát se o několik stupňů zvýšila! Nechal jsem auto ohřát podle ukazatele na VAGu na cca 85°C. Pak jsem opět zapojil snímač a VAG začal ukazovat 66°C...
Vypadá to, že oba termo spínače/snímače jsou asi vadný, zkusím je tedy vyměnit a dám vědět... kdyby někoho něco napadlo, tak dejte vědět ať to nedělám zbytečně, dík.
tohle je podle katalogu termospínač k ventilátoru: když jsem ho vymontoval, tak to v něm pěkně "chrastí" takže bych si tipnul, že je KO cena 300,- takže pohoda
jenže termo snímáč je trošku blíž k motoru, a vypadá asi takhle: cena cca 500,- takže taky pohoda.
Jen pro zajímavost, když jsem tenhle snímač odpojil, přestal ukazovatl teploměr na palubní desce. teplota na VAGu ale zůstala akorát se o několik stupňů zvýšila! Nechal jsem auto ohřát podle ukazatele na VAGu na cca 85°C. Pak jsem opět zapojil snímač a VAG začal ukazovat 66°C...
Vypadá to, že oba termo spínače/snímače jsou asi vadný, zkusím je tedy vyměnit a dám vědět... kdyby někoho něco napadlo, tak dejte vědět ať to nedělám zbytečně, dík.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
tak vyměněno a nepomohlo čidlo funguje jak má, zkoušel jsem ho ještě proměřit a hodnoty OK... nenapadá ještě někoho něco?
- freezer
- Řidič
- Příspěvky: 59
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: JM - KÓsek od BRNA
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Jak se díval na ten výpis s hoho vagu tak podle něj máš v špatný čidlo serva a to když je špatný tak se motor chová tak nějak popisuješ.zkus nastartovat a otočit kola uplně co to dá a když si to chcípne tak to čidlo bude 100% v haji.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
myslíš, že to způsobuje i ty špatný starty? něco málo jsem hledal a je fakt, že někdo popisoval, že mu pak motor cukal bo co... no nic, tak zkusím proměřit a kdyžtak vyměnit i tenhle spínač a uvidíme...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
tak zatím jsem neměl možnost vyměnit spínač servořízení, ale koukal jsem jsem, že v servu bylo poměrně dost málo oleje, takže jsem jen dolil a čekal jestli spínač bude blbnout dál a bohužel je tomu tak. Nicméně, včera jsem zkusil sjet VAGem chyby a přibyla mi tam jedna nová a to spínač volnoběhu, což podle VISu odpovídá na chybu ve škrtící klapce, čili tohle vypadá, že je skutečně ten zakopanej pes, odpovídalo by tomu totiž i to cukání:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 019 BF
Komponent a/nebo - verze: 1.6l R4/2V SIMOS HS2439
Kódodvání softwaru: 04000
Kód opravny: WSC 75477
2 Nalezeny chyby:
00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88)
29-00 - zkrat na kostru
00516 - Volnobezny spinac (F60)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
Jinak se mi projevilo cuknutí i při vyšších otáčkách. Jel jsem po dálnici cca 3500 ot/min, plyn sešlaplý konstantě tak na 40% a zničeho nic auto ztratilo výkon jako bych plyn pustil. Když jsem s nohou na plynu pohnul tak nastalo takové cuknutí a vše se vrátilo do normálu... asi tedy fakt ta klapka (čištěná byla již několikrát) ???
pokud by někdo věděl něco víc, tak dejte vědět, díky.
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 019 BF
Komponent a/nebo - verze: 1.6l R4/2V SIMOS HS2439
Kódodvání softwaru: 04000
Kód opravny: WSC 75477
2 Nalezeny chyby:
00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88)
29-00 - zkrat na kostru
00516 - Volnobezny spinac (F60)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
Jinak se mi projevilo cuknutí i při vyšších otáčkách. Jel jsem po dálnici cca 3500 ot/min, plyn sešlaplý konstantě tak na 40% a zničeho nic auto ztratilo výkon jako bych plyn pustil. Když jsem s nohou na plynu pohnul tak nastalo takové cuknutí a vše se vrátilo do normálu... asi tedy fakt ta klapka (čištěná byla již několikrát) ???
pokud by někdo věděl něco víc, tak dejte vědět, díky.
- freezer
- Řidič
- Příspěvky: 59
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: JM - KÓsek od BRNA
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
To je jenom sporadická chyba to se občas stane to neřeš,ale víš co bys mohl zkusit na vagu je možnost otestovat ten jezdec co je ve škrtící klapce když přidáváš plyn ,teď ti z hlavy neřeknu kerej je to blok měřených hodnot, ale to by taky mohl být problém že to naš vychozený a motor pak dostává vadný údaje.
- Marshall007
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 13.04.2008 13:16
- Bydliště: SK-Levice
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Ahojte... ja mam tu istu chybu ako ty [ 00557 - Tlakovy spinac servorizeni (F88)
29-00 - zkrat na kostru ] co to je prosim ta za chybu..? ako sa prejavuje, a ako ju mam opravit..? Dakujem.
29-00 - zkrat na kostru ] co to je prosim ta za chybu..? ako sa prejavuje, a ako ju mam opravit..? Dakujem.
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin LPG
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
jestli myslíš na VAGu hodnoty úhlu škrticí klapky, tak ty jsem zkoušel, začína to cca 3,5° a konec mám na 97,5°, sice se mi to hodnoty moc nezdaj, ale nikde jsem nenašel žádný referenční, ani ve VISu, takže nevím jestli to je špatně či dobře... ještě si myslím, že ten jezdec (potenciometr) bude kámen úrazu, u Citroena, kterej sem měl dřív, byl ten samý problém, ale kašlal jsem na to a jezdil dál, akorát to prostě trošku cukalo na volnoběh... tady je to prošpikovaný elektronikou mnohem víc, takže mám strach aby se mi to nerozsypalo úplně někde při cestě proto přemýšlím o té výměně, ale nechal bych to ještě zkonzlutovat pár odborníkům, přece jen je to cca 5 tis.
jinak ta chyba (F88) je spínač co je u hadice od serva, která se vrací zpět do dolévací nádobky... tedy když stojíš před kapotou, tak vlevo dole jak je klínovej řemen, kousek vedle směrem k chladiči je takovej kablík a spínač na hadici od serva, ten to všechno dělá, asi je v háji, páč když chybu vymažu, objeví se až po pár km jízdy, tj. když chvíli kroutím volantem...
jinak ta chyba (F88) je spínač co je u hadice od serva, která se vrací zpět do dolévací nádobky... tedy když stojíš před kapotou, tak vlevo dole jak je klínovej řemen, kousek vedle směrem k chladiči je takovej kablík a spínač na hadici od serva, ten to všechno dělá, asi je v háji, páč když chybu vymažu, objeví se až po pár km jízdy, tj. když chvíli kroutím volantem...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.06.2008 13:52
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
ještě jsem zapoměl doplnit, že se mi docela často stává, že mi cuká plynový pedál. Když pouštím spojku a dám málo plynu, cukne plynový pedál sám. Koukal jsem na klapku co dělá a vypadá to, že si přidá plyn sama a hned se zase přivře... nevím jestli to s tím může souviset ale nepřijde mi to zrovna moc normální...
- Marshall007
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 13.04.2008 13:16
- Bydliště: SK-Levice
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
to pridavanie plynu je asi normalne,..lebo aj mne to roby, ked mu dam malo plynu tak si prida sam aby nezdochlo...
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin LPG
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
- Mafox
- Jezdec
- Příspěvky: 468
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
mám naprosto identický problém jako ty, vůbec nevím v čem je zakopaný pes. Ty starty už to naštěstí přestalo dělat a auto startuje na 100% ale na to cukání taky občas ještě narazím, fakt nechápu co je ve věci protože to přestalo samo
VW Golf IV 1,6 16V r.v. 2000 3dv.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15.02.2009 19:08
Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
Řeším úplně stejný problém s tím cukaním starty mám dobré a píše mi to zavadu na tlakovém spínači servořízení. Tak jsem se tomu snažil přijít na kloub, dokonce jsem zašel tak daleko že jsem jel k pánum z Bit poweru jestli znáte a ti mi k mému velkému zklamání přišli na to že je špatná řídící jednotka a nejde opravit. Padali návrhy že by to mohlo být palivové čerpadlo nebo palivový filtr. Filtr jsem vyměnil a čerpadlo je v pořadku tak mě asi čeká nová řídící jednotka podle toho co mi říkali by to mělo stát 9000Kč + veškeré nastavení. číslo mojí jednotky je 06A 906 019. Pokud máte někdo funkční jednotku na prodej rád jí od vás koupím. Golf IV 1.6SR r.v. 11/1997 5dv.