KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Od samého počátku řeším na autě jeden problém, s nímž jsem se nikde jinde nesetkal.
Kdykoli chci povolit šrouby kol na autě (Galaxy I - plecháče originál 6x15), potýkám se s těžkou šichtou. Šrouby za boha nejdou povolit. Na klasický klíč zvaný fajfka (originál přísl.) nasadím půlmetrovou lešenářskou trubku a na ni stoupnu (podotýkám, že mám 128 kg). Musím se na tom houpat, aby to povolilo.
Nedávno jsem byl v pneuservisu na opravu defektu a zlomili tam dva jejich klíče (křížový klíč na kola uletěl ve středovém svaru ihned, druhý - teleskopická fajfka, praskl za ořechem). Dokonce ani pneumatický povolovač s momentem 300 Nm neměl šanci!!! Nakonec to nesundali a kolo mi knotem opravili přímo na voze.
Moje přítelkyně, kdyby někde na cestě "udělala" gumu, má jasnou smůlu, protože ač manuálně zručná by si kolo nebyla schopna vyměnit (prostě to nepovolí).
Kola vždy utahuju velmi s citem - pouze tou fajfkou, jednou rukou a skutečně "lehce" (lehce = rozhodně méně než je předepsáno výrobcem). A nejde to potom nikdy povolit - musím vždycky skákat na téměř třičtvrtěmetrové páce s vlastní vahou přes 120 kg. Nedovedu si tedy představit, jakým způsobem bych to povoloval, kdybych šrouby utahoval momentovým klíčem na předepsaných 140 Nm - to by asi nešlo vůbec.
Nemáte někdo nápad, co by to mohlo způsobovat? Šrouby originál, disky (dvě sady) originál.
Díky......
Kdykoli chci povolit šrouby kol na autě (Galaxy I - plecháče originál 6x15), potýkám se s těžkou šichtou. Šrouby za boha nejdou povolit. Na klasický klíč zvaný fajfka (originál přísl.) nasadím půlmetrovou lešenářskou trubku a na ni stoupnu (podotýkám, že mám 128 kg). Musím se na tom houpat, aby to povolilo.
Nedávno jsem byl v pneuservisu na opravu defektu a zlomili tam dva jejich klíče (křížový klíč na kola uletěl ve středovém svaru ihned, druhý - teleskopická fajfka, praskl za ořechem). Dokonce ani pneumatický povolovač s momentem 300 Nm neměl šanci!!! Nakonec to nesundali a kolo mi knotem opravili přímo na voze.
Moje přítelkyně, kdyby někde na cestě "udělala" gumu, má jasnou smůlu, protože ač manuálně zručná by si kolo nebyla schopna vyměnit (prostě to nepovolí).
Kola vždy utahuju velmi s citem - pouze tou fajfkou, jednou rukou a skutečně "lehce" (lehce = rozhodně méně než je předepsáno výrobcem). A nejde to potom nikdy povolit - musím vždycky skákat na téměř třičtvrtěmetrové páce s vlastní vahou přes 120 kg. Nedovedu si tedy představit, jakým způsobem bych to povoloval, kdybych šrouby utahoval momentovým klíčem na předepsaných 140 Nm - to by asi nešlo vůbec.
Nemáte někdo nápad, co by to mohlo způsobovat? Šrouby originál, disky (dvě sady) originál.
Díky......
- Vytvarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 236
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - 3 Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Originál šrouby na originálních discích (používám jen pro zimáky) se mi také sami utahují. Musím vyvinout značnou sílu na demontáž.
Ale tak dramatické, jak tady popisuješ to tedy není
Ale tak dramatické, jak tady popisuješ to tedy není
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
U mě to tedy dramatické je, někdy až příliš.
Nemám rád dramata, radši komedie. Ačkoli ona to občas komedie je, třeba když mi na té lešenářské rouře ujedou párátka a moje celistvá osobitost se sklátí k zemi jako podťatý buk.......... .
Nemám rád dramata, radši komedie. Ačkoli ona to občas komedie je, třeba když mi na té lešenářské rouře ujedou párátka a moje celistvá osobitost se sklátí k zemi jako podťatý buk.......... .
- Galaxy 2.3i
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 11.11.2007 20:08
- Bydliště: Krupka u teplic
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Sem na tom stejně jako Marek77
Když jsem tam chtěl dát plecháče (ty jsou slabší než elektrony takže ten šroub víc zaleze do náboje) tak jsem přijel ke známemu do servisu a ten taky řekl že to tam nejde, že je ten šroub moc dlouhej. Tak jsem tam měl 1 rok podložky, ale potom jsem je ztratil.Tak jsem je tam silou (a že sílu mám) ztěží našrouboval. Jsem zvědavej jestli je sundám. Takže moje rada je sehnat kratší šrouby a víc to utáhnout a nic se nemůže stát.
Když jsem tam chtěl dát plecháče (ty jsou slabší než elektrony takže ten šroub víc zaleze do náboje) tak jsem přijel ke známemu do servisu a ten taky řekl že to tam nejde, že je ten šroub moc dlouhej. Tak jsem tam měl 1 rok podložky, ale potom jsem je ztratil.Tak jsem je tam silou (a že sílu mám) ztěží našrouboval. Jsem zvědavej jestli je sundám. Takže moje rada je sehnat kratší šrouby a víc to utáhnout a nic se nemůže stát.
- Papežák
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2009 19:52
- Bydliště: Stříbrná - To je obec! . . . . . . . . Modrá - To je barva!
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Galaxy 2,3i
Zdarec... Váš problém je ten že nemáte original plechy co jsou na SAG!!! Páč origo mají vystouplé díry... No ale jestli chcete koupit origo plechy, nebo nějaký alu. stačí říct...
Zdarec... Váš problém je ten že nemáte original plechy co jsou na SAG!!! Páč origo mají vystouplé díry... No ale jestli chcete koupit origo plechy, nebo nějaký alu. stačí říct...
Naposledy upravil(a) Papežák dne 19.01.2009 15:54, celkem upraveno 1 x.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Marku
Hadam, ze takove mensi pomucky jako grafit nebo konkor jsi zkousel ? Ja na Fobii taky celkem zapasil, i kdyz urcite ne tak dramaticky. Radeji uz srouby potru grafitem, ktery tam vydrzi a pri jizde se nerozstrikuje vsude okolo, jako ostatni maziva.
Mozna bych byt tebou pred sundavanim zkusil nejake WD, coz by mohlo pomoct ne ? Je to docela dobra zalezitos. Nemohl jsem sundat kolo, stacilo trocha striknout WD a kolo upadlo skoro samo
Hadam, ze takove mensi pomucky jako grafit nebo konkor jsi zkousel ? Ja na Fobii taky celkem zapasil, i kdyz urcite ne tak dramaticky. Radeji uz srouby potru grafitem, ktery tam vydrzi a pri jizde se nerozstrikuje vsude okolo, jako ostatni maziva.
Mozna bych byt tebou pred sundavanim zkusil nejake WD, coz by mohlo pomoct ne ? Je to docela dobra zalezitos. Nemohl jsem sundat kolo, stacilo trocha striknout WD a kolo upadlo skoro samo
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
pařízku, dobrej nápad, ale nefunkční...........já mám úplně stejnej problém jako Marek a můžu ti říct, že kupovat pořád dokola nové klíče na kola mě fakt nebaví.............ať použiji co chci, výsledek je vždy stejný..........dva zlámané klíče a potom cesta do nedalekého pneuservisu ať si ničej svoje klíče
podotýkám, že stejně jako Marek mám origo plechy i origo šrouby.........ať dělám co dělám tak při povolování jsem bezradnej a to pro mě není problém 120kg na bench v posilovně.......
(jen takovej příklad z poslední doby: měnil jsem zadní brzdič, tak jsem si jel nechat povolit kolo do servisu a pak jsem pracoval doma..........po výměně jsem nasadil kolo, jen lehoučce jsem ho dotáhl jedním prstem a ještě na heveru jsem se rozhodl, že žádnej učenej z nebe nespadl a tak pro jistotu ještě jednou odvzdušním třmen-i když jsem to předtím udělal-a ejhle.......nebyl jsem schopnej povolit šrouby )
pokud má někdo nějaký nápad tak prosím sem s ním............díky
podotýkám, že stejně jako Marek mám origo plechy i origo šrouby.........ať dělám co dělám tak při povolování jsem bezradnej a to pro mě není problém 120kg na bench v posilovně.......
(jen takovej příklad z poslední doby: měnil jsem zadní brzdič, tak jsem si jel nechat povolit kolo do servisu a pak jsem pracoval doma..........po výměně jsem nasadil kolo, jen lehoučce jsem ho dotáhl jedním prstem a ještě na heveru jsem se rozhodl, že žádnej učenej z nebe nespadl a tak pro jistotu ještě jednou odvzdušním třmen-i když jsem to předtím udělal-a ejhle.......nebyl jsem schopnej povolit šrouby )
pokud má někdo nějaký nápad tak prosím sem s ním............díky
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Bandog-já teda čumím??!!????
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
milda
člověče nebudeš tomu věřit, ale já pokaždé taky
člověče nebudeš tomu věřit, ale já pokaždé taky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Papežák píše:Galaxy 2,3i
Zdarec... Váš problém je ten že nemáte original plechy co jsou na SAG!!! Páč origo mají vystouplé díry... No ale jestli chcete koupit origo plechy, nebo nějaký alu. stačí říct...
Ujišťuju Tě, že mám originál disky. Tím jsem si stoprocentně jist!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Jak vidím, nejsem zdaleka sám, kdo se s tím problémem potýká.
Samozřejmě jsem zkoušel kdeco, čím se dají šrouby namazat - pastu Cu800, grafit, molyku, prostě všechno. A výsledek pořád o ničem.
Připadá mi, když při nasazování kola šroubuju šrouby rukou, jako kdyby se jim nechtělo dovnitř. Skoro se rukou nenatočím. Ale závity jsou v pořádku, tím jsem si jist. Spíš mi přijde, jako by se ze závitů náboje drolil jakýsi bordýlek. Dokonce mi to připadá, jako když se z toho uvolňuje to mazivo, které jsem tam já (a možná i předchozí majitel) nacpal. Je možné, že by tam překáželo staré mazivo, třeba smíchané s prachem z brzd?
Napadlo mě, že zkusím pomocí závitníku pročistit otvory v nábojích, třeba to pomůže, nebo je vyčistit chemií a vyfoukat vzduchem, já už fakt nevím..................
Samozřejmě jsem zkoušel kdeco, čím se dají šrouby namazat - pastu Cu800, grafit, molyku, prostě všechno. A výsledek pořád o ničem.
Připadá mi, když při nasazování kola šroubuju šrouby rukou, jako kdyby se jim nechtělo dovnitř. Skoro se rukou nenatočím. Ale závity jsou v pořádku, tím jsem si jist. Spíš mi přijde, jako by se ze závitů náboje drolil jakýsi bordýlek. Dokonce mi to připadá, jako když se z toho uvolňuje to mazivo, které jsem tam já (a možná i předchozí majitel) nacpal. Je možné, že by tam překáželo staré mazivo, třeba smíchané s prachem z brzd?
Napadlo mě, že zkusím pomocí závitníku pročistit otvory v nábojích, třeba to pomůže, nebo je vyčistit chemií a vyfoukat vzduchem, já už fakt nevím..................
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Marek77:
já jsem zkoušel už i pročistit závity a pořád je to stejné...............mě tam jdou šrouby krásně hladce a našroubuju je tam pouhou rukou, ale taky jsem zjistil, že pokud je jen dotáhnu rukou tak i potom je problém je povolit.............a taky mám na sto procent originál disky i šrouby.........další pokus byl pročištěné závity jak na náboji tak na šroubech promazat vazelínou (vím, že se to nědělá a nemá se to dělat, ale já to zkusil) a výsledek je takový, že pořád lámu klíče........
já jsem zkoušel už i pročistit závity a pořád je to stejné...............mě tam jdou šrouby krásně hladce a našroubuju je tam pouhou rukou, ale taky jsem zjistil, že pokud je jen dotáhnu rukou tak i potom je problém je povolit.............a taky mám na sto procent originál disky i šrouby.........další pokus byl pročištěné závity jak na náboji tak na šroubech promazat vazelínou (vím, že se to nědělá a nemá se to dělat, ale já to zkusil) a výsledek je takový, že pořád lámu klíče........
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Tak to je v kélu...
Přece to ale není správně, někde musí být chyba. Sice možná nějaká maličkost, ale fatální.
Přece to ale není správně, někde musí být chyba. Sice možná nějaká maličkost, ale fatální.
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
jsem z toho taky otrávenej a děsím se toho, že kdybych měl někde na cestě defekt tak to bude dost velkej problém............proto vozím s sebou ještě pro jistotu tlakový sprej na opravy lehkých defektů, abych se vyhnul případné výměně za rezervu a dojel jsem do servisu.......musím na to přijít, protože elektrony povolím v pohodě, takže problém v nábojích nebude..........
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Podle mě to dělají disky. Ale co konkrétně???