MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
pokud jsi měl v háji tu ocelovou tyčku, která vede naskrz tím hliníkem, tak nevěř tomu, že budeš mít hliník v pořádku...co ty mosazné vložky, v jakém byly stavu? Pokud byly prodžené, tak v tom hliníku stačí málo a je oválný....čili i nové vložky se budou snažit tomu oválu, byť malému, přizpůsobit......
jo, a když budeš dávat tu maznici, dej tam vazelínu, co se dává do vodní pumpy, je hustší
jo, a když budeš dávat tu maznici, dej tam vazelínu, co se dává do vodní pumpy, je hustší
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- sharáno
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18.11.2008 21:01
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
ty kroužky byly uplně v háji, totál prodřený. jestli stačí tak málo v tom hliníku, tak to bude ta příčina, jinak si to nedokážu vysvětlit. V tom případě se to musí komplet převrtat a předělat. to mám radost
díky za spolupráci.
díky za spolupráci.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
mi to dělal kámoš přímo na autě výstružníkem. musíš ale přizvednout motor, a ten povolit na držáku vedle vzduchového filtru....a ŘEMEN nový.....ten starý může být od vibrací natažený...
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- sharáno
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18.11.2008 21:01
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Tak jsme to dělali i před tím, uvolnil se motor pod filtrem a přizvedl, vtom už zkušenost je:) známej na dílně má soustruh, a je šikovnej, tak by s tím neměl být problém, udělá i nové podložky. Horší to bude sčasem, toho nemá nazbyt:(
Začnu ho zas bombardovat po telefonu
Začnu ho zas bombardovat po telefonu
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
ty vložky udělat z karo-bronzi...to je materiál na kluzná ložiska......
pokud není čas, stačí koupit kratší řemen, sice je to sado maso, ta montáž, ale na chvíli to stačí a celé se to zklidní...já měl měl řemen z nějakého citroena
ale jak říkám, to je jen dočasné řešení...
pokud není čas, stačí koupit kratší řemen, sice je to sado maso, ta montáž, ale na chvíli to stačí a celé se to zklidní...já měl měl řemen z nějakého citroena
ale jak říkám, to je jen dočasné řešení...
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Jo taky to znám. Dělal jsem to už podruhý. Jenže tentokráte celý ten držák šel ven, vyvrtat, dát nový pouzdra, udělat mazničku (tlakovou) a už je to zpátky. Není to ještě ono, asi byla malá vůle.Ono přece jenom se to ohřeje a roztažnosti dělaj bordel. Ale hlavně jsem dal novou tyčku. Koupil jsem ji u VW za 900. A je to
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Začala mi pískat kladka řemenu. Napadlo mě, že se ozývají ložiska (po čtvrt milionu kilometrů se není co divit). Po její demontáži jsem zjistil, že se jedná o plastovou rolnu, v níž jsou zalisována dvě kuličková ložiska 6002 RS. Jenže jsou tam zalisována zatepla, takže nejdou demontovat z rolny ven. Přesněji řečeno šlo by to, ale rolnu bych znehodnotil.
Ptal jsem se v autodílech, co stojí nová rolna. Bylo mi řečeno, že podle výrobce od tisíce do osmnácti set korun. To mi za kus silonu a dvě malá ložiska připadá trochu moc, co myslíte?
Tak jsem si sedl, kladku nakreslil a nechal si ji od známého vyrobit z duralu. Stálo mě to sto padesát korun, k tomu dvě ložiska a Segerovka - úhrnem za Kč 80 - a rolna je jako nová (a především - je na věky).
Přikládám výkres (nejsem strojař, takže mě berte s rezervou, nicméně soustružník to podle toho bez problému vyrobil):
Ptal jsem se v autodílech, co stojí nová rolna. Bylo mi řečeno, že podle výrobce od tisíce do osmnácti set korun. To mi za kus silonu a dvě malá ložiska připadá trochu moc, co myslíte?
Tak jsem si sedl, kladku nakreslil a nechal si ji od známého vyrobit z duralu. Stálo mě to sto padesát korun, k tomu dvě ložiska a Segerovka - úhrnem za Kč 80 - a rolna je jako nová (a především - je na věky).
Přikládám výkres (nejsem strojař, takže mě berte s rezervou, nicméně soustružník to podle toho bez problému vyrobil):
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 27.07.2008 20:58
- Bydliště: Nové Hrady
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
......já sem prostě celej napínák i s kladkou koupil za 1000kč novej a je to )
Sharan II 1.9TDi, 4 Motion, 85kW
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
jenže na jedničku stojí kolem 5tis.......
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Poradi nekdo?
Kdyz se pri volnobehu podivas smerem zhora na levy kraj alternatoru, tam kde pod nim beha remen, je tam na alternatoru nejaky napinak ci co. A pri behu motoru se chveje - dopredu, dozadu (dost). Je to spravne nebo spatne?
Zacal se mi z motoru ozyvat divny zvuk, takove brumlani, hlavne nejvic slysitelne pri volnobehu.
Navic se ozyvaji zrejme servo, ale po pridani otacek uz ne. Pri potoceni volantu sem a tam se se ozyva. Remen se zda byt napnuty dost. Oleje v servu rovnez dost.
Motor 1,9 PD.
Dik moc.
Kdyz se pri volnobehu podivas smerem zhora na levy kraj alternatoru, tam kde pod nim beha remen, je tam na alternatoru nejaky napinak ci co. A pri behu motoru se chveje - dopredu, dozadu (dost). Je to spravne nebo spatne?
Zacal se mi z motoru ozyvat divny zvuk, takove brumlani, hlavne nejvic slysitelne pri volnobehu.
Navic se ozyvaji zrejme servo, ale po pridani otacek uz ne. Pri potoceni volantu sem a tam se se ozyva. Remen se zda byt napnuty dost. Oleje v servu rovnez dost.
Motor 1,9 PD.
Dik moc.
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
To jenom tak hádáme.Máš foťák? Pravděpodobně se jedná o tlumič rázů, resp. napínák řemenu.Vše viz. toto vlákno.Peters píše:Poradi nekdo?
Kdyz se pri volnobehu podivas smerem zhora na levy kraj alternatoru, tam kde pod nim beha remen, je tam na alternatoru nejaky napinak ci co. A pri behu motoru se chveje - dopredu, dozadu (dost). Je to spravne nebo spatne?
Zacal se mi z motoru ozyvat divny zvuk, takove brumlani, hlavne nejvic slysitelne pri volnobehu.
Navic se ozyvaji zrejme servo, ale po pridani otacek uz ne. Pri potoceni volantu sem a tam se se ozyva. Remen se zda byt napnuty dost. Oleje v servu rovnez dost.
Motor 1,9 PD.
Dik moc.
Galaxy 1,9 TDI 81kw, r.v.2000,stříbrný
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
- PajaS
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrané nad Vltavou
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Shoď řemen a zkus jestli funguje volnoběžka alternátoru - řemenice musí jít na druhou stranu, než je alternátor roztáčen, docela lehce protočit. Častá závada.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Peters
jj, to je napínák a ten ti dělá ty zvuky, pazvuky, když ho budeš měnit, tak vyměň i ten řemen, je určo vytahaný těmi rázy..........
na tvou dvojku stojí do tisíce korun, myslím ten napínák.....
jj, to je napínák a ten ti dělá ty zvuky, pazvuky, když ho budeš měnit, tak vyměň i ten řemen, je určo vytahaný těmi rázy..........
na tvou dvojku stojí do tisíce korun, myslím ten napínák.....
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 15.04.2009 18:30
- Bydliště: Olomouc
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Jojo. Ja měl to samo. Při volnoběhu to tak zvláštně klepalo a bylo to horší a horší. Pak začalo ještě pískat servo při plnym rejdu až se to nedalo poslouchat. Výměna napínací kladky (slouží zároveň jako tlumič nějakých rázů) a byl klid. Já to tedy vyměnil pro jistotu i s tím řemenem.