TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.02.2009 07:30
klima, ventilátory: nefungují ventilátory
Zdravím,
potřeboval bych poradit.Mám Sharana 96Kw 2005 s dvouzonovým climatronikem a přestalo mi úplně fungovat ovládání ventilátorů.Nefunguje ani přední ani zadní.Diagnostika říká bez závad ale při testu akčních členů ventilátory funguji a přepínají rychlosti.Ventilátor funguje pouze když běží nezávislé topení do té doby než se zapne klíček v zapalování.Jednotkou klimatroniku to není.Díky za info.
potřeboval bych poradit.Mám Sharana 96Kw 2005 s dvouzonovým climatronikem a přestalo mi úplně fungovat ovládání ventilátorů.Nefunguje ani přední ani zadní.Diagnostika říká bez závad ale při testu akčních členů ventilátory funguji a přepínají rychlosti.Ventilátor funguje pouze když běží nezávislé topení do té doby než se zapne klíček v zapalování.Jednotkou klimatroniku to není.Díky za info.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Climatronic Sharan 2005
Ventilatory su napajane cez poistky 21 (zadny) a 22 (predny). Tieto poistky su original napajane z X kontaktu. X kontakt je pod napatim pri zapnitom zapalovani a nie je pod napatim pri vypnutom zapalovani a pocas startovania. Kazdy Ventilator ma vlastny regulator do ktoreho pusta climatronik signal na zaklade ktoreho reguluje rychlost.
To nezavisle kurenie je dorabane ?
Ak je dorabane tak v tom pripade pri montazi treba premostit napajanie Hlavne pistky 22 koly tomu aby boli pocas prace nezavisleho kurenia ventilatory (vacsinou sa napaja len predny) napajane lebo je vypnute napajanie. Jeden zo sposobov ako sa to da spravit je cez rele ktore cez rozpinaci kontakt napaja cez X kontak a cez spinaci kontakt napaja pramo druhym privodom separatne istenym z baterie. Mozno mas problem s tymto rele.
takze:
- skontroluj preventivne poistky 21 a 22
- daj vediet ci to nezavisle kurenie je dorabane alebo fabricke
- ak je dorabane bude treba zistit ako. Bud nejakou prestavbovou sadou alebo home made zapojenie.
Skus sa cez VAG pripojit na klimatronic a cez bloky hodnot si najdi napatie na regulatore ventilatora (najskor predneho a potom zadneho). Hyb z otackami a musi sa menit. Ak pridavas musi rast ak uberas musi klesat. Dalej by som potom isiel k ventilatorom a odskusal merakom ci vobec ma regulator napajanie.
P.s. Vitaj na fore a zajdi a aj sem a precitaj si toto: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;
Najdes tam pravidla fora ktore by si mal vediet napr. pri zadavani prispevkov.
To nezavisle kurenie je dorabane ?
Ak je dorabane tak v tom pripade pri montazi treba premostit napajanie Hlavne pistky 22 koly tomu aby boli pocas prace nezavisleho kurenia ventilatory (vacsinou sa napaja len predny) napajane lebo je vypnute napajanie. Jeden zo sposobov ako sa to da spravit je cez rele ktore cez rozpinaci kontakt napaja cez X kontak a cez spinaci kontakt napaja pramo druhym privodom separatne istenym z baterie. Mozno mas problem s tymto rele.
takze:
- skontroluj preventivne poistky 21 a 22
- daj vediet ci to nezavisle kurenie je dorabane alebo fabricke
- ak je dorabane bude treba zistit ako. Bud nejakou prestavbovou sadou alebo home made zapojenie.
Skus sa cez VAG pripojit na klimatronic a cez bloky hodnot si najdi napatie na regulatore ventilatora (najskor predneho a potom zadneho). Hyb z otackami a musi sa menit. Ak pridavas musi rast ak uberas musi klesat. Dalej by som potom isiel k ventilatorom a odskusal merakom ci vobec ma regulator napajanie.
P.s. Vitaj na fore a zajdi a aj sem a precitaj si toto: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;
Najdes tam pravidla fora ktore by si mal vediet napr. pri zadavani prispevkov.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.02.2009 07:30
Re: Climatronic Sharan 2005
Nezávislé topení je originál Vebasto.Jediné co tam je dodělané je dálkové ovládání k tomu topení.
Jinak pojistky jsem prošel vše ok.Ventilátor vepředu i s regulátorem jsem také měřil,regulátor jsem i vyměnil.Jediné co mě zaráží je,proč ty ventilátory fungují přes test akčních členů?
Jinak na panelu klimatroniku to vůbec nezobrazuje ty čárky,které ukazují výkon ventilátoru.
Lze to pouze minusem úplně vypnout a nebo nastavit na HI to se potom nechá i regulovat výkon pouze předního ventilátoru,ale pouze opticky a ventilátor nic.
Jinak pojistky jsem prošel vše ok.Ventilátor vepředu i s regulátorem jsem také měřil,regulátor jsem i vyměnil.Jediné co mě zaráží je,proč ty ventilátory fungují přes test akčních členů?
Jinak na panelu klimatroniku to vůbec nezobrazuje ty čárky,které ukazují výkon ventilátoru.
Lze to pouze minusem úplně vypnout a nebo nastavit na HI to se potom nechá i regulovat výkon pouze předního ventilátoru,ale pouze opticky a ventilátor nic.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Climatronic Sharan 2005
Si si isty tym vebastom ?
Do sharana sa original montuje Eberspacher.
Ten tvoj climatronik je hodne divny.
Tie bloky hodnost vyskusaj.
Ale musi ti rucne regulovat ventilator a aj zobratovat dielcami stupen vetrania. Ak to nerobi tak by som povedal ze je asi vadny.
Do sharana sa original montuje Eberspacher.
Ten tvoj climatronik je hodne divny.
Tie bloky hodnost vyskusaj.
Ale musi ti rucne regulovat ventilator a aj zobratovat dielcami stupen vetrania. Ak to nerobi tak by som povedal ze je asi vadny.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Climatronic Sharan 2005
Este jedna vec:
Skus zmerat ci mas nejake napatie na modrom konektore pin18 (spatna vazba o napajani predneho ventilatora) a bielom konektore pin18 (spatna vazba o napajani zadneho ventilatora) pri zapnutom zapalovani.
Kludne to moze robit aj to dialkove ovladanie bufika.
P.S: robi ti to od zaciatku alebo sa to pokazilo pocas tvojho pouzivania auta ?
Skus zmerat ci mas nejake napatie na modrom konektore pin18 (spatna vazba o napajani predneho ventilatora) a bielom konektore pin18 (spatna vazba o napajani zadneho ventilatora) pri zapnutom zapalovani.
Kludne to moze robit aj to dialkove ovladanie bufika.
P.S: robi ti to od zaciatku alebo sa to pokazilo pocas tvojho pouzivania auta ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.02.2009 07:30
Re: Climatronic Sharan 2005
Kleknulo to ze dne na den.Já bych se také přikláněl k tomu nezávislému topení.Další věc je že nez.topení je original pouze dálka je vebasto.Navíc se na ovladači nechají nastavit čtyři stupně foukání ventilátoru,ale jak jsem to študoval vůbec mi není jasné jakým zbůsobem to topení řekne ventilátoru jak rychle se má točit.Pravděpodobně jsem koupil velký poklad a nezbyde nic jiného než vzít štipačky a trošku to tam pročistit.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Climatronic Sharan 2005
Mozno preto ti nejdu tie vetraky ze sa pokazilo nieco na tom webasto ovladani, ale tazko ti poradim ked to nevidim. Skus vystopovat kam vedu vsetky tie kable z toho webasta.
Mozno je ten signal z kliamtronika do ovladaca vetraka premosteny cez to webasto a aby ono do toho vedelo zsasahovat. A v tom je problem.
Ked mas zapnute nezavysle svieti ti na klimatroniku HE ?
Mozno je ten signal z kliamtronika do ovladaca vetraka premosteny cez to webasto a aby ono do toho vedelo zsasahovat. A v tom je problem.
Ked mas zapnute nezavysle svieti ti na klimatroniku HE ?
- x-man
- Jezdec
- Příspěvky: 266
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Climatronic Sharan 2005
pool píše:Zdravím,
potřeboval bych poradit.Mám Sharana 96Kw 2005 s dvouzonovým climatronikem a přestalo mi úplně fungovat ovládání ventilátorů.Nefunguje ani přední ani zadní.Diagnostika říká bez závad ale při testu akčních členů ventilátory funguji a přepínají rychlosti.Ventilátor funguje pouze když běží nezávislé topení do té doby než se zapne klíček v zapalování.Jednotkou klimatroniku to není.Díky za info.
Uplne stejnou vec jsem resil taky na jednom Galaxy (taky 96kW-2003),test akcnich clenu fungoval bez problemu,ale normalne neslo.myslim ani regulovat teplotu neslo.
problem byl pokud si pamatuju,ze nekde v kabelazi byl zlomenej drat,nekde v prostoru mezi kabinou a motorem.
projdi kabely od climatroniku do motor,prostoru a nekde to tam bude.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.02.2009 07:30
Re: Climatronic Sharan 2005
Od nez. topení vede do klimatroniku jeden drát který řekne zapni.Po té co zapne rozsvítí se na displeji HE.Bufik hřeje a ventilátor běží podle toho jaký stupeň si nastavím na ovladači.Jsou tam čtyři stupně výkonu ventilátoru.To vše funguje.abeljozef píše:Mozno preto ti nejdu tie vetraky ze sa pokazilo nieco na tom webasto ovladani, ale tazko ti poradim ked to nevidim. Skus vystopovat kam vedu vsetky tie kable z toho webasta.
Mozno je ten signal z kliamtronika do ovladaca vetraka premosteny cez to webasto a aby ono do toho vedelo zsasahovat. A v tom je problem.
Ked mas zapnute nezavysle svieti ti na klimatroniku HE ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26.02.2009 07:30
Re: Climatronic Sharan 2005
Uplne stejnou vec jsem resil taky na jednom Galaxy (taky 96kW-2003),test akcnich clenu fungoval bez problemu,ale normalne neslo.myslim ani regulovat teplotu neslo.
problem byl pokud si pamatuju,ze nekde v kabelazi byl zlomenej drat,nekde v prostoru mezi kabinou a motorem.
projdi kabely od climatroniku do motor,prostoru a nekde to tam bude.[/quote]
To by mohlo být ono,protože před cca 14 dny se mi rozpojila hadička od ostřikovače která vede kolem svazku k zadním dveřím a tak 5l vody mi nateklo pod nohy u řidiče.Svazek byl ůplně mokrý a dost se tam s tím hýbalo aby se to vysušilo.Nemáš ponětí kam to vedlo,nebo jestli to bylo nějaké napájení?Ale díky směr je to dobrý.
problem byl pokud si pamatuju,ze nekde v kabelazi byl zlomenej drat,nekde v prostoru mezi kabinou a motorem.
projdi kabely od climatroniku do motor,prostoru a nekde to tam bude.[/quote]
To by mohlo být ono,protože před cca 14 dny se mi rozpojila hadička od ostřikovače která vede kolem svazku k zadním dveřím a tak 5l vody mi nateklo pod nohy u řidiče.Svazek byl ůplně mokrý a dost se tam s tím hýbalo aby se to vysušilo.Nemáš ponětí kam to vedlo,nebo jestli to bylo nějaké napájení?Ale díky směr je to dobrý.
- Luca_69
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
Vážení poraďte
Stejně jako u nekterých z Vás mi ventilátor funguje jen na nyjrychlejší stupen rychlosti jinak se netočí .. ale není to ten prední ale ten vzadu kde ten má ten předřadný odpor nebo jak se to jmenuje ? Kde ho najdu ?
Díky predem za radu ev. fotografii toho mizery co nechce nechat točit zadní větrák
Stejně jako u nekterých z Vás mi ventilátor funguje jen na nyjrychlejší stupen rychlosti jinak se netočí .. ale není to ten prední ale ten vzadu kde ten má ten předřadný odpor nebo jak se to jmenuje ? Kde ho najdu ?
Díky predem za radu ev. fotografii toho mizery co nechce nechat točit zadní větrák
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
Po dlouhe (a drahe) peripetii s chlazenim, ktera se snad uz konecne vyresila mi to jelo dva dny a najednou z niceho nic mi po nastartovani zacal blikat klimatronik a vubec dovnitr nefouka zadny vzduch.
VAG hlasi toto:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M0 907 040 A
Komponent a/nebo - verze: CLIMATRONIC MPV V101
Kódodvání softwaru: 00011
Kód opravny: WSC 00022
1 Nalezeny chyby:
01273 - Vetrak cerstveho vzduchu (V2)
35-00 - -
Nasel jsem vypalenou jednu neidentifikovatelnou 7.5A pojistku nad relatkama, ale po vymene se nic nezmenilo.
Nemohli mi neco nedocvaknout v servisu, kdyz mi dva dny predtim menili kompresor klimy? To si ne - predpokladal bych, ze v techto mistech nic k vetraku dovnitr nepovede ...
Ten vetrak je za kastlikem u spolujezdce? Da se k nemu dostat jen pres nej nebo musi dolu cela palubka?
VAG hlasi toto:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M0 907 040 A
Komponent a/nebo - verze: CLIMATRONIC MPV V101
Kódodvání softwaru: 00011
Kód opravny: WSC 00022
1 Nalezeny chyby:
01273 - Vetrak cerstveho vzduchu (V2)
35-00 - -
Nasel jsem vypalenou jednu neidentifikovatelnou 7.5A pojistku nad relatkama, ale po vymene se nic nezmenilo.
Nemohli mi neco nedocvaknout v servisu, kdyz mi dva dny predtim menili kompresor klimy? To si ne - predpokladal bych, ze v techto mistech nic k vetraku dovnitr nepovede ...
Ten vetrak je za kastlikem u spolujezdce? Da se k nemu dostat jen pres nej nebo musi dolu cela palubka?
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
Stačí vyndat kaslík. Do větráku by měl být 2pin konektor - změřit napětí na něm.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
Dekuji za potesujici zpravu!!!
Dodatek: Tak na konektoru napeti neni Je mozne, ze by to blokoval climatronik?
Dodatek: Tak na konektoru napeti neni Je mozne, ze by to blokoval climatronik?
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
Tak ještě zkus vyndat konektor a na svorky větráku přivést 12V z baterky. Pokud půjde, je chyba někde v regulaci, pokud ne, pak tipuju uhlíky.
Větrák má ale pojistku 25 nebo 30A, takže hledej jinou. Větrák spíná relé J323 (tipuju u pojistek) a řídí jednotka J126 (kde je netuším).
Větrák má ale pojistku 25 nebo 30A, takže hledej jinou. Větrák spíná relé J323 (tipuju u pojistek) a řídí jednotka J126 (kde je netuším).
Naposledy upravil(a) michall dne 27.04.2009 12:50, celkem upraveno 2 x.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)