FAQ - Časté dotazy ČTĚTE DŘÍVE NEŽ SE ZEPTÁTE!!!

1997 - 2006

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Pravidla fóra
Vítejte v sekci Golf IV / Bora. Pokud jste tu poprvé, přečtěte si prosím Návod na používáni. Dříve než založíte nové téma, projděte si téma Často kladené otázky - FAQ, případně zkuste vyhledávání
Zamčeno
Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

FAQ - Časté dotazy ČTĚTE DŘÍVE NEŽ SE ZEPTÁTE!!!

Příspěvek od čapik »

Zde jsou postřehy, co se týče banálních a stále dokola opakovaných problémů ve čtverkových Golfech a Borách

Díky Jarkovi za nápad

Zde je pár webů o G4kách:
http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alles-golf.de/" onclick="window.open(this.href);return false; - fotky všech generací
http://www.doppel-wobber.de/" onclick="window.open(this.href);return false; - snad nejznámější web o Golfech

FAQ - VWVortex.com

SEZNAM PŘÍSPĚVKU TOHOTO TÉMATU:
Strana – Příspěvek - Téma
  • 1 – 2 Cukani motoru u TDI PD, bily kour u TDI PD - link
    1 – 3 Umisteni RZ (spz) dle zákona - link
    1 – 4 Nesviti svetlo po otevreni dveri, neblika diodka ve dverich ridice, blbne centralni zamykani - link
    1 – 4 Vrzani z predni napravy pri prejezdu nerovnosti - link
    1 – 4 Uzavreni EGR ventilu pres VAG - link
    1 – 4 Motor najednou prestane tahnout a jede max 130, po vypnuti a opetovnem startu je vse ok - link
    1 – 4 Motor netahne, na dalnici ma problemy pri akceleraci na tezsi prevodove stupne - link
    1 – 4 Predni sterace prestaly fungovat nebo jdou velmi pomalu a ztuha - link
    1 – 4 Rozebrani zadnich (patych) dveri - link
    1 – 4 Vymena kabinového pylového filtru - link
    1 – 4 Praskla stahovacka - okno sjede do dveri a ven uz nevyjdede - link
    1 – 4 Rozebrani prednich dveri, stahovacky a zakmu: (s el. stahovanymi okny) - link
    1 – 4 Sviti kontrolka airbagu - link
    1 – 5 Rozsvícení kontrolky žhavení, u benzínu EPC, montáž spínače brzdových světel - link
    1 – 6 Měření váhy vzduchu u TDI pomocí VAGu - link
    1 – 7 Měření plnícího tlaku u TDI - regulace lopatek turba - link
    1 – 8 Demontáž řadičky (odkaz) - link
    1 – 8 Výměna pylového filtru (odkaz) - link
    1 – 8 Výměna držáku stabilizátorů (odkaz) - link
    1 – 9 Předělání origo Xenon lamp na naklápění (odkaz) - link
    1 – 9 Stěrač z pola (odkaz) - link
    1 – 9 Stěrač z fabie (odkaz) - link
    1 – 9 konektory xenon-obyč (odkaz) - link
    1 – 9 světlo z W8 (odkaz) - link
    1 – 9 úprava světla W8 na modré (odkaz) - link
    1 – 9 tempomat (odkaz) - link
    1 – 9 stahovačka oken (odkaz) - link
    1 – 10 GIV bez CANu a MAXIDOT budiky - link
    1 – 11 Vymena zamku v zadnich bocnich dverich - link
    1 – 11 Na budikach blika SERVICE, INSP nebo OIL - link
    1 – 12 Fotka rozebraného zamku dveri - link
    1 – 13 Montaz xenonu do G IV – u originálních svetel s parabolou! - link
    1 – 14 KOMPLETNI navod na dodelani DO - link
    1 – 15 Při přejezdu nerovností se ozývá z přední nápravy vrzání – výměna držáku stabilizátoru, kostí - link
    2 – 1 Nefunguje dalkove ovladani - link
    2 – 1 Vymena oleje, doporuceni jaky olej pouzit - link
    2 – 1 Navod na spatne startovani TDI - link
    2 – 1 Mlzeni predniho (dalsich) skel - link
    2 – 1 Zapsani kol do TP - link
    2 – 1 Prověření vozidla v databázích leasingových společností, v registru povinného ručení a PCR - link
    2 – 2 BENZÍN - JEDEN VÁLEC NEJEDE - link
    2 – 3 Info o motorech v GIV/Bora (obecne) - link
    2 – 4 Rozebrani prednich dveri + vymena drzaku skla! - link
    2 – 5 Jak dodelat palubni PC? - link
    2 – 5 Nevyhrivaji zrcatka - link
    2 – 5 FAQ na usa foru, SPOUSTA NAVODU i S FOTKAMA - link
    2 – 5 Obrazkovy navod na rozebrani stredove konzole - link
    2 – 6 "Drnčí" vám tapecírunk ve dveřch, či zamykací čudlíky? – link
    2 – 7 Vse o origo xenonech link
    2 – 8 Vibrace na volnoběh u TDI - zejmena pokud dojizdite ke křižovatce, špatný setrvák - link
    2 – 9 Demontáž středové konzole /prostě to, kde je rádio, klima, atd./ - link
    2 – 10 Obrázok s rozmermi sériových kotúčov GIV – link
    2 – 11 Menší fotoseriál na rozebrání stěračů link
    2 - 12 Manual na GIV/BORU slovensky - link
    2 – 13 Navod rozebrani steracu v pdf – link
    2 – 14 Demontaz originalniho autorádialink
    2 – 14 Po vymene autoradia za jinou znacku nez koncern se zhorsil prijem signalu, fantomovy adapter – link
    2 – 15 Návod na demontáž stěrače pátých dveří - link
    3 – 1 Servisní nářadí (přípravky) na VW + obrázky - link
    3 – 2 Výměna zadních silentbloků na zadní nápravě - link
    3 – 3 Demontaz vonkajsieho spatneho zrkadla - link
    3 – 4 Automaticke zamykanie/odomykanie centralu a ine - link
    3 – 5 Rozlomené tlačítko na otevírání loketky - link
    3 – 6 Lambda sonda u motoru 1.6SR - link
    3 – 7 Sundání vnějších klik + fotky - link
    3 – 8 Osadenie rele pod palubní deskou nad pedaly - link
    3 – 9 Schema zapojeni radia - link
    3 – 10 Schéma klimatizace - link
    3 – 11 Komfortní jednotky – schéma, zapojení, piny - link
    3 – 12 servisny manual (anglicky) – link
    3 – 13 Mikrospinac v zamku 5.dveri, nesviti svetylko v kufru - link
    3 – 14 Konektor na elektrický a vyhřívaný zrcátko - link
    3 – 15 Světla na černo – rozlepovani, strikani cernym sprejem - link
    4 – 1 Demontaz prednych sedadiel - link
    4 – 2 Demontaz blinkru v blatniku – link
    4 – 3 Demontáž zadních tapecůlink
    4 – 4 Osazení repro do zadních dveří – link
    4 – 5 Schema zapojeni origo radiilink
    4 – 6 BRZDOVE KOTUCE/PLATNICKY-povolene opotrebenie – link
    4 – 7 Kodovani ruznych palubnich jednotek - link
    4 – 8 NASTAVENIE TIAHEL RADENIA - link
    4 – 9 Doplnok k navodu na vymenu pruzneho ulozenia napravy (zadnej) - link
    4 – 10 Vyndani budiku - link
    4 – 11 Webasto thermo top přídavné topení – KOMPLETNI souhrn informaci - link
    4 – 12 Starsi typ xenon svetel - link
    4 – 13 Novy typ xenon svetel od roku 02 - link
    4 – 14 Navod na opravu spinaca v zamku kufru na GIV – link
    4 – 15 Na co si dat pozor pri kupe GIV (!!) – link
    5 – 1 VYMENA ZIAROVKY V OVLADACOCH VZDUCHU – link
    5 – 2 SEZNAM VW DODÁVANÝCH BAREVlink
    5 – 3 Vymena rezavejiciho trojuhelnicku na zadnich dverich – link
    5 – 4 Něco málo k brzdámlink
    5 – 5 Stupne výbavy GIV modelový rok 2003 – link
    5 – 6 Návod na vyčištění klima svépomocí sprayem – link
    5 – 7 Pojistky – soupis, hodnoty – link
    5 – 8 Odvzdusnenie brzdoveho systemu ABS pomocou VAG-COM – link
    5 – 9 Zapojenie vyhrievanych sedaciek link
    5 – 10 Kompletní seznam motorů – vykony, kody motoru, aj. – link
    5 – 11 Vymena zadnych brzdovych dosticiek – link
    5 – 12 Základní nastavení škrtící klapky link
    5 – 13 Este nieco o farbach aj s obrazkami – link
    5 – 14 Dodělání klimatizování/vytápění do kastlíku spolujezdce – link
    5 – 15 Program pro diagnostikovani Webasto - link
    6 – 1 Papirovy zrychleni + dalsi udaje o nekterych motorech - link
    6 – 2 SPECIFIKACE OLEJŮ – detailni soupis – link
    6 – 3 SPECIFIKACE OLEJŮ – pokracovani predchoziho – link
    6 – 4 NÁVOD NA TO JAK ROZEBRAT VNITŘNÍ KLIKY (kovova cast) – link
    6 – 5 SERVISNÍ INTERVALY – popis co se v kolika km meni, udrzba – link
    6 - 6 Komfortní jednotky – Rozdily 2.5generace vs. 3.generace – link
    6 – 7 Kolik oleje do GIV?? – link
    6 – 8 Jaké žárovky? – link
    6 – 9 Sundání volantulink
    6 – 10 Obecne informace (odkaz) - link
    6 – 11 Dodělání ostřikovačů př. světel – link
    6 – 12 Slozeni lampicky v kastliku spolujezdce – link
    6 – 13 Pocet airbagu v GIV – link
    6 – 14 Pokud blika zhaveni u TDI – link
    6 – 15 Neblika cervena diodka ve dverich ridice, doplneni, další info na zacatku FAQ - link
    7 - 0 Přehled potahů sedaček dodávaných do G-IV / Bora link
    7 - 1 Jak na rozebrání stropní lampičky link
    7 - 2 Montáž xenonových čoček link
    7 - 3 Objednací čísla VW dílů, US verze, Votex R-Line, 25th Anniversary GTI 337, R32 díly... link
    7 - 4 Jak vyndat vypínač světel link
    7 - 8 Jak vypadají origo kolové šrouby na GIV? link
    7 - 9 Jak seřídit táhla na převodovce link
    7 - 9 Diagnostika a oprava vyhřívání zadního skla link
    7 - 10 Tabulka pro přepočet rozměrů pneu link
    7 - 12 Pár info o 1,8T motorech link
    7 - 14 Termostat - demontáž a montáž / kontrola link
    7 - 15 Montáž Loketní Opěrky link
    8 - 1 Jak nahradit poškozený mikrospínač v zámku pátých dveří link
    8 - 2 Návod na dezinfekci klimatizace link
    8 - 3 Návod na výměnu palivové pumpy link
    8 - 4 Dodělání el.sklápěná zrcátka link
    8 - 5 Návod k obsluze + Jak na to link
    8 - 6 Návod na vylepšení funkce IC v podběhu link
    8 - 7 Návod na opravu výdechů BORA link
    8 - 8 Návod na opravu zámku kastlíku spolujezdce link
    8 - 9 Systém číslování budíků link
    8 - 10 Oprava zapalovacího modulu 1.8T AGU link
    8-11 Online kalkulačka pro přepočet rozměrů pneumatik, kol a ET link
    8-12 Kudy tahat kabely z motoru do kabiny hudba denní svícení link
Naposledy upravil(a) čapik dne 24.03.2006 13:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bedrich
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Hranic na Moravě

Příspěvek od Bedrich »

U PD když auto cuká to témněř nikdy není setrvákem, ale buďto tryskama nebo elektrikou k tryskám.

Když PD začne kouřit do býla při zahřátem motoru tak to jsou nejspíše gumičky kolem vstřiků. Dají se sehnat fakt levně ato za 150,- + Dph na jednu trysku celá sada. Nejlépe na http://www.luja.cz" target="_blank
Naposledy upravil(a) Bedrich dne 28.11.2006 10:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Umisteni RZ (drive SPZ) upravuje Vyhláška č. 243/2001 Sb. + č. 291/2004 Sb.

Najdete je v plnem zneni na strankach MDCR, tady je jen vynatek:

§ 27 - Způsob nakládání s tabulkami registračních značek

(1) Vlastník a provozovatel vozidla musí udržovat tabulku registrační značky v řádném stavu tak, aby byla na vozidle v provozu na pozemních komunikacích zachována její čitelnost. Tabulku registrační značky není povoleno deformovat jinak než podle místa, na kterém je umístěna. Úpravou nesmí být změněna její čitelnost. Tabulka registrační značky, s výjimkou registrační značky pro mopedy, musí být v čistém stavu za nesnížené viditelnosti čitelná na vzdálenost nejméně 40 metrů.

§ 28 - Způsob umístění tabulky registrační značky na vozidle

(1) Tabulku registrační značky umístí vlastník nebo provozovatel vozidla do místa určeného konstrukčním řešením vozidla tak, aby při běžném provozu na pozemních komunikacích nedošlo k její ztrátě.

(2) Tabulka registrační značky musí být na vozidlo umístěna svojí spodní hranou dole a přibližně vodorovně k vozovce. Na tabulku registrační značky ani do její těsné blízkosti nesmí být umístěny žádné nápisy nebo vyobrazení, které by narušily její čitelnost nebo rozlišovací schopnost, pokud není v této vyhlášce nebo zvláštním právním předpisu stanoveno jinak.

(3) Tabulka registrační značky musí být umístěna na silničním motorovém vozidle vpředu a vzadu, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 4, a to kolmo ke směru jízdy. Silniční motorová vozidla mají tabulku registrační značky umístěnu vpředu uprostřed, pokud není v technickém průkazu zapsáno její umístění vlevo. Vzadu mají silniční motorová vozidla tabulku registrační značky umístěnu uprostřed nebo vlevo. Přípojná vozidla, traktory a samojízdné pracovní stroje mají tabulku registrační značky pouze vzadu uprostřed nebo vlevo. Vpředu musí být tabulka registrační značky umístěna na vozidlo tak, aby její spodní hrana nebyla níže než 200 mm a vzadu níže než 300 mm od roviny vozovky. Horní hrana tabulky registrační značky umístěné na silničním vozidle nesmí být výše než 1 200 mm nad rovinou vozovky, pokud je v technickém průkazu zapsáno umístění vyšší, může být nejvýše 2 000 mm. Na traktoru nebo samojízdném pracovním stroji může být nejvýše 4 000 mm.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Nesviti interierove svetlo po otevreni dveri, neblika svetylko ve dverich ridice, po zamknuti zevnitr tlacitkem se jedny dvere ihned odemknou, blbne centralni zamykani - pravdepodobne spatny spinac zamku (jsou tam 3), casta slabina golfu, pasatu, octavii, toled atd., odchazi opravdu hodne casto. Jsou dva zpusoby opravy:
a) vymenit zamek, nejlepe sehnat z vrakace, annonce, u vw stoji novy 4500 (je to hodne, ale mate jistotu ze vydrzi)
b) nekdy muze pomoct rozebrat zamek a propajet kontakty mezi plosnym spojem a konektorem mikropajkou - foto daval Crossic dale v tomho threadu. Pripadne i vycistenim a kontrolou vlastnich mikrospinacu lze zamek opet uvest do chodu.

Doplneni: jak zjistim ktery zamek je spatny?
a) precist pamet zavad komfortni jednotky (adresa 46 na vagu)
b) nastavit interierovou lampicku do polohy rozsviceni pri otevreni dveri a zkouset postupne otvirat dvere. Ty ktere nerozsviti lampicku maji spatny mikrospinac. Pro urychleni zhasinani muzete dat klicek do zapalovani do polohy pred startem.

Vrzani z predni napravy pri prejezdu nerovnosti - sterela guma na krajnim drzaku stabilizatoru. Jako nouzove reseni staci do uchyceni stabilizatoru striknout nejaky mastny sprej a overit si tak cim je vrzani zpusobene. Oprava - staci vymenit gumu a je pokoj, cena u vw cca 200/ks. Pozor - na novejsich modelech je drzak teto gumy s drazkou, na starsich je plochy bez drazky. (novy drzak u vw 300/ks) Na dalsi strane je vice info i s obrazky. Klepani z predni napravy muzou zpusobovat spatne "kosti" stabilizatoru (uchyceni k ramenum)

Uzavreni EGR ventilu pres VAG (nelze u PD) - dela se to v motor / uprava (login 12233) a specialni nastaveni - kanal 03. Standardni hodnota je 32768, pri nastaveni vyssi hodnoty se EGR otvira mene. Pri nastaveni maximalni hodnoty (vetsinou 33768) je temer trvale uzavren. Pokud jde motor po nastaveni vyssi hodnoty nepravidelne, zkuste ji o kousek snizit.

Motor najednou prestane tahnout a jede max 130, po vypnuti a opetovnem startu je vse ok - pada do nouzoveho rezimu, pravdepodovna zavada regulace turba. Napichnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlaci turbo, jestli se reguluje. Chyba vetsinou je ve zatuhle regulaci turba (naklapeni lopatek) a nebo spatnym ventilem N75.

Motor netahne, na dalnici ma problemy pri akceleraci na tezsi prevodove stupne - pravdepodobne spatna vaha vzduchu, nechat zmerit ZA JIZDY (3-4.prevodovy stupen, plny plyn) VAGem. O kousek dale najdete podrobny navod.

Predni sterace prestaly fungovat nebo jdou velmi pomalu, ztuha - zareznul mechanismus steracu. Oprava - sundat sterace, tj. vyndat krytku, 13ku matku a sundat obe raminka steracu. Sundat kryt pyloveho filtru (postup je uveden nize). Nyni vyndat plast pod steracema, drzi v drazce na spodni hrane celniho skla. Nejlepsi je zacit od kraje a strcit mezi nej a sklo prst. Kdo ma vetsi prsty a nedostane se tam, lze pouzit vetsi sroubovak. Postupujte pomalu, ten plast rad praska. Az je plast venku, tak sundat celej mechanismus steracu, je to takova konstrukce prisroubovana na 3 sroubech. Odpojit kabel od motorku. Nyni je treba rozebrat ty vodici trubicky na krajich, ve kterych vedou osicky ke steracum. Jsou jisteny zhora jistici polozkou. Pod ni je jeste tesnenicko - neztratit. Vetsinou to byva tak zarezle, ze s tim nejde rukou pohnout. Je treba to budto opatrne nahrat a nebo vyklepat (pozor, velmi jemne). Po uspesnem rozlozeni obrousit osicky od rezi smirkovym papirem, vycistit take trubicky a poradne namazat vodeodolnou vazelinou nebo grafitovym praskem. Postup skladani je opacny.
:arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=29606" onclick="window.open(this.href);return false;

Doplneni od DUDUHa:
... měl jsem závadu na stěračích (klasika - přirezlé) a po složení mi mlátil stěrač řidiče vrchní částí stěrače do rámu dveří.Snažil jsem se to všelijak nastavit a pak jsem to rozdělal znova.Čumím, koukám, hledím a nic.Všechno na svém místě.A pak to přišlo. Jak máš ty osky co drží samotný stěrače tak na nich jsou takový malý táhla (pak ty dlouhý k motorku).Ty jsem prostě prohodil!!! Pravý-levý, na pohled jsou stejný, ale jen na pohled. Jedno je kratší asi o 0,5 cm a to byl ten problém.Je tam i nějaký číslo a to je také stejný až na rozdíl v konci a to že na jednom je 6ka a na druhém 5ka.Tedy u Bory nepřehodit.

Rozebrani zadnich (patych) dveri - v -"kapsach" jsou dva sroubky, na kazde strane jeden. Po jejich vysroubovani staci silou odtahnout plast od dveri, drzi asi na 10ti prichytkach. V leve pruchodce dveri jde hadicka k ostrikovaci, brzdove svetlo, vyhrivani skla a elektrika k motorku sterace. Vpravo jde svazek pro centralni zamykani. Pokud planujete dvere uplne sundat, tak konektory od kabelu najdete v levem C sloupku (nad prihradkou pro lekarnicku).

Vymena kabinového pylového filtru - v motorovem prostoru na strane spolujezdce hned pod celnim sklem je kryt filtru zajisten 4 sroubky. Vyndat ho da trochu praci, je zapasovan pod plastem steracu. Vlastni filtr drzi jeste plastovy ramecek, ktery je treba vycvaknout.

Praskla stahovacka - okno sjede do dveri a ven uz nevyjdede - rozlomil se plastovy drzak skla. Oprava: sehnat novejsi celokovovy typ drzaku (u vw je to opravarenska sada za cca 1400), rozebrat dvere (postup uveden nize), sundat praskly drzak z kolejnicky a vymenit za novejsi. Jeste info: v prednich dverich jsou 2 drzaky skla, v zadnich jeden.

Rozebrani prednich dveri, stahovacky a zamku: (s el. stahovanymi okny)
Obrazovy navod zde :arrow: http://uk-mkivs.net/topic/15527-how-to- ... d-2792009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dole jsou 3 sroubky T25, vpredu u zrcatka sroubek krizovy, dalsi 2 sroubky krizove jsou pod madlem. To sundate nejlepe velkym plochym sroubovakem - nasadit do skvirky a "rozloupnout" oba dily od sebe. Az mate vsechny sroubky venku, tak opatrne dole zapacit za tapec a on odskoci (drzi ho 6 prichytek ktere se rady lamou, u vw 30ks/ks). Vyndate ho tak, ze na jednom konci u skla zatahnete nahoru. Pozor na lanko od klicky, odjisti se zatazenim a otocenim plastove svorky na vnitrni strane. Nezapomente take odpojit el. od tlacitka ovladani okna a svetla na spodu dveri. Pokud chcete pokracovat dal, je treba sundat plech se stahovackou a zamkem. Takze okno stahnout cca 10cm od horni polohy a zajistit (napr. paskou na koberce). V plechu odklopit plastove krytky a povolit drzaky skla - sroub vel.10. Plech je prisroubovany kolem dokola asi na 10ti sroubech (vel.10) a zamek drzi 2x velka hvezdicka. Pri sundavani plechu pozor na zamek a na konektor k zamku (vede skrz plech). Zamek je mozne nechat ve dverich, pokud neni k plechu prichycen cernymi plastovymi nytky (origo z vyroby). Pred vyndanim zamku je treba rozebrat kliku - tj. sroubovakem vyloupnout kulatou krytku a povolit drzak vlozky zamku (pouze 10-12 otacek, jinak hrozi vypadnuti jisticiho sroubu nebo jeho protikusu do dveri! udelejte 8 otacek a pak zkuste zda jiz pujde vyndat vlozka zamku/zaslepka, pokud ne, zkuste dalsi otacku a znovu dokola), vytahnout vlozku zamku ven a z kliky (zvenku) vyndat tahlo k zamku.

U ridice se ovladaci panel rozebere tak, ze se odjisti drzak v madle (zapacit smerem do boku - ven z auta) a potom se jen vytahne nahoru. V madle u ridice je o jeden krizovej sroubek navic proti ostatnim dverim.

sviti kontrolka airbagu - airbagy jsou nefunkcni, r.j. vyhodnotila chybu. Muze jit napr. o prechodovy odpor nekde v konektoru a nebo treba jen o sporadickou chybu. Pokud vam zateka do auta, a vpredu pod kobercem vam stoji voda, tak muze odejit i "cidlo bocniho narazu" - je u prahu pod predni sedackou. Reseni - napichnout na VAG a postupovat dle chyboveho hlaseni. Pokud je nekde prilis velky odpor, tak muzete zkusit rozdelat konektor a prosplichnout WDckem (sprej na konkakty) - doporucuju pro jistotu prvne odpojit baterku...

Jeste neco obecne:
Vetsina interierovych sroubu jsou hvezdicky (torx) velikosti T20 a T25. Na povoleni narazniku jsou treba T30.

Na zamky a panty jsou hvezdicky (12paprsku) vel. M8

V pripade nepresnosti mne prosim kontaktujte pres SZ a tento prispevek opravim.
Naposledy upravil(a) Tomm dne 16.03.2007 16:03, celkem upraveno 16 x.

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Při rozsvícení kontrolky žhavení, u benzínu EPC, se většinou jedná o špatný spínač brzdových světel Lepší si to ověřit VAGem u tiptronicku samozřejmě nejde ani změnit režim. Občas stačí seřídit, výměna přijde na cca 500kč.
Přílohy
spínač.jpg
spínač.jpg (42.74 KiB) Zobrazeno 312217 x
spínač1.jpg
spínač1.jpg (40.75 KiB) Zobrazeno 312496 x
spínač2.jpg
spínač2.jpg (60.66 KiB) Zobrazeno 312659 x
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Měření váhy vzduchu
Přílohy
MAF.jpg
MAF.jpg (28.53 KiB) Zobrazeno 314352 x
Naposledy upravil(a) Oakley dne 05.07.2006 20:05, celkem upraveno 1 x.
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Regulace lopatek
systém sání: turbo
-motor - měřící blok 11
- nahrát data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plnej plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček
Přílohy
turbo.jpg
turbo.jpg (28.05 KiB) Zobrazeno 316145 x
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Demontáž řadičky ZDE
Výměna pylového filtru ZDE a ZDE
Výměna držáku stabilizátorů ZDE
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Předělání origo Xenon lamp na naklápění zde
Stěrač z Pola zde
Stěrač z Fabie zde
Konektory xenon-obyč zde
Adaptér na světlo z W8 zde
Uprava světla W8 na modré zde
Tempomat zde
Stahovačka oken zde
Naposledy upravil(a) Oakley dne 27.10.2006 17:31, celkem upraveno 4 x.
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

GIV bez CANu a MAXIDOT budiky


Poprosil bych tohle asi presunout nekam do faq aby nekdo dalsi koho to bude zajimat nemusel stejne jako ja shanet tyhle informace tak slozite.
Jeste bych rad podekoval za trpelivost a ochotu podelit se o informace nasledujicim lidem:
Alex, Cosby, Milan_TS

Pokud by jste meli radi ve vasem GIV maxidoty a nemate CAN bus mate priblizne 3 moznosti jak se k tomu dobrat

***
1) Kouknout na e-bay a shanet maxidot budiky bez canu. Spatne se shani prootze je jich malo a proto je jejich cena taky dost vysoka. Priblizne cca 10-14tis

***
2)predelani casti elektriky. Bude potreba sehnat si tyhle veci pripojitelne pres CAN:

a) ESP a RJ ABS cena cca 2000Kc (pokud ESP nemate nebo jej nechcete tak je mozne tohle vynechat)
pokud se presto rozhodnete pro dodelani ESP (pripadne ASR?) davejte si pozor na ruzne druhy ABS (bez canova ABS je MK20) a pokud budete chtit dodelat CANovou (MK60), lepsi s ESP. Ale pocitejte s tim ze vam nebudou na sebe pasovat brzdove trubky a drzak RJ ABS
b) RJ Airbagy cca 900Kc
c) RJ Motoru cca 1000Kc
d) kabelaz komplet jak vnejsi tak snitri cca 2000Kc
e) budiky s Maxidotem cca 3000Kc (cena budiku z oktavky udajne se daji predelat na GIV)
f) musite pripocitat cenu za odvedenou praci (pokud si neudelate sami)

***
3) posledni moznosti je zakoupeni maxidotu s CANem a jeho nasledovne predelani. K tomu me napsal Alex z Dieselpower fora:

"RJ motora- s ňou som nemusel robiť nič a šlo to (zjavne všetky potrebné signály pre budíky má aj na jednotlivých výstupoch, aj na CAN zbernici) (otáčky motora atď)
airbagy- jedna prepojka v budíkoch, budíky sú po tejto úprave spätne kompatibilné - teda ak ich aj vrátiš do auta s CANom, fungujú normálne, aj kontrolka airbagu.
ABS- neskúšal som, neštudoval som podrobne- ale bude to niečo podobné ako pri airbagoch (teda nejaký drôt+ možno dióda, odpor... nepamätám sa už ako fungujú kontrolky, či sú zhasínané kostrou alebo ako) Pri ABS bude možno problém s chybou v diagnostike - gateway - bude tam možno ABS- bez komunikace. Ale malo by normálne fungovať a aj kontrolky. Toto nemám presne preskúmané, lebo som použil ESP s CANom. Ale som presvedčený, že sa to dá. Chcelo by to pomerať tie signály a poskúšať to v reále...
Uvedomil som si jeden rozdiel, aký to moje zapojenie má oproti originálu. Ak by bolo všetko CANové a správne pozapájané, napríklad pri chybe airbagu okrem kontrolky na budíkoch vypíše na displayi aj hlášku - niečo ako "PORUCHA AIRBAGU" (nepamätám si presne ten text). Keďže pri tomto mojom zapojení budíky o airbagu nevedia (v gateway je vypnutý kódovaním a kontrolka je zapojená "natvrdo") tak mi to tú hlášku nevypíše, len sa rozsvieti kontrolka airbagu. Ostatné je nedotknuté. Je to minimálny kompromis ktorý som podstúpil, lebo sa mi nechcelo všetko vymieňať."

"Túto prerábku som robil, lebo kvôli ESP som musel použiť CANové budíky - opačne to nejde (do CANového auta dať neCANové budíky) a zvyšok sa mi nechcelo meniť. Nenahováram ťa na to, jednoduchšie budeš mať ak použiješ budíky bez CANu. Len tvrdím že sa to dá, lebo po dlhom trápení sa mi to všetko podarilo."
*************************************************************
pokud k tomu mate nekdo nejaky pripominky, poznatky atd tak se o ne podelte prosim. Dik

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Tak jsem dneska menil zamek v zadnich bocnich dverich a prinasim par poznatku:
- na zamky je 12ti paprskova hvezdicka vel. M8 + T20 (torx) na zaslepku vedle kliky
- pokud nemate zamek pridelanej na plastove podpere, tak jde vytahnout aniz by se muselo rozebirat sklo - prekazi totiz cerna vodici lista mezi pohyblivou a nepohyblivou casti skla. Staci klasicky vyndat stahovacku (plech) a po dukladnem rozebrani a povoleni vsech veci okolo zamku (i te cerne vodici listy - jeden 10mm sroubek dole a jeden zevnit, asi uprostred delky) jde s trochou stesti celej zamek vyklickovat ven :D
- plastovy cep co drzi okno ma cislo 6N0 839 511 (kdyby nahodou)
- pokud vam po slozeni okno dela neprijemny ramus, tak jste asi malo zatlacili cep do drzi sklo. Muze koukat smerem do auta max. 1mm - me vycuhoval asi 2mm a delalo to strasnej bordel - po "doklepani dovnitr" je to mnohem lepsi
- nasazovani toho cepu je vopruz, zvlast kdyz vam spadne do dveri - ja to udelal tak, ze jsem skrz nej provlikl tenkej sroubovak, tudiz nemohl nikam zapadnout

Jeste dalsi upozorneni: U svorkovnicek/konektoru kde je gumova podlozka/tesnenicko NEPOUZIVEJTE SPREJ NA KONTAKTY! Gumova podlozka do sebe nasaje olej a zvetsi se, takze potom ten konektor nezapojite. Me se to stalo pri nedavne vymene zamku zadnich dveri. Po vymene gumicky ok 8)

Dalsi navody:

Na budikach blika SERVICE, INSP nebo OIL, co to znamena a jak se toho zbavim? - Blizi se servisni prohlidka / vymena oleje. Doporucuji pravidelnou navstevu v servisu, pokud si vsak auto servisujete sami, nulovani se provadi takto:

Reset servisu
Palubní deska: DO 1999

Olej:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Insp:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Servisní ukazatel ukazuje: "Oil"
Uvolněte tlačítko (1)
Stiskněte tlačítko jednou (1)
Servisní ukazatel ukazuje: "Insp"
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Palubní deska: OD 1999

Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Na displeji se zobrazí "SERVICE"
Otočením tlačítka "2" doprava resetujete ukazatel
Systém je resetován

Poznámka:
Tento postup resetování lze použít pouze u vozů s pevně plánovanou údržbou, všechny ostatní vozy se musí resetovat speciálním zařízením VAG.

Funguje pouze u aut bez pal.pc a nebo s MFA, na maxidotu tento postup nefunguje, musite to smazat vagem!---
Přílohy
mazání-budíků.JPG
Naposledy upravil(a) Tomm dne 27.06.2007 17:20, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
crossic
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dubí

Příspěvek od crossic »

A takhle vypadá ten tišťák patřící k mikrospínači - fotka je horčí kvality, ale snad to postačí - na těch kontaktech bývají výše uvedené praskliny, které stačí propájet
Přílohy
DSC01938.JPG
DSC01939.JPG
DSC01940.JPG
DSC01941.JPG
DSC01944.JPG
DSC01945.JPG
VW CC snowflake TDi 176HP 389Nm DSG

Uživatelský avatar
ghostrider
Pilot
Pilot
Příspěvky: 759
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od ghostrider »

Montáž xenonu do GIV

Tak tady je par fotek montaze.... vse se odehrava jen okolo dvou dratu... Pan hnedy a pan Zluty! Jedna dvojicka jde od ridici jednotky a ta druha je ve stvetlech ktera slouzi jako stavajici napajeni standartni zarovky! Pak uz zbyva jen umistit starter(musi se vejit dovnitr svetla) a lehce vypilovat z vnitrni strany kryt svetla aby se nezlomili draty ktere jdou ven....(celkem 5 dratu-3 od starteru + 2 napajeni ŘJ) No a je hotovo... pak uz jen umistit ŘJ na nejake suche misto!!! Timto chci podekovat Matthewovi za fotky a popis.
Přílohy
Nahore napravo je videt konektor na napajeni zarovky...
Nahore napravo je videt konektor na napajeni zarovky...
imgp0304.jpg (47.89 KiB) Zobrazeno 338177 x
Tady uz je pripojeno napajeni do ŘJ(pan hnedy a zluty)
Tady uz je pripojeno napajeni do ŘJ(pan hnedy a zluty)
imgp0306.jpg (57.15 KiB) Zobrazeno 338498 x
No a tady uz je svetlo pripravene na navrat do auta...(ten igelit na ŘJ byl prozatimni opatreni protoze hodne prselo:)) a nebylo jasne jestli se najde vhodne misto...
No a tady uz je svetlo pripravene na navrat do auta...(ten igelit na ŘJ byl prozatimni opatreni protoze hodne prselo:)) a nebylo jasne jestli se najde vhodne misto...
imgp0307.jpg (49.17 KiB) Zobrazeno 338682 x

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Tak a uz toho mam dost, ty dotazy jsou porad dokola... tady mate KOMPLETNI navod na dodelani DO (dalkoveho ovladani)!

Zakladnim predpokladem je mit v aute prijimac, tj. komfortni jednotku schopnou prijimat signal DO! Pokud mate jen obycejne centralni zamykani, tak postupujte dle navodu A) nebo B). Pokud jiz originalni DO mate v obycejnem klici, tak prosim nasledujte navod C).

UPOZORNENI:
•Tento text popisuje pouze verzi s vystrelovacim klicem.
•Tohle je jen teorie, muze tam neco chybet... kdyztak opravim/doplnim



A) Varianta ORIGO:
1. Koupit jinou komfortni jednotku a vymenit ji - musi umet to same co mas v aute ted (el. zrcatka, 4x el.okna, atd) a musi mit stejnou generaci:
a) 2.5 generace (delala se do 08.2001) tj. potrebujete 1J0 959 799AH (pouze pokud mate el.okna!!!)
b) 3 generace (delala se od 09.2001) tj. potrebujete 1C0 959 799 B
c) 2.5 generace, rv.1999, pokud mate pouze central bez el.oken, tedy mate jednotku 1C0 962..., tak je potreba shanet jednotku "1C0 962 258 N (01A)". S timto jsem se osobne nesetkal (info pouze z doslechu), radsi pouziti komfortek jeste prokonzultujte s vasim autoelektrikarem!

2. Koupit klic s dalkou, ktera vysila na stejne frekvenci jako komfortni jednotka - starsi typ 433MHz, novejsi 434MHz. Verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mate v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim. Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava!

3. Instalace: Komfortka bez DO ma 1 konektor, s DO ma 2. S tim prvnim nic nedelate, jen ho pripojite. A ten druhy musite vyrobit - staci jen 12v pres pojistku, antena a 2x blinkry.

Na tomto linku najdete vse potrebne, vcetne cisel dilu: http://www.halwax.net/gerhard/ffb.htm" target="_blank

Cenovka bez prace:
-komfortka z vrakace/bazaru: 1000-2000,-
-kabely a konektor u vw: nejaky drobny
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-dalka do vystrelovaku pokud by neodpovidala frekvence - u VW - 1500,-
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-auto se samo zamce po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-lze doprogramovat ovladani oken pres DO
-vse original

nevyhody:
-vyssi cena

B) Varianta NEORIGO - predelana do obalu originalniho klice:
UPOZORNENI: Pokud vam RJ CZ KLIC vyhovuje po mechanicke strance, netreba provadet upravy napsane MODROU barvou.

1. Koupit RJ CZ KEY (napr. http://www.levnealarmy.cz/detail.php?id=15" target="_blank )

2. Koupit origo vystrelovaci klic s jakoukoliv dalkou (verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mas v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim). Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava! Dalsi krok je vymenit "streva" z toho neorigo do toho origo - to proto ze kvalita zpracovani RJ CZ KEY je priserna a zanedlouho muze prasknou kryt nebo pruzinka k vystrelovani klice.

3. Instalace: Pripojit v aute pod palubkou prijimac = asi 8 dratu: 3x na zem, 2x svetla, 1x 12V, 1x signal na otevreni, 1x signal na zavreni

Cenovka bez prace:
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv tritlacitkovou dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-rj cz key: cca 1000
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-levne reseni
-na prvni pohled vypada jako original

nevyhody:
-vic prace - napr. vymena "strev" v ovladaci
-auto se samo NEZAMCE po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-NELZE doprogramovat ovladani oken pres DO, ale je mozno dokoupit modul pro prodlouzeni impulzu (nedoporucuji)

C) Pridelani dalsiho klice k autu, pokud mate obycejny klic s originalnim DO
Vystrelovak se sklada ze 3 veci:
1) ostri (hrot) klice
2) imobilizeru
3) dalky

Nejlepsi je sehnat vystrelovak kterej ma:
1) nevybrousenej hrot, nebo pokud sezenete vybrousenej, musite ho vymenit = dalsi investice navic navic
2) immo ve vystrelovaku by mel mit stejnou verzi jako ten soucasny immo s kterym startujete. Zpetne je to kompatibilni (moznost nakodovat jen 1x ale zustava), ale dopredu ne.
3) pokud mate starsi komfortku (98-00) pracujici s 433MHz dalkou, tak takovy klic temer nejde sehnat. Proto kupte vystrelovak kterej ma jinou dalku (434MHz, 315MHz), a splnuje podminky 1 a 2. No a dalku 433MHz koupite ve VW a vymenite.

Zprovozneni: Klic musite nechat vybrousit v zamecnictvi a pak u nekoho s VAGem prihlasit immo k budikum, aby slo startovat - na to je potreba znat PIN kod budiku. Prihlaseni dalky ke komfortce se dela take pres VAG a neni treba znat kod.

Cenovka:
nevybrouseny klic pres inzerat - 200-1000
DO u VW (pokud nesezenete klic s odpovidajici frekvenci) - 1500
Prihlaseni immo k budikum 500-1200 (zalezi u koho a jestli se vi kod)
+ Prihlaseni DO ke komfortce je vetsinou v cene
Naposledy upravil(a) Tomm dne 27.06.2007 17:24, celkem upraveno 7 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Při přejezdu nerovností se ozývá z přední nápravy vrzání, nebo při brždění ve vyšších rychlostech se klepe volant. Příčinou toho je steřelá guma držáku stabilizátoru a kostí stabilizátoru. Stačí vyměnit krajní držáky stabilizátoru a kosti stabilizátoru. Při výměně držáků stabilizátoru pozor, jsou dva druhy, jedny se dávaly od roku 2001 s mají už v sobě drážku, gumy nejsou vzájemně zaměnitelné a musí se koupit o nový držák s drážkou - cca 300kč/ks. Dále pk jsou ještě dva průměry těchto gum a to 21mm (1.4, 1.6) a 23mm (TDI, 1.8T) pro jistotu radši změřit. Dále je ještě možnost koupit polyuretanové (powerflex), ale cena je někde jinde (cca 900kč/ks) za to jsou nesmrtelný.
Přílohy
guma.jpg
guma.jpg (53.42 KiB) Zobrazeno 279794 x
kost.jpg
kost.jpg (38.2 KiB) Zobrazeno 279917 x
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Zamčeno

Zpět na „Golf IV / Bora“