NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 25.09.2007 16:29
- Bydliště: SR
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Mam QG1, olej 507.00. Ak vymenim olej skor ako ma posle na vymenu RJ, udaje sa daju tiez vyresetovat a idem od znova 30000km/2roky?
VW GOLF IV 1.9 TDI-PD 74kW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
ajman píše:Mam QG1, olej 507.00. Ak vymenim olej skor ako ma posle na vymenu RJ, udaje sa daju tiez vyresetovat a idem od znova 30000km/2roky?
RESETovat údaje počitadla můžeš kdykoli - znamená to, že pokud z nějakého důvodu vyměníš LongLife olej dříve a v součinnosti s tím vyresetuješ přístroje, počítá to od začátku. RESET se provádí pouze diagnostikou, nikoli tlačítkem na budících, na to pozor!
Jenom poznámka - 30.000 km je maximální teoretická hodnota a v praxi jí nedosáhneš - přístroje si řeknou o výměnu oleje zpravidla dříve. Navíc mám pocit, že SAG má maximální hranici až 50.000 km.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 11.02.2018 08:44, celkem upraveno 2 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 25.09.2007 16:29
- Bydliště: SR
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
No ja budem menit pravidelne kazdy rok, co je u mna 18-20 t.km
VW GOLF IV 1.9 TDI-PD 74kW
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Kluci, prosím o radu........jsem z toho už nějakej zmatenej
Kde zjistím, kolik litrů oleje mám lít do svého motoru typu 1Z? Nevím, kde to mám zjistit. A ještě Vás poprosím o jednu radu (teď budu vypadat asi jako blbec, ale přesto se musím zeptat, protože mi to vrtá v hlavě) a to o takovou, kdy se vlastně měří měrkou kolik je tam oleje??? Měl jsem za to, že se to měří když je olej pořádně stejklej do vany a když se na to podívám tak musí být mezi ryskami. Ale při poslední výměně oleje mi mechanik tvrdil, že se olej měří tak 30 sekund po vypnutí motoru a to v době, kdy je olej ještě nateklej všude možně.........a tím se dostávám k mému problému: mám tam teď nalito tolik oleje, že pokud na to kouknu ráno tak vidím na měrce ještě tak půl centimetru nad riskou a nevím, jestli je to špatně nebo ne
Tvrdil mi, že tam nalil tak 4,5 litru a že je to hodnota podle tabulek, ale kde si to mám ověřit?
Moc vám děkuji za pomoc a radu......
Kde zjistím, kolik litrů oleje mám lít do svého motoru typu 1Z? Nevím, kde to mám zjistit. A ještě Vás poprosím o jednu radu (teď budu vypadat asi jako blbec, ale přesto se musím zeptat, protože mi to vrtá v hlavě) a to o takovou, kdy se vlastně měří měrkou kolik je tam oleje??? Měl jsem za to, že se to měří když je olej pořádně stejklej do vany a když se na to podívám tak musí být mezi ryskami. Ale při poslední výměně oleje mi mechanik tvrdil, že se olej měří tak 30 sekund po vypnutí motoru a to v době, kdy je olej ještě nateklej všude možně.........a tím se dostávám k mému problému: mám tam teď nalito tolik oleje, že pokud na to kouknu ráno tak vidím na měrce ještě tak půl centimetru nad riskou a nevím, jestli je to špatně nebo ne
Tvrdil mi, že tam nalil tak 4,5 litru a že je to hodnota podle tabulek, ale kde si to mám ověřit?
Moc vám děkuji za pomoc a radu......
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
já když měním olej, tak z 5tilitrovky tam naliju přesně 3,5 litru a nic víc a mám to nad spodní ryskou pak kontroluji tak co 500km, mám trochu spotřebu, mám AHU 66kw
možná kdybys motor celý rozebral a vysušil tak ti tam těch 4,5 litru vleze a stejně by byl zbytečně přeplněný, ale tam vždy něco starého oleje zůstane, osobně se raději držím blíž té spodní rysce a častěji kontroluji, nad ryskou to nenechávej, podle mne by to ani za studena nemělo nad ryskou být, upusť tal půl litru, ale už ho pak znovu nepoužij
ono když se mění olej tak se sice pracuje se zahřátým motorem, ale než to vykape, než vyměníme filtr, zašroubujeme, očistíme atd., motor trochu ochladne, a pak tam lijeme studený olej, a než steče do vanny přes hlavu chvíli trvá, proto to nejde tak přesně měřit při nalívání, ale chce to mít trochu vyzkoušené a ne nalít tam bezhlavě nějaké množství podle tabulky, tak mne zaráží, že ten tvůj mechanik to udělal a nepochybně ti přelil motor, což je špatně
tohle je v manuálu:
možná kdybys motor celý rozebral a vysušil tak ti tam těch 4,5 litru vleze a stejně by byl zbytečně přeplněný, ale tam vždy něco starého oleje zůstane, osobně se raději držím blíž té spodní rysce a častěji kontroluji, nad ryskou to nenechávej, podle mne by to ani za studena nemělo nad ryskou být, upusť tal půl litru, ale už ho pak znovu nepoužij
ono když se mění olej tak se sice pracuje se zahřátým motorem, ale než to vykape, než vyměníme filtr, zašroubujeme, očistíme atd., motor trochu ochladne, a pak tam lijeme studený olej, a než steče do vanny přes hlavu chvíli trvá, proto to nejde tak přesně měřit při nalívání, ale chce to mít trochu vyzkoušené a ne nalít tam bezhlavě nějaké množství podle tabulky, tak mne zaráží, že ten tvůj mechanik to udělal a nepochybně ti přelil motor, což je špatně
tohle je v manuálu:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
U čerpadlových čtyřválcových TDi motorů je náplň oleje dle příručky opravdu 4,5 litru. Ale v praxi se to tam prostě nevejde a pokud naplníš 4,5 litru, naprosto určitě budeš nad MAXimem!!!
K rysce MAX odpovídá množství malinko přes 4 litry (víc jak 4,2 litru určitě ne). Znamená to, že čtyřlitrový kanystr je akorát. Pokud někdo má potřebu olej mezi výměnami dolévat, je vhodné koupit 5-litrové balení, litr má na doplňování. Ovšem například já dolévání oleje neřeším, kupuji 4-litrovku, chlejstnu to tam a po 15.000 km vysypu cca 3 litry a něco (+ obsah filtru). Čili u mého motoru je spotřeba oleje cca 0,5 l / 15.000 km.
Množství oleje v našich motorech se skutečně měří tak, jak sis původně myslel Ty - po několika desítkách minut od vypnutí motoru, protože pokud možno veškerý olej musí být nateklý zpět v olejovém zásobníku (olejové vaně). Jiné měření, jako například to, které Ti naprosto nepochopitelně doporučoval "mechanik", je nepřípustné.
Pokud máš v motoru množství oleje takové, že jeho hladina na měrce překračuje rysku MAX, dost riskuješ a tento stav je jednoznačně špatně. V olejové skříni vznikají tlaky, které mohou způsobit průsak oleje těsněními nebo poškození těsnicích kroužků hřídelů, navíc díky většímu víření se olej může systémem odvětrávání motoru dostávat do sání, kde se spaluje a může poškodit KAT nebo jiné části motoru a jeho příslušenství.
Hladina oleje (měřeno tak, aby olej byl steklý ve vaně) musí být mezi ryskami na měrce (vůz stojí na rovině). Ani víc, ani méně.
Rozmezí mezi MAX a MIN na měrce oleje odpovídá cca 1,5 litru oleje.
Tabulkové hodnoty na servisech, které určují množství oleje při plnění motoru, jsou nastavené špatně. Jako bývalý dlouholetý mechanik ve škodovce vím, že téměř ani jeden údaj nesedí. Údaje jsou nadhodnocené - laicky řečeno když naplníš motor množstvím oleje, které udává tabulka, vždy přeliješ nad MAX.
K rysce MAX odpovídá množství malinko přes 4 litry (víc jak 4,2 litru určitě ne). Znamená to, že čtyřlitrový kanystr je akorát. Pokud někdo má potřebu olej mezi výměnami dolévat, je vhodné koupit 5-litrové balení, litr má na doplňování. Ovšem například já dolévání oleje neřeším, kupuji 4-litrovku, chlejstnu to tam a po 15.000 km vysypu cca 3 litry a něco (+ obsah filtru). Čili u mého motoru je spotřeba oleje cca 0,5 l / 15.000 km.
Množství oleje v našich motorech se skutečně měří tak, jak sis původně myslel Ty - po několika desítkách minut od vypnutí motoru, protože pokud možno veškerý olej musí být nateklý zpět v olejovém zásobníku (olejové vaně). Jiné měření, jako například to, které Ti naprosto nepochopitelně doporučoval "mechanik", je nepřípustné.
Pokud máš v motoru množství oleje takové, že jeho hladina na měrce překračuje rysku MAX, dost riskuješ a tento stav je jednoznačně špatně. V olejové skříni vznikají tlaky, které mohou způsobit průsak oleje těsněními nebo poškození těsnicích kroužků hřídelů, navíc díky většímu víření se olej může systémem odvětrávání motoru dostávat do sání, kde se spaluje a může poškodit KAT nebo jiné části motoru a jeho příslušenství.
Hladina oleje (měřeno tak, aby olej byl steklý ve vaně) musí být mezi ryskami na měrce (vůz stojí na rovině). Ani víc, ani méně.
Rozmezí mezi MAX a MIN na měrce oleje odpovídá cca 1,5 litru oleje.
Tabulkové hodnoty na servisech, které určují množství oleje při plnění motoru, jsou nastavené špatně. Jako bývalý dlouholetý mechanik ve škodovce vím, že téměř ani jeden údaj nesedí. Údaje jsou nadhodnocené - laicky řečeno když naplníš motor množstvím oleje, které udává tabulka, vždy přeliješ nad MAX.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 11.02.2018 08:46, celkem upraveno 6 x.
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Pole "c" je cca 4,5l (horní ryska), pole "b" v horní polovině je cca 4 l (tam se dostanu při výměně oleje, víc tam nedávám, jen občas zkontroliji a případně doplním), horní ryska v poli "a" je cca 3,5l
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Pozor popsal jsem hodnoty u PD 1,9 u ostatních motorů to může být jinak
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Kluci, moc děkuji za rady.........už jsem z toho byl magor, tak jsem se radši zeptal Vás. Taky mi přišlo jako naprostá hovadina měřit olej když je všude nateklý, ale víte jak to je, když Vám něco hlodá v hlavě.........
Teď jsem to byl zkontrolovat a mám tam tak dva mm nad max..........
Teď jsem to byl zkontrolovat a mám tam tak dva mm nad max..........
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Bandog píše:
Teď jsem to byl zkontrolovat a mám tam tak dva mm nad max..........
Stačí vyšroubovat filtr a vrátit ho zpět - z kanálků vyteče nějaká ta deci pryč a budeš v normálu.
Nebo větší injekční stříkačku s hadičkou a přes olejovou měrku odsát tak dvě tři deci...
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
za chvíli ti to vycáká ven - prý 2 mm nejsou až tak problém.
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Kluci, ještě jednou děkuji.......
Jen mě už nebaví za něco platit a pak s tím mít pořád nějaké problémy. Zaplatím za výměnu oleje a ještě abych se bál, aby mi nezničili motor! Fakt paráda!
Ještě že mám Vás! Děkuji!
Jen mě už nebaví za něco platit a pak s tím mít pořád nějaké problémy. Zaplatím za výměnu oleje a ještě abych se bál, aby mi nezničili motor! Fakt paráda!
Ještě že mám Vás! Děkuji!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Tohle už se tu mnohokrát přetřásalo - dokud budou v autoservisech pracovat diletanti, co tam jsou jen proto, že šéf je kamarád, nikdy nebudeš spokojený.Bandog píše:Kluci, ještě jednou děkuji.......
Jen mě už nebaví za něco platit a pak s tím mít pořád nějaké problémy. Zaplatím za výměnu oleje a ještě abych se bál, aby mi nezničili motor! Fakt paráda!
Ještě že mám Vás! Děkuji!
Já si na autě všechno dělám sám a když něco poseru, nadat můžu pouze sám sobě. A jen pro informaci - za ty dva roky, co mám tohle auto, jsem na běžných servisních úkonech spojených s provozem ušetřil na materiálu 20.000 Kč a na práci skoro 30.000 Kč, což je úhrnem 50.000 Kč, a to považuji za dost podstatný peníz.
Docela uvažuju, že začnu servisovat auta známým (přivydělám si nějakou tu korunu a hlavně majitelé budou spokojenější než ve značkovém servisu, kde nejen že jim to odfláknou, ale taky jim napočítají kdeco navíc a jejich marže jsou astronomické).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07.03.2009 20:58, celkem upraveno 1 x.
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Tak to se ti to tedy musí sr/át neuvěřitelně. Já do toho dal za 2,5 roku necelých 30.000Kč a kromě výměny oleje a bufíka dělal všechno servis - nejvíc peněz rozvody (9500Kč) a generálka brzd (13.500Kč).
Zkušenost mám přesně opačnou. Servis je levnější než domaděl. Servisák to dělá popadesáté a ví jednak jak na to, a jednak ví co ho může překvapit. Dělba práce zkrátka funguje.
Zkušenost mám přesně opačnou. Servis je levnější než domaděl. Servisák to dělá popadesáté a ví jednak jak na to, a jednak ví co ho může překvapit. Dělba práce zkrátka funguje.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: NÁPLNĚ, OLEJ: vlastnosti motorových olejů
Nic v zlom ale ked viem ako na to tak si to rozhodne radcej spravim sam. A o tom ako na to je toto forum.