KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od patper »

:| Ono neni co resit....pokud je tam rez,tak ocistit az na plech [vsechnu rez pryc] pokud je to skrz,dat zaplatu...svar je dobre zastrikat zinkem ve spreji [neplest se stribrenkou - spousta vyrobcu uvadi zinek,ale od zinku to ma hoooodne daleko :evil: ] Prekytovat ...prebrousit...plnic ...lak :D Pokud je to prah,kde je to takove hrbolate,tak prestrikat - Kaucukem :idea: tam zalezi,zda mas preh v laku,nebo cernej :wink: Tot ve zkratce asi vse :D

Uživatelský avatar
jad.adamec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 19.05.2008 21:04
Bydliště: Čerčany

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jad.adamec »

Ono to nebude skrz.Ale orezlo to.Nevím proč.Ale je to tak :cry:

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od patper »

Spatne osetrene pred lakovanim :? Nejsi prvni ani posledni :|

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

Přesně tak........první ošetření plechu bylo ošizeno a uděláno amatérsky. Jak píše patper, taky bych to očistil až na plech, ale u prahu bych se s tím nekytoval, je to zbytečné. Očistit, použít něco proti reznutí, dal základovou barvu nebo plnič a stříknul bych to "krablákem" (gumoasfaltem) a budeš mít klid :mrgreen:

Uživatelský avatar
jad.adamec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 19.05.2008 21:04
Bydliště: Čerčany

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jad.adamec »

No jo no.Měl jsem radost,že mám ten práh hotovej.Rok jsem jezdil s odrbanym.Až bude počasí,tak se do toho pustim.Asi si to udělám sám.Kdyžtak můžu nadávat akorát sobě. :D

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

Taky to v takových případech dělám stejně.........než za to platit a pak nadávat, tak to radši udělám sám a pak můžu být jenom naštvaný sám na sebe :mrgreen:

Nebo si udělej výlet k nám do Náchoda a mrkneme na to........

Uživatelský avatar
jad.adamec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 19.05.2008 21:04
Bydliště: Čerčany

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jad.adamec »

Dík za nabídku.Já to mám trochu z ruky.Mám sice v Jaroměři tetu,ale ta s náma nemluví.Takže spojit užitečné s příjemným nepůjde.A víkendy muzicíruju.Já nějak toho času ani moc nemám. :oops: Ale mohli by jste mi kluci poradit,co mám nakoupit.Já prodavačum nevěřim.Oni tě omrknou,zjistěj ,že tomu nerozumíš a prodaj ti největší šunt,kterého se nemůžou zbavit.To bych nerad.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

V porádku! Kdyby sis to přeci rozmyslel, tak moje nabídka trvá :D

Jinak já bych začal tím, že bych přemýšlel jak se dostat na čistý plech (brusný kotouč na vrtačku by mohl v tomto případě plně postačit) a smirkový papír na doladění drobností. Pak bych to omyl ředidlem a ošetřil odrezovačem.

Dalším postupem si nejsem až tak jistej, ale doufám, že mě když tak někdo opraví. Já bych to dále natřel nějakou základovou barvou odolnou povětrnostním vlivům (Hammerlite, Antirezin atd.) - prostě něčím kvalitním. Dále bych na to použil Tlumex (gumoasfalt) - je to taková nahnědlá hustá "sranděra", která po vytvrdnutí zčerná a je pružná, takže pro náš účel úplně perfektní. Teď ještě záleží na tom, jak máš ošetřené prahy do teďka. Jestli je máš v barvě vozu, tak by to chtělo je "napatlat" takhle všechny a máš to stejně barevný..........

Doufám, že jsem ti trošku pomohl :D

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od patper »

Tak v podstate jak pise Bandog...

Ale asi doba odrezovacu a zakladovek je pryc... Je spousta pripravku - najaky lakyra poradi :wink:

A ten Gumoasfalt je ted 'Kaucuk' to je to,cim je auto nastrikane zespodu.... prodava se to v pixlach - napojis na pistol+vzduch a ''naprdis'' :wink: Jsou ruzne hrubosti..ale jde naredit... a potom jsou delana na prelakovani a nebo cerne :wink:

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

Patpere,

děkuji za doplnění :mrgreen:

Uživatelský avatar
jad.adamec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 19.05.2008 21:04
Bydliště: Čerčany

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od jad.adamec »

Vyčerpávající odpovědi.Dík moc kluci.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od Bandog »

:wink:

Uživatelský avatar
daber
Profík
Profík
Příspěvky: 954
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od daber »

Tak sem po zimě objevil nějaké ty puchýřky u zadních pravých dveří.Tak to se hold na to budu muset vrhnout až bude trošku počasí,takhle to přeci nemůžu nechat.

Uživatelský avatar
scenium
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 10.06.2008 17:45
Bydliště: Karlovy Vary

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od scenium »

Ahoj kluci. Tomu reznutí se neubráníte. To je prostě vlivem počasí, teplot a ostatních věcí. 8 let jsem delal v lakovně a ted mám 6 let prodejnu na lakýrnické věci a míchání barev, tak vím o čem mluvím. Věřte mi, že zastavit nebo přibrzdit rez je hrozně težký.... Existuje ovšem dost materialů na přibždění rzi. Počínaje základovým plničem, reaktivním základem a dalším materialem. Pokud budete chtít pomoct aspoň takhle na dálku, tak mi napište.

Uživatelský avatar
kldr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 18.11.2008 11:55
Bydliště: Třeboň

Re: KAROSÉRIE, REZ: reznutí, stříkání dutin, prevence

Příspěvek od kldr »

Opravy laku v amatérských podmínkách a bez drahého vybavení.
Chtěl bych jen touto cestou názorně ukázat, že drobné (to zdůrazňuji) opravy laku jdou spáchat i v domácích podmínkách, při minimu bybyvení, jen s kutilským přístupem a stačí na to s přehledem jeden den - maximálně víkend.
Tato oprava vyšla na cca 950,- Kč a to hlavně z důvodu, že tak malý spreje jako by mi ve skutečnosti stačily se prostě nedělají. Takže zbyde ještě na další retuše.
Takže se nebojte a klidně se do toho pusťte. Vždyť nejsme lemplové a sprejovat umí každý malý děcko.
Přílohy
Klasické a ne neobvyklé ozdoby starších aut, které není celkem problém zamaskovat i v domácích kutilských podmínkách s minimálním odborným vybavením.
Klasické a ne neobvyklé ozdoby starších aut, které není celkem problém zamaskovat i v domácích kutilských podmínkách s minimálním odborným vybavením.
Pokud se při broušení dostaneme na zdravý plech a ne skrz , tak je velká část problému za námi. Je potřeba jen tmel s iniciátorem , nějaká šikovná stěrka, hrubší šmirgl na velké nerovnosti (třeba 100, nebo raději jemnější) a tím vyspravit s trochou modelářské šikovnosti a trpělivosti, to nejhorší. nesnažte se to udělat jedním tmelením - pokud je to větší oblast tak je to víceméně nemožný a kytuje se třebas i ještě po nástřiku plničem a opakuje se to až k vaší spokojenosti.
Pokud se při broušení dostaneme na zdravý plech a ne skrz , tak je velká část problému za námi. Je potřeba jen tmel s iniciátorem , nějaká šikovná stěrka, hrubší šmirgl na velké nerovnosti (třeba 100, nebo raději jemnější) a tím vyspravit s trochou modelářské šikovnosti a trpělivosti, to nejhorší. nesnažte se to udělat jedním tmelením - pokud je to větší oblast tak je to víceméně nemožný a kytuje se třebas i ještě po nástřiku plničem a opakuje se to až k vaší spokojenosti.
Nutné minimum k retuši (kbelík s vodou jsem nefotil)
Nutné minimum k retuši (kbelík s vodou jsem nefotil)
Konkrétně zde proběhlo zakytování největších nerovností, přebroušení nasucho a následný nástřik plničem v černé barvě
Konkrétně zde proběhlo zakytování největších nerovností, přebroušení nasucho a následný nástřik plničem v černé barvě
Zbroušení plniče do ztracena a následně zdrsnění celé v příští chvíli lakované plochy brousí se pod vodou a vodou rozhodně nešetřete (jinak se šmirgl velice rychle zanese a nebrousí) - nejlépe od hrany k hraně (pokud není hrana, tak si "najít" nějakou jinou dělící linku, která rozhraní nového a starého laku opticky zamaskuje)
Zbroušení plniče do ztracena a následně zdrsnění celé v příští chvíli lakované plochy brousí se pod vodou a vodou rozhodně nešetřete (jinak se šmirgl velice rychle zanese a nebrousí) - nejlépe od hrany k hraně (pokud není hrana, tak si "najít" nějakou jinou dělící linku, která rozhraní nového a starého laku opticky zamaskuje)
Ohraničení lakované plochy maskovací páskou. Páskou nešetřit a pokud možno nesnažit se používat jiné než krepové - papírové. Na rozdíl od jiných se totiž dají následně z auta bez námahy sundat i s lepidlem.
Ohraničení lakované plochy maskovací páskou. Páskou nešetřit a pokud možno nesnažit se používat jiné než krepové - papírové. Na rozdíl od jiných se totiž dají následně z auta bez námahy sundat i s lepidlem.
Zakrytí plochy u které je nástřik nežádoucí. Práce velice otravná a časberoucí, ale pomalu ta nejdůležitější. tady si dejte opravdu záležet a zakryjte z vozidla preventivě raději víc, než míň.
Zakrytí plochy u které je nástřik nežádoucí. Práce velice otravná a časberoucí, ale pomalu ta nejdůležitější. tady si dejte opravdu záležet a zakryjte z vozidla preventivě raději víc, než míň.
Samotný nástřik barvou-pigmentem. Tady - v případě metalízy - nic světobornýho, jde jen o to v několika vrstvách dostat barvu ze spreje na auto - bez krápníků a steklin. Jelikož tu nejde o to, dostat to do lesku, tak celkem srandapráce.<br />Po zaschnutí vrstev pigmentu ideálně následuje sundání, pracně vytvořeného krycího polepení, posunutí hranice nástřiku o nějaký ten mm dál něž je hranice pigmentu (jinak by vznikla celkem znatelná nevzhledná hranka na přechodu nový-starý lak) a absolvovat olepování, kvůli nastřiku lakem, ještě jednou. právě pracnost olepování svádí k tomu to střítat všechno jen na jedno olepení, ale lenivost by se pak projevila v plné parádě - nedoporučuju.
Samotný nástřik barvou-pigmentem. Tady - v případě metalízy - nic světobornýho, jde jen o to v několika vrstvách dostat barvu ze spreje na auto - bez krápníků a steklin. Jelikož tu nejde o to, dostat to do lesku, tak celkem srandapráce.
Po zaschnutí vrstev pigmentu ideálně následuje sundání, pracně vytvořeného krycího polepení, posunutí hranice nástřiku o nějaký ten mm dál něž je hranice pigmentu (jinak by vznikla celkem znatelná nevzhledná hranka na přechodu nový-starý lak) a absolvovat olepování, kvůli nastřiku lakem, ještě jednou. právě pracnost olepování svádí k tomu to střítat všechno jen na jedno olepení, ale lenivost by se pak projevila v plné parádě - nedoporučuju.
Finální výsledek - na tu bídu, vzhledem k okolnostem - stříkání na dvoře a se psem za zády, je to celkem ke koukání.
Finální výsledek - na tu bídu, vzhledem k okolnostem - stříkání na dvoře a se psem za zády, je to celkem ke koukání.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“