TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

michall píše:I s jednozónovou klimou máš zadní větrák v levém zadním podběhu.
A ten regulator maji u jednozonovky jeden spolecny anebo kazdy zvlast? Ptam se proto, protoze mam pocit, ze nejede ani ten zadni vetrak (ale nebyl jsem se na nej jeste primo podivat). Pokud maji spolecny regulator, ukazovalo by to na vadny regulator, ale pokud ne, tak by to (jestli to dobre chapu) asi byla ta horsi varianta - climatronik :-(

Kdyby bylo vadne rele spinajici ventilator, tak jde do regulatoru proud nebo ne?
michall píše:Ano, to s chladičem by mohlo být ono.
Tak do toho myslim nejaky proud jde. Dnes to peclive omerim s menenim otacek a pokud se to bude menit, tak cinknu prochymu jestli mi neposle ten regulator. Chapu to dobre nebo porad bude jeste riziko, ze by to mohlo byt i primo v climatroniku?

PS: Jednu vyhodu to ma - bez vetraku jsem si uvedomil jak tiche auto to ve skutecnosti je :-D
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od abeljozef »

Aj ked mas jednozonovu tak kazdy vetrak ma vlastny regulator. Rozdiel medzi jednozonovym a dvojzonovym je ten ten ze pri jednozonovom si nastavis teplotu (mozes len jednu) a on sa ju snazi udrzat v predu aj v zadu. Samozrejme kazdy vetrak reguluje separatne nelbo je v zadu je vacsinou treba mensie otacky ako v predu.

Ked mas dvojzonovy klimatronik tak potom si mozes v zadu prikurit o max 3 stupne viac ako v predu. Ak by auto malo vo vybave aj druhy vyparnik tak si v zadu mozes prichladit o max 3 stupne nizsiu teplotu ako v predu.

Nestretavam sa s tym ze by odchadzali klimatroniky najcastejsie odchadzaju prave tieto regulatory. Su v nich vykonove tranzistory a casto krat tie odydu. Vacsinou sa daju bez problemov vymenit (tie tranzistory nie su ako elektrosuciastky moc drahe a stoja par korun) a regulator funguje dalej ak v debe nema dalsiu skrytu vadu ktora by odpalila aj nove tranzistory.

Stava sa aj to ze regulatory su OK ale vykape im napajanie. Poistky, konektory, obcas (ale malokedy) rele X kontaktu (pri tom vypadne a nejde viac veci nie len klima)

Takze v prvom rade odpoj konektor a zmeraj napatie na regulatore. Ale teraz POZOR:

+ pol od poistky regulatora vetraka (cez rele J323 !!!!!!!) ide nie na regulator ale na vetrak !!!!!!!. od vetraka pokracuje k regulatoru (pin 2 na konektore regulatora) a na vystupe z regulatora je prizemneny (pin 3 na konektore regulatora). Na pin 2 regulatora prichadza riadiaciu signal z klimatroniku.

Pri tvojom aute je este v ceste napajania vetrakov (za poistkami vetrakov S140 a S141 rele J323. Moze byt problem aj v nom.
Ak by ti nesiel predny ani zadny vetrak je to aj indicia na zavadu na tomto rele. Toto rele spina klimatornik z cerveneho konektora pin 3.

Musim odyst teraz uz ho nestihnem presne vyhladat bud ti pomoze michall alebo ja ked sa vratim.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od michall »

Tady máš schémata. Postupně měř napájení

proti kostře - na pojistce S22 a na pinu 2 větráku by mělo být +12V (napětí sítě).
proti +12V - na pinu 3 regulátoru J126 bude taky 12V
proti +12V - na spoji pin2 regulátoru/pin1 větráku by se mělo napětí měnit podle úrovně na klimatroniku. To stejné bys měl naměřit na klimatroniku na pinu T28a/20 (modrý)

Pokud je předchozí OK, odpojíš regulátor a spojíš piny 2 a 3, měl by se větrák rozběhnout naplno. Pokud běží, chyba je buď v regulátoru nebo v klimatroniku. Pokud neběží, nemá větrák napájení nebo kostru a chyba je někde v "silové" kabeláži.
Přílohy
klima.JPG
klima2.JPG
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

Mezitim jsem neco meril a tady jsou jakesi vysledky (v elektro nejsem nijak zdatny):

VAG hlasi bez ohledu na stupen vetraku 0.00V a 0.80V

Pokud merim ciste na tom konektoru regulatoru, tak na slabem modrobilem se jevi (+) a proti nemu tlustej cerno-cervenej dava vzdy krome OFF 5V a tlustej hnedej krome OFF vzdy 9V, ale jen do prvniho vypnuti vetraku, pak uz jen naskoci a spadne.

Vyzkousim jeste to co jste mi mezitim napsali, diky kluci.
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od michall »

Napětí měř jen proti kostře nebo +12V. Na tom m/b je řídící napětí do regulátoru, tam se teda musí měnit podle rychlosti větráku na klimě.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

Jen kdybych aspon tusil ktera to je ta pojistka S22 :-(
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od michall »

Hledej 30A (zelená), v pojistkách vpravo (u mě je to 7 zprava).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

Tak mam zas nejake vysledky, ale je to cele volajako cudne :-( Asi by to chtelo elektro odbornika, tohle uz je asi nad moje sily :-(
michall píše:Postupně měř napájení
proti kostře - na pinu 2 větráku by mělo být +12V (napětí sítě).
Neni tam nic.
michall píše:proti +12V - na pinu 3 regulátoru J126 bude taky 12V
Tam je 12V
michall píše:proti +12V - na spoji pin2 regulátoru/pin1 větráku by se mělo napětí měnit podle úrovně na klimatroniku.
Na pin1 vetraku neni nic.
Na pin2 regulatoru je 12V a nemeni se to, resp. klesne to na 6V pri OFF a kdyz zase zvednu otacky tak to nekdy na 12V stoupne na chvili, jindy vubec ... je to divne :-(
michall píše:Pokud je předchozí OK, odpojíš regulátor a spojíš piny 2 a 3, měl by se větrák rozběhnout naplno. Pokud běží, chyba je buď v regulátoru nebo v klimatroniku. Pokud neběží, nemá větrák napájení nebo kostru a chyba je někde v "silové" kabeláži.
Pokud spojim piny 2 a 3 na konektoru regulatoru, nestane se vubec nic :-(
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

Jenom se ujistim - je tohle ten regulator?
IMAGE_502.jpg
A takhle vypada moje pojistkova skrinka - ktere z tech rele by to asi tak mohlo byt?
IMAGE_504.jpg
Vim ze se ptam jak blb, ale to asi proto, ze (minimalne) v tomhle smeru nejspis opravdu jsem :-( Diky za trpelivost ...
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od michall »

Hmmmm ... divnééé. Na tom pinu2 větráku musí být se zapnutým klíčkem +12V proti kostře, je to přes tu pojistku 30A a ze stejné je napájen klimatronik. Pokud ti teda jde klimatronik, pak by mělo být napájení i na tom pinu2. Tím spojením pinu2 a 3 na regulátoru "obejdeš" regulaci z klimatroniku a větrák by se měl rozeběhnout (se zapnutým klíčkem samozřejmě). Hledal bych teda chybu tam. Ještě zkus najít to relé J323 (typ 53?) a zkusit, jestli spíná s klimatronikem, resp. s klíčkem.

edit: jo, to je ono - vede do toho jeden m/b slabý drát a jeden silný do "útrob", a jeden silný přímo na větrák (s odbočkou černo/červený)

edit2: ještě jednou - máš zaplý klíček a když vyškubneš ten konektor z regulátoru a spojíš ty dva tlusté dráty větrák nic?
Naposledy upravil(a) michall dne 28.04.2009 10:13, celkem upraveno 1 x.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

Vsechny tri vedou do utrob a z vetraku take oba dva :-(

PS: Pomohlo by k necemu, kdybych zkusil ty tri rele 53 pozprehazet mezi sebou?
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

michall píše:edit2: ještě jednou - máš zaplý klíček a když vyškubneš ten konektor z regulátoru a spojíš ty dva tlusté dráty větrák nic?
Presne tak, vetrak vubec nic :-(

PS: Delal jsem to vsechno se zapnutym zapalovanim, ale pokud mi neveris (ja bych si take neveril, kdyz to tak po sobe ctu ;-) ), jdu to zkusit jeste jednou a pri te prilezitosti zkusim pozprehazet ty relatka (doufam, ze mi to nevystreli airbagy nebo podobnou srandu ;-)
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od michall »

... a pokud vypneš klíček a ohmetrem (šlusmetrem) změříš drát mezi pinem 2 regulátoru (tlustý černo/rudý) a pinem1 větráku (také tlustý č/r) měl bys naměřit skoro 0ohmů (zkrat)
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od ifos.cz »

michall píše:... a pokud vypneš klíček a ohmetrem (šlusmetrem) změříš drát mezi pinem 2 regulátoru (tlustý černo/rudý) a pinem1 větráku (také tlustý č/r) měl bys naměřit skoro 0ohmů (zkrat)
Ano, tak to je (v ohmmetru uz neni baterka nic moc, takze nevim jestli je to skoro 0 nebo uplna 0), ale kdyz zapnu klicek, tak se nezmeni nic.

Zkousel jsem znovu i to proklemovani pinu 2 a 3 na konektoru regulatoru a opravdu se vetrak nerozbehl.

Stejne jako nepomohlo prehazeni tech tri relatek 53 a ani tam nic necvaka kdyz vypnu ci zapnu vetrak

PS: Zacinam mit podezreni, ze je relatko (nebo i pojistka) schovane nekde kdovikde :-(
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje

Příspěvek od abeljozef »

Pani positky S22 a S21 maju az modely od 10/1997.

Podla mna bude problem s tym rele J323.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“