výměna manžety

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od pino.t »

wvwvw píše:najlepšie je pri výmene manžety vybrať poloos - povoliť šróbu v náboji, dať dolu koleso, povoliť 6 šróbov pri prevodovke, vytočiť volant do krajnej polohy a šup s ňou von, umyť dať novú manžetu, zaistiť páskami a cez otvor na šróbu naplniť vazelínou a šup nazad, práca na pol hodky
netreba povolovať žiadne ramená !!!
Na toto potřebuješ zvedák nebo jamu a povolit šrouby u diferáku asi nebude nejjednodušší plus další popsany úkony.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
Luckyv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.04.2008 16:46
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od Luckyv »

Třeba ti ani nic jinýho nezbyde než povolit tech šest šroubu na převodovce. Me třeba za živího boha nešel vyndat ten šestihran co drží ty dve ramena. Tak mi nic jinýho nezbejvalo než se tam knim nejak dostat.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od pino.t »

Luckyv píše:Třeba ti ani nic jinýho nezbyde než povolit tech šest šroubu na převodovce. Me třeba za živího boha nešel vyndat ten šestihran co drží ty dve ramena. Tak mi nic jinýho nezbejvalo než se tam knim nejak dostat.
Já tam měl normální šroub, taky šel těžko vyndat, ale stačilo hodně namazat a větší kladívko a šel ven, stejně ho budeš muset vandat až budeš měnit nápravu.
A kdyby to nešlo vrchem, spodní ramena jsou taky oddělat.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

jirkaR
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1963
Registrován: 01.05.2009 05:36
Bydliště: Pardubice

Re: výměna manžety

Příspěvek od jirkaR »

tak povolit tu velkou matku šlo celkem dobře !
1,9 tdi 81KW B5 nyní už B5.5 :D
Obrázek

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

Luckyv píše:Třeba ti ani nic jinýho nezbyde než povolit tech šest šroubu na převodovce. Me třeba za živího boha nešel vyndat ten šestihran co drží ty dve ramena. Tak mi nic jinýho nezbejvalo než se tam knim nejak dostat.
ako sa hovori klin sa klinom vybija :-), kladivko zobrat nejaku dlhsiu skrutku opriet o sroub ramena a vytlct von. Ramena podobne vytlct nahor. A pri vsetkom pouzivat WDcko alebo ine mazadlo :-) Ja osobne si radsej sadnem k blatniku a budem to toho tlct 20 minut a pri tom relaxovat (mam sedave zamestnanie a fyzicka praca mi prospieva :-) ) ako sa plazit potom pod autom a robit rozne strecingove cvicenia :-) - netreba to zase s tym pohybom prehanat

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od pino.t »

jirkaR píše:tak povolit tu velkou matku šlo celkem dobře !
Toš povolit pohoda, ale většinou ten šroub zarezne a ještě se troška prohne, když se to utahuje. Ale ven musí, kdybys měnil i ty čepy, tak si můžeš pomoct nahřátím, protože ti na gumě nebude záležet.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
wvwvw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 248
Registrován: 27.03.2008 13:21
Bydliště: SK - TS

Re: výměna manžety

Příspěvek od wvwvw »

teraz som si všimol, že tu je väčšina asvaltových opravárov - tí čo opravujú svoje autíčka pred bytovkou.
Takže potom je jasné že riešenie opravy manžiet odpojením ramien je "jednoduchšie", aj keď používanie kladiva moc neodporúčam, hlavne keď 20 min. niekto tlčie do svojho miláčika a keď sa raz trafí do blatníka a potom si trhá vlasy . Neviem ako potom niekto na chodníku mení olej (cez výfuk???). Pri povolovaní šróbov nie je žiadny problém, lebo kto častejšie opravuje VW vie že sú povrchovo upravované (sa mi zdá že magnézium) a doťahované príslušným momentom, takže 90% šróbov al. matiek stačí povoliť a vyktútiť prstami.
Howg.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od pino.t »

wvwvw píše:teraz som si všimol, že tu je väčšina asvaltových opravárov - tí čo opravujú svoje autíčka pred bytovkou.
Takže potom je jasné že riešenie opravy manžiet odpojením ramien je "jednoduchšie", aj keď používanie kladiva moc neodporúčam, hlavne keď 20 min. niekto tlčie do svojho miláčika a keď sa raz trafí do blatníka a potom si trhá vlasy . Neviem ako potom niekto na chodníku mení olej (cez výfuk???). Pri povolovaní šróbov nie je žiadny problém, lebo kto častejšie opravuje VW vie že sú povrchovo upravované (sa mi zdá že magnézium) a doťahované príslušným momentom, takže 90% šróbov al. matiek stačí povoliť a vyktútiť prstami.
Howg.
To myslím trocha přeháníš, já mám docela velkou garáž, ale jamu ani zvedák prostě nemám. A sundat těhlici mi i tak připadá jednodušší. Sundání kola a vyšroubování dvou šroubů, proti krytu motoru a vyndání celé polosy je rozdíl.
A vyměnit olej na ulici myslím někteří kousci taky zvládají.
A tech 20 minut byo určitě nadsazených. A pokud se nedovedeš trefit do toho šroubu.... :lol:
Když zvedneš auto abys sundal kolo, tak se těhlice spustí dost nízko, aby byla daleko od blatníku.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
wvwvw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 248
Registrován: 27.03.2008 13:21
Bydliště: SK - TS

Re: výměna manžety

Příspěvek od wvwvw »

to kladivo bola reakcia na prispievateľa ameron
samozrejme ak ten šrób vyberáš cca raz za "mesiac", tak je jasné že je to rýchlejšie ale väčšinou je riadne zapečený a je rozdiel zmývať starú vazelínu z poloosy skrčený pod blatníkom a pocákať všetko naokolo alebo to robiť niekde mimo autiaka.
. . . nechcel som sa tým predošlím príspevkom nikoho dotknúť, každý má iné možnosti na opravu, ale niekedy na pohľad jednoduchšie riešenie sa skomplikuje a treba to urobiť ináč . . .

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od pino.t »

Pokud by se měla měnit manžeta u diferáku tak je jasně lepší sundat celou poloosu, ale když ta vnější, tak kloub se odnese pryč a hřídel polosy se očistí snadno a rychle. Já dělal přední napravu a když sem za rok měnil klouby, tak to povolit šlo v pohodě.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

jirkaR
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1963
Registrován: 01.05.2009 05:36
Bydliště: Pardubice

Re: výměna manžety

Příspěvek od jirkaR »

ameron píše:A este dodam ze ked vytiahnes homokinetak z tehlice (na co je dobre aj vhodne pootocit volantom) tak treba z homokinetaku vytuknut poloos. Najlepsie je zobrat nejaku sestku-osmicku dlhu sroubu strcit do homokinetaku cez otvor po sroube co ho drzi na tehlici a tuknut kladivkom. Na poloose je taka pruzinka tak ta sa tymto vycvakne z homokinetaku a poloos vyjde von. Tuto pruzinku potom dat novu, byva sucastou sady manzety.

A este v sade byvaju nejake podlozky, ktore som ja nikdy nedaval lebo nikdy ked som zhodil homokinetak tam take ani neboli :-) takze ich tam nedaval ani nikto predomnou :-) Davate tam niekto tie podlozky ?
výbornej postup doporučuji!!! A děkuju
1,9 tdi 81KW B5 nyní už B5.5 :D
Obrázek

Uživatelský avatar
Luckyv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.04.2008 16:46
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna manžety

Příspěvek od Luckyv »

vždyt je to na každym jak si to udelá. Samozřejme je lepší začínat s tou nejlehčí variantou ale když to hold nejde, tak proč se s tím zbytečne trápit, když tech zpusobu je víc. A plus mínus pul hodinka nemá cenu řešit.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: výměna manžety

Příspěvek od majkl1 »

Aj olej je "na asfaltě" bez problému. Jen mít prima nízkej kastrol (osobně používám vysokej pekáč :twisted: ). Kryt motoru dělám už po paměti, ani nestrkám hlavu pod auto, šrouby najdu po hmatu. Než vyteče, je vyměněnej filtr a motor vyleštěnej hadříkem (třeba tepláky nebo kalhotky), i když moje ženská používá ty "tři niti v riti" a těma to fakt nejde :evil:.
Na výměně manžet se mi líbí jak se vždycky snažím, abych se nezadělal starou vazelínou, ale nakonec jsem pokaždé jak občan Jihoafrické republiky. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

wvwvw píše:to kladivo bola reakcia na prispievateľa ameron
samozrejme ak ten šrób vyberáš cca raz za "mesiac", tak je jasné že je to rýchlejšie ale väčšinou je riadne zapečený a je rozdiel zmývať starú vazelínu z poloosy skrčený pod blatníkom a pocákať všetko naokolo alebo to robiť niekde mimo autiaka.
. . . nechcel som sa tým predošlím príspevkom nikoho dotknúť, každý má iné možnosti na opravu, ale niekedy na pohľad jednoduchšie riešenie sa skomplikuje a treba to urobiť ináč . . .
Co mas proti kladivu? Ja sa nehanbim pouzit aj sekeru ked nemam poruke kladivo :-) Samozrejme tych 20 minut bol len priklad minule bol sroub von za minutku - par jemnych tuknuti a to som to menil na tom kolese prvy krat. Nikdy som na aute nic ako pises nepokacal a poloos som vyberal len ked som menil manzetu a tesnenie na zadnom diferaku a na vonkajsiu je to uplne zbytocne, ale kazdemu vyhovuje ine s tym suhlasim.

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

majkl1 píše:Aj olej je "na asfaltě" bez problému. Jen mít prima nízkej kastrol (osobně používám vysokej pekáč :twisted: ). Kryt motoru dělám už po paměti, ani nestrkám hlavu pod auto, šrouby najdu po hmatu. Než vyteče, je vyměněnej filtr a motor vyleštěnej hadříkem (třeba tepláky nebo kalhotky), i když moje ženská používá ty "tři niti v riti" a těma to fakt nejde :evil:.
Na výměně manžet se mi líbí jak se vždycky snažím, abych se nezadělal starou vazelínou, ale nakonec jsem pokaždé jak občan Jihoafrické republiky. :P
Ty si moja krvna skupina :-). Ja som sa ale minule velmi nezaspinil, po prvy krat som na svoje jemne ruky mentalne pracujuceho cloveka nasadil gumene rukavice. Bolo to sice potom ako lizat med cez igelit (aj lepsie prirovnania ma napadaju) ale ruky ostali ciste. A mimochodom ja si myslim ze kazdy spravny chlap a wagenista musi vediet taketo zakladne veci urobit sam aj na chodniku :-) bez pohodlia jamy (aj ked sa priznam ze obcas navstivim kamarata ktory jamu ma - je to autobusar a svoj bus si opravuje na vlastnej jame)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“