Tak já mám na olej stejný názor jako ITECH. Jen tvrdím, že pokud auto požaduje určitou specifikaci oleje a já tam dám vyšší třídu, nic nezkazím. Ty vyšší třídy pokryjí široké spektrum specifikací nižších tříd.
Co se týče doporučení výrobce o intervalech výměny, řekl bych, že oni mají dobře propočítané a vyzkoušené jaké intervaly používat. Takže pokud povoluje při dodržení specifikace oleje pro daný typ motoru longlife interval, nevidím důvod ho nepoužívat a nenechat se zastrašovat zprávami o zničených motorech. Pravda, pevným intervalem nic nezkazím, ale proč bych to dělal, když mě to výrobce umožňuje? Ovšem musím mít jistotu, že je to moje auto takto vybaveno !!! Dobře víme, že co SAG to skoro originál.
Mám nastavený longlife a výměna by v ideálním případě měla nastat po 50 tisících km. Jenže palubní počítač zkrátka hlídá všechno a na základě parametrů jízdy, počtu studených startů, délky jízdy, teploty a čistoty oleje a nevím čeho ještě, mě zkrátil interval na 26 tisíc km (většinou jezdím couračky). Takže to funguje a nevidím důvod to nepoužívat.
Navíc podle vyjádření lidí, kteří se zabývají motorovými oleji profesionálně, to znamená chemici, kteří jsou u zrodu olejů, konec intervalu výměny zdaleka neznamená úplná degradace oleje k nepoužitelnosti. Jednak oleje jsou dnes tak kvalitní, že vydrží mnohem víc, než je zažito a jednak výrobce motoru se pochopitelně jistí a úmyslně udává kratší interval, než by ve sktečnosti mohl být.
To vše ovšem platí jen v případě, že použiju ten správný olej (specifikace), který je pro motor předepsán !!!
Jinak zajímavé čtení o olejích je tady
http://www.oleje.cz" onclick="window.open(this.href);return false;