PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Chci vyměnit pouze talířové kolo a pastorek stálého převodu, což je ROZVODOVKA (říká se tomu tak odjakživa), o diferenciálu nepadlo ani slovo.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 09.06.2009 17:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:Chci vyměnit pouze talířové kolo a pastorek stálého převodu, což je ROZVODOVKA, o diferenciálu nepadlo ani slovo.
hod sem ten obrázek protože já fakt nevim co tim myslíš talířové kolo ani etka o nem nic nevi
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

098323857K, 098409151K - tahle čísla už jsem tu jednou uváděl.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od patper »

Jinac jen jeden muj OT postreh - kdyz jsem delal lozisko na prevodovce AUDI,tak jsem zjistil,ze bez spesl stahovaku nedostanu lozisko z hridele :oops: u Audi rekli,ze to take nejde... sehnal jsem tu samou prevodovku z bouracky,kdyz jsem ji rozpulil,tak jsem zjistil,ze je hridel o par mm silnejsi :idea:

Jen chci rict,ze to neni pr**l to tam dat - muze se neco....

Takze ,pro me by bylo urcite lepsi reseni udelat odzkousene :!:

Tim te tedy Marku nechci nijak odrazovat,ale nekdy jen ta ''teorije'' nestaci...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem připraven na to, že to pravděpodobně nepůjde. Taky netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že za tím bezmezně stojím. Byla by velká náhoda, kdyby to přehodit šlo, to jsem tu taky psal. Jen mě to prostě napadlo... Co kdyby... :wink:.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

To g2tdi:

Mám přepočítané ty tabulky s převodovkami (místo dvou jich teď mám pět :-() a skutečně to souhlasí. Tím se potvrzuje to, že Ty máš pravdu ve tvrzení, že existuje i rychlejší převodovka než jsem myslel já a já mám pravdu v tom, že mi moje tabulka počítá správně.
S největší pravděpodobností máš ve voze převodovku s nejrychlejšími rozvodovkami (jistě víš, že 6q převodovky mají dvě rozvodovky - jednu pro I.-IV. rychlost a druhou pro V. a VI. rychlost). Moje výpočty říkají, že nejrychlejší převodovka pro SAG II má rozvodovky s převody 3,591:1 a 2,926:1 - to odpovídá nejpodobněji Tvému tachometru na fotce. Tak to souhlasí...:wink:
Podotýkám, že vycházím ze základního rozměru pneumatik 195/65-15, takže kdybys měl na autě větší rozměr, může se to nepatrně lišit. Toto jsou teoretické hodnoty (a jsou přesné, na tom trvám!!! :-D).

2000 rpm = 108 km/h
2250 rpm = 122 km/h
2500 rpm = 135 km/h
2750 rpm = 149 km/h
3000 rpm = 162 km/h
3250 rpm = 176 km/h
3500 rpm = 189 km/h
3750 rpm = 203 km/h (200 km/h = 3700 rpm)
4000 rpm = 216 km/h

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od marasoba »

patper píše:

... A podle meho je (g2tdi) frajer,protoze jako jeden z maaaaaala jen nekrafe, ale jezdi v I s 6ti kvaltem :!: :!: :!:
Moc pěkně řečené :wink:
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Namontovat šestikvalt do jedničky umím taky, to zvládne kdekdo. Já to ale nechci, radši bych upravil stávající pětikvalt, je to méně razantní zásah do celého auta.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:098323857K, 098409151K - tahle čísla už jsem tu jednou uváděl.
aháááááááááááááááááá ty myslíš kolo výstupní které se šroubuje na DIFERENCIÁL a k tomu hřídel výstupní která jde do kola výstupního v DIFERENCIÁLU dle obrázku
Přílohy
převodovka.JPG
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:To g2tdi:

Mám přepočítané ty tabulky s převodovkami (místo dvou jich teď mám pět :-() a skutečně to souhlasí. Tím se potvrzuje to, že Ty máš pravdu ve tvrzení, že existuje i rychlejší převodovka než jsem myslel já a já mám pravdu v tom, že mi moje tabulka počítá správně.
S největší pravděpodobností máš ve voze převodovku s nejrychlejšími rozvodovkami (jistě víš, že 6q převodovky mají dvě rozvodovky - jednu pro I.-IV. rychlost a druhou pro V. a VI. rychlost). Moje výpočty říkají, že nejrychlejší převodovka pro SAG II má rozvodovky s převody 3,591:1 a 2,926:1 - to odpovídá nejpodobněji Tvému tachometru na fotce. Tak to souhlasí...:wink:
Podotýkám, že vycházím ze základního rozměru pneumatik 195/65-15, takže kdybys měl na autě větší rozměr, může se to nepatrně lišit. Toto jsou teoretické hodnoty (a jsou přesné, na tom trvám!!! :-D).

2000 rpm = 108 km/h
2250 rpm = 122 km/h
2500 rpm = 135 km/h
2750 rpm = 149 km/h
3000 rpm = 162 km/h
3250 rpm = 176 km/h
3500 rpm = 189 km/h
3750 rpm = 203 km/h (200 km/h = 3700 rpm)
4000 rpm = 216 km/h
mám trošku větší rozměr pneu 225/45/17 při rychlosti 130 mi to točí 2200rpm
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:Namontovat šestikvalt do jedničky umím taky, to zvládne kdekdo. Já to ale nechci, radši bych upravil stávající pětikvalt, je to méně razantní zásah do celého auta.
nedělám ze sebe žádnýho frajera ale když to uí kde kdo tak proč to ten kde kdo nemá když je to tak jednoduchý jak říkáš, odzkoušený a i relativně cenově přijatelný????
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Rozhodně neříkám, že děláš frajera, říkám jen, že předělat 5q na 6q je sice náročné, ale není problém to udělat. A proč to nechci udělat já (ačkoli jsem měl možnost celý ten ansámbl náhradních dílů koupit za desítku)? Protože je to velký zásah do vozu. Musí se vyměnit strašně moc dílů, což považuju za poslední možnost. Navíc není žádným tajemstvím, že 5q převodovky Ford jsou spolehlivější než 6q od VW. A navíc zpřevodování rychlostí u 6q se mi nelíbí zdaleka tak jako u 5q. Pětka je krátká a šestka je tak oproti čtyřce jako pět a půl, ne jako šest. Když vytočím čtyřku na 3000 rpm, můžu rovnou řadit šestku a tudíž pětku vozím zbytečně. Proto se mi 6q nelíbí a radši bych upravil 5q do rychla změnou rozvodovky.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

A kde si prisel na to ze 5q prevodovka je spolehlivejsi? Proc ty prevodovky se pomalu nedaj sehnat? Kdyz ji nekdo ma chce za ni klidne 15 az 20tis a vsichni rikaj ze se ty 5q serou. Ty si asi moc aut neopravil co? Kolik na ty prevodovce mas najeto? Nevim myslim ze tyhle diskuze sou zbytecny protoze ty pojedes jen tu svoji TEORII jinak kokal jsem na ty kola co chces menit maj tak mozna spolecnejch 10 sroubu kterejma se to sroubuje.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Kluci, jelikož nejsem mechanik tak jen tiše sleduji co zde řešíte, ale přijde mi, že spíše má pravdu g2tdi. Ale jak říkám, já tomu nerozumím, tak je to jen laický pohled na věc.

Kdybych měl dneska řešit tento problém a měl "peníze navíc" tak volám g2tdi a už se s ním domlouvám na "implementaci" 6q do mého vozu, už jen z toho hlediska, že on s tím už jezdí a všechno maká.......

Marek se snaží najít jiné řešení, což také není špatné, ale promiň Marku, jak reaguješ na ostatní postřehy a zkušenosti mi přijde poněkud nevhodné (opět jen můj názor). g2tdi má určitě dost zkušeností, tak nevím proč by nemohl pomoci a poradit??? Neber to zle, jen mi to tak připadá..........

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem do SAGů montoval šestikvalt už několikrát - do jiných vozů a dřív než jsem měl svůj SAG. Dělal jsem to co si pamatuju sedmkrát, z toho 6x TDi a jednou VR6. Proto vím, jaká je to pakárna a proto vím, že pro mě je to až ta poslední možnost, jak řešit tento problém.

Spolehlivost 5q převodovek od Fordu je jednoznačná. Proto je jich málo k sehnání, proto se platí zlatem. Protože se neserou. Já mám na své převodovce najeto čtvrt mega a jede jako když byla nová. U 6q se to bohužel často říct nedá. Především přesnost řazení a opotřebení synchronizace u prvních dvou stupňů jsou bolestí koncernových skříní u SAGů.

Každý má nesporné právo dělat si se svým vozem vše, co sám uzná za nejvhodnější a nejsprávnější. Nikomu svůj názor nenutím, dělejte si co chcete. Jestli si myslíte, že má smysl předělat 5q na 6q, udělejte to, nikdo a nic vám nebrání.
Já jsem nad přestavbou na 6q také uvažoval, ale nakonec jsem se utvrdil v tom, že do toho nepůjdu. Náročnost přestavby, množství dílů nutných k výměně a spolehlivost 6q převodovek mě od toho odradily. Navíc u svého vozu mám převodovku ve výborném stavu, novou spojku včetně DHS a repasovaný starter, což jsou díly, které bych při přestavbě na 6q musel vyhodit do kopru, a to mi přijde mrhání penězi. Kdyby (čistě teoreticky) šla vyměnit rozvodovka u převodovky 5q od Fordu za rychlejší, byla by to nesrovnatelně jednodušší přestavba, která nepotřebuje výměnu "milionu" dalších komponent. Pokud 5q převodovka upravit nepůjde, řešit to nebudu - už vůbec ne přestavbou na 6q.



g2tdi píše:Ty si asi moc aut neopravil co?
Do aut dělám od svých dvanácti let, živil jsem se tím šest roků a dodnes se tomu dost aktivně věnuju. Jsem školený specialista na pohonné jednotky VW se zaměřením na motory TDi, mám šestnáct akreditací od BOSCHe včetně licence na seřizování emisí od DEKRy, a věř, že toho nevím právě málo (a narozdíl od Tebe vím, co je rozvodovka :-D).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 10.06.2009 11:48, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“