PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Chci vyměnit pouze talířové kolo a pastorek stálého převodu, což je ROZVODOVKA (říká se tomu tak odjakživa), o diferenciálu nepadlo ani slovo.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 09.06.2009 17:09, celkem upraveno 1 x.
- g2tdi
- Pilot
- Příspěvky: 775
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
hod sem ten obrázek protože já fakt nevim co tim myslíš talířové kolo ani etka o nem nic neviMarek77 píše:Chci vyměnit pouze talířové kolo a pastorek stálého převodu, což je ROZVODOVKA, o diferenciálu nepadlo ani slovo.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
098323857K, 098409151K - tahle čísla už jsem tu jednou uváděl.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Jinac jen jeden muj OT postreh - kdyz jsem delal lozisko na prevodovce AUDI,tak jsem zjistil,ze bez spesl stahovaku nedostanu lozisko z hridele u Audi rekli,ze to take nejde... sehnal jsem tu samou prevodovku z bouracky,kdyz jsem ji rozpulil,tak jsem zjistil,ze je hridel o par mm silnejsi
Jen chci rict,ze to neni pr**l to tam dat - muze se neco....
Takze ,pro me by bylo urcite lepsi reseni udelat odzkousene
Tim te tedy Marku nechci nijak odrazovat,ale nekdy jen ta ''teorije'' nestaci...
Jen chci rict,ze to neni pr**l to tam dat - muze se neco....
Takze ,pro me by bylo urcite lepsi reseni udelat odzkousene
Tim te tedy Marku nechci nijak odrazovat,ale nekdy jen ta ''teorije'' nestaci...
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Já jsem připraven na to, že to pravděpodobně nepůjde. Taky netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že za tím bezmezně stojím. Byla by velká náhoda, kdyby to přehodit šlo, to jsem tu taky psal. Jen mě to prostě napadlo... Co kdyby... .
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
To g2tdi:
Mám přepočítané ty tabulky s převodovkami (místo dvou jich teď mám pět ) a skutečně to souhlasí. Tím se potvrzuje to, že Ty máš pravdu ve tvrzení, že existuje i rychlejší převodovka než jsem myslel já a já mám pravdu v tom, že mi moje tabulka počítá správně.
S největší pravděpodobností máš ve voze převodovku s nejrychlejšími rozvodovkami (jistě víš, že 6q převodovky mají dvě rozvodovky - jednu pro I.-IV. rychlost a druhou pro V. a VI. rychlost). Moje výpočty říkají, že nejrychlejší převodovka pro SAG II má rozvodovky s převody 3,591:1 a 2,926:1 - to odpovídá nejpodobněji Tvému tachometru na fotce. Tak to souhlasí...
Podotýkám, že vycházím ze základního rozměru pneumatik 195/65-15, takže kdybys měl na autě větší rozměr, může se to nepatrně lišit. Toto jsou teoretické hodnoty (a jsou přesné, na tom trvám!!! ).
2000 rpm = 108 km/h
2250 rpm = 122 km/h
2500 rpm = 135 km/h
2750 rpm = 149 km/h
3000 rpm = 162 km/h
3250 rpm = 176 km/h
3500 rpm = 189 km/h
3750 rpm = 203 km/h (200 km/h = 3700 rpm)
4000 rpm = 216 km/h
Mám přepočítané ty tabulky s převodovkami (místo dvou jich teď mám pět ) a skutečně to souhlasí. Tím se potvrzuje to, že Ty máš pravdu ve tvrzení, že existuje i rychlejší převodovka než jsem myslel já a já mám pravdu v tom, že mi moje tabulka počítá správně.
S největší pravděpodobností máš ve voze převodovku s nejrychlejšími rozvodovkami (jistě víš, že 6q převodovky mají dvě rozvodovky - jednu pro I.-IV. rychlost a druhou pro V. a VI. rychlost). Moje výpočty říkají, že nejrychlejší převodovka pro SAG II má rozvodovky s převody 3,591:1 a 2,926:1 - to odpovídá nejpodobněji Tvému tachometru na fotce. Tak to souhlasí...
Podotýkám, že vycházím ze základního rozměru pneumatik 195/65-15, takže kdybys měl na autě větší rozměr, může se to nepatrně lišit. Toto jsou teoretické hodnoty (a jsou přesné, na tom trvám!!! ).
2000 rpm = 108 km/h
2250 rpm = 122 km/h
2500 rpm = 135 km/h
2750 rpm = 149 km/h
3000 rpm = 162 km/h
3250 rpm = 176 km/h
3500 rpm = 189 km/h
3750 rpm = 203 km/h (200 km/h = 3700 rpm)
4000 rpm = 216 km/h
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Moc pěkně řečenépatper píše:
... A podle meho je (g2tdi) frajer,protoze jako jeden z maaaaaala jen nekrafe, ale jezdi v I s 6ti kvaltem
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Namontovat šestikvalt do jedničky umím taky, to zvládne kdekdo. Já to ale nechci, radši bych upravil stávající pětikvalt, je to méně razantní zásah do celého auta.
- g2tdi
- Pilot
- Příspěvky: 775
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
aháááááááááááááááááá ty myslíš kolo výstupní které se šroubuje na DIFERENCIÁL a k tomu hřídel výstupní která jde do kola výstupního v DIFERENCIÁLU dle obrázkuMarek77 píše:098323857K, 098409151K - tahle čísla už jsem tu jednou uváděl.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
- g2tdi
- Pilot
- Příspěvky: 775
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
mám trošku větší rozměr pneu 225/45/17 při rychlosti 130 mi to točí 2200rpmMarek77 píše:To g2tdi:
Mám přepočítané ty tabulky s převodovkami (místo dvou jich teď mám pět ) a skutečně to souhlasí. Tím se potvrzuje to, že Ty máš pravdu ve tvrzení, že existuje i rychlejší převodovka než jsem myslel já a já mám pravdu v tom, že mi moje tabulka počítá správně.
S největší pravděpodobností máš ve voze převodovku s nejrychlejšími rozvodovkami (jistě víš, že 6q převodovky mají dvě rozvodovky - jednu pro I.-IV. rychlost a druhou pro V. a VI. rychlost). Moje výpočty říkají, že nejrychlejší převodovka pro SAG II má rozvodovky s převody 3,591:1 a 2,926:1 - to odpovídá nejpodobněji Tvému tachometru na fotce. Tak to souhlasí...
Podotýkám, že vycházím ze základního rozměru pneumatik 195/65-15, takže kdybys měl na autě větší rozměr, může se to nepatrně lišit. Toto jsou teoretické hodnoty (a jsou přesné, na tom trvám!!! ).
2000 rpm = 108 km/h
2250 rpm = 122 km/h
2500 rpm = 135 km/h
2750 rpm = 149 km/h
3000 rpm = 162 km/h
3250 rpm = 176 km/h
3500 rpm = 189 km/h
3750 rpm = 203 km/h (200 km/h = 3700 rpm)
4000 rpm = 216 km/h
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
- g2tdi
- Pilot
- Příspěvky: 775
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
nedělám ze sebe žádnýho frajera ale když to uí kde kdo tak proč to ten kde kdo nemá když je to tak jednoduchý jak říkáš, odzkoušený a i relativně cenově přijatelný????Marek77 píše:Namontovat šestikvalt do jedničky umím taky, to zvládne kdekdo. Já to ale nechci, radši bych upravil stávající pětikvalt, je to méně razantní zásah do celého auta.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Rozhodně neříkám, že děláš frajera, říkám jen, že předělat 5q na 6q je sice náročné, ale není problém to udělat. A proč to nechci udělat já (ačkoli jsem měl možnost celý ten ansámbl náhradních dílů koupit za desítku)? Protože je to velký zásah do vozu. Musí se vyměnit strašně moc dílů, což považuju za poslední možnost. Navíc není žádným tajemstvím, že 5q převodovky Ford jsou spolehlivější než 6q od VW. A navíc zpřevodování rychlostí u 6q se mi nelíbí zdaleka tak jako u 5q. Pětka je krátká a šestka je tak oproti čtyřce jako pět a půl, ne jako šest. Když vytočím čtyřku na 3000 rpm, můžu rovnou řadit šestku a tudíž pětku vozím zbytečně. Proto se mi 6q nelíbí a radši bych upravil 5q do rychla změnou rozvodovky.
- g2tdi
- Pilot
- Příspěvky: 775
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
A kde si prisel na to ze 5q prevodovka je spolehlivejsi? Proc ty prevodovky se pomalu nedaj sehnat? Kdyz ji nekdo ma chce za ni klidne 15 az 20tis a vsichni rikaj ze se ty 5q serou. Ty si asi moc aut neopravil co? Kolik na ty prevodovce mas najeto? Nevim myslim ze tyhle diskuze sou zbytecny protoze ty pojedes jen tu svoji TEORII jinak kokal jsem na ty kola co chces menit maj tak mozna spolecnejch 10 sroubu kterejma se to sroubuje.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Kluci, jelikož nejsem mechanik tak jen tiše sleduji co zde řešíte, ale přijde mi, že spíše má pravdu g2tdi. Ale jak říkám, já tomu nerozumím, tak je to jen laický pohled na věc.
Kdybych měl dneska řešit tento problém a měl "peníze navíc" tak volám g2tdi a už se s ním domlouvám na "implementaci" 6q do mého vozu, už jen z toho hlediska, že on s tím už jezdí a všechno maká.......
Marek se snaží najít jiné řešení, což také není špatné, ale promiň Marku, jak reaguješ na ostatní postřehy a zkušenosti mi přijde poněkud nevhodné (opět jen můj názor). g2tdi má určitě dost zkušeností, tak nevím proč by nemohl pomoci a poradit??? Neber to zle, jen mi to tak připadá..........
Kdybych měl dneska řešit tento problém a měl "peníze navíc" tak volám g2tdi a už se s ním domlouvám na "implementaci" 6q do mého vozu, už jen z toho hlediska, že on s tím už jezdí a všechno maká.......
Marek se snaží najít jiné řešení, což také není špatné, ale promiň Marku, jak reaguješ na ostatní postřehy a zkušenosti mi přijde poněkud nevhodné (opět jen můj názor). g2tdi má určitě dost zkušeností, tak nevím proč by nemohl pomoci a poradit??? Neber to zle, jen mi to tak připadá..........
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
Já jsem do SAGů montoval šestikvalt už několikrát - do jiných vozů a dřív než jsem měl svůj SAG. Dělal jsem to co si pamatuju sedmkrát, z toho 6x TDi a jednou VR6. Proto vím, jaká je to pakárna a proto vím, že pro mě je to až ta poslední možnost, jak řešit tento problém.
Spolehlivost 5q převodovek od Fordu je jednoznačná. Proto je jich málo k sehnání, proto se platí zlatem. Protože se neserou. Já mám na své převodovce najeto čtvrt mega a jede jako když byla nová. U 6q se to bohužel často říct nedá. Především přesnost řazení a opotřebení synchronizace u prvních dvou stupňů jsou bolestí koncernových skříní u SAGů.
Každý má nesporné právo dělat si se svým vozem vše, co sám uzná za nejvhodnější a nejsprávnější. Nikomu svůj názor nenutím, dělejte si co chcete. Jestli si myslíte, že má smysl předělat 5q na 6q, udělejte to, nikdo a nic vám nebrání.
Já jsem nad přestavbou na 6q také uvažoval, ale nakonec jsem se utvrdil v tom, že do toho nepůjdu. Náročnost přestavby, množství dílů nutných k výměně a spolehlivost 6q převodovek mě od toho odradily. Navíc u svého vozu mám převodovku ve výborném stavu, novou spojku včetně DHS a repasovaný starter, což jsou díly, které bych při přestavbě na 6q musel vyhodit do kopru, a to mi přijde mrhání penězi. Kdyby (čistě teoreticky) šla vyměnit rozvodovka u převodovky 5q od Fordu za rychlejší, byla by to nesrovnatelně jednodušší přestavba, která nepotřebuje výměnu "milionu" dalších komponent. Pokud 5q převodovka upravit nepůjde, řešit to nebudu - už vůbec ne přestavbou na 6q.
Spolehlivost 5q převodovek od Fordu je jednoznačná. Proto je jich málo k sehnání, proto se platí zlatem. Protože se neserou. Já mám na své převodovce najeto čtvrt mega a jede jako když byla nová. U 6q se to bohužel často říct nedá. Především přesnost řazení a opotřebení synchronizace u prvních dvou stupňů jsou bolestí koncernových skříní u SAGů.
Každý má nesporné právo dělat si se svým vozem vše, co sám uzná za nejvhodnější a nejsprávnější. Nikomu svůj názor nenutím, dělejte si co chcete. Jestli si myslíte, že má smysl předělat 5q na 6q, udělejte to, nikdo a nic vám nebrání.
Já jsem nad přestavbou na 6q také uvažoval, ale nakonec jsem se utvrdil v tom, že do toho nepůjdu. Náročnost přestavby, množství dílů nutných k výměně a spolehlivost 6q převodovek mě od toho odradily. Navíc u svého vozu mám převodovku ve výborném stavu, novou spojku včetně DHS a repasovaný starter, což jsou díly, které bych při přestavbě na 6q musel vyhodit do kopru, a to mi přijde mrhání penězi. Kdyby (čistě teoreticky) šla vyměnit rozvodovka u převodovky 5q od Fordu za rychlejší, byla by to nesrovnatelně jednodušší přestavba, která nepotřebuje výměnu "milionu" dalších komponent. Pokud 5q převodovka upravit nepůjde, řešit to nebudu - už vůbec ne přestavbou na 6q.
Do aut dělám od svých dvanácti let, živil jsem se tím šest roků a dodnes se tomu dost aktivně věnuju. Jsem školený specialista na pohonné jednotky VW se zaměřením na motory TDi, mám šestnáct akreditací od BOSCHe včetně licence na seřizování emisí od DEKRy, a věř, že toho nevím právě málo (a narozdíl od Tebe vím, co je rozvodovka ).g2tdi píše:Ty si asi moc aut neopravil co?
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 10.06.2009 11:48, celkem upraveno 1 x.