PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Nemam slov :mrgreen:
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Celá tato diskuse se za poslední tři stránky zvrhla někam, kde ji nikdo mít nechce. Jen jsem se původně nenápadně zeptal, zda by čistě teoreticky bylo možné namontovat soukolí rozvodovky z automatické převodovky SAG I do manuální za účelem zrychlení převodů. Zajímalo mě, zda tu v našich řadách je někdo, kdo třeba má možnost se do útrob obou skříní podívat a porovnat to. O nic víc mi nešlo.
Co z toho nakonec vzniklo za hádanici wo howně mě opravdu mrzí. Ale nemůžu si pomoct - když se lidi nechtějí pochopit a každý si stojí za svým, je domluva prakticky nemožná. To mě dost mrzí...
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 10.06.2009 11:53, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Já zase netvrdím, že nemáš pravdu :D

Určitě víš o čem mluvíš, ale jak to myslíš s tím, že 6q nejsou spolehlivé? Kolik 6q vydrží, než začnou zlobit??? Protože mi přijde že pokud by měli vydržet "jen" málo (dejme tomu třeba 200 000 km) tak to budou moje děti na Vysoké škole než já tohle množství km najedu a než by měla začít zlobit (a to zatím děti nemám :mrgreen:).

Neber to nijak špatně, nechci rýpat, jen se ptám..............a navíc přestavba na 6q je "vyzkoušená" a "jistá". Pokud by se ti podařilo najít "jednodušší" řešení samozřejmě že bych měl radost a přemýšlel jsem nad tím, ale bohužel ti nejsem schopný pomoci, tak se jen ptám (možná blbě).

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Já Ti rozumím. Samozřejmě uznávám, že je jednodušší jít cestou nejmenšího odporu, tedy vyřešit "náš problém" krátkého odstupňování rychlostí montáží 6q převodovky. Ale mám své důvody, pro které to udělat nechci, proto se snažím najít jiné řešení.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Já ti fandím a tajně doufám, že "na něco kápneš".........jen vím, že pokud mi odejde moje převodovka tak bych šel asi do 6q, protože i kdyby si teď něco "objevil" tak nám nikdo nedá záruku, že to bude makat a bude to fungovat bez problémů a hlavně jak dlouho to vydrží?

To jsou jen dotazy laika, které by měl zajímaly......

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Je jasné, že abych měl stoprocentní jistotu, že přestavba 5q zrychlením stálého převodu je možná, musel bych oba páry soukolí vidět ležet vedle sebe na stole, proměřit a posoudit tuto možnost. Pokud tato situace nenastane, pořád to budou jen dohady a víceméně "akademická debata", čili rozhovor o ničem konkrétním. Opakuju asi po desáté, že jsem si vědom toho, že to pravděpodobně nepůjde, to už jsem psal ve svém prvním příspěvku na toto téma na páté straně tohoto příspěvku. Ale co kdyby..........?

Bohužel nemám možnost vidět rozebraný automat, tudíž nemůžu proměřit ono soukolí a tudíž nemám žádné konkrétní informace.

Já bych o přestavbě na 6q u svého vozu uvažoval pouze v případě, že mi odejde spojka, DHS a převodovka najednou, protože potom je celkem šumák, jestli vadné díly vyměním za jiné originál nebo jiné "šestikvaltové", jistě mi rozumíš. Ovšem jak jsem už psal - spojku mám kompletně novou včetně DHS, převodovka je ve výborné kondici a startér po repasi, tudíž investovat do jiných dílů a tyto hodit do šrotu je trochu nerozum.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:Je jasné, že abych měl stoprocentní jistotu, že přestavba 5q zrychlením stálého převodu je možná, musel bych oba páry soukolí vidět ležet vedle sebe na stole, proměřit a posoudit tuto možnost. Pokud tato situace nenastane, pořád to budou jen dohady a víceméně "akademická debata", čili rozhovor o ničem konkrétním. Opakuju asi po desáté, že jsem si vědom toho, že to pravděpodobně nepůjde, to už jsem psal ve svém prvním příspěvku na toto téma na páté straně tohoto příspěvku. Ale co kdyby..........?

Bohužel nemám možnost vidět rozebraný automat, tudíž nemůžu proměřit ono soukolí a tudíž nemám žádné konkrétní informace.

Já bych o přestavbě na 6q u svého vozu uvažoval pouze v případě, že mi odejde spojka, DHS a převodovka najednou, protože potom je celkem šumák, jestli vadné díly vyměním za jiné originál nebo jiné "šestikvaltové", jistě mi rozumíš. Ovšem jak jsem už psal - spojku mám kompletně novou včetně DHS, převodovka je ve výborné kondici a startér po repasi, tudíž investovat do jiných dílů a tyto hodit do šrotu je trochu nerozum.
proč zrova do šrotu? jsou tu jiní lidé kteří by takové věci uvítali i ojete neb nemají tolik peněz


vrátim se k tvýmu nápadu, mám tu převodovku manual venku vyndanou, kdyby někdo měl nekde ten automat mužu to rozebrat a muže se to porovnat
jinak ještě jedna věc ty kola jsou stejný i z převodovky která se montovala do t4
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
--viki-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 155
Registrován: 08.11.2009 11:01
Bydliště: brno

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od --viki- »

trochu jinak u alhambry mě to nevadí teda celkem ,,jsem měl pasata B5 1,8 benzin taky je tam krátká převodovka tam mě to točilo neskutečným zpusobem a na štrece kde jsem to hnal tak to šlo výrazně do spotřeby klidně i 14 litrů hehe při předpisové jizdě do 9ti to jen tak pro srovnání :lol: jen je škoda že si nepamatuji kolik točilo vito to by bylo zřejmě vhodnější porovnání

Uživatelský avatar
baryn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kroměříž

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od baryn »

Pokusím se obnovit toto téma. Buď jsem to nenašel nabo přehlídl - ale mám dotaz. Je rozdíl v převodovce předohrabu a 4*4? Jsem zvyklý při těch 130km na svých 2500otáček a nevím jak je to u čtyřkolky... Poradíte? Díky

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od abeljozef »

Je tam rozdiel AUY 4x4 ma krastie rychlosti ako AUY s prednym nahonom. Inak je zas sprevodovany napr ASZ. Prevodoviek je vela typov.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Přesně jak píše Jožko - převody u čtyřkolky jsou kratší než u dvoukolky. A to celkem o hodně (dělá to kolem 12%). Takže půjdeme-li cestou čisté teorie, pak na šestku při 2000 rpm je u dvoukolky rychlost asi 104 km/h, zatímco u čtyřkolky je to asi 93 km/h. Poměrně kratší (o těch zmíněných 12%) jsou samozřejmě všechny rychlostní stupně.

Do SAGů druhé generace se osazovalo pět typů převodů. Přesněji řečeno jednotlivé rychlostní stupně jsou ve všech převodovkách stejné, ale je použito pět různých modifikací rozvodovek. Převodovka pro 4x4 je jednou z nejkratších převodů, tedy česky řečeno "do pomala".

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od abeljozef »

Nie 5 ale vyse 50 typov.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Jožko - když napíšu PĚT typů, tak věř tomu, že to tak je. Nemám na mysli počet převodovek podle kódů (těch je pochopitelně několik desítek), ale počet použitých kombinací rozvodovek. To jsem také v předchozím příspěvku zdůraznil. Samozřejmě se bavíme o převodovkách osazovaných do aut s naftovými motory (pro benziny jsou převodovky logicky jiné, kratší).

Takže opakuju znovu: Z hlediska převodů rozvodovek je v SAG druhé generace (s motory TDi PD) použito pět různých typů mechanických převodovek. A za tím si stojím.


Je doplním pro nezasvěcené: Šestirychlostní mechanické převodovky použité v SAG (a některých dalších vozech koncernu VW) jsou převodovkami poněkud zvláštními. Jejich atypičnost spočívá v tom, že tyto převodovky mají dvě nezávislá soukolí rozvodovky (nikoli jedno, jako drtivá většina převodovek). Jedna rozvodovka přenáší záběr I. až IV. rychlostního stupně, druhá rozvodovka pak záběr V. a VI. stupně. Talířové kolo, tedy kolo hnané, je jedno, a to je poháněno střídavě dvojicí pastorků z dvou různých hřídelí (každý má logicky jiný počet zubů).
Oproti např. Octavii ASZ má Sharan kratší pětku a šestku. První čtyři rychlostní stupně jsou stejné, ale pětka a šestka jsou zřejmě kvůli hmotnosti našich vozů kratší. To je dáno právě jinak zvoleným poměrem zubů na druhé rozvodovce.

Převodové stupně rychlostí jsou u všechy typů dieselových převodovek úplně stejné. I=3,769; II=2,087; III=1,324; IV=0,911; V=0,902; VI=0,756.

Nejrychlejší převodovky pro SAG II (1,9 TDi PD) jsou osazené rozvodovkami s poměry:
79:22 (3,59) a 79:27 (2,93). Z toho je vidět, že společné talířové kolo má 79 zubů, pastorky mají 22 a 27 zubů.

Nejpomalejší převodovky pro SAG II (1,9 TDi PD) jsou osazené rozvodovkami s poměry:
72:17 (4,24) a 72:21 (3,43).

Takže na první pohled je jasně vidět, že celkové rychlosti přenášené na kola jsou pochopitelně o dost se lišící.

Uživatelský avatar
baryn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kroměříž

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od baryn »

hmm, zajímavý čísla. Díky. Takže pokud nebydlím ve špindlu tak čtyřkolku zřejmě řešit nebudu... Já jsem svýho šardu totiž prodal a koupil Touran. Ten je pro nás malý tak ho znovu vyměním za SAG

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od abeljozef »

Marku neverim lebo to tak neni, pozri si napl EHL a zistis ze to neni pravda.

I-3,818 II-2,105 III-1,345 IV-0,972 V-0,970 VI-0,806

Alebo JBN

I-3,769 II-2,087 III-1,324 IV-0,977 V-0,975 VI-0,814

atd atd atd .......

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“