Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

Zakládám nový téma pro to, že jsem nikde uceleně přehledné téma nenašel. Jde tady o inovaci z originalních radií II generace na III generaci.

Radia II generace - R110, RCD300, RCD500, RNS300, RNS-MFD2 DVD
Radia III generace - RCD210, RCD310, RCD510, RNS510 (RNS310)

Já chci dávat teď z RDC300 na RCD510 (dotyk display, bez navi). Mám maxidot i MF volant.
Někde jsem našel manual z roku 2008 (už ani nevim kde, možna dokonce tady na foru, už fakt nevim), kde se to popisuje. Zaleži na tom z jakýho radia se přechazi, ale hrajou tam roli takovy věci jako adapter anteny radia, adapter telefon-mute, pak varianty přepinovani konektoru Quadlock (v zavislosti jestli auto ma AUX nebo CD changer). Nikde se tam nepiše o tom že by bylo potřeba měnit jednotku Gateway. Narážim na to v souvislosti s informacema z ruzných fór a i tady s tim měl někdo problém, že po nandání novýho rádia to žere baterku u auta.

Ten návod by měl byt ofiko VW, je i v čestine. Dávám do přílohy. Potřeboval bych pár věcí ověřit.

Jaké máte zkušenosti vy, kdo něco podobného už dělal?
Přílohy
1K0057195AA.pdf
(612.17 KiB) Staženo 756 x
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od pásovec »

O tom vybíjení jsem taky slyšel. Zjisti, jak to vyřešili a pak se může asi přehazovat.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

Zatim vim o řešení výměnou jednotky GW, ale jak jsem psal o tom není v tom pdf návodu ani zmínka jestli jsem dobře četl.
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od pásovec »

Třeba záleží, který GW.. Třeba už máš nějaký novější typ, je možné, že jsou nekompatibilní jen některé hodně staré. Chtělo by to zjistit.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od mrmaryII »

Mozno by bolo celkom fajn, keby to bolo v navodoch a postupoch a nie ako nove tema :(
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

No to samozřejmě, ale podle mě až to bude prověřený.
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
cosby
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od cosby »

Pochybuji že to někde v návodu je nebo bude.Už jsem pár dotyk rádii dával a pouze v jedné OII 2004 byl problém s vybíjením.Měla první Gateway,už 2005 je ok

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

to cosby: hm, take podle tebe když mám 3C a rok 2007, tak nemusim měnit jednotku GW

a co to přepinování jak je v tom návodu, když nemám teď na RCD300 ani CD changer ani AUX, tak teda přepinovávat taky nemusím, je to tak?

staci jen prekodovat, nebo se ani kodovat nemusi?

dik
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
cosby
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od cosby »

není potřba nic pinovat když nic není.Pinuje se pouze CD changer a AUX

Uživatelský avatar
cosby
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od cosby »

Jinak za kolik to rádio seženeš??

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

uz mam, sehnal jsem RCD510 za 6000,-

tak supr ze nemusim pinovat kvuli absenci changeru a aux

akorat je tam jeste nejakej phone mute adapter, nevim moc k cemu to je, pisou tam ze pro vsechny vozy ktery maji phone-mute vedeni prepinovat z konektoru/pozice D11 na C10
ja ani nemam v Quadlocku konektor C, takze to phone-mute vedeni asi nemam nebo co a tudiz nemusim taky prepinovavat

jinak cosby, co zpusobuje to vybijeni baterky, je to skutecne jenom stara GW? nebo je v tom neco jinyho, napr. kdyz nekdo ma changer a neprovede to prepinovani? nebo kdyz se neprekoduje (nevim jestli je to nezbytne nutny)?

Dik
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
cosby
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od cosby »

způsobuje to Gateway

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

Tady jsem našel docela dobrej a stručnej návod na výměnu rádií. Je to na Golfa V, ale myslim že by to mělo fungovat obecně.
Neue Radiogeneration nachrüsten

Die VW-Radios RCD300 und RCD500 können durch ein Radio der neuen Generation (RCD310 oder RDC510) ersetzt werden. Zu beachten ist dabei:

* Das Modelljahr des Wagens sollte mindestens 2008 sein. Ansonsten kann es Probleme geben. Bei älteren Modellen prüfen ob ein 'Gateway' Index L verbaut ist. Ansonsten muss das Gateway ausgetauscht werden. (gebraucht ~ 50 EUR, neu ~150 EUR) Das Gateway sitzt hinter der Verkleidung im Fußraum rechts neben der Lenksäule.
* Für den Antennenanschluß muß ein Adapterkabel (ET-Nr. 7L6 051 551) verwendet werden oder der Stecker muss umkonfektioniert werden. Wird von RNS300 auf RNSx10 umgerüstet, muß noch der zweite Antennenanschluß nachgerüstet werden.
* Ggf. ist ein Adapter für Phone-Mute (ET-Nr. 7L6 051 442) notwendig. Bei Fahrzeugen mit CD-Wechsler muss die Kabelbelegung angepasst werden: Pin B2 nach B3. Bei Aux-In muss B8 nach B1 und B9 nach B7 geändert werden. War vorher das RNS-MFD2 eingebaut, dann muss Pin B3 und B2 getauscht werden. Hierfür wird ein Ausdrückwerkzeug benötigt.
* Mittels VAG-Tester Fahrzeug umcodieren auf 'Radiogeneration 3' und Radio auf Fahrzeugausstattung anpassen
* Bei unpassendem Gateway oder falscher Codierung besteht das Risiko das die Batterie entleert wird.
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od CoolXman »

Takže závěrečnej příspěvek (doufám) k mý instalaci RCD510. Ten návod v němčině v minulým příspěvku je mimochodem naprosto přesnej. Takže kdo bude dělat, držte se toho.

Já jsem teda nakonec musel měnit jednotku CAN Gateway, kvůli vybíjení baterky rádiem (auto se v klidovém stavu neuspí). Mám číslo jednotky 3C0 907 530 L. A pak jsem i přepinovával modrej konektor "B", protože mám AUX.

Stručný postup:
odpojí se baterka
vymění se jednotka Gateway
nainstaluje se nový rádio (postup je v tom pdf návodu v prvním příspěvku)
připojí se baterka
nakóduje se CAN Gateway + přip. se nakóduje rádio (u mě nebylo potřeba)
a je to
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

fatamorgana
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.05.2009 17:26
Bydliště: u Ostravy...

Re: Přechod z origo radií II generace na radia III generace

Příspěvek od fatamorgana »

Dovolím si drobné upřesnění, protože jsem minulý týden dořešil výměnu RCD500 za RCD510, snad to někomu pomůže:
- jednotka GW (3C0 907 530) stačí verze G (s původní verzí B se mi vybila baterka, nyní - G - je to ok)
- adaptér k anténě 7L6 051 551 není nutný! Je to drahé řešení (stojí u Hellera 750Kč), stačí si koupit nový konektor 4E0 035 672K za 77Kč a stávající antény do něj zapojit

Odpovědět

Zpět na „Navigace“