DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 31.01.2008 20:50
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Kontrolka kterou popisujete mi svítí také.
V servisu to hodili na diagnostiku. Výsledek - špatná lambda sonda (vyhřívání)
¨
Mám dotaz. Můžu s tím jezdit aniž bych nějak poškodil motor? Nedávno jsem do toho vrazil větší peníz , a další opravu bych si odložil na později.
Sharan 1.8 T
V servisu to hodili na diagnostiku. Výsledek - špatná lambda sonda (vyhřívání)
¨
Mám dotaz. Můžu s tím jezdit aniž bych nějak poškodil motor? Nedávno jsem do toho vrazil větší peníz , a další opravu bych si odložil na později.
Sharan 1.8 T
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Vyhřívání lambda sondy je tam z důvodu, aby senzor dokázal co možná nejrychleji pracovat. K tomu, aby sonda pracovala jak má, musí mít teplotu minimálně 350 - 400°C. Tím, že nefunguje vyhřívání, sonda reguluje špatně, pozdě nebo dokonce vůbec.mirda.v píše:Kontrolka kterou popisujete mi svítí také.
V servisu to hodili na diagnostiku. Výsledek - špatná lambda sonda (vyhřívání)
¨
Mám dotaz. Můžu s tím jezdit aniž bych nějak poškodil motor? Nedávno jsem do toho vrazil větší peníz , a další opravu bych si odložil na později.
Sharan 1.8 T
Budeš mít vyšší spotřebu, ničiš KAT i motorový olej a hrozí další problémy z toho vyplývající.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.10.2008 05:43
- Bydliště: Valašsko
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Dneska jsem byl s kámošem a ten má fábii na plyn a taky mu svítila výše citovaná kontrolka. Říkal, že s tím byl už několikrát v servisu a stále mu to blbne, prý je to tím plynem. Je to možné? Asi nějaké špatné předělaní na plyn, či co.
Sharan II 2.8 150kW 4motion
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Závisí od toho ako "kvalitne" je ten plyn spraveny. Ak tam ma vo fabii splynovac pre karburatorove auto tak potom sa niet comu cudovat. A robi sa to zial hodne casto.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
A rovněž záleží na správnosti a kvalitě seřízení a zkalibrování systému LPG. Jak známo LPG má vlastní řídicí jednotku a diagnostiku, musí se kalibrovat a přizpůsobovat konkrétním požadavkům vozidla. Je to celkem laboratoř, protože nejen že každý systém LPG má zcela jiné postupy, ale rovněž každý vůz kus od kusu má jiné nároky a potřeby.
Ať tak či tak - skutečnost, že při provozu na LPG svítí CHECK je špatně !!!
Ať tak či tak - skutečnost, že při provozu na LPG svítí CHECK je špatně !!!
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Ahojte chlapi! Ktorý Vag mám stiahnuť pre svôjho miláčika, ako aj aký kábel! Samozrejme laptop bez sériového portu, len USB! Dík!
- Petr74
- Jezdec
- Příspěvky: 396
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 15
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Koupil jsem tady na fóru nový kabel za 600,-. Kontakt na toho prodejce už nemám, ale určitě něco najdeš sám.
Bez problémů to chodí, soft Ti můžu poslat, ale vše se tady dá postahovat. Používám VAG-COM 409.1 (bez češtiny), k tomu ovladače pro USB. Jako další softík se hodí VIS 2.0.
Bez problémů to chodí, soft Ti můžu poslat, ale vše se tady dá postahovat. Používám VAG-COM 409.1 (bez češtiny), k tomu ovladače pro USB. Jako další softík se hodí VIS 2.0.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Ďakujem za info! Najlacnejsí kábel som nasiel za 1700,-Ck. Skusim hodit inzerat priamo sem. Co sa tyka softu ked nenajdem tak sa na teba obratim!
- Dolik
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Břest
- Kontaktovat uživatele:
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Ahoj potreboval bych poradit
kdyz si najedu na adresu 17 přístrojová deska
prispusobit tak jsou tam ruzne druhy kanalu a prave ty nevim k cemu patri muze mi nekdo poradit?????
a pak jak si mam nastavit hodnoty treby kdyz bych chtel udelat aby mi ukazovala okamzita spotreba pokud to jde
DÍKY VŠEM ZA ODPOVĚDI
kdyz si najedu na adresu 17 přístrojová deska
prispusobit tak jsou tam ruzne druhy kanalu a prave ty nevim k cemu patri muze mi nekdo poradit?????
a pak jak si mam nastavit hodnoty treby kdyz bych chtel udelat aby mi ukazovala okamzita spotreba pokud to jde
DÍKY VŠEM ZA ODPOVĚDI
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Cez prisposobenia cesta nevedie. Ty nemas palubne PC ak to spravne chapem ?.
- felvi
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Ford Galaxy 1.9 TDI, 81 kW, r.v.1999, potreboval by som vedieť pri diagnostike prístrojovej dosky 17, = prispôsobenie, čo znamenajú kanaly č,5,6,7,8,9(asi km),20 až 25, tam mi to vypisuje hodnoty, ostatné kanály sú neprístupné. Poprípade ako, alebo kde aktivovať palubný počítač, Cez 17-ku , = kodovanie to nejde, alebo mi to nefunguje. Pri SAG-u I, neplatí, že prvé dve čísla v kódovaní je výbava vozidla ??124
?? - neviem čo tam má byť
1 - s ABS
2 - manuálna prevodovka
4 - neviem
?? - neviem čo tam má byť
1 - s ABS
2 - manuálna prevodovka
4 - neviem
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Nie toto kodovanie prvych 2 cisiel plati len pre II ky.
Ak chces palubne PC musis nie len vymenit budiky a domontovat packu ale tiez asi aj natahat nejake kable. II ky si data pre palubne PC preberaju cez CAN BUS. I ky na to maju separe signal.
prve dve cisla by pri I kach maly byt 00
4 - znamená 4 valcovvy motor (moze byt aj 6 valec)
Ak chces palubne PC musis nie len vymenit budiky a domontovat packu ale tiez asi aj natahat nejake kable. II ky si data pre palubne PC preberaju cez CAN BUS. I ky na to maju separe signal.
prve dve cisla by pri I kach maly byt 00
4 - znamená 4 valcovvy motor (moze byt aj 6 valec)
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 30.06.2009 00:29, celkem upraveno 3 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
V kanaloch 5,6,7,8 su ulozene udaje o servise.
Kanal 5 a 6 su ubehnute km a dni od vymeneny oleja
Kanal 7 je interval INS1 - inspekcia kazdych 12 mesiacov
Kanal 8 je interval INS2 - inspakcia kazdych 30 000 km.
Vpripade len vymeny oleja sa resetuje 5 a 6
V pripade INS1 ak je spojena s vymenou oleja sa resetuje 5, 6 a 7
V pripade INS2 ak je spojena s vymenou oleja sa resetuje 5, 6, 7 a 8
Ostatne kanaly ti z hlavy nepoviem musel by som to skusit priamo v aute.
Kanal 5 a 6 su ubehnute km a dni od vymeneny oleja
Kanal 7 je interval INS1 - inspekcia kazdych 12 mesiacov
Kanal 8 je interval INS2 - inspakcia kazdych 30 000 km.
Vpripade len vymeny oleja sa resetuje 5 a 6
V pripade INS1 ak je spojena s vymenou oleja sa resetuje 5, 6 a 7
V pripade INS2 ak je spojena s vymenou oleja sa resetuje 5, 6, 7 a 8
Ostatne kanaly ti z hlavy nepoviem musel by som to skusit priamo v aute.
- felvi
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Jozef napísal:
Ak chces palubne PC musis nie len vymenit budiky a domontovat packu ale tiez asi aj natahat nejake kable. II ky si data pre palubne PC preberaju cez CAN BUS. I ky na to maju separe signal.
Budíky mám vymenené, mám namontovanú aj páčku, aj mi to prepína vodiča č. 1+ a vodiča č. 2, ukazuje čas jazdy, priemernú rýchlosť, ubehnuté kilometre, ale neukazuje priemernú spotrebu, okamžitú spotrebu ani teplotu oleja.Ak vieš, kde mám naťahať ešte káble a nejako poradiť tak poraď. a ešte čo to je to separe signal?
Ak chces palubne PC musis nie len vymenit budiky a domontovat packu ale tiez asi aj natahat nejake kable. II ky si data pre palubne PC preberaju cez CAN BUS. I ky na to maju separe signal.
Budíky mám vymenené, mám namontovanú aj páčku, aj mi to prepína vodiča č. 1+ a vodiča č. 2, ukazuje čas jazdy, priemernú rýchlosť, ubehnuté kilometre, ale neukazuje priemernú spotrebu, okamžitú spotrebu ani teplotu oleja.Ak vieš, kde mám naťahať ešte káble a nejako poradiť tak poraď. a ešte čo to je to separe signal?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: DIAGNOSTIKA: diagnostika motoru, ost. kolem diagnostiky
Pohladam ti to, Separe signaly su prave to co ti nefunguje na tom PC.
II ky toto neriesia lebo maju CAN BUS co je datova zbernica ktorou su v ramci sekcie pohonou prepojene RJ: motor, aut. prevodouka, ABS - ESP, Pohon 4x4, Airbagy. V ramci sekcie komfort a info mozu byt aj dalsie riadiace jednotky (volant, radio, Navi, Hansdfree ....). Tieto sekcie su oddelene a zakoncene v CAN gateway ktora je v budikoch. Vsetky tieto informacie potrebne pre pracu palubneho PC chodia po tejto zbernici a minimalne CAN pohonu ma uplne kazdy II kovy SAG. Cize pri domontazi palubneho PC do dvojky nie je potreba tahat separe signaly ako napr aktualna spotreba lebo uz su k dispozicii na CAN BUSe.
Kedze jednotky CAN BUS este nepoznaju treba tieto signaly dotiahnut do budikov separatnym kablom.
Inac na tuto temu by bolo lepsie sa presunut do sekcie domontaze palubneho PC nakolko to s nou ma vacsi suvis ako z diagnostikov. Ostatne ti uz budem pisat tam. Poslem ti link z odkazom do SZ.
Keby si chcel tak sa niekedy zastav a mozeme to spravit spolu.
II ky toto neriesia lebo maju CAN BUS co je datova zbernica ktorou su v ramci sekcie pohonou prepojene RJ: motor, aut. prevodouka, ABS - ESP, Pohon 4x4, Airbagy. V ramci sekcie komfort a info mozu byt aj dalsie riadiace jednotky (volant, radio, Navi, Hansdfree ....). Tieto sekcie su oddelene a zakoncene v CAN gateway ktora je v budikoch. Vsetky tieto informacie potrebne pre pracu palubneho PC chodia po tejto zbernici a minimalne CAN pohonu ma uplne kazdy II kovy SAG. Cize pri domontazi palubneho PC do dvojky nie je potreba tahat separe signaly ako napr aktualna spotreba lebo uz su k dispozicii na CAN BUSe.
Kedze jednotky CAN BUS este nepoznaju treba tieto signaly dotiahnut do budikov separatnym kablom.
Inac na tuto temu by bolo lepsie sa presunut do sekcie domontaze palubneho PC nakolko to s nou ma vacsi suvis ako z diagnostikov. Ostatne ti uz budem pisat tam. Poslem ti link z odkazom do SZ.
Keby si chcel tak sa niekedy zastav a mozeme to spravit spolu.