Škubání motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

Zdravím všechny. Mám na autě jeden problém se kterým už pár měsíců jezdím a nemám tucha co s tím. Auto viz. podpis. Jedná se o následující.
Když se rozjíždím na jedničku a spojka je ještě v prokluzu, motor s sebou třese spíš škube a někdy je přitom slyšet takové poklepávání. Jakmile spojka úplně sepne, škubání motoru zmizí. Upřesním ještě, že rozjezd jako takový je plynulý a je jen cítit jak motor s sebou škube v motorvým prostoru (pruží v silentblocích). Projevy za studena a za tepla jsou cca stejné. Zajímavé je, že když auto stojí delší dobu, třeba dva večery, tak se při rozjezdu žádné škubání nekoná. Začne to škubat zase, až když se motor a motorový prostor řádně prohřeje. Párkrát jsem vyzkoušel rozjezd na dvojku a žádné škubání se nekonalo. Měl jsem a stále trochu mám podezření na silentbloky. Došel jsem až tak daleko, že jsem spodní silentblok vyměnil za polyuretan a silentblok u převodovky, který mi přiapadal měkký jsem nechal upravit tak, že motor se pak nehnul ani o milimetr. Jediný silentblok, který zůstal nedotčen byl napravo. A i přes tuto úpravu jsem stále cítil malé škubání motoru. Nešlo to ale úplně vycítit, protože motor pak přenášel ohromné množství vibrací do kabiny. Nakonec jsem vrátil původní silentbloky a spodní jsem navíc vyztužil speciálním lepidlem.

Máte někdo tušení v čem by mohl být ještě problém? Pořád mam podezření na ty silentbloky, koupit přímo origo, ale zase mě odrazuje to, že jsem tam měl ty velice tvrdé a pořád to škubání tam bylo.

Ještě dodám, že spojka je nová, kapalina taky, čistá a nastavena klapka před cca rokem a žádne chyby v paměti závad. Motor jinak pracuje dobře.

Díky.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

zdendazde
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 28.12.2008 00:02

Re: Škubání motoru

Příspěvek od zdendazde »

kdybys nepsal o nový spojce,odhadoval bych to na unavený pružiny na spojce.Máš skutečně novou celou spojku,nebo jen vyměněnou lamelu?

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

Komplet celá sada nová. Byl jsem u toho. Výrobní vada se ale nevylučuje což mě moc netěší, protože to nechávat zase rozdělávat...
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Škubání motoru

Příspěvek od xerxes »

MPavel píše:Komplet celá sada nová. Byl jsem u toho. Výrobní vada se ale nevylučuje což mě moc netěší, protože to nechávat zase rozdělávat...
Nepřipekl jsi už někde tu spojku?Dělalo ti to i před výměnou Lamele? :roll:

Uživatelský avatar
bartpt
Profík
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Škubání motoru

Příspěvek od bartpt »

záleží na tom,jak kvalitní sadu si dal.Z vlastní zkušenosti vím,že se nám v servisu stalo,že majitelovi se nezdála cena za naší sadu,tak si přinesl svojí a po přiložení pouhého ořechu z ráčny bylo vidět,jak dosedací plochy pacek přítlačáku,jsou každá trochu jinak daleko.Coš by mohl být problém.
Jinak mě napadá ještě setrvačník.Pokud je dvouhmotový,také může dělat problém že auto škube..

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Škubání motoru

Příspěvek od xerxes »

Tak tě asi čeká rozebírání :(

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

Spojková sada je LUK, koupená v autobenexu. Jak je na tom s kvalitou posoudit nemohu.

Proč to ale dělá pouze na jedničku? Ostatní rychlosti jsou v poho a předpokládám, že funkce spojky se při změně rychlostního stupně nemění. V každém případě mě to netěší.

bartpt: A namontovali jste mu tu spojku? Pokud ano měl pak s ní nějaký problém? Tenhle motor naštěstí dvouhmotu nemá takže setrvačník vylučuji.

to luki: Spálená snad není. Práci se spojkou mam celkem slušně zmáknutou. Naopak zabírá skvěle až mam někdy pocit, že je na tu 1.6 až moc silná.

Co jsem ještě zajímavého vypozoroval. Zahřátý motor, stojím a začnu se pomalu rozjíždět způsobem, že plyn jemně šolichám a spojka je v jemným záběru - motor začne s sebou klepat, ale nechcípá. Když to samé provedu způsobem, že vytočím otáčky na cca 1600 - 1700 a spojku v jemným záběru, motor s sebou neklepe. Při studeném motou je výše uvedený jev v podstatě naopak tzn. při rozjezdu pouze přes spojku žádné popř. minimální klepání motoru a jakmile do toho vložím plyn a spojku nechám prokluzovat tak se motor rozklepe. V tu chvíli mě ještě napadlo jestli nemůže být problém ve spalování motoru, ale to je asi nejméně pravděpodobné, protože motor šlape jak hodinky. Pouze občasné menší zakolísání na volnoběh, ale to dělalo i před výměnou spojky, kdy klepání motoru nebylo.

Takže mě osobně napadají dvě varianty:
1) Výrobní popř. konstrukční vada na nové spojce - bohužel asi nejpravděpodobnější příčina
2) Silentblok uložení převodovky ve kterým je menší vůle a je dost možné, že není schopen pohltit určité vibrace motoru a rozvibruje se. Bylo by to možné?
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
shaft.cz
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2357
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Škubání motoru

Příspěvek od shaft.cz »

ahoj, chci se jen zeptat mluvis tady o mensi vuly v silentbloku u prevodovky, jak se takova vule zjisti? Menil jsem jej pred pul rokem ale furt my auto cukne pri seslapnuti a pri pusteni plynu...promin trocha za OT

Diky

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

shaft.cz píše:ahoj, chci se jen zeptat mluvis tady o mensi vuly v silentbloku u prevodovky, jak se takova vule zjisti? Menil jsem jej pred pul rokem ale furt my auto cukne pri seslapnuti a pri pusteni plynu...promin trocha za OT

Diky
OT nevadí. Je to vhodný dotaz o kterým bych mohl taky hodně psát.

Zjistíš to jednoduše. Otevři kapotu, chytni motor rukama resp. jeho horní kryt a snaž se s ním zacloumat dopředu a dozadu. Pokud zaregistruješ pohyb motoru tak v některém ze silentbloku máš vůli. Já ji mam právě u té převodovky. Můžeš ještě použít variantu, že při vypnutém motoru zařadíš rychlost, nejlépe jedničku, přitom budeš mít otevřenou kapotu a s autem se budeš snažit zacloumat dopředu dozadu. Jakmile se kola opřou do zařazeného stupně, motor se pohne.
Cukání o kterým píšeš mi dělá taky, ale pouze při přidání plynu po brždění motorem. Aby to ale nebylo tak jednoduchý tak někdy to dělá víc, někdy míň a někdy vůbec... :)

Jinak dneska jsem měl celkem cestování po Praze a žádné škubání motoru se nekonalo. Pouze když jsem vyjížděl od baráku tak za studena tam menší škubání bylo, ale za tepla nic...
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
majklik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 26.05.2009 16:58
Bydliště: Brno

Re: Škubání motoru

Příspěvek od majklik »

Zdarec lidi,
mě se poslední dobou stává podobná věc. Při lehké noze na plynu na 2 nebo i na 3ku motor škube někde mezi 1200 - 1600 otáčkama. Kromě toho mi přestal fungovat i tempomat.
Napíchl jsem to na VAG a našel chybu na čidle rychlosti VSS G22. Sporadický signál. Když jsem si během jízdy díval přes VAG na rychlost v ŘJ motoru (blok 1 kanál 6 tuším), tak to občas ukazovalo a občas ne. Když to ukazuje, motor jede v pohodě a neškube, když je tam nula, tak to škube.

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Škubání motoru

Příspěvek od pinda »

No, já jsem před nedávnem řešil také škubání mototru, ale při cca 3500ot, příčina byl prasklý výfuk před katíkem, ale proč to píšu, napadly mě také silentbloky a pravda je ta že jsem dal levý, pravý a i ten převodovky nový ( originál ) a pravda je ta že když zkusím hýbat motorem tak tam pořád cca 5mm vůle je, tak že o proti těm starým žádné výrazné zlepšení.

Uživatelský avatar
majklik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 26.05.2009 16:58
Bydliště: Brno

Re: Škubání motoru

Příspěvek od majklik »

Jen doplním, že jsem vyndal čidlo VSS G22 a to je v pořádku - když jsem s ním venku točil, budíky ukazovaly rychlost, ale RJ přes VAG furt 0. Pátrám dál... Kdyby měl někdo podobný problém, tak napiště.

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Škubání motoru

Příspěvek od xerxes »

MPavel píše:Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.
dělá ti to jen na první převodový stupen jo?

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Škubání motoru

Příspěvek od MPavel »

luki píše:
MPavel píše:Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.
dělá ti to jen na první převodový stupen jo?
JoJo.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“