KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Kazdy sharan ma 2 radiatory v predu a v zadu. Verzia len s kurenim v predu neexistuje.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 03.02.2009 16:43
- Bydliště: Havířov
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Tak jsem to nechal naplnit na těch 950g a taky nejede.Kompresor se rozjede na chvíli a pak se zastaví,ale stejně nechladí.Tak nevím co dál,prý bude v pr.... asi kompresor( oprava cca 10 litrů) a za 4 dny jedeme na dovču.Nevíte někdo čím by to mohlo být?Chyby vymazány a stále bliká klimatronik(hlásí servomotor klapky vzduchu)prý by to nemělo mít vliv.Dík za rady
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
pokud je v háji kompresor, tak ho to sepne a běží pořád, ale nenatlakuje.
chce to napojit na budíky a zapnout, sledovat tlaky v systému, ale to ti snad dělali, ne? kolik byl sací a výtlačný tlak? vrtule se ti rozeběhly s kompresorem?
chce to napojit na budíky a zapnout, sledovat tlaky v systému, ale to ti snad dělali, ne? kolik byl sací a výtlačný tlak? vrtule se ti rozeběhly s kompresorem?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 03.02.2009 16:43
- Bydliště: Havířov
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Při zapnutí klimy-auto ,vrtule točí,kompresor jede,otáčky lehce poklesnou.Při zapnutí econ-normálně vypne i vrtule.Sací a výtlačný výkon nevím,ale jak sepl kompresor tak pohyb na budíku byl.Ukazoval mi to ten dotyčný co to plnil,ale tomu až tak nerozumím
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Pri spravnej funkcii systemu je na nizkotlakej strane teplota priblizne -7 az -1 stupna celzia co reprezentuje tlak 1,2 az 1,8 bar. Na vysokotlakej strane sa normalna pracovna teplota pri spravnom chladeni kondenzatora pohybuje asi okolo 55 stupnov celzia co reprezentuje cca 14 bar. Tieto tlaky mozu kolisat hlavne pri zmenach otacok motora ale potom sa stabilizuju.
-
- Řidič
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08.03.2008 15:47
- Bydliště: SLOVENSKO Spisska Nova Ves
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
snad existuje verzia benzinova taku som videl na vlastne oci bola to N1abeljozef píše:Kazdy sharan ma 2 radiatory v predu a v zadu. Verzia len s kurenim v predu neexistuje.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Aj benziny maju v zadu radiator. Kabina je hodne velka a predok sam to nezvladne v normalnom casovom horizonate vykurit.
s N1 to podla mna nemoze mat suvis lebo pre fabriku N1 nic neznamena. To je len administrativna zalezitost. Mreze a folie za vzdy montovali na slovensku alebo v cechach u importera resp. u predajcu pred samotnym predajom auta. Nikdy neprisiel z fabriky SAG z mrezou. Jedinou vinimkou pokial mam spravne informacie je Skodovka kde mreze pokial som dobre pocul osadzali priamo vo fabrike. Lenze dovod bol jednoduchy: Skoda a jej modely ma na Slovensku a v Cechach najvacsi podiel na truhu. Co sa o SAG v celosvetovom meritku neda povedat.
Ked si si objednal Octaviu v N1 tak si si napr. nemohol dat do vybavy hlavove airbagy lebo im zavadzia mreza. Pri SAG si hlavove airbagy ked boli v zakladenj vybave musel zaplatit a pri montazi mreze ich deaktivovali a fyzicky odpojili. Takisto N1 SAG hoci mal v TP ze uchyty 3. radu sedadiel su trvalo znehodnotene, pricom tam boli plne funkcne v ratane bezpecnostnych pasov. Takze fabrika sa Ceskoslovenskou N1 vobec nezaoberala a preto sa nemohlo stat ze by koly N1 nedodali auto zo zadnym radiatorom.
A zadny radiaotor maju vsetky SAG y bez ohladu na to ci su benzinove alebo dieslove. Diesle maju akurat automaticky navyse oproti benzinom bufik. Ale tren zohrieva vodu pre cely okruh nie len pre zadny radiator.
s N1 to podla mna nemoze mat suvis lebo pre fabriku N1 nic neznamena. To je len administrativna zalezitost. Mreze a folie za vzdy montovali na slovensku alebo v cechach u importera resp. u predajcu pred samotnym predajom auta. Nikdy neprisiel z fabriky SAG z mrezou. Jedinou vinimkou pokial mam spravne informacie je Skodovka kde mreze pokial som dobre pocul osadzali priamo vo fabrike. Lenze dovod bol jednoduchy: Skoda a jej modely ma na Slovensku a v Cechach najvacsi podiel na truhu. Co sa o SAG v celosvetovom meritku neda povedat.
Ked si si objednal Octaviu v N1 tak si si napr. nemohol dat do vybavy hlavove airbagy lebo im zavadzia mreza. Pri SAG si hlavove airbagy ked boli v zakladenj vybave musel zaplatit a pri montazi mreze ich deaktivovali a fyzicky odpojili. Takisto N1 SAG hoci mal v TP ze uchyty 3. radu sedadiel su trvalo znehodnotene, pricom tam boli plne funkcne v ratane bezpecnostnych pasov. Takze fabrika sa Ceskoslovenskou N1 vobec nezaoberala a preto sa nemohlo stat ze by koly N1 nedodali auto zo zadnym radiatorom.
A zadny radiaotor maju vsetky SAG y bez ohladu na to ci su benzinove alebo dieslove. Diesle maju akurat automaticky navyse oproti benzinom bufik. Ale tren zohrieva vodu pre cely okruh nie len pre zadny radiator.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 16.05.2009 05:31
- Bydliště: Jeseník
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Taky jsem nechal včera naplnit klimu. Servisák to naplnil na 1050 a klima se vždy na chvilku rozběhla a pak se zastavila a pořád dokola a auto nechladilo. Starašil mě, že mám asi špatný elektromagnet, který spíná kompresor. Po konzultaci s jiným mechanikem jsme klimu upustili na 700 a klima maká jak má. Akorát jsme při kontrole objevili nepatrný únik z chladiče klimatizace. Rád bych se zeptal na něčí zkušenost, zda je možno tomuto opravdu malému úniku zabránit třeba nějakou tou zázračnou látkou na utěsnění systému kliematizace nebo to jsou opravdu vyhozený peníze a je nutno koupit nový chladič. Díky všem za reakciPedroB píše:Tak jsem to nechal naplnit na těch 950g a taky nejede.Kompresor se rozjede na chvíli a pak se zastaví,ale stejně nechladí.Tak nevím co dál,prý bude v pr.... asi kompresor( oprava cca 10 litrů) a za 4 dny jedeme na dovču.Nevíte někdo čím by to mohlo být?Chyby vymazány a stále bliká klimatronik(hlásí servomotor klapky vzduchu)prý by to nemělo mít vliv.Dík za rady
Naposledy upravil(a) srokis dne 23.07.2009 10:43, celkem upraveno 1 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Rozhodne ti ziadne zazracne latky nedoporucujem.
- kldr
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 18.11.2008 11:55
- Bydliště: Třeboň
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Pokud na doplnéni klimacky zajedete do servisu, kde tomu rozumi a maj tam odpovidajici vybaveni, tak tam snadno poznaj na kolik to maj naplnit - pokud tam napràskaj nàplnè vic tak to pak tlakuje jak das a pravidelnè to vypinà a pulzuje, v horsim pripade to odfoukne bezpecàkem a zchlistà Vàm to motorovej prostor tou peknou zelenkavou barvou na identifikaci netesnosti (ta se tam cpe vetsinou automaticky s novou nàplni po podtlakovym testu tj. -1atm po dobu cca 5 min). Tak se to tedy upusti na tu mensi hodnotu a opet se hlidà tlak a vystupni teplota vzduchu z ventilacni mrizky. Olej se vesmes doplnuje v mnozstvi v jakym byl z klimy odsat pred testem tesnosti - proto neni na stitkàch jeho mnozstvi uvedeno.
P.S.:Omluvte ten otresny styl psani, ale pachàm to u sestrenky ve Francii a tady na klavesnici Ti hnupi zkratka nektery znaky nemaj .
P.S.:Omluvte ten otresny styl psani, ale pachàm to u sestrenky ve Francii a tady na klavesnici Ti hnupi zkratka nektery znaky nemaj .
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Stav chladiva sa nemoze kontorlovat teplomerom aky studeny vzduch ta klima pusta. Musi sa to merat manometrami priamo na servisnych ventiloch chladiaceho okruhu.
Stav oleja nie je priamo umerny chladivu. Olej je tazjky a pada dole. Asi 50% po vypnuti klimy zostava v okruhu a druhych 50% v kompresore. Ak je vypustanie chladiva pomale - teda chladivo nezoberie olej zo sebou tak aj pri uplnom vypusteni moze za spravnych okolnosti zostat cely objem oleja v systeme !!!!
Preto sa pri kontaminaciach robia kompletne preplachy.
Stav oleja nie je priamo umerny chladivu. Olej je tazjky a pada dole. Asi 50% po vypnuti klimy zostava v okruhu a druhych 50% v kompresore. Ak je vypustanie chladiva pomale - teda chladivo nezoberie olej zo sebou tak aj pri uplnom vypusteni moze za spravnych okolnosti zostat cely objem oleja v systeme !!!!
Preto sa pri kontaminaciach robia kompletne preplachy.
- Peposu
- Jezdec
- Příspěvky: 297
- Registrován: 04.12.2007 07:35
- Bydliště: Praha 11
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Ahoj lidicky mam v aute dvouzonovku jen mam dotaz kdyz chladim tak vzduch i jde vepredu a ve trese a kdyz topim tak strecha se uzavre a otevre se teply vzduch v zadnim podbehu a zase kdyz chladim tak ze otevre strecha a podbeh se uzavre je to tak dobre?? diky
Neplacte ja se vratim
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Ano je to spravne.
- Peposu
- Jezdec
- Příspěvky: 297
- Registrován: 04.12.2007 07:35
- Bydliště: Praha 11
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
dikyabeljozef píše:Ano je to spravne.
Neplacte ja se vratim
- Brilantis
- Jezdec
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kunčice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: je dvouzónová, nebo jednozónová?
Ahoj. Mám Sharana II. Je hodně složitý dodělat zadní klimu?? Výdechy ve stropu + k tomu potřebné?