Dodělání tlumiče řízeni

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od majkl1 »

Nedělal jste už někdo dodělávku tlumiče řízení na převodku, která je bez tlumiče?
Mám oba druhy, ale bohužel funkční je ta bez tlumiče a po pravdě řečeno, je to velký rozdl v řízení a to pochopitelně kvalitativně směrem k Š120. :evil:
Pokud jsem položil an zemi obě převodky vedle sebe, byly naprosto stejné. Jediný rozdíl byl v tom, že na tej bez tlumiče v místě kde se přišroubovává tlumič na její tělo není v tom nálitku vyřízlý závit (viz obr malý kroužek) a na druhé straně pochopitelně chybí druhá prachovka a držák tlumiče (obr. velký kroužek).
Má otázka tedy je, zda stačí do toho nálitku vyvrtat díru a vyříznout závit a zda na konec převodky jde bez problému přidělat onen držák i s těmi podložkami a těsnícími kroužky po obou jeho stranách, které jsou oproti převodce bez tlumiče, navíc. Nevím, zda pak není axiální táhlo u tlumiče kratší nebo jinačí i když dle ETKY je vše stejné. Pro ty, co mi s tím chtějí pomoci jde v etce o zobrazení:
s tlumičem: 422-41
bez: 422-42

Jedná se o passat syncro r.v.98. :wink:
Přílohy
Bez-názvu-1.jpg
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od SupermanXXX »

jájsme nedávno měnil řízení s tlumčem na řízení normální a žádnej rozdíl jsem tam teda nepoznal. naopak ten tlumič u s¨¨toho starýho měl už vyčochtaný "polohy" a kravilo to. do novějších aut 2000 a vejš se snad už ani nedával tak to taky o něčem svědčí

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od majkl1 »

Kam se dává nebo ne, to sice nevím, ale rozdíl je markantní, alespoň na hrbolech a ty jsou bohužel na našich silnicích skoro všude. Rozdíl jsi nepoznal možná proto, že jsi ten tlumič měl už vyběhaný. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od SupermanXXX »

čéče ja to řízení mám z novější audiny, nechceš mi říct že třeba moje B5ka 98 měla lepší řízení nežli audi 2002 :lol: jinak i na hrbolech mi to sedí jako přibitý :wink:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od majkl1 »

Já to mám teď taky ze supa a je to o 6 let mladší převodka než je auto a sedí to dobře. Jen na hrbolech (a jejich požehnaně) to bez tlumiče daleko víc přenáší vybrace do volantu (a to tam není žádná vůle). Nemyslím nějaký zvukový projevy, ale v ruce je to znát a když už to poznala i moje manželka tak to mluví za vše, ne?
Jinak audi 2002 má úplně tu samou převodku co B5 nebo Superb nebo A6 a je fuck zda 2hrab nebo 4hrab. Mrkni do ETKY a zjistíš že snad u všech modelů jsou obě možnosti. Jak s tlumičem tak bez. A dle mně vždy bude lepší řízení (bavíme se o normál mechanickým hřebenovým s hydro stálým posilovačem) s tlumičem jak bez něj.
Je to sice trochu mimo mísu ale princip je stejný jen tam působí větší síly - měl jsi možnost někdy řídit např. traktor bez tlumiče řízení?

Samozřejmě ty otřesy jdou krapet omezit přitáhnutím převodu, ale zas pak daleko víc kňučí servo. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od SupermanXXX »

měse nic do volantu fakt nepřenáší. nemáš tam KO ještě něco jiného? nebo neti to řízení KO?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od majkl1 »

Uvidíme co to bude dělat až tam ten tlumič nabuším. :P
Jinak včera jsem byl na geometerii. Když viděli čtyřkolku, tak se křižovali a věděli proč. Ani jeden šroub nešel povolit. Nejdřív jsme to mázli nějakým uvolňovákem - nic. Potom jsme to zkusili kapalným dusíkem - nic. Nakonec se to nahřívalo - nic. Tak jsme to ukroutili. Samosebou ten excentrickej šroub jsme neměli, tak jsme tam foukli origo z přední nápravy. Po geomterii, kdy jedno zadní kolo bylo brutálně odkloněný a sbíhavý se jízdní vlastnosti natolik změnily, že jsem jízdou okouzlen i když jsem zjistil vysypaný silenbloky na zadním stabilizátoru a polorozsypaný vnitřní kloub na pravý poloose, páč je tam prasklá manžeta a asi tam nalítal bordel.
Po dvou dnech ježdění mě už se*ou ostatní auta, který nyní pro mně z nepochopitelných důvodů před každou zatáčkou brzdí, kdežto syncro si tam žádá pár hltů nafty navíc. :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od SupermanXXX »

když já jsem scháněl auto a podmínkou byla čtyřkola, všichni kamarádi si klepali na čelo a říkali "na co" "k čemu ti to bude" :roll: pak se s tím párkrát svezli a polovina z nich koupila jako další auto taky 4x4 a ta druhá polovina lituje a závidí v zimě i v létě ale komu není rady tomu .... syncro nepatří :mrgreen:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dodělání tlumiče řízeni

Příspěvek od majkl1 »

To léto mi letos připadá nějaký nechutně dlouhý. Už aby zase ráno rámusily sněžný frézy. :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“