Hukot

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Odpovědět
koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Hukot

Příspěvek od koto99 »

Nazdar hoši, konečne som sa dostal aj do terénu, išiel som na chatu na lazoch, a pri zapnutí redukcie a šplhaní do kopca sa dosť výrazne zvýšila hlučnosť prídavnej prevodovky - také silné hučanie. Je to normálne? Robí to aj vám.
A ešte jedna otázočka: pri bežnej jazde sa pri rýchlosti len medzi 40-50km/hod ozýva zo zadu akoby z diferáku hučanie podobné tomu, ako keď hučí strešný nosič. Nevie niekto čo to môže byť?
Díky za rady.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Hukot

Příspěvek od LuboR5 »

spíš napiš co jsi tam přesně zapnul, možnosti jsou dvě ( u standartu ) High a Low to je jen rychlá a pomalá podlě mě jen jede auto normálně a pomalu při stejných otáčkách ,předek se zapíná dle potřeby sám , a potom ta poslední poloha to je podle mě uzávěrka mezi mápravami a s tím se do zatáčky vůbec nesmí a po rovině jen na vyjetí s problému pokud to teda ještě pomůže a to je ještě myslím omezeno rychlostí , ale jinak s mých zkušeností žádný jiný zvuk při ničem co jsem zapnul slyšet nebyl. takže ložiska všude možně. :D .

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Hukot

Příspěvek od koto99 »

V jazde v teréne nie som začiatočník, mám už dosť nabehané aj v ťažkom teréne (mám Jeep Grand Cherokee a chatu v horách na samote). Mňa len prekvapil ten hukot pri jazde. Mám tam aj uzávierku stredného difu. Môže sa používať aj pri dlhšej jazde, ale len na nespevnených povrchoch, lebo inak by si mohol rozlámať diferák, alebo poloosi. A práve pri jazde v prudkom kopci sa doporučuje použiť uzávierku stredu, aby sa odľahčila medzinápravová spojka, alebo čo to tam v tom Touaregu je. Nikde som sa totiž nedočítal, či tam je klasický medzinápravový diferák, alebo nejaký Haldex.
Ten hukot je dosť výrazný, z vonku nie je počuť, len v kabíne. Pripisoval som to zväčšeniu prevodov pri zaradení redukcie (poloha LOW, zväčší prevod o 2,7x - (pre neznalých ako keď na bicykli prehodíš vpredu na najmenšie kolečko) prevody sa skrátia 2,7 násobne).
Ešte skúsim pozrieť olej v prídavnej prevodovke.

To Lubo: ja myslím, že tam je permanentná 4x4 50:50 cez šnekový medzinápravový diferák, podobne ako to má AUDI s elektronickou uzávierkou, ktorá presúva krúťak podľa potreby dopredu, alebo dozadu, prípadne uzavrie úplne (manuálna voľba).
Len nikde o tom nie je nič písané.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Hukot

Příspěvek od LuboR5 »

pokud máš ta kolečku celkem 4 polohy tak je to něco jiného než my co máme základ a to nevím co to je, a tomu jak to vlastně funguje taky nerozumím ,jen sem sledoval co to dělá na sněhu v kopci atd. třeba nám někdo kdo tomu rozumí popíše .

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Hukot

Příspěvek od koto99 »

Ja mám len tri polohy: Hi - normálny prevod, Low - redukovaný prevod, alebo redukcia, používa sa pri jazde v teréne, ťahaní ťažkých prívesov v kopcoch.... Násobí krútiaci moment prenášaný na nápravo/koleso. Umožňuje pomalú jazdu v teréne s využití maximálneho krútiaceho momentu a výkonu. Šetrí spojku a motor pri jazde v teréne. Low s uzávierkou medzinápravového diferáku - uzamkne medzinápravový diferenciál a tým rozloží rozdelenie krútiaceho momentu 50:50 na prednú a zadnú nápravu. Používa sa pri jazde v náročnom teréne, kde by automatickým presúvaním krúťaku mohlo auto stratiť trakciu, takisto ako pri odľahčení jedného z kolies na náprave. Toto začne prešmykovať, vtedy zasiahne elektronika, ktorá toto koleso pribzdí, prípadne zníži výkon motora a vy strácate trakciu a daný úsek už nemusíte vysť. Šereí sa tým hlavne brzdový systém.
Ešte existuje štvrtá poloha - s uzávierkou aj zadného difu. Používa sa hlavne na vyprostenie, prípadne pri brodení alebo jazde na blatovom kopci, prípadne snehu. Uzávierky je možné používať len na nespevnenom povrchu, prípadne aj na asfalte, ale len pri priamej jazde.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Hukot

Příspěvek od LuboR5 »

jsem z toho jelen. je třeba počkat na sníh a vyzkoušet to. :D

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Hukot

Příspěvek od Mára_VR6 »

Taky mám jen uzávěrku mezinápravovýho a jsem taky zvědavej, co to bude dělat. Jen jsem si to vyzkoušel, jestli to funguje a to je vše. Ani nemám moc možnost zajet do terénu.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Hukot

Příspěvek od koto99 »

trochu teorie: http://www.volkswagen.cz/vw2028/pohon_touareg/" onclick="window.open(this.href);return false;

takže máme tam klasický medzinápravový diferenciál (podobne ako Subaru, Lada Niva...) s elektronicky ovládanou uzávierkou. Ten hukot by mohol spôsobiť beh hydraulického čerpadla ovládajúceho lamely uzávierky. Ale ešte to preverím.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Odpovědět

Zpět na „Touareg“