MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Je především potřeba vědět, jakou závadu (pokud vůbec) napíše ŘJ motoru v okamžiku, když to chcípne. Jinak nevíme nikdo nic.
problém je, že v momentě, kdy nelze nastartovat, nemám diagnostiku k dispozici a do historie závad nic nepřibude :oops:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Marek77 »

Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- :wink:.

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice.
jasně. Teď trochu jinak. Je možný, aby to dělalo čerpadlo vstřikování paliva?nezdá se mi, že by při vypnutém motoru mělo hlásit chybu?

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- :wink:.
janě taky blbost. Ale mě to dělá, že nemohu nastartovat. To by musela být jiná story.I to je možný.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Marek77 »

Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?
dá se ten ventil rozebrat?

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?

Jako že motor točí, ale nechytá

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.

Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

Marek77 píše:Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.

Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.
vím o co jde. Měl jsem to minulý týden oddělaný, očistil jsem ten kontakt přidal vějířovku.
Ale zavzdušněná nafta nehlásí chybu. Proč by se nerozsvítila kontrolka žhavení.?Dodávám, že při o točení klíčku neproblikne žhavení, motor točí, ale nechytne. Po nějaké době, cca 10 minut to blikne(žhavení) a motor chytne na drc. Jo a dělá to jenom přes léto, hlavně pokud je vedro v kabině. :evil:
Prostě jako by někdo odpojil počítač ???

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od marasoba »

Zdravim, jestli umíš s pájkou, tak zkus proletovat kontakty v relátkách nad pojistkovkou. Pozor - ne ty které čouhají ven, ale sundat z relé plastový kryt, okouknout spoje a případně proletovat. Řešil jsem podobnou závadu a taky proletovával. Jsou tam docela "studeňáky".
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od ls »

Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.

Uživatelský avatar
johnpiere
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Senice na Hané

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od johnpiere »

ls píše:Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.
Tak to je mi rada. Hned se na to podívám a udělám to. Může to zlobit i za jízdy?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Marek77 »

Relé 109 umí zlobit i za jízdy, samozřejmě. Jeho odpojením nebo nějakým špatným kontaktem se odpojí napájení ŘJ motoru a ta nekomunikuje ani s VAGem.

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Petr74 »

PROSÍM O RADU

Asi mám podobný problém jako kolega:
Předesílám, že jsem nedávno opravil ŘJ a turbo. Při dlouhodobém vysokém výkonu (jízda do dlouhého kopce, vytočený motor, klima apod.) se mi opakovaně stává, že motor zacuká a následně do několika vteřin zhasne. Auto musím odstavit kde to jde, většinou je to dost o ústa. Následné startování je problém - starter točí, ale motor nechytá (klidně 10-15 vteřin). Nakonec naskočí, ale to už většinou startuju pod plynem.

Vag je bez závad, při startování žhavení normálně problikne.
Podle telefonické konzultace s Andrém (turbosport) by to mohlo být něco s palivovým filtrem, vedením nafty a vůbec přívodem paliva. Palivový filtr mám na autě od května, necelých 10tis km. Údajně by se mohlo zkusit profouknout vedení nafty.... :| (jak na to?)

Je vůbec možné, že by do motoru nešla nafta? Prosím o radu co zkontrolovat, opravit ať to dám dohromady. Díky.
Obrázek

Uživatelský avatar
zzzp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 29.06.2008 13:26
Bydliště: Bratislava, SK

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od zzzp »

ahojte, tak aj ja pridam maly prispevok...

obcas sa mi stane (niekedy pri starte, niekedy pri vypnuti motora, ale nieked aj pocas jazdy), ze zablikaju 2x smerovky. pri starte a vypnuti motora som to trosku ignoroval, ale ked sa mi to par krat stalo aj pri jazde, tak to asi nebude ok. pocas jazdy zaroven vsetko zhasne (budiky, motor cukne) tak na snad menej ako skundu, bliknu smerovky a zase vyzera byt vsetko fajn. co to je?

este sa mi nepodarilo napojit to na VAG, ale je divne, ze to robi iba obcas. snad aj tyzden dva je to v norme, a raz sa mi to stalo 3x pocas 30min jazde autom. ma niekto skusenost?

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“