problém je, že v momentě, kdy nelze nastartovat, nemám diagnostiku k dispozici a do historie závad nic nepřibudeMarek77 píše:Je především potřeba vědět, jakou závadu (pokud vůbec) napíše ŘJ motoru v okamžiku, když to chcípne. Jinak nevíme nikdo nic.
MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.
V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- .
V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- .
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
jasně. Teď trochu jinak. Je možný, aby to dělalo čerpadlo vstřikování paliva?nezdá se mi, že by při vypnutém motoru mělo hlásit chybu?Marek77 píše:Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.
V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice.
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
janě taky blbost. Ale mě to dělá, že nemohu nastartovat. To by musela být jiná story.I to je možný.Marek77 píše:Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.
V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- .
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.
Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?
Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
dá se ten ventil rozebrat?Marek77 píše:Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.
Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Marek77 píše:Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.
Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?
Jako že motor točí, ale nechytá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.
Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.
Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
vím o co jde. Měl jsem to minulý týden oddělaný, očistil jsem ten kontakt přidal vějířovku.Marek77 píše:Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.
Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.
Ale zavzdušněná nafta nehlásí chybu. Proč by se nerozsvítila kontrolka žhavení.?Dodávám, že při o točení klíčku neproblikne žhavení, motor točí, ale nechytne. Po nějaké době, cca 10 minut to blikne(žhavení) a motor chytne na drc. Jo a dělá to jenom přes léto, hlavně pokud je vedro v kabině.
Prostě jako by někdo odpojil počítač ???
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Zdravim, jestli umíš s pájkou, tak zkus proletovat kontakty v relátkách nad pojistkovkou. Pozor - ne ty které čouhají ven, ale sundat z relé plastový kryt, okouknout spoje a případně proletovat. Řešil jsem podobnou závadu a taky proletovával. Jsou tam docela "studeňáky".
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- ls
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Tak to je mi rada. Hned se na to podívám a udělám to. Může to zlobit i za jízdy?ls píše:Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
Relé 109 umí zlobit i za jízdy, samozřejmě. Jeho odpojením nebo nějakým špatným kontaktem se odpojí napájení ŘJ motoru a ta nekomunikuje ani s VAGem.
- Petr74
- Jezdec
- Příspěvky: 396
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 15
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PROSÍM O RADU
Asi mám podobný problém jako kolega:
Předesílám, že jsem nedávno opravil ŘJ a turbo. Při dlouhodobém vysokém výkonu (jízda do dlouhého kopce, vytočený motor, klima apod.) se mi opakovaně stává, že motor zacuká a následně do několika vteřin zhasne. Auto musím odstavit kde to jde, většinou je to dost o ústa. Následné startování je problém - starter točí, ale motor nechytá (klidně 10-15 vteřin). Nakonec naskočí, ale to už většinou startuju pod plynem.
Vag je bez závad, při startování žhavení normálně problikne.
Podle telefonické konzultace s Andrém (turbosport) by to mohlo být něco s palivovým filtrem, vedením nafty a vůbec přívodem paliva. Palivový filtr mám na autě od května, necelých 10tis km. Údajně by se mohlo zkusit profouknout vedení nafty.... (jak na to?)
Je vůbec možné, že by do motoru nešla nafta? Prosím o radu co zkontrolovat, opravit ať to dám dohromady. Díky.
Asi mám podobný problém jako kolega:
Předesílám, že jsem nedávno opravil ŘJ a turbo. Při dlouhodobém vysokém výkonu (jízda do dlouhého kopce, vytočený motor, klima apod.) se mi opakovaně stává, že motor zacuká a následně do několika vteřin zhasne. Auto musím odstavit kde to jde, většinou je to dost o ústa. Následné startování je problém - starter točí, ale motor nechytá (klidně 10-15 vteřin). Nakonec naskočí, ale to už většinou startuju pod plynem.
Vag je bez závad, při startování žhavení normálně problikne.
Podle telefonické konzultace s Andrém (turbosport) by to mohlo být něco s palivovým filtrem, vedením nafty a vůbec přívodem paliva. Palivový filtr mám na autě od května, necelých 10tis km. Údajně by se mohlo zkusit profouknout vedení nafty.... (jak na to?)
Je vůbec možné, že by do motoru nešla nafta? Prosím o radu co zkontrolovat, opravit ať to dám dohromady. Díky.
- zzzp
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 29.06.2008 13:26
- Bydliště: Bratislava, SK
Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
ahojte, tak aj ja pridam maly prispevok...
obcas sa mi stane (niekedy pri starte, niekedy pri vypnuti motora, ale nieked aj pocas jazdy), ze zablikaju 2x smerovky. pri starte a vypnuti motora som to trosku ignoroval, ale ked sa mi to par krat stalo aj pri jazde, tak to asi nebude ok. pocas jazdy zaroven vsetko zhasne (budiky, motor cukne) tak na snad menej ako skundu, bliknu smerovky a zase vyzera byt vsetko fajn. co to je?
este sa mi nepodarilo napojit to na VAG, ale je divne, ze to robi iba obcas. snad aj tyzden dva je to v norme, a raz sa mi to stalo 3x pocas 30min jazde autom. ma niekto skusenost?
obcas sa mi stane (niekedy pri starte, niekedy pri vypnuti motora, ale nieked aj pocas jazdy), ze zablikaju 2x smerovky. pri starte a vypnuti motora som to trosku ignoroval, ale ked sa mi to par krat stalo aj pri jazde, tak to asi nebude ok. pocas jazdy zaroven vsetko zhasne (budiky, motor cukne) tak na snad menej ako skundu, bliknu smerovky a zase vyzera byt vsetko fajn. co to je?
este sa mi nepodarilo napojit to na VAG, ale je divne, ze to robi iba obcas. snad aj tyzden dva je to v norme, a raz sa mi to stalo 3x pocas 30min jazde autom. ma niekto skusenost?