4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
wesly.tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 21.04.2008 16:53
Bydliště: karviná

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od wesly.tdi »

kontrolní otázka :D : dá se nebo spíše může se u 5q tiptronicu za jídy z kopce hodni "N"ko a pak opět za jízdy "D" ???? jde to ale nevím zda to neškodí díííky
.....Prassi Variant 2.5 V6 TDi 132kw......

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od magmuss »

A proč bys to dělal? Já nevím co s tím vyřazováním no "N" máte. Jednou jste si pořídili automat, tak ho nechte, aby dělal svojí práci.

Pravděpodobně se ti jedná o to, abys ušetřil palivo, ale podle mě palivo neušetříš a když, tak nepatrně. Navíc to převodovce asi moc neprospívá, když se "točí na sucho". Nevím jak tiptronic a nevím jak všeobecně auta s automatem, ale už když sem měl třeba Peugeota 405 benzin, tak sem z kopce nikdy nevyřazoval ani když to byl manual - za prvé - převodovka z kopce krásně přibržďuje podle zařazeného stupně a počítač uzavře úplně přívod paliva. Když vyřadíš u takového auta rychl. stupeň, počítač žene do spalování neustále palivo.
Na druhou stranu, při vyřazení stupně dojedeš o pár metrů dále, ale fakt se ti jedná o takovýhle nepatrný rozdíly? Chceš to vypočítat, abys zjistil, jestli ušetříš peníze při vyřazeném stupni z kopce, nebo naopak - kdy třeba použiješ přibržďování brzdovým pedálem a tím pak dochází k opotřebení brzd. destiček... atd atd.. Pak sis měl koupit spořivé auto a ne automat.

Dále trochu odbočím. Řeší se tu, že jsou max. stupně určené pro : kopec, vlek atd.. Jezdím s tím po Praze rok a když chci, tak si prostě pákou navolím to, co v tu chvíli zrovna potřebuju. (ze "2" na "3" a kolikrát i z "D" na "4")
Příklad s kamionem je dobrej, asi všichni znají. Využívám to naprosto stejně.
Když sem si auto kupoval, prodejce mi říkal, že se podřazování nedoporučuje (nemyslím tiptronic) ale nikdo tu nedokáže vysvětlit proč. Samozřejmě když to nikdo nebude hnát do extrémů - myslím otáčky, tak jak by to té převodovce mělo ubližovat? ? ? :roll:

Za další - přeřazování z jednoho stupně na druhý při stojícím autě - tím se myslí z "N" na jakýkoli stupeň, který začne hýbat s autem a to je ošetřeno pojistkou na volící páce (takže je jasné, že auto musí stát, když chceš např. couvat) vyjímkou je - jak je psáno výše - když jedu z kopce a vyřadím (podle mě zbytečne) na "N" pak je možnost vrátit bez pojistky páku na "D" nikoli ale při přeřazení např. z max. rychl. stupně "2" na "3" - to budeš pokaždé auto zašlapávat, aby nehnutě stálo a pak teprv řadit? Blbost!!!
Uvedu příklad : jedeš po Praze, třeba v kolonách a do kopce - pak je zbytečné, aby automat stále přeřazoval a podřazoval - když pak kolona zmizí a ty vyjedeš na vrch kopce, tak pákou zařadíš vyšší stupeň, aby nebyly otáčky zbytečně vysoké a motor tím pádem neřval. Chceš mi říct, že i potom by jsi auto zastavil a pak teprv řadil? Nebo naopak - jedeš z táhlého kopce kde je omezení rychlosti a v dálce vidíš kolonu kamionů, tak prostě vezmu páku a podřadím na "4" ... a čtyřku tam třeba nechám zase do té doby, než se kolona neuvolní.

Lidi, nehledej v tom tak složitý kraviny.. Proč je to asi automat? Je to sice na jednu stranu naprosto složitej systém, ale na druhou stranu je to myslím vyráběné tak, aby to pochopila i blondýna v americe, která ani neví, že to auto má motor v předu.. Ikdyž je to tiptronik. Tím chci říct, že chlapíci při výrobě myslel určitě i na to, že za tím bude sedět klidně nějakej tupec a bude se snažit z auta udělat letadlo.

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od prassat »

Někteří jistě toto vše dávno vědí, jiní se přiučí.

Opět trocha citace z příručky (sice je na 5. st. automat - tipronic, ale v případě podmiňování max. stupně je to v podstatě obdobné)....

"5stupňová automatická převodovka
Pokyny pro provoz s automatickou převodovkou
Řazení na vyšší a nižší rychlostní stupeň probíhá automaticky.
Převodovku ale také můžete přepnout do režimu Tiptronic. Tento režim
umožňuje řadit jízdní stupně ručně ⇒ strana 107.
Rozjezd a jízda
– Sešlápněte brzdový pedál.
– Stiskněte blokovací tlačítko v hlavě volicí páky, nastavte ji do
požadované polohy, např. D ⇒ strana 105, a blokovací tlačítko
uvolněte.
– Chvíli počkejte, dokud převodovka nezařadí (je cítit lehké trhnutí).
– Uvolněte brzdový pedál a přidejte plyn ⇒ .

Zastavení
– Při krátkém zastavení, např. na křižovatkách, není nutné, abyste nastavovali
volicí páku do polohy N. Zcela postačuje brzdění. Motor však
smí běžet pouze ve volnoběžných otáčkách.

Parkování
– Sešlápněte brzdový pedál.
– Zatáhněte pevně ruční brzdu.
– Stiskněte blokovací tlačítko, nastavte volicí páku do polohy P a tlačítko
uvolněte.
Motor můžete startovat pouze v polohách P nebo N ⇒ strana 96.
Parkujete-li na rovině, nastavte volicí páku do polohy P. Na skloněné vozovce
nejprve pevně zatáhněte ruční brzdu a teprve potom nastavte volicí páku do parkovací
polohy. Tím se zmenší zatížení blokovacího mechanizmu a později Vám to
usnadní vyřazení volicí páky z polohy P.
Pokud za jízdy omylem posunete volicí páku do polohy N, musíte před nastavením
volicí páky do polohy pro jízdu vpřed ubrat plyn a počkat na volnoběžné otáčky.

POZOR!
• Během volby jízdního režimu u stojícího vozidla s běžícím motorem
nikdy nepřidávejte plyn - nebezpečí nehody!
• Nikdy nenastavujte volicí páku během jízdy do polohy R nebo P - nebezpečí
nehody!
• Má-li vozidlo zůstat stát při zvoleném jízdním režimu s motorem ve
volnoběhu, např. při stání a popojíždění před křižovatkou, musíte
sešlápnout brzdový pedál, neboť při volnoběžných otáčkách není přenos
síly zcela přerušen a vozidlo má tendenci se rozjíždět.


P - Parkovací poloha
V této poloze jsou hnací kola mechanicky zablokovaná.
Parkovací polohu můžete zařadit jen u stojícího vozidla ⇒ .
Chcete-li nastavit volicí páku do, popř. z této polohy, musíte stisknout blokovací
tlačítko v hlavě volicí páky a současně sešlápnout brzdový pedál.
R - Zpětný chod
Zpětný chod smíte nastavit pouze u stojícího vozidla při volnoběžných otáčkách
motoru ⇒ .
Chcete-li nastavit volicí páku do polohy R z poloh P nebo N, musíte stisknout
blokovací tlačítko a současně sešlápnout brzdový pedál.
V poloze R svítí, pokud je zapnuté zapalování, zpětná světla.

N - Neutrál (volnoběh)
V této poloze je zařazen neutrál (volnoběh).
Chcete-li nastavit volicí páku z polohy N do jiné polohy, musíte při rychlostech do
5 km/h, stejně jako u stojícího vozidla a při zapnutém zapalování, sešlápnout
brzdový pedál (pokud je páka v této poloze déle než 2 s).

D - Trvalá poloha pro jízdu vpřed
Rychlostní stupně se v této poloze řadí automaticky nahoru či dolů podle zatížení
motoru, rychlosti jízdy a podle dynamického programu řazení (DSP).
Chcete-li nastavit polohu D z polohy N, pokud rychlost vozidla nepřesáhne 5 km/h,
popř. u stojícího vozidla, musíte sešlápnout brzdový pedál ⇒ .
Za určitých okolností (jízda v horách nebo provoz s přívěsem) je výhodné přepnout
na ruční program řazení ⇒ strana 107, abyste převodový poměr mohli ručně přizpůsobit
jízdním podmínkám.

4 - Poloha pro jízdu ve zvlněném terénu
Tuto volbu doporučujeme tehdy, když za určitých podmínek v poloze D dochází
příliš často ke změně mezi čtvrtým a pátým rychlostním stupněm.
První, druhý, třetí a čtvrtý rychlostní stupeň se automaticky řadí podle zatížení
motoru a rychlosti jízdy. Pátý rychlostní stupeň zůstává zablokován. Tím se zvyšuje
brzdný účinek motoru při ubrání plynu ⇒ .
Chcete-li nastavit polohu 4 z polohy D, musíte stisknout blokovací tlačítko na
hlavici volicí páky.

3 - Poloha pro jízdu v hornatém terénu
Tato poloha volicí páky je vhodná při dlouhém klesání.
displej: polohy volicí
páky
Automatická převodovka* 106
První, druhý a třetí rychlostní stupeň se automaticky řadí v závislosti na zatížení
motoru a rychlosti jízdy. Čtvrtý a pátý rychlostní stupeň zůstávají zablokovány, aby
se zabránilo zbytečnému řazení vyšších rychlostních stupňů. Tím se dále zvyšuje
brzdný účinek motoru.
Chcete-li nastavit polohu 3 z polohy 4, nemusíte stisknout blokovací tlačítko na
hlavici volicí páky.

2 - Poloha pro jízdu ve strmých horských úsecích
Tato poloha volicí páky je vhodná pro extrémní klesání.
První a druhý rychlostní stupeň se automaticky řadí v závislosti na zatížení motoru
a rychlosti jízdy. Třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň zůstavají zablokovány. Tím je
dosažen maximální možný brzdný účinek motoru.
Chcete-li nastavit polohu 2 z polohy 3, musíte stisknout blokovací tlačítko na hlavici
volicí páky.
V poloze 2 je použití tempomatu blokováno.

POZOR!
• Nikdy nenastavujte volicí páku během jízdy do polohy R nebo P - nebezpečí
nehody!
• Má-li vozidlo zůstat stát při zvoleném jízdním režimu s motorem ve
volnoběhu, např. při stání a popojíždění před křižovatkou, musíte
sešlápnout brzdový pedál, neboť při volnoběžných otáčkách není přenos
síly zcela přerušen a vozidlo má tendenci se rozjíždět.
• Pokud je u stojícího vozidla zvolen některý jízdní režim, nesmíte v
žádném případě omylem přidat plyn (např. rukou vmotorovém prostoru).
Vozidlo by se okamžitě rozjelo - za určitých okolností i tehdy, je-li zatažená
ruční brzda - nebezpečí nehody!
• Než otevřete kapotu motorového prostoru a začnete pracovat na
běžícím motoru, nastavte polohu P a pevně zatáhněte ruční brzdu - nebezpečí
nehody! Respektujte bezpodmínečně bezpečnostní pokyny
⇒ strana 174, „Práce v motorovém prostoru“.


Poznámka
• Pokud během jízdy omylem nastavíte polohu N, musíte před nastavením
polohy D ubrat plyn a počkat na volnoběžné otáčky.
• Volicí páku sice můžete ručně nastavit do polohy 4, 3 a 2, avšak automatika
zařadí teprve tehdy, když je již vyloučeno přetočení motoru.


Zámek volicí páky
Automatický zámek volicí páky
Volicí páka je při zapnutém zapalování v polohách P a N uzamknutá. Chcete-li páku
uvolnit z těchto poloh, musíte sešlápnout brzdový pedál a zároveň stisknout
tlačítko na hlavici páky. Na informačním displeji* se zobrazí:
"Apply foot brake when selecting gear with vehicle stationary" (Ovládání
převodovky pouze s pedálem brzdy.)
Kromě toho na krytu vedle volicí páky svítí symbol až do doby, než sešlápnete
brzdový pedál.
Zpožďovací člen zajišťuje, že při plynulém přechodu přes polohu N (např. z R do D)
není volicí páka blokována. Tím se např. umožní vyhoupnutí uvízlého vozidla.
Zámek zaskočí pouze tehdy, pokud není sešlápnut brzdový pedál a páka zůstane v
poloze N déle než 2 s.
Zámek volicí páky je aktivní pouze u stojícího vozidla a při rychlosti do 5 km/h. Při
vyšších rychlostech se v poloze N automaticky vypíná.

Blokovací tlačítko
Blokovací tlačítko na hlavici volicí páky brání nechtěnému navolení některých
poloh volicí páky. Stisknutím blokovacího tlačítka zámek volicí páky uvolníte.
Pojistka klíče zapalování
Klíč můžete po vypnutí zapalování vyjmout jenom tehdy, je-li volicí páka v poloze
P. Pokud je klíč ze spínací skříňky vytažený, je volicí páka v poloze P zajištěná."

8)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od prassat »

Funkce kick-down
Funkce kick-down umožňuje maximální zrychlení.
Pokud sešlápnete pedál plynu až na doraz, přeřadí automatika (v závislosti na
rychlosti a počtu otáček) zpět na nižší rychlostní stupeň. K přeřazení na následující
vyšší rychlostní stupeň dojde teprve po dosažení maximálních přípustných otáček
motoru.

POZOR!
Mějte na paměti, že na hladké, kluzké vozovce se při zapnutí funkce kickdown
mohou hnací kola protočit - nebezpečí smyku!


Dynamický program řazení
Automatická převodovka Vašeho vozidla je řízena elektronicky. Řazení rychlostních
stupňů nahoru či dolů probíhá automaticky v závislosti na daném programu.
Při mírném způsobu jízdy volí převodovka nejhospodárnější program řazení.
Včasnější řazení na vyšší a pozdější řazení na nižší rychlostní stupeň snižuje
spotřebu pohonných hmot.
Při razantním způsobu jízdy s rychlými pohyby plynovým pedálem, při prudkém
zrychlování a často se měnící rychlosti, při využívání maximální rychlosti nebo po
sešlápnutí plynového pedálu do polohy kick-down se převodovka přepíná do
oblasti sportovních programů. Pozdějším řazením vyšších stupňů se plně využívají
výkonové rezervy motoru. K přeřazení na nižší rychlostní stupeň dochází při vyšších
otáčkách než v hospodárných programech.
Výběr nejvhodnějších jízdních programů je neustále probíhající proces. Nezávisle
na tom je však možné rychlým sešlápnutím plynového pedálu přejít do sportovního
programu. V tomto programu řadí převodovka nižší rychlostní stupeň, než
jaký přísluší okamžité rychlosti, a tak umožňuje větší zrychlení (např. při
předjíždění), aniž by bylo nutné sešlápnout pedál plynu až do oblasti kick-down. Po
zařazení vyššího rychlostního stupně se při odpovídajícím stylu jízdy opět zvolí
původní program.

Nouzový program
Pro případ poruchy systému je k dispozici nouzový program.
Vyskytne-li se funkční závada na elektronice převodovky, pracuje převodovka dále,
ale přepne se do některého z nouzových programů. Ten se hlásí rozsvícením, popř.
zhasnutím všech segmentů na displeji.
I nadále můžete nastavovat všechny polohy volicí páky. V polohách D, 4, 3 a 2
zůstává převodovka zařazena na 4. rychlostní stupeň. V poloze R je jako obvykle
k dispozici zpětný chod.
Ruční program řazení (tiptronic) se v nouzovém programu vypíná.
Jestliže se převodovka přepne na nouzový program, vyhledejte co nejdříve
odborný servis a nechte poruchu opravit.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od johnns »

To magmuss a prassat.
Tomu říkám příhoz chlapci...! :wink: :wink:
Sluší se za všechny, kterým to něco dalo, poděkovat. :mrgreen:

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od prassat »

Maličkost :wink:
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

cenda101
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 04.09.2008 10:50

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od cenda101 »

zdravím můžu se zeptat jak se kontroluje a vyměňuje olej v 4st automatu.Díky moc za radu.

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od johnns »

cenda101 píše:zdravím můžu se zeptat jak se kontroluje a vyměňuje olej v 4st automatu.Díky moc za radu.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=35&t=56752" onclick="window.open(this.href);return false;

cenda101
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 04.09.2008 10:50

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od cenda101 »

díky moc

cenda101
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 04.09.2008 10:50

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od cenda101 »

ještě bych se chtěl zeptat,kde bych sehnal těsnění pod vanu,filtr a zátku nalévacího otvoru.Předem děkuji :)

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od johnns »

Odpovězeno v SZ, jinak toto lze sehnat v servisu kde automaty dělají, či někde na netu v autodílech. Já objednával na KAPS.cz :wink:

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“