MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
xKamil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.02.2006 21:02

MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od xKamil »

Nejakou dobu se potykam na svem Galaxy s problemem cukani u vysezminenych otacek. Jedna se o 2.8 V6 (150kW), tiptronic. Projevuje se to hlavne na petku (u nizsich stupnu to radi) okolo rychlosti 90 kmh, kdy nejde pomalu a plynule zrychlit. Auto sebou skube, dokud neprekroci asi 3000 rpm, pak se rozjede. Vymenil jsem svicky, vzduchovy filtr. Vag nehlasi zadnou chybu.

Uživatelský avatar
YEN
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KARLOVARSKO

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od YEN »

Mám podobný problém VR6 , od konce minulého léta kdy jsem se vrace z dovolené mi motor začal zlobit přibližně v těchto otáčkách.Stratí cca 50% výkonu a začnou se ozývat z motorového prostoru tupé rány.Vždy to po pár vteřinách zmizí a motor jede zase jako by nic.Po měsíci se mi to zopakovalo a teď je to už téměř vždy během jízdy.Při jízdě nad 120 a víš nejsou žádné problémy,motor si přede jako kotě.Tak by mi moc pomohlo kdyby mi mohl někdo poradit co by s tím mohlo být.

jramtj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 12.09.2009 19:23

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od jramtj »

Ahoj, mám stejný problém u Sharana, při konstantích otáčkách v pohodě, při změně (rychlém vytočení z 800 na 4000) jako by se dusil. Povedlo se to nějak vyřešit?

ninja8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 12.10.2008 05:43
Bydliště: Valašsko

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od ninja8 »

Taky mám problém s V6, při studeném motoru mi to škytá jako staré 105 a 120. A i při zahřátém to není stoprocentní, při rychlém přidání plynu jsou slyšet podivné zvuky, jako klapaní nějaké klapky či co.
Sharan II 2.8 150kW 4motion

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od mimayin »

Koukám, že poslední příspěvek už byl před delší dobou. Možná jste to už vyřešili? Včera jsem to zrovna psal na tematu o kolísáni při zahřátí. Za studena je to po startu v pohodě. Při zahřátí na polovinu provozní teploty to začne kolísat, skoro jako by to jelo jen na pět válců. Prcá to do výfuku. Při akceleraci śe to chová tak jak to popisujete. Dělá to od té doby, jsem vyměnil olej (Mobil 10 W 40 za Castrol 10 W 40) což by nemělo mít vliv a po týdnu přidal do benzínu Sonax na číštění palivového systému. Od té doby to začalo dělat. Při jízdě po dálnici je to v pohodě. Při zpomalení a předjíždění si nepřípadám jako ve VR6. Je to přidušené a hlavně v kopci předjíždět je horší. Chvílemi to přestane a v pohodě. Dnes opět to samé. Za studena OK, potom kolísání a začaly ty tupé zvuky z prostoru rozvodového řetězu. Je to od napínáku (řekl bych). Ani v servise nevěděli jak to napnout a to je servis Bosch. Já už vím kde, ale nedá se tam normálně dostat. To chce zvednout a sundat ten plastový dekl pod motorem. No abych pokračoval, tak v plné provozní teplotě pokračovalo kolísání a prcání do výfuku, ale sem tam jako by se to chtělo ustálit. Při podžení otáček na volnoběh při 1500 motor šlapal OK, i 2000 i 2500. Pustil jsem plyn a ejhle najednou to šlapalo jako hodinky. Přitom hydroštely neklepou. Původně jsem myslel že buď svíčka nebo zapalovací kabel, ale podle toho co píšete, tak Vám to nepomohlo. Takže to vidím na zasrviněné vstříkování, kam vlítl ten svinčik, co jsem vičistil z palivového systému. Protože jinak nevím co by to mohlo být. Váhu vzduchu mám novou, tlakové hadičky nové a všechny filtry. Díky Vám všem za odpověď. mimayin

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od mimayin »

....mimochodem, když jsem četl ob jedno téma níže, nemůže to být EGR ventilem? Já ho neměl zapojený a v servise mi ho aktivně zapojili při výměně hadiček. No a ihned potom jsem aplikovalt ten čistič od Sonaxu. Že by se ten bordel prohnal znovu přes vstřiky a zasvinil je? Tím pádem bych asi zkratkou dosáhl stejného stavu, který popisujete Vy. mimayin

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od mimayin »

Takže jeden důležitý poznatek k tomuto tématu po měsících hledání. Co pomůže: 1. vyčistit EGR pomocí speje přes sání vzduchu (npříklad od Wynn´s) mimochodem se tím vyčistí i vstřikování. 2. zkontrolovat lambda sondu (stačí porucha vyhřívání a mlátí to v některých otáčkách, případně slabě střílí do výfuku), 3. zkontrolovat ventil včetně membrány a čídla u kontroly a odsávání spalin, (je to hned vedle váhy vzduchu). Jsou tři možnosti: a. špatná membrány nebo prasklé hadišky, b. špatné čidlo, c. špatný nebo znečíštěný ventil. Všechny tří závady rozhodí signál lambdy. Další možnost je špatný kabel k některé svíčce což způsobí občasný výpadek válce. Já měl špatnou lambdu, špatný kabel a prasklou membránu. Dělalo mi to ty rány, kolísání otáček, občas kratinký pokles výkonu atd. Také byly za studena slyšet zdvihátka. Nyní je vše OK. Rozhodně se to vyplatí zkontrolovat, protože jinak se po čase odrovná motor!!! mimayin

zrandekluk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.04.2011 12:30

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od zrandekluk »

Zdravím všechny, mám Sharana V6 2.8 150kW r.v. 2004 v automatu, auto mám krátce, vše fungovalo a po ujetí pár tisíc KM se objevilo poměrně velké škubnutí. Zároveň s tímto škubnutím se rozsvítila na palubovce oranžová kontrolka tvaru čerpadla - mělo by to značit údajně nějakou závadu v elektrice a s autem se od té doby nedá jezdit. Vždy při přeřazování a podřazování automatické převodovky v tom škubne, no skoro jako kopne, je to poměrně velkej kopanec pod kapotou prostě. Má někdo prosím zkušenost s takovým problémem? Auto jinak nastartuju normálně a ve volnoběhu šlape na jedničku, oranžová kontrolka však stále svítí... Děkuji za každou snahu... S pozdravem B. Hájek od Karlových Varů

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od abeljozef »

Auto musi ist na diagnostiku.

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od mimayin »

Často špatná lambda sonda. To by měla diagnostika ukázat. mimayin

Uživatelský avatar
lubomt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 14.12.2010 19:49
Bydliště: Martin, Sk

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od lubomt »

zrandekluk píše:Zdravím všechny, mám Sharana V6 2.8 150kW r.v. 2004 v automatu, auto mám krátce, vše fungovalo a po ujetí pár tisíc KM se objevilo poměrně velké škubnutí. Zároveň s tímto škubnutím se rozsvítila na palubovce oranžová kontrolka tvaru čerpadla - mělo by to značit údajně nějakou závadu v elektrice a s autem se od té doby nedá jezdit. Vždy při přeřazování a podřazování automatické převodovky v tom škubne, no skoro jako kopne, je to poměrně velkej kopanec pod kapotou prostě. Má někdo prosím zkušenost s takovým problémem? Auto jinak nastartuju normálně a ve volnoběhu šlape na jedničku, oranžová kontrolka však stále svítí... Děkuji za každou snahu... S pozdravem B. Hájek od Karlových Varů
To mas problem v automate... Ked ti to za jazdy trhlo a odvtedy to robi, mas poskodenu prevodovku.
Renovácie a opravy automatických prevodoviek všetky značky, vzduch.vankúše. Výmeny prevodoviek na aute, profesionálna diagnostika všetky typy áut. Príbovce 25 lubomt1@gmail.com , 00421908777779

Uživatelský avatar
MAKO-VR6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 30.05.2010 12:05
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od MAKO-VR6 »

Ahoj, roznemohla se nam naše VR6/ AAA. Nejede na všechny válce, prská to do výfuku, netáhne a žere. Přitom kabely i svíčky jsou nový, filtr vzduchu též. Přeměřeny válce a tlaky OK.
Z VAGu mám toto:
00533 - Regulace volnobehu
14-00 - adaptacni hranice (soucet) prekrocena
00525 - Sonda lambda (G39)
27-00 - nesmyslny signal
01165 - rid.jedn. skrtici klapky (J338)
20-10 - chyba v zakladnim nastaveni - Sporadicky

Může to být ta lambda? Ta závada bývá sporadická. A hodnoty ve VAGu se nějaké objevují.

Dík za podněty. MAKO
MAKO

Uživatelský avatar
matko001
Závodník
Závodník
Příspěvky: 639
Registrován: 19.06.2012 23:32
Bydliště: Amsterdam NL

MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od matko001 »

Nemam skusenost priamo s tymto motorom, ale ked mi vag nieco podobne pisal na Fobii 1.4 mpi, tak mi povedali, ze treba zacat vycistenim a nastavenim skrtiacej klapky a az potom vsetko ostatne.

Zere to kvoli lambde - dava zlu hodnotu - bud je zla lamda, alebo si prisava falosny vzduch, alebo uz spominana skrtiaca klapka. Nou by som urcite zacal, vycistenie a nastavenie by nemalo byt nadmerne zlozite.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT

Uživatelský avatar
MAKO-VR6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 30.05.2010 12:05
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR: 2.8 V6 - cukání v rozmezí 2400 - 3200 rpm

Příspěvek od MAKO-VR6 »

Vyměnil jsem 2 děravé hadičky. Klapku jsem se snažil prostříkat čističem. Lambda napsala: žádný signál.
Neví někdo, kde ve VAGu - který blok hodnot, ukazuje hodnoty lambdy, z kterých by se to dalo vydedukovat? Políčko s nápisem Lambda je tam několikrát. A jedno hodnoty ukazuje.
Dík.
MAKO

tibetan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 25.01.2009 21:55

motor 2.8 V6 - cukání v nižších otáčkách

Příspěvek od tibetan »

mám poslední dobou podobný problém, motor 2,8 VR 6 mi v nižších otáčkách cuká - dříve jsem jezdil po městě na pětku, dneska se mu nechce a škube, taky mi dost vylítla spotřeba oleje, až jsem se orosil, tak nevím popravdě co s tím, tuším velkou opravu, v servisu mi daly nové svíčky a nové kabely, protože to jelo na 5 válců, teď to sice jede na všech 6 válců ale mizérie, mám to čipovaný, jsme zvyklej na extra zátah, nevíte náhodou co s tím, případně kam to dát opravit? dík za každé info

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“