MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
- x
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
V motoru mi něco klepe, za studeného motoru to není moc slyšet, ale když se ohřeje na správnou teplotu, tak je to dost slyšet. Jízdní vlastnosti jsou výborné..
Nevíte, co to může být ?..
Nevíte, co to může být ?..
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
MOTOR: hlučnost motoru
Mám SII - 85kW PD rv 00 stejně jako známý, ten má jen rv 02 (modelová řada asi 03 - podle větších kotoučů). Na mám se mě zdá o dost hlučnější motor. Nemá někdo tušení proč?
Mám nové rozvody(řemen, kladky, vodní pumpu), filtry, olej 5w-40.
Motor má pouhých 98 tis. Známý má přes 130 tis.
Mám nové rozvody(řemen, kladky, vodní pumpu), filtry, olej 5w-40.
Motor má pouhých 98 tis. Známý má přes 130 tis.
SII - 1,9 -85kW
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR: hlučnost motoru
Nechci ti kazit radost, ale nejspíš těch 98 tisíc bude utopie. A navíc, i když to jsou jakoby stejná auta, u novějších může být požita jiná technologie odhlučnění, jiné materiály. Nové auto víc drží při sobě, starší je tak trochu rozvrzané, i když to na první pohled není znát. Další je, jestli máte stejné motory atd. Když slyším blafat motor Patpera, který má tuším 66 kW a ten můj, 85 kW, taky mám pocit, že ten můj je hlučnější. Na sraze, kde se sejde celá sqadrona těchto aut je to markantní. Někdo má traktor, jiný limuzínu (píšu o dieselech). A pokud se ti zdá větší hlučnost v autě, tak to je velkým prostorem, který působí jako velká ozvučnice a hluk a vibrace v podstatě zesiluje.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: hlučnost motoru
Pročti si toto vlákno,jestli to třeba nebude ono http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... ilit=filtr
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: hlučnost motoru
To vilik:
Stav km není utopie ale realita. Mám k tomu i věrohodně vypadající servisní knížku a pár dokladů, třeba nákup gum, kde je poznačen datum a stav km.
Hlučnost jsem měl na mysli z venku.
Stav km není utopie ale realita. Mám k tomu i věrohodně vypadající servisní knížku a pár dokladů, třeba nákup gum, kde je poznačen datum a stav km.
Hlučnost jsem měl na mysli z venku.
SII - 1,9 -85kW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: hlučnost motoru
Jestli jsi koupil auto sedm let staré, které má najeto 98.000 km, mělo by Ti to připadat podezřelé i v případě, že máš věrohodně vypadající servisní knížku. Nechci Tě nijak provokovat, ale podobně jako vilik tomu stavu tachometru prostě nevěřím.
Naše vozy jsou v mnoha ohledech specifické. Nekoupí si je jen tak někdo, zpravidla takové auto člověk potřebuje, protože prostě přepravuje víc než pět osob a hodně cestuje. Z toho vyplývá, že kvůli 10 - 12.000 km ročně si nikdo takové auto prostě nekoupí. Naše auta v drtivé většině případů najezdí ročně minimálně 30.000 km, spíš víc.
Tedy pokud jsi koupil sedmiletého Sharana se stavem ujetých kilometrů pod 100.000 km, je to podezřelé. Servisní knížku (novou) koupíš za pár korun v kterémkoli značkovém servisu, údaje doplníš pokaždé jinou propiskou a razítko (které si necháš v Trodatu za dvě stovky vyrobit) pokaždé jinak silně namočíš do razítkové barvy. Tím máš věrohodně vypadající servisní knížku k dispozici na jakýkoli vůz - za půl hodiny práce a necelé tři stovky.
Ale možná to tak není, opravdu jsi koupil vůz, který má skutečných 98.000 km a můžeš si gratulovat (ale nevěřím tomu).
Jestli máš dojem, že Tvůj motor je hlučnější než jiný, asi to nevyřešíš. Kromě toho všeho, co tu nastínil vilik může být na vině vyšší hlučnosti motoru jeho špatné seřízení (například nesprávně nastavené rozvody po výměně řemenu), opotřebení dvouhmotového setrvačníku, poškozené uložení motoru ke karoserii a mnoho jiných vlivů (třeba autonehoda).
Naše vozy jsou v mnoha ohledech specifické. Nekoupí si je jen tak někdo, zpravidla takové auto člověk potřebuje, protože prostě přepravuje víc než pět osob a hodně cestuje. Z toho vyplývá, že kvůli 10 - 12.000 km ročně si nikdo takové auto prostě nekoupí. Naše auta v drtivé většině případů najezdí ročně minimálně 30.000 km, spíš víc.
Tedy pokud jsi koupil sedmiletého Sharana se stavem ujetých kilometrů pod 100.000 km, je to podezřelé. Servisní knížku (novou) koupíš za pár korun v kterémkoli značkovém servisu, údaje doplníš pokaždé jinou propiskou a razítko (které si necháš v Trodatu za dvě stovky vyrobit) pokaždé jinak silně namočíš do razítkové barvy. Tím máš věrohodně vypadající servisní knížku k dispozici na jakýkoli vůz - za půl hodiny práce a necelé tři stovky.
Ale možná to tak není, opravdu jsi koupil vůz, který má skutečných 98.000 km a můžeš si gratulovat (ale nevěřím tomu).
Jestli máš dojem, že Tvůj motor je hlučnější než jiný, asi to nevyřešíš. Kromě toho všeho, co tu nastínil vilik může být na vině vyšší hlučnosti motoru jeho špatné seřízení (například nesprávně nastavené rozvody po výměně řemenu), opotřebení dvouhmotového setrvačníku, poškozené uložení motoru ke karoserii a mnoho jiných vlivů (třeba autonehoda).
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: hlučnost motoru
Věřit stavu nemusíte. Psát o tom, že odpovídá i stav v řídící jednotce je zbytečné, to se budete pokoušet také vyvrátit. Každpádně ně knížce poznám, jesli vypadá jak nová, nebo x let používaná. Ineterier a další opotřebení by také něco napovědělo. Když jsem v autě při úklidu našel najaké drobné hračky, apod. a díval se do papírů, tak to měla nejspíš nějaká ženská na vození ratolestí. Ale to je jedno. Bourané to také nebylo (ale i to se vám určitě bude zdát podezřelé)
S tou hlučností mě spíš přijde, zda to nemohlo být způsobeno ne příliš odborným servisem (rozvody, filtry olej apod.) Určitě jsem s tím nebyl ve značkovém servise, kde bych platil minimálně jednou tolik. Ten zvuk se mě zdá spíš takový hlubší, hlasitější, prostě víc traktor. (ne tak doslova).
S tou hlučností mě spíš přijde, zda to nemohlo být způsobeno ne příliš odborným servisem (rozvody, filtry olej apod.) Určitě jsem s tím nebyl ve značkovém servise, kde bych platil minimálně jednou tolik. Ten zvuk se mě zdá spíš takový hlubší, hlasitější, prostě víc traktor. (ne tak doslova).
SII - 1,9 -85kW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Pokud někdo udělal rozvody od oka a nepoužil k tomu určené speciální přípravky, velmi pravděpodobně Ti nesedí předvstřik. Vyšší předvstřik způsobí nárazy dávky nafty do dna pístu dříve než k tomu má dojít, což způsobuje hluk. Další dost velký hluk způsobí skutečnost, že brzy vstříknutá nafta do válce se vznítí jednak dřív, ale především v nedostatečně horkém vzduchu, neboť ten v tu dobu ještě není dostatečně stlačený. Proto je pravděpodobně motor hlučný.
Kontrola a nastavení předvstřiku je asi na místě (poškozuje to motor).
Kontrola a nastavení předvstřiku je asi na místě (poškozuje to motor).
- mimayin
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Mám prosbu. Psal jsem to původně do druhého tématu (klepe po nastartování), ale dnes ráno, když byl motor vychlazený tak vše zcela OK. Včera po delší jízdě začal kolísat a trochu to řinčelo. Když jsem přijel domů tak jsem to nechal chvíli stát a znovu nastartoval s otevřenou kapotou. Motor pravidelně vynechával jako by šel jen na 5 válců. Z prostoru kde je řetez jao by sem tam něco kleplo. Jako by nebyl napnutý řetěz. Po opakování to samé. Motor 80 °C. Původně jsem myslel, že to bude svíčka, ale teď to typuji na zapalovací kabel. Faktem je, že jsem před týdnem vyměnil olej (ten samý 10 W - 40) pouze místo Mobil jsem dal Castrol. Přidal jsem Slick a vše bylo OK. Potom jsem před dvěma dny dal do benzínu Sonax na číštění palivového systému. Už den poté se mi zdálo jako by při akceleraci do kopce motor ztrácel výkon. (Jel jsem dlouho cestu do LIberce a zpět. Chvílemi zase dobré. Nevím jestli by vstřiky nebo zdvihátka neblbly už i za studena. Kdo mi prosím Vás poradí? Motor je to VR6 2,8. AAA. Díky moc předem. mimayin
- mimayin
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Před chvilí jsem to pustil znovu a motor šlape v pohodě. Jenom v místě kde je napínání řetězu slyším takové slabounké klepání, ale jen chvílemi. Kde je napínak je v knize "Jak na to" sice jasně vidět, ale zvrchu to nahmátnout nejde. Drát na odvzdušnění bych měl, ale to bude muset asi na zvědák a sundat ten plastový dekl dole. Asi to zkusím trochu projet jestli to udělá zase znovu. A za jak dlouho při jaké teplotě. mimayin
- mimayin
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Takže jsem to nastartoval znovu a za studena pohoda. Potom po zahřátí už na prnví čářku (první čtvrtina ukazatele) to začalo pravidelně na vonoběh kolísat. Jakoby vynechávat. Do výfuku to v tom samém momentě jakoby prclo. A to vždy pravidelně. Vrátil jsem to na parkoviště a to už byl motor v provozních otáčkách. Chvílemi jakoby se uklidňoval a chvílemi to kolísalo. Pořád to dělalo to samé ve výfuku. Při zátěží to šlape pravidelně a drží to otáčky. I v 1500 o v 2000 i v 2500. Dál jsem to netůroval. Pak po držení otáček to najednou začalo jít úplně normálně, jakoby se nikdy nic nedělo. To jsem z toho teda blázen. Mohly by to být hdydroštely? Ty by ale klepaly. A to neklepe. Vstřiky? Nedělalo by to po zahřátí pořád? Jediné co mě napadá je zapalovací kabel, protože svíčka by za studena asi spíč blbla. Napadá někoho něco? Jsem z toho dost nesvůj, protože mně čekají další dlouhé cesty a nerad bych odrovnal motor. Snad něco řekne zápis závad. Je ale divné, že jsme před 14 dny měřili emise a byly úplně super. Olej to nežere. Díky moc za každou radu. mimayin
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 02.03.2011 09:15
- Bydliště: okoli Brna
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Zdravim vas,
mam problem se zvuky z leve strany motoru (pri pohledu od ridice). Pri zahratem motoru pri ot. 1.800 - 2.200 se ozyva z motoru jakoby treni plech o plech, nevim jak to presne popsat. Nejvice se to projevuje prave az pri zahratem motoru, a nejvice je to slyset pri rychlostnich stupnich 4, 5 a 6. Nejdrive to delalo jen pri zaberu (akceleraci) ale ted uz se to objevuje i pri konstatnich otackach (rovinka, zapnuty tempomat).
Auto: rv. 2004; 85kW 4 MOTION
najeto 157.000
rozvody menene ve 156.000
Je pravda, ze pred vymenou rozvodu to nedelalo. Turbo bych vyloucil (jsem ale laik) - protoze auto tahne naprosto dokonale.
Co muze zpusobovat tyhle zvuky?
Diky za rady
mam problem se zvuky z leve strany motoru (pri pohledu od ridice). Pri zahratem motoru pri ot. 1.800 - 2.200 se ozyva z motoru jakoby treni plech o plech, nevim jak to presne popsat. Nejvice se to projevuje prave az pri zahratem motoru, a nejvice je to slyset pri rychlostnich stupnich 4, 5 a 6. Nejdrive to delalo jen pri zaberu (akceleraci) ale ted uz se to objevuje i pri konstatnich otackach (rovinka, zapnuty tempomat).
Auto: rv. 2004; 85kW 4 MOTION
najeto 157.000
rozvody menene ve 156.000
Je pravda, ze pred vymenou rozvodu to nedelalo. Turbo bych vyloucil (jsem ale laik) - protoze auto tahne naprosto dokonale.
Co muze zpusobovat tyhle zvuky?
Diky za rady
Sharan 1.9 85kW 4x4; rv 2004
-
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 25.10.2010 00:24
- Bydliště: Praha 4 Braník
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Zdravím a prosím o radu. Zvuk motoru po vymene oleje neni dle meho nazoru zcela koser na benzinovy sestivalec, posudte (od 45s) http://youtu.be/Tbg_g6o-oOY" onclick="window.open(this.href);return false; Delali se na tom pistni krouzky, po vymene tam bylo vic oleje, tak jsem ho nechal znovu vymenit a za odmenu to zacalo takto rachtat. Dela to od nastartovani i po ohrati, pri jizde se ten zvuk vselijak meni, nekdy lepsi nekdy horsi... Muze to byt zvihatko nebo si myslite, ze je pocubene neco jineho? Diky za nazory, at vim, na co se mam tesit. Vasek
Sharan VR6 Syncro, automat, r.v. 97
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30.11.2016 09:36
Re: MOTOR, ZVUKY: klepání v motoru po jeho ohřátí
Ahoj,
Mám Alhambru rv 2008 2.0tdi 103kw motor BRT najeto 163000
Po ohřáti motoru a běhu na volnoběh mi téměř v pravidelném intervalu cuká auto jak kdyby se přerušilo palivo na chvilku nebo ztratilo výkon otáčky ale neklesnou.
To cukání otřásá celým motorem a autem. Když zvýším otáčky nad 1000 tak to přestane.
Neví někdo prosím co by to mohlo dělat? nerad bych něco podcenil a s tímhle motorem nemám zkušenosti.
Pří jízdě ale auto jede jak drak, spotřeba stejná jako dříve, nekouří a vůbec jede velmi dobře.
Mám Alhambru rv 2008 2.0tdi 103kw motor BRT najeto 163000
Po ohřáti motoru a běhu na volnoběh mi téměř v pravidelném intervalu cuká auto jak kdyby se přerušilo palivo na chvilku nebo ztratilo výkon otáčky ale neklesnou.
To cukání otřásá celým motorem a autem. Když zvýším otáčky nad 1000 tak to přestane.
Neví někdo prosím co by to mohlo dělat? nerad bych něco podcenil a s tímhle motorem nemám zkušenosti.
Pří jízdě ale auto jede jak drak, spotřeba stejná jako dříve, nekouří a vůbec jede velmi dobře.